Stránka 7 z 10

Re: Subaru & Ethanol e85

Napsal: čtv říj 20, 2011 8:27 pm
od Slavek_xxx
u-geen> zeptej se palicu slivovice, jestli jim nejak naleptava hadicky ::-DD:

Re: Subaru & Ethanol e85

Napsal: úte lis 08, 2011 10:05 am
od kvasa86
telatko píše:kvasa: taky by me to zajimalo, premejslim nad tim do sve imprezi. Hlavne me zajima cenova politika tohoto reseni, nebot i s 1,5R se da jezdit dlouhodobej prumer za 10l, takze jestli tady budu jezdit za 11L tak jestli vubec poznam nejakou usporu. Samozdrejme by me zajimalo, u meho pidimoturku, okolik se zvedne i vykon.. a jestli i kroutak nebo pouze vykon? rozepis se prosim. diky :826:
Mám to ve Forestru 2.0 94kw 2004. Ta jednotka se jmenuje Biopowers Go Green. Najdeš to na stránkách www.biopowers.cz. Přestavba mně stála celkem 10100Kč a to přijeli ke mě domů. Daj ti záručák, fakturu, návod, takže žádní garážníci na kterých si nic pak nevemeš když se ti to třeba rozbije. Asi tejden po přestavbě, když už jezdíš na etanol, ti zavolaj jestli je všechno v pohodě, pak to přijedou ještě zkontrolovat. Není potřeba dokupovat žádnej sportovní vzducháč a svíčky, funguje bezproblému i na seriový věci. Po ujetí 1000km pak musíš vyměnit palivovej filtr. Výkon poznáš hned, je to fakt o dost dravější. Spotřeba se mi zdá stejná jak na benzín. Je to taková pěkná hliníková krabička s vyměnitelnou kabeláží, takže pak když prej budu chtít auto prodat a jednotku použít na jiný auto s jinýma konektorama, tak stačí jen dokoupit kabeláž za 1200Kč. To se mi právě líbilo, protože nemusíš pak kupovat další jednotku. Celkový provedení vypadá kvalitně, takže doufám že to aspoň 20 let vydrží.:-D Programování je tam digitální, žádnej potenciometr na šroubováček, tak by to mohlo vydržet. To mi právě říkal ten mechanik, že jednotky s manuálním potenciometrem mají krátkou životnost, protože pak až je břečka na silnicích a sůl tak prej ten potenciometr zoxiduje.

Re: Subaru & Ethanol e85

Napsal: úte lis 08, 2011 10:31 am
od kosobecny
hh vypadá to slušně, a jde se ten ethanol koupit jinde než ba klasické benzince? chtěl bych to zkusit, ale u nás je problém s tankováním, nikde nic není.. :D

Re: Subaru & Ethanol e85

Napsal: úte lis 08, 2011 12:16 pm
od celer
..koukám, ta jednotka umí i automatický režim, tzn. pozná poměr B95 a E85 pokud jezdíš náhodou na "koktejl"?

Re: Subaru & Ethanol e85

Napsal: úte lis 08, 2011 12:30 pm
od MaSlo

Re: Subaru & Ethanol e85

Napsal: úte lis 08, 2011 12:44 pm
od JRJ
Nechci být za šťourala :bp: , ale jak může E85 zvedout výrazně výkon u atmosferického motoru? U turba umožní větší přeplňování, ale u atmosféry?

Pokud auto nemá FlexiECU, pak potřebuje piggyback controller ( http://www.innovatemotorsports.com/reso ... y-back.php ) a do něj mapy odladěné na brzdě. Opravdu profi řešení by obsahovalo i wide-band lambda sondu. A to desítka nespraví, spíš tak dvacet plus jen za HW. Bez urážky, cokoliv jiného je alchymie, šamanismus a bastl v jednom.

Že by zázračná jednotka, která ani nebere signál z lambda sondy a čidla detonačního spalování, poznala, že jde o mix N95 a E85 a v jakém poměru je jen pohádka. Nemohu se ubránit dojmu, že ti samí lidé co před lety dělaly "čiptůnynk" všeho se dnes vrhli na "přestavbu" ma E85.

Re: Subaru & Ethanol e85

Napsal: úte lis 08, 2011 1:42 pm
od celer
jrj: Jo, právě sem mířil můj dotaz.. :-)

Re: Subaru & Ethanol e85

Napsal: úte lis 08, 2011 2:20 pm
od Slavek_xxx
JRJ píše:Nechci být za šťourala :bp: , ale jak může E85 zvedout výrazně výkon u atmosferického motoru? U turba umožní větší přeplňování, ale u atmosféry?
Tak z vlastni zkusenosti muzu potvrdit, ze na mix E85/BA95 1:2 jede moje auto lip. Duvody (teoreticky) vidim 2. Za prve, stechiometrickej pomer je u E85 nizsi, takze na jednotku vzduchu se spali vic paliva (ikdyz s mensi energii na jednotku paliva). Navic si myslim, ze motor jezdi na trochu chudsi smes (ne tolik, aby to hlasila jednotka jako chybu), takze vykon je v urcitych otackach vyssi (bohatsi smes je kvuli nizkym emisim NOx, ale ma nizsi vykon nez chudsi smes). Proto taky spotreba nemusi byt o tolik vyssi. Tolik moje teorie :bp:

S tim zazracnym prizpusobovanim jednotky E85 si myslim totez, bez zpetne vazby je to nesmysl a marketingovej kec.

Re: Subaru & Ethanol e85

Napsal: úte lis 08, 2011 5:09 pm
od JRJ
Ano pokud bude ECU nastavena na bohatší směs (ať už kvůli emisím nebo chlazení) tak přídavek E85 může vést k "ochuzení" směsi, lepšímu spalování a vyššímu výkonu. Ale ten se bude pohybovat řádově v jednotkách procent, ne 10 až 20% jak se uvádí na stránkách výše. Bohatší směs bývá v mapách jen u nízkých otáček (emise v městském cyklu) a vysokých otáček (chlazení). Ve středních táčkách bývá nastavena na optimum kvůli spotřebě.

Re: Subaru & Ethanol e85

Napsal: úte lis 08, 2011 5:20 pm
od Slavek_xxx
JRJ> tak to presne odpovida memu zjisteni, ze motor tahne na tu ohnivou smes v nizkych a vysokych otackach vyrazne lip a uprostred priblizne stejne :826:

Re: Subaru & Ethanol e85

Napsal: úte lis 08, 2011 6:58 pm
od kvasa86
JRJ píše:Nechci být za šťourala :bp: , ale jak může E85 zvedout výrazně výkon u atmosferického motoru? U turba umožní větší přeplňování, ale u atmosféry?

Pokud auto nemá FlexiECU, pak potřebuje piggyback controller ( http://www.innovatemotorsports.com/reso ... y-back.php ) a do něj mapy odladěné na brzdě. Opravdu profi řešení by obsahovalo i wide-band lambda sondu. A to desítka nespraví, spíš tak dvacet plus jen za HW. Bez urážky, cokoliv jiného je alchymie, šamanismus a bastl v jednom.

Že by zázračná jednotka, která ani nebere signál z lambda sondy a čidla detonačního spalování, poznala, že jde o mix N95 a E85 a v jakém poměru je jen pohádka. Nemohu se ubránit dojmu, že ti samí lidé co před lety dělaly "čiptůnynk" všeho se dnes vrhli na "přestavbu" ma E85.
E85 má okolo 106 oktanů, takže shoří možná účiněji a tím i ten výkon. Nevím, nejsem odborník. Nechal jsem to tam namontovat a jsem spokojenej. Důležitý pro mě je, že ušetřím a auto dobře jede a startuje. Na jakým principu to funguje mě ani nezajímá... :subaru:

Re: Subaru & Ethanol e85

Napsal: stř lis 09, 2011 8:47 am
od JRJ
To, že E85 má RON 105, ještě neznamená, že se spálí účinněji. Vyšší oktanové číslo paliva (bez ohledu zda benzínu, lihu, či čeho) znamená, že palivo lze spalovat při vyšších tlacích což je účinnější. U turba se může zvýšit plnění (které už samo o sobě zvedne výkon) a tím účinost spalování. U atmosféry, ale není jak. Tedy pokud nechceš zvýšit kompresní poměr snížením hlav (ve skutečnosti bloku motoru) na nějakých 15:1. Ale to ti pak už zas nepojede na N95 pokud vůbec pojede. Vyšší oktanové číslo u atmosferických motorů může mít jen jedinou výhodu, a to možnost motor víc "podtáčet". V nízkých otáčkách nebude u paliva s vyšším oktanovým číslem docházet k detonačnímu spalování, ECU nebude muset snižovat předstih, tím se zvýší účinnost spalování potažmo výkon v nejnižších otáčkách, takže motor lze víc podtáčet a ve finále při pomalé jízdě mít nižší spotřebu. Ale to vše za předpokladu, že ECU si s palivem s vyšším oktanovým číslem správně poradí. Pokud ne, nejenomže nedojde k pozitivním změnám v nízkých otáčkách, ale ECU nebude stíhat zvedat předstih ve vysokých otáčkách, dojde k pozdnímu zapalování směsi a propálení výfukových ventilů. Zda lze použít vysokooktanové palivo vždy konzultovat s manuálem / servisem :4690:

Re: Subaru & Ethanol e85

Napsal: stř lis 09, 2011 9:24 am
od Slavek_xxx
JRJ píše:Pokud ne, nejenomže nedojde k pozitivním změnám v nízkých otáčkách, ale ECU nebude stíhat zvedat předstih ve vysokých otáčkách, dojde k pozdnímu zapalování směsi a propálení výfukových ventilů. Zda lze použít vysokooktanové palivo vždy konzultovat s manuálem / servisem :4690:
To je jeden z duvodu, proc mam v Outbacku LPG nastaveno tak, aby nad 4000 otacek jednotka prepinala zpet na benzin. Plyn pokud vim hori pomaleji a mohl by dohorivat jeste pod ventily se vsemi negativnimi dusledky. :1774:

Re: Subaru & Ethanol e85

Napsal: stř lis 09, 2011 12:04 pm
od JRJ
Taktak, LPG má RON 110. S tak vysokým oktanovým číslem nepočítá žádná standardní ECU.

Re: Subaru & Ethanol e85

Napsal: sob pro 10, 2011 11:07 am
od Slavek_xxx
Uz zase do Imprezy tankuju cistej BA95, ted v zime se mi totiz pri mixu dost vyrazne zvedla spotreba. Bohuzel vykon sel oproti ohnivy smesi opravdu znatelne dolu, je to znat hlavne pri jizde do kopcu :655: Tam kde jsem jel v pohode 110, ted stihnu stezi 80...