Mám zase jednu doplnujúcu otázku. Aký je rozdil medzi visko na medzináprave 40 vs 100 alebo 120Nm? Myslim co sa živnotnosti týka. Predpokladám že na asfaltke sa nič nemení alebo nie? Je riziko mať predimenzovanu viskospojku ? Čo všetko to ovplyvnuje na aute ohladne životnosti??HonzaCZ píše: 100 Nm visko na mezinápravě je fajn, vzhledem k tomu, že běžná je 40. To by v terénu mohlo pomoct mnohem víc než ten zadní LSD.
Jak funguje 4x4 u Subaru
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Subaru Forester SH, FB20, 110kW manual
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Nedokážu posoudit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19627
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
nechybi ti tam neco?HonzaCZ píše:Nedokážu posoudit.
jako treba
"ZATIM nedokazu posoudit ... "
nebo "pockej, rano napisu .. "
nebo .. "zjistim a overim a dam vedet ... " ..
co?
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Ani ne. Nejsem alchymista
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Tady píšou, že to je to jenom závodní specifikace na šotolinu (tohle by měli být ofiko stránky STi)
https://www.sti.jp/en/parts/impreza5doo ... 891355010/
A někde u australanů jsem četl, že na asfalt to nedoporučují, že to určené jenom na na kluzké povrchy (sníh, šotolina, bahno).
Rozměrově to bude asi stejné jako ta 40Nm, takže předpokládám, že se to bude lišit jenom tím olejem mezi lamelama, kterej bude asi hustší. Takže při menším rozdílu otáček mezi nápravama, to bude dřív zavírat a jízda bude podobná jako při upečené viskóze. A při tom trpí především poloosy, které ten rozdíl otáček jsou schopné zapružením lehce vstřebat, než protočí kolo. Protočením kola, se opotřebovávají více pneumatiky. A potom diferáky, zejména stálé převody tím budou trpět.
Ale kolik to vydrží, je těžké odhadovat, bude to záviset na konkrétním stavu daných komponent a stylu ježdění. Nemyslím si, že by se to muselo rozpadnout hned po vyjetí, ale tak třeba po 10-20tis km, se tam může projevit homokineťák nebo začít hučet diferák.
https://www.sti.jp/en/parts/impreza5doo ... 891355010/
A někde u australanů jsem četl, že na asfalt to nedoporučují, že to určené jenom na na kluzké povrchy (sníh, šotolina, bahno).
Rozměrově to bude asi stejné jako ta 40Nm, takže předpokládám, že se to bude lišit jenom tím olejem mezi lamelama, kterej bude asi hustší. Takže při menším rozdílu otáček mezi nápravama, to bude dřív zavírat a jízda bude podobná jako při upečené viskóze. A při tom trpí především poloosy, které ten rozdíl otáček jsou schopné zapružením lehce vstřebat, než protočí kolo. Protočením kola, se opotřebovávají více pneumatiky. A potom diferáky, zejména stálé převody tím budou trpět.
Ale kolik to vydrží, je těžké odhadovat, bude to záviset na konkrétním stavu daných komponent a stylu ježdění. Nemyslím si, že by se to muselo rozpadnout hned po vyjetí, ale tak třeba po 10-20tis km, se tam může projevit homokineťák nebo začít hučet diferák.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Nebo bude mít větší viskozitu?zhor píše:...že se to bude lišit jenom tím olejem mezi lamelama, kterej bude asi hustší.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Ve viskózní spojce určitě néééHonzaCZ píše:Nebo bude mít větší viskozitu?
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Hm.. takze rozdiel v seriovej visko spojke a WRX STI je len hustejsi olej? A auta ktore mali LSD diferak zadny od vyroby maju k tomu tiez silnejsiu visko na medzinaprave alebo je tiez len 40? A to nie su zavodne auta na sotolinu ... Len sa to snazim pochopit aby som nespravil blbost montazou prilis silnej visko na medzinaprave kedze som menil open dif za LSD vzadu.zhor píše:
Rozměrově to bude asi stejné jako ta 40Nm, takže předpokládám, že se to bude lišit jenom tím olejem mezi lamelama, kterej bude asi hustší. Takže při menším rozdílu otáček mezi nápravama, to bude dřív zavírat a jízda bude podobná jako při upečené viskóze. A při tom trpí především poloosy, které ten rozdíl otáček jsou schopné zapružením lehce vstřebat, než protočí kolo. Protočením kola, se opotřebovávají více pneumatiky. A potom diferáky, zejména stálé převody tím budou trpět.
Subaru Forester SH, FB20, 110kW manual
- feroj
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
- Jméno a příjmení: František
- Bydliště: Bratislava
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
keď je niečo predimenzované... vždy to má väčšiu životnosť, daňou býva väčšia hmotnosť, prípadne aj cena riešenia.Murdokzc píše:
Mám zase jednu doplnujúcu otázku. Aký je rozdil medzi visko na medzináprave 40 vs 100 alebo 120Nm? Myslim co sa živnotnosti týka. Predpokladám že na asfaltke sa nič nemení alebo nie? Je riziko mať predimenzovanu viskospojku ? Čo všetko to ovplyvnuje na aute ohladne životnosti??
k jednotkám... kg, m, s sa používajú preto lebo sú to základné jednotky SI ... Sada sedmi základních jednotek jako takových zůstala zachována: metr, kilogram, sekunda, kelvin, ampér, kandela a mol.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Nov%C3%A9 ... jednotkami
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Tak ale dát "silnější" spojku není o předimenzování, ale může to ovlivnit celkově chování. To není jenom o větší výdrži, ale komplětně to mění parametry a chování soustavy.
Ohledně jednotek SI ne SI, tak pro točivý moment je použití kg.m nepřesný. Kg je jednotka hmotnosti, tedy při přepočtu z N, což je jednotka síly, je nutné zohlednit tíhové zrychlení a vektor působení síly. 1 Nm bude vždycky 1 Nm i ve stavu bez tíže nebo na jiný planetě. Kdyžto kg.m ne. Ovšem chování viskospojky není závislý na planetě ani na gravitaci, takže přesnější je její vlastnost vyjádřit v Nm.
Ohledně jednotek SI ne SI, tak pro točivý moment je použití kg.m nepřesný. Kg je jednotka hmotnosti, tedy při přepočtu z N, což je jednotka síly, je nutné zohlednit tíhové zrychlení a vektor působení síly. 1 Nm bude vždycky 1 Nm i ve stavu bez tíže nebo na jiný planetě. Kdyžto kg.m ne. Ovšem chování viskospojky není závislý na planetě ani na gravitaci, takže přesnější je její vlastnost vyjádřit v Nm.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Jsem nějak zapomněl odpovědět. Pokud vím, tak naprostá většina subaru používá jeden typ viskózy, včetně STi, které ji mají. Tam kde je DCCD, tak je ta svornost lamel řízena elektronicky (elektromagnetem) a při úplném zavření DCCD je ta svornost vyšší než u viskózy.Murdokzc píše:
Hm.. takze rozdiel v seriovej visko spojke a WRX STI je len hustejsi olej? A auta ktore mali LSD diferak zadny od vyroby maju k tomu tiez silnejsiu visko na medzinaprave alebo je tiez len 40? A to nie su zavodne auta na sotolinu ... Len sa to snazim pochopit aby som nespravil blbost montazou prilis silnej visko na medzinaprave kedze som menil open dif za LSD vzadu.
Ty 40kg viskózy jsou volitelná varianta pro závodní auta, který jezdí na nezpevněném povrchu (sníh, šotolina). Do sériovek se to nedává. Nicméně to existuje, a občas si někdo svoje auto tímhle potuní.
A přitomnost nápravových LSD bude nezávislá na tom co je za systém na středovém diferáku.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Akorát jsem si nechal od Poláka "repasovat" visco na 00' SF 5mt na 20kgf, tak uvidíme jaký to bude :D, když už tak už :D a na autě ji ještě nemám, asi tak za 14 dní.
Jinak 1kgf == 9.8Nm (takže 10Nm ať se to líp počítá). Takže 4kg = 40Nm, 10kg = 100Nm , 20kg = 200Nm (5x silnější než ta origo 4kgf)
Bude se to dost chovat jak zavřený středový diff. U MT asi nejjednodušší a nejlepší upgrade do terénu (vlastně co se týče "uzavření"/ středovýho diffu, tak jediný upgrade, když neberu výměnu za převodovku s dccd), no a dál pak třeba zadní LSD nebo rovnou uzávěrka (TorqMasters - automatická mechanická)
Co jsem zjišťoval, jak se ta 20kg visco chová, tak mimo asfalt je to jasný..., na asfaltu to může být znát v ostrých zatáčkách/odbočování/parkování, že to bude trochu "drsnější" či to může trochu odskočit. Třeba u 20kg visco a zadní TorqMasters uzávěrce může nastat problém, že při odbočování atd. to neotevře zadní uzávěrku a zadek tak bude zavřenej a bude to skákat/hrnout se. Dál se auto s 20kgf visco bude chovat víc nedotáčivě. Ale asi je to taky o tom, jak to kdo vnímá, někdo říkal že jo, někdo s tím neměl problém. Povětšinou jsou to všechno příspěvky/diskuze z Imprez, kam se daly origo sehnat, než je Japonci přestali úplně dělat.
Teď je zase začali dělat Američani/Australani. Z USA jde 20kgf sehnat se vším všudy za 25k Kč cca (nějak 700usd myslím + doprava a dph (jsou to stejně zrepasovaný starý))... Polák to repasuje (vymění kapalinu, lamely...) za 500PLN... Celkem mě to vyšlo: jetá visco za 4k + 3,5k za repas (s poštovným tam a zpět).
Jinak 1kgf == 9.8Nm (takže 10Nm ať se to líp počítá). Takže 4kg = 40Nm, 10kg = 100Nm , 20kg = 200Nm (5x silnější než ta origo 4kgf)
Bude se to dost chovat jak zavřený středový diff. U MT asi nejjednodušší a nejlepší upgrade do terénu (vlastně co se týče "uzavření"/ středovýho diffu, tak jediný upgrade, když neberu výměnu za převodovku s dccd), no a dál pak třeba zadní LSD nebo rovnou uzávěrka (TorqMasters - automatická mechanická)
Co jsem zjišťoval, jak se ta 20kg visco chová, tak mimo asfalt je to jasný..., na asfaltu to může být znát v ostrých zatáčkách/odbočování/parkování, že to bude trochu "drsnější" či to může trochu odskočit. Třeba u 20kg visco a zadní TorqMasters uzávěrce může nastat problém, že při odbočování atd. to neotevře zadní uzávěrku a zadek tak bude zavřenej a bude to skákat/hrnout se. Dál se auto s 20kgf visco bude chovat víc nedotáčivě. Ale asi je to taky o tom, jak to kdo vnímá, někdo říkal že jo, někdo s tím neměl problém. Povětšinou jsou to všechno příspěvky/diskuze z Imprez, kam se daly origo sehnat, než je Japonci přestali úplně dělat.
Teď je zase začali dělat Američani/Australani. Z USA jde 20kgf sehnat se vším všudy za 25k Kč cca (nějak 700usd myslím + doprava a dph (jsou to stejně zrepasovaný starý))... Polák to repasuje (vymění kapalinu, lamely...) za 500PLN... Celkem mě to vyšlo: jetá visco za 4k + 3,5k za repas (s poštovným tam a zpět).
Naposledy upravil(a) Jack dne pon lis 22, 2021 8:39 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester SF 00', 2.0 92kW
Subaru Outback H6 05', 3.0r 180kW
Subaru Outback H6 05', 3.0r 180kW
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23054
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Ty jednotky jsou fakt strasny, pripomina mi to ten vtip, jak cisnik v restauraci rika Lence Filipovy, ze si na ten stul bude muset kilometr pockat
Jinak teda ne ze bych chtel byt pesimista... ale jak znam polaky a tusim, co by za 500 zlotek udelali, tak nevim, jestli tu spojku akorat nesvari dohromady a nebudes mit permanentni uzaverku
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Jinak teda ne ze bych chtel byt pesimista... ale jak znam polaky a tusim, co by za 500 zlotek udelali, tak nevim, jestli tu spojku akorat nesvari dohromady a nebudes mit permanentni uzaverku
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Až to uvidí Honza, tak jeho srdce zaplesá.
Já sice chápu tydlety emerický snahy z toho udělat víc offroad, než je to z fabriky. Ale ono to je samozřejmě tak, že čím víc je to offroad, tím víc se zhoršujou vlastnosti na silnici. Pokud ta posílená viskóza nějak výrazně nezkrátí životnost něčeho dalšího, tak v tom bych smysl viděl. Ale ten jejich "aussie locker" bych do auta, který má jezdit 80-90% času po silnici, opravdu nechtěl.
Já sice chápu tydlety emerický snahy z toho udělat víc offroad, než je to z fabriky. Ale ono to je samozřejmě tak, že čím víc je to offroad, tím víc se zhoršujou vlastnosti na silnici. Pokud ta posílená viskóza nějak výrazně nezkrátí životnost něčeho dalšího, tak v tom bych smysl viděl. Ale ten jejich "aussie locker" bych do auta, který má jezdit 80-90% času po silnici, opravdu nechtěl.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
https://lsdfactory.pl/spm píše:Ty jednotky jsou fakt strasny, pripomina mi to ten vtip, jak cisnik v restauraci rika Lence Filipovy, ze si na ten stul bude muset kilometr pockat
Jinak teda ne ze bych chtel byt pesimista... ale jak znam polaky a tusim, co by za 500 zlotek udelali, tak nevim, jestli tu spojku akorat nesvari dohromady a nebudes mit permanentni uzaverku
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Můžeš tam i přijet a udělá ti to ten samý den den.
Zrovna tomuhle bych věřil, dělá to jako jeden z mála, nedělá jen tohle a že má nižší cenu, tak tam jde hlavně o novou kapalinu a lamely. Kapalinu i lamely si koupí z Japanu ve velkým, je tam toho potřeba málo relativně. (4-10-20 se liší v objemu kapaliny). Otevře, vymění, zavře, případně se mění ložisko, je-li potřeba. Když to budeš dělat pořád, tak to pak sekáš jak Baťa cvičky. Hlavně by to dlouho nedělal, kdyby to ojebával, na fórech ho všude doporučujou, takže asi tak.
Subaru Forester SF 00', 2.0 92kW
Subaru Outback H6 05', 3.0r 180kW
Subaru Outback H6 05', 3.0r 180kW