Klepání (bouchání) Outback H6 2006
Klepání (bouchání) Outback H6 2006
Vážení kolegové,
už skoro rok se mi při jízdě na nerovnostech (což v ČR je skoro pořád) ozývá takový klepavý zvuk. Zřetelně to jde zezadu, nejspíše zprava, ale to nemusí být jisté. Zvyšuje se to při zatočení doprava. Není to nic hlasitého, ale štve mě to, a pomalu se to zhoršuje (ve smyslu že se to ozývá častěji, ne že hlasitěji).
Určitě to není ničím co vozím v autě - všechno jsem vyložil (vč. rezervy, obsahu kastlíku, kapes ve dveřích, atd.) a zkoušel to. Nemám nic zapadlé pod sedadly nebo za nimi. Není to roleta v kufru (tu jsem taky vyndal).
V posledním roce jsem nechal vyměnit výfuk, zadní i přední tlumiče i s pružinami, vše originál (výměna proběhla v AWD). Nesouviselo to s tímto zvukem - je to taková moje osobní libůstka mít toto auto v co nejlepším originálním stavu, spousta z vás to asi chápe Uvádím pro případ, že by byly rady "uvolněný výfuk" nebo "klepající tlumiče".
Když jsem si v AWD opakovaně na toto stěžoval, bylo mi řečeno že podvozek je naprosto OK.
Můžete mi dát nějakou radu, kam se podívat, nebo kde by mi mohli pomoci?
Outback H6 rv 2006, najeto cca 200 tisíc.
už skoro rok se mi při jízdě na nerovnostech (což v ČR je skoro pořád) ozývá takový klepavý zvuk. Zřetelně to jde zezadu, nejspíše zprava, ale to nemusí být jisté. Zvyšuje se to při zatočení doprava. Není to nic hlasitého, ale štve mě to, a pomalu se to zhoršuje (ve smyslu že se to ozývá častěji, ne že hlasitěji).
Určitě to není ničím co vozím v autě - všechno jsem vyložil (vč. rezervy, obsahu kastlíku, kapes ve dveřích, atd.) a zkoušel to. Nemám nic zapadlé pod sedadly nebo za nimi. Není to roleta v kufru (tu jsem taky vyndal).
V posledním roce jsem nechal vyměnit výfuk, zadní i přední tlumiče i s pružinami, vše originál (výměna proběhla v AWD). Nesouviselo to s tímto zvukem - je to taková moje osobní libůstka mít toto auto v co nejlepším originálním stavu, spousta z vás to asi chápe Uvádím pro případ, že by byly rady "uvolněný výfuk" nebo "klepající tlumiče".
Když jsem si v AWD opakovaně na toto stěžoval, bylo mi řečeno že podvozek je naprosto OK.
Můžete mi dát nějakou radu, kam se podívat, nebo kde by mi mohli pomoci?
Outback H6 rv 2006, najeto cca 200 tisíc.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 125
- Registrován: pon bře 29, 2010 6:14 pm
- Jméno a příjmení: Milos Martincek
- Bydliště: Zilina
Re: Klepání (bouchání) Outback H6 2006
Mne klepal vyfuk o ťažné ale to si asi kontroloval
Re: Klepání (bouchání) Outback H6 2006
Tažné zařízení mám cca tři měsíce - jeho montáž to vůbec neovlivnila. Výfuk je nový cca půl roku - viz. výše.
Re: Klepání (bouchání) Outback H6 2006
A je to jako by tupý klepavý zvuk, nebo ostrý kovový?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Klepání (bouchání) Outback H6 2006
Je to podle mě takový tupý zvuk, asi jako když něčím klepneš o stůl. O víkendu to zkusím nahrát ...
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Klepání (bouchání) Outback H6 2006
Za mě na 90% kosti zadního stabilizatoru. Na jízdu to vliv nemá (resp za normální jízdy to nepoznáš) ale rok jsem jezdil na mym BP s mrtvejma a vždy to bylo jak když zatřepeš plechovkou s M40 matkama uvnitř. Po výměně ticho. Zbyl mě už jen jeden zvuk při přejetí specifický nerovnosti, což by měli být už unavený silentbloky (stále originál v 301t km).
Diagnostika je lehnout pod auto, když stojí normál na kolech na rovině a vzít za stabik. Když se hejbe/má vůli/ malinko v kostech cvaká jsou to kosti. Když to uděláš se zvedlým autem/kolem, stabik se vyvěsí, vyšponuje a kost ti neklepne, ani když je po smrti.
Ad: Kosti umřou klidně i každých 100tkm nebo dřív. Dle toho kam s tim člověk jezdí a jak často to kříží. Cena pár stovek za kus + hodina práce.
Diagnostika je lehnout pod auto, když stojí normál na kolech na rovině a vzít za stabik. Když se hejbe/má vůli/ malinko v kostech cvaká jsou to kosti. Když to uděláš se zvedlým autem/kolem, stabik se vyvěsí, vyšponuje a kost ti neklepne, ani když je po smrti.
Ad: Kosti umřou klidně i každých 100tkm nebo dřív. Dle toho kam s tim člověk jezdí a jak často to kříží. Cena pár stovek za kus + hodina práce.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: Klepání (bouchání) Outback H6 2006
Děkuji - to by mohlo být ono. Máte někde nákres / obrázek za co přesně mám na kole zacloumat?
Výměnu určitě dělat nebudu - nemám ani dílnu, ani nářadí a jsem tak nešikovný že by mi přitom z auta vypadl motor.
Výměnu určitě dělat nebudu - nemám ani dílnu, ani nářadí a jsem tak nešikovný že by mi přitom z auta vypadl motor.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Klepání (bouchání) Outback H6 2006
Za takovou věc, co vypadá jak svářecí drát a jde od jednoho kola k druhému.
Výměna tý kosti se jinak dá udělat i na ulici, stačí hever, gola a stranovej klíč.
Výměna tý kosti se jinak dá udělat i na ulici, stačí hever, gola a stranovej klíč.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Klepání (bouchání) Outback H6 2006
Stabilizátor nazvad "svářecím drátem"... tys asi nikdy neviděl svářecí drát?!
Zkrutná tyč co má cca 16 mm. To má do "drátu" daleko :-P
Je to snad jediná tyč co vede napříč.
Asi všechno už bylo řečený, ale já měl na svym autě ještě jednu libůstku. Pásky co drží nádrž. Bouchlo to teda vždy jednou na větší nerovnosti, kdy se auto výrazně zhouplo, ale nevyloučil bych to. Jak jsou schovaný v plastovym krytu kde se mi drželo bahno, tak prostě uhnily.
Níže v tomhle příspěvku: viewtopic.php?f=39&t=7911&p=526165#p526165
Zkrutná tyč co má cca 16 mm. To má do "drátu" daleko :-P
Je to snad jediná tyč co vede napříč.
Asi všechno už bylo řečený, ale já měl na svym autě ještě jednu libůstku. Pásky co drží nádrž. Bouchlo to teda vždy jednou na větší nerovnosti, kdy se auto výrazně zhouplo, ale nevyloučil bych to. Jak jsou schovaný v plastovym krytu kde se mi drželo bahno, tak prostě uhnily.
Níže v tomhle příspěvku: viewtopic.php?f=39&t=7911&p=526165#p526165
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Klepání (bouchání) Outback H6 2006
Tak to jsem bez šance pokud to bude toto ...podvlada píše: ↑pát zář 09, 2022 10:14 am Stabilizátor nazvad "svářecím drátem"... tys asi nikdy neviděl svářecí drát?!
Zkrutná tyč co má cca 16 mm. To má do "drátu" daleko :-P
Je to snad jediná tyč co vede napříč.
Asi všechno už bylo řečený, ale já měl na svym autě ještě jednu libůstku. Pásky co drží nádrž. Bouchlo to teda vždy jednou na větší nerovnosti, kdy se auto výrazně zhouplo, ale nevyloučil bych to. Jak jsou schovaný v plastovym krytu kde se mi drželo bahno, tak prostě uhnily.
Níže v tomhle příspěvku: viewtopic.php?f=39&t=7911&p=526165#p526165
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Klepání (bouchání) Outback H6 2006
Cloumání ti asi moc nepomůže, při jízdě tam jdou mnohem větší síly. Zkusil bych najít místo na silnici, kde to pravidelně klepne. Pak bych odpojil jednu kost (vyndání jednoho šroubu) a zkusil s tím to místo projet znovu, a když to nebude klepat, tak je to jasný a je to stabík.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Klepání (bouchání) Outback H6 2006
Anomirekst píše: ↑pát zář 09, 2022 10:17 am Něco takového co je vzadu pod autem?
viewtopic.php?p=288007#p288007
Co píše Standa zhor je dobrej test.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Klepání (bouchání) Outback H6 2006
To říkal předseda, že ten zadní stabilizátor je jak svářecí drát a je tam úplně k hovnu (a taky ten zadní 16mm asi nemá, ne? )
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Klepání (bouchání) Outback H6 2006
Úplně k hovnu asi nebude, ale velkej vliv nemá. Dobře, možná jen 14 a ne 16. Ale říkat někomu, kdo neví, co hledá, že má hledat "svářecí drát", mi nepřijde moc užitečný
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!