Stránka 59 z 118

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Napsal: čtv pro 21, 2017 11:26 am
od VDC
Jak říkám, až mi to Dejve v praxi ukážeš tu tvojí teorii, alespoň jednou, tak tomu začnu věřit. Do tý doby je to jenom planý vychloubání.
To ti teda mimochodem jde fakt dobře, ale my, co tě známe, dobře víme, že největší péro teda nemáš i když se nám to snažíš opakovaně tvrdit ... :-DDD :-DDD

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Napsal: čtv pro 21, 2017 11:41 am
od davidherda
VDC píše:Jak říkám, až mi to Dejve v praxi ukážeš tu tvojí teorii, alespoň jednou, tak tomu začnu věřit. Do tý doby je to jenom planý vychloubání.
To ti teda mimochodem jde fakt dobře, ale my, co tě známe, dobře víme, že největší péro teda nemáš i když se nám to snažíš opakovaně tvrdit ...
:-DDD No tak to tě večer asi navštívil Tigr, bo Marcel říká úplně něco jiného :-DDD

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Napsal: čtv pro 21, 2017 12:09 pm
od alman
Minulý víkend jsme podnikli výlet do zasněžených Pasek nad Jizerou, kolega nabídl svezení ve Octavii, tak proč ne. Nemá tedy 4x4, ale má to ASR. Myslel jsem, že to aspoň trochu pomůže, ale tedy vůbec k ničemu to není, bych řekl. Na uježděném sněhu do kopce si ani neškrtl. Před x lety jsem měl na to samém místě ten samý problém s tím samým výsledkem s Touranem bez ASR.

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Napsal: čtv pro 21, 2017 12:18 pm
od VDC
davidherda píše:
No tak to tě večer asi navštívil Tigr, bo Marcel říká úplně něco jiného
:-DDD :-DDD :-DDD

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Napsal: čtv pro 21, 2017 12:23 pm
od spm
alman píše:Minulý víkend jsme podnikli výlet do zasněžených Pasek nad Jizerou, kolega nabídl svezení ve Octavii, tak proč ne. Nemá tedy 4x4, ale má to ASR. Myslel jsem, že to aspoň trochu pomůže, ale tedy vůbec k ničemu to není, bych řekl. Na uježděném sněhu do kopce si ani neškrtl. Před x lety jsem měl na to samém místě ten samý problém s tím samým výsledkem s Touranem bez ASR.
ASR na koncernu je dobrý akorát na to, abys to auto naboural nebo hodil do škarpy. Už jsem to s tím viděl několikrát - když se rozjedeš rychle, tak to stejně hrabe, takže to nefunguje. A když to postavíš někam, kde nemáš trakci (v ulici to v kopci blbě zapřeš o obrubník, prudká cesta na nezpevněném povrchu), tak ten systém sice nedovolí prohrábnutí kol, ale sebere ti to výkon. Parkoval jsem s tím jednou ve městě v prudkém kopci do řady. Při tom couvání jsem právě byl zapřený o nějaký rigol, obrubník nebo něco takového, stáhlo mi to výkon a auto se tím pádem rozjelo z kopce dolů do toho auta zaparkovaného předemnou. Fakt super věc; kdybych už z dřívějška nevěděl, že se to takhle idiotsky chová, tak jsem ho tenkrát naboural.

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Napsal: čtv pro 21, 2017 3:36 pm
od petr
aby zabrala viskóza určitě 15 sekund nestačí , aspoň né na mém autě , několikrát jsem málem zhobloval pneu a stejně nic a nebo to ani nedokáže větší rozdíl udržet, stejně jsem nakonec musel na prokluzující napravu dát řetězy a nebo se nechat vytáhnout, a ta ručka a hrátky s brzdou a plynem naráz taky moc nepomůžou jen nepatrně a stejně hned smrdí z takových blbostí spojka , zkuste si to a pak uvidíte sami , stačí najet třeba předkem do příkopy s bahnem a zadek nechte na cestě a zjistíte že se z toho bez řetězů dostat nejde ale je to chuťovka ty řetězy tam nasazovat :-D
jo ajinak viskóza se mi natvrdo spojila jen párkrát a to když jsem to řádně a dlouho trápil ve sněhu a pořádně to hrabalo asi každá náprava rozdílně nebo ani nevím a trvalo to minimálně několik minut

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Napsal: čtv pro 21, 2017 5:03 pm
od VDC
Petře vždyť David to jenom slyšel od nějakýho odborníka, že to takhle funguje. =)

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Napsal: čtv pro 21, 2017 6:48 pm
od Slavek_xxx
No aby se viskoza humpla, to musi byt slusnej ficak. Mne se to povedlo jen jednou na Impreze, kdyz jsem se uhybal protijedoucim ocasum (ja jel do kopce, oni dolu) a spolkla me krajnice. Ti smejdi samozrejme ujeli a ja se hezkych par minut drapal ven... Na redukci, bez spojky, ale viskoza dostala zabrat. Nicmene vyhrabal jsem se.....

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Napsal: čtv pro 21, 2017 8:19 pm
od bushman1
Panove, ASR funguje tak, ze ubira otacky plynule. Pri prudkem pridani plynu mu to tudiz chvili trva, nez ty otacky snizi. Jinak pri rozjizdeni na snehu se pocita s tim, ze se ASR vypne, proto jsou v koncernovych autech na to tlacitka u radici paky. Nebo se to da vypnout v menu, kdyz mate LCD obrazovku.
Na jizdu na snehu ma koncern krome haldexu jine vychytavky (EDS, ESP...), ale nebyva to u nejlevnejsich vybav.

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Napsal: čtv pro 21, 2017 8:40 pm
od spm
Takže funkce úplně k :(B-ooO protože při blbym rozjezdu to stejně nesníží otáčky tak, aby to nehrabalo a na kluzkym povrchu je potřeba to vypnout :-DDD

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Napsal: pát pro 22, 2017 12:54 pm
od Harous
Když je auto s otevřenýma nápravovýma difama v křížení tak se děje co? Protáčí se jedno kolo vepředu a jedno kolo vzadu ne? Takže na mezinápravě není rozdíl otáček a ta viskóza nemá důvod proč by měla začít zavírat. [?]

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Napsal: pát pro 22, 2017 1:00 pm
od spm
To tak bude, ale mezináprava bude v tomhle případě stejně k ničemu - ona točí kolama na obou nápravách... takže by bylo potřeba dostat ten krouťák na to kolo na zemi, což by teoreticky měl řešit samosvor na nápravě, ale otázka, kolik toho přenese.

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Napsal: pát pro 22, 2017 1:23 pm
od alman
bushman1 píše:Na jizdu na snehu ma koncern krome haldexu jine vychytavky (EDS, ESP...)
Aha, tak já jsem si myslel, že ASR funguje jako to EDS. Máte někdo s EDS zkušenosti? Tedy s EDS bez 4x4.

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Napsal: pát pro 22, 2017 2:22 pm
od maur
bushman1 píše: Na jizdu na snehu ma koncern krome haldexu jine vychytavky (EDS, ESP...), ale nebyva to u nejlevnejsich vybav.
Ano, nas prvni vuz (VW Touran, 2006) ma EDS, ESP, MDR, ARD, ZDF atd.
Musim rict, ze s tou elektronikou (bydlime na kopci) se dostaneme daleko a vse funguje dobre. Pro info, je to naftak a predek je tezky, to pomuze taky.
Vedle fofrklacku je vypinac a timto muzu tu celou elektroniku vypnout. Pak to auto zacina hrabat. Pred tydnem jsem musel vyzkouset co to auto umi.
Abych se dostal domu, tak jsem jel v protismeru (jednosmerka) do kopce nahoru. Tam byl jeste cisti snih a Touran se vyhrabal nahoru.
Bylo videt a hlavne citit jak elektronika pracovala, ubrala na tom kole plyn, ktere zacalo prokluzovat. ESP blikalo skorem celou dobu do kopce ale auto to dalo. Pro info, je to ten kopec z Mechenic do Sloupu, smer Hvozdnice.
Hlavni silnice byla od tech debilu ktere maj letni gumy tak vysmirglovana, uplne do cista, ze to byl uz jenom led. A to bych se uz vubec nedostal zpet domu.
Vazne jsem hodne nadaval, je to kazdy rok to same. Napadne snih a ridice ktere bydleji na kopci maj stale letni gumy.
Pak stoji na miste, motor ma cca 4000 az 5000 otacek a pomalu se souraj nahoru. A nebo stojej v pulce kopci a blokuji sinici.
Ten podpis co delaj letne gumy na snehu na jednom miste , to je nadhera, je to "abstrakni umeni"

Re: Sníh, bláto, zářezy, aneb koho (a jak) jsem vytáhnul...

Napsal: pát pro 22, 2017 2:57 pm
od bushman1
alman píše: Aha, tak já jsem si myslel, že ASR funguje jako to EDS. Máte někdo s EDS zkušenosti? Tedy s EDS bez 4x4.
Já mám EDS na Erese a nemám čtyřkolku. Měl jsem to kdysi i na jedničkové Oktávce, kterou jsem dotáhl z Reichu. Myslím, že v ČR se EDS na jedničkové Oktávce v té době vůbec neprodávalo.
Docela to pomáhá, když ti to klouže na sněhu a nemůžeš se rozjet. Když se to sepne, tak systém přibržďuje jednotlivá kola, tak jak detekuje prokluz a pomalu tě to posouvá vpřed. Od kol se ozývá chroupání, jako kdyby se ti tam vysypaly ložiska, ale funguje to.
Pak se ten systém aktivuje při ostré jízdě v zatáčkách, kdy ti jedno kolo prokluzuje a druhé zabírá. Zase ti to přibržďováním kol udržuje trakci.
http://cs.skoda-auto.com/models/hotspot ... technology

Já to nemám moc rád, protože třeba jedu pilu a najednou v polovině zatáčky cítím, jak mi zabraly brzdy a sníží se mi rychlost.
Takže moje první reakce, když sednu do auta je, že všechny asistenty povypínám.
Dokonce i když se potřebuji vyhrabat po náledí, tak radši si vše dělám sám plynem a brzdami.
Ale to je moje osobní nastavení.

Jinak u koncernu (a nejen tam) to magické tlačítku u řadičky vypne jen ASR - tedy systém bránící prokluzu kol. Ostatní systémy jako je ESP a EDS zůstávají nadále aktivní. Úplné vypnutí všech systémů je už dnes oficiálně nemožné (nedovoluje to legislativa). Nicméně existuje možnost to vypnout neoficiálně přes zásah do softwaru vozu.
U sportovních verzí aut (což je právě Eresa) se dají asistenti naštěstí hodně omezit v menu vozu, takže to hojně využívám.