Stránka 6 z 10

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Napsal: pon srp 17, 2020 11:23 am
od Krťas
Diferák se točí krásně lehce, ale v tom jednom ložisku jde slyšet hukot a chraštění. To duhé bude lepší. Vzadu tu bambuli taky sundám, ale bojím se otevřít ten automat. Snad tou vanou nic neposeru. V oleji od převodovky špony nebyly, tak snad bude ok. Když to budu mít Honzo vše sundané, budeš schopný mi zjistit čísla těch ložisek pro objednání ? Mám ten podrobný servis. manuál, ale tam ty čísla dílů nejsou. Ten olej je tam podle mě od výroby. černý jak uhel a když má auto "jen" dle tachometru 305 t km....... není se čemu divit. Taky jsem to podělal já, že jsem hned nevyměnil oleje. V automatu při koupi byl čistý a nesmrděl po spáleninách, ale diferák jsem prostě nezkoušel. Nemám s automaty takové zkušenosti. Moje chyba.... :-/ :-/

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Napsal: pon srp 17, 2020 12:22 pm
od HonzaCZ
Pošli VIN a kouknu se ti. Nebo se nejlíp koukni sám tady http://www.auto-parts.spb.ru/cat/su/su2.mycat

EDIT: Přímo přední diff http://www.auto-parts.spb.ru/cat/su/su2 ... 7vMwe1SXI=

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Napsal: pon srp 17, 2020 12:24 pm
od Krťas
Podívám se. Díky moc ;)

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Napsal: pon srp 17, 2020 12:29 pm
od HonzaCZ
Za málo

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Napsal: pon srp 17, 2020 1:31 pm
od VDC
Ty ložiska jsou teda moc pěkný...

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Napsal: pon srp 17, 2020 6:55 pm
od jkotek
podle polohy těch válečků to asi je nějaký inovativní typ dvousměrného ložiska...
Ale nemá přední diff společnou náplň s převodovkou?

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Napsal: pon srp 17, 2020 7:00 pm
od námořník
U automatu ne. U manuálu ano.

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Napsal: pon srp 17, 2020 7:49 pm
od HonzaCZ
jkotek píše:podle polohy těch válečků to asi je nějaký inovativní typ dvousměrného ložiska...
Ale nemá přední diff společnou náplň s převodovkou?
To si možná původní majitel taky myslel. :-DDD

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Napsal: pon srp 17, 2020 9:37 pm
od pufko
V prípade spôsobu poškodenia tejto prevodovky by som mal obavu či nedošlo k poškodeniu samotného obalu prevodovky. Ono to vôbec nemusí byť vidieť pohladom.
Nastal tam obrovský tlak pri zablokovaní kolies, prevodovka sa zakusla a kolesá mali snahu točiť to zablokovanie...
Ten šmyk kolies nedržali brzdy, ale sa to prenieslo do prevodovky

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Napsal: pon srp 17, 2020 10:16 pm
od mnov
Opravdu to bylo tak náhlé zničení? Tohle muselo být slyšet dávno před tím.

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Napsal: pon srp 17, 2020 10:44 pm
od Mira
Však píše, že v tom zachroustalo a pak se to kouslo. :-) Automatu možná nic nebude, ten dif je v háji. Zas přes 3 kila na jeden olej, to je doživotní náplň a vydržel hodně.

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Napsal: pon srp 17, 2020 11:49 pm
od Krťas
Jak jsem již psal hned na začátku...... po Ostravě jsem jezdil fakt normálně, sem tam jsem jel o něco rychleji, ale né tak, jak jsem jel a pravidelně jezdím ze Slezské Harty domů. Je to prostě cca 8 km dálniční úsek, kdy v jednom místě to vždy do kopce protáhnu (160 km/h) Před rokem a nedávno se mi to s tím autem stalo naprosto stejně na jednom místě v rozdílech metrů. Tomu fakt nikdo neuvěří. Jen tehdy se mi to kouslo při menší rychlosti cca 30 km/h a kola povolily ( jen prudká rána od přední části) a se zhasnutým motorem jsem dojel ke krajnici. Už tehdy muselo dojít k poškození válečku v ložisku ) Pak jsem nastartoval a jel bez jakéholiv problému dále. Hned v servise mi řekli, že jsem měl úplně prasklé a suché manžety u převodovky v poloosách. Přisuzoval jsem to první kopnutí jim. Tyto jsem okamžitě vyměnil. Od té doby byl klid. Po roce cestování ( opět jen Ostrava a její okraj ) jízda bez problémů. Občas se mi jen stalo, že při zaparkovaném vozidle v kopci a nastartování při zařazení D mi převodovka kopla. Na rovince bez problémů. Rovněž jsem nyní 3 měsíce řešil problém hučení od přední části, ale přisuzoval jsem to pneumatikám Vraník s neskutečným vzorkem, které jsou pro mne jako rybáře do terénu nutností. Byl jsem v domění, že se jedná o vadný kus/y, neboť mi na jednom kole, doslova chyběl kus vzorku. Pneu jsem vyměnil, ale hukot stejný. Pak jsem auto hodil na zvedák a zatočil koly. Podle zvuku bylo marné levé ložisko. Jel jsem tedy za brachou, který bydlí za Slezskou Hartou. Ložisko jsme vyměnili, hučení z 80 procent přestalo. Při jízdě do levotočivé zatáčky bylo rovněž slyšet hučení z pravé strany. Tudíž bylo a je načaté i ložisko pravé. Ještě ten den, jsem s bráchou (automechanik ) zkontrolovali olej v převodovce. Tento byl průsvitný a nesmrděl. Ale pořád jsem v autě slyšel při puštění plynu zvuk, který bych přirovnal harmonice. Toto mi dělalo už delší dobu ( 3/4 roku ). Pak jsem sedl se synem do auta a jel svou známou trasu Slezká Harta-Opava na Ostravu, kde jsem na tom samém místě skončil. Tentokrát to bylo opět neskutečné kopnutí od předku s tím, že se mi ty kola zablokovaly. Vše bych opravdu přisuzoval tomu ložisku, které se prostě rozsypalo.Zítra zkusím sundat tu vanu automatu a vzadu tu bambuli.Jak říkám, a jak jde vidět i na tom videu, automat i po takovém karambolu řadí absolutně bez problému. A diferák, krom toho jednoho ložiska ( vyměním samozřejmě obě dvě ) se točí úplně lehce. Podlě mě, vše zapříčinil tel hnuj olej, kterého i chybělo tuším 5 dl. a jeho (ne)výměna. Dneska další mechanik, kterému jsem ukazoval fotky říkal, že může být pokousaná i ta hřídel za tím šnekem za tím ložiskem. Uvidíme. Každopádně vše rozeberu a budu dávat další info o zjištění.

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Napsal: úte srp 18, 2020 12:26 am
od HonzaCZ
Nojono, holt to chce těm projevům věnovat asi víc. Hlavně, že se to neseklo v nějakou blbější dobu. Třeba na sněhu/mokru před zatáčkou by to asi nebylo úplně ideální.

Subaru jsou spolehlivý auta, ale je to vyvážený tím, že mají předepsanej relativně častej běžnej servis. A není tam toho málo, co se musí pravidelně kontrolovat a měnit.

Čím starší auto, tím je vhodnější si po koupi dát tu práci a preventivně vyměnit všechny náplně, zkontrolovat atd., kór když s tím autem chci počítat do budoucna. Bohužel někde předemnou s ním počítat nemusel a mohl na to kašlat.

Jinak to není šnek, ale ozubený kolo hypoidního soukolí. Na těch předchozích fotkách nevypadalo moc pěkně.

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Napsal: úte srp 18, 2020 8:07 am
od mnov
Normálně se používá termín "hruška diferenciálu". :-)

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Napsal: úte srp 18, 2020 11:55 am
od HonzaCZ
Třeba. Ale není to šnek. :-D