Stránka 5 z 9

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pát srp 12, 2022 3:09 pm
od JRJ
Když to nehoním, tak je to cajk

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pát srp 12, 2022 3:15 pm
od HonzaCZ
Teď nevím, jestli jsem o tom slyšel v rámci subaru nebo jiný značky a jestli by to bylo vůbec u EZ30D možný, ale prasklý náhon vodního čerpadla od kladky. Když se jelo v otáčkách, tak se to jakž takž unášelo a když otáčky klesly, tak se to v pozdějších stádiích závady zřejmě zastavilo úplně.

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: ned srp 14, 2022 8:12 pm
od VDC
No já bych přestal doufat, že je to chladič nebo něco jinýho a smířil bych se s tím, že to bude fouklý těsnění. Ty symptomy jsou dost jasný.
Můžeš si v servisu nechat udělat test na přítomnost výfukových plynů v chladícím okruhu, aby se to potvrdilo. Budou tam, i když to zatím viditelně nebublá. Je to sice nepříjemný, ale není to fatální závada. Opraví se a jede se dál. :-)

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon srp 22, 2022 3:56 pm
od JRJ
Tak já jsem s tím, že půjde motor ven na výměnu všech těsnění, silentbloků atd., smířenej. Ostatně po 18ti letech a 250 tisícíh km má nárok. Ale byl bych nerad, kdyby se hřál i po tom. Mate mě, jak se to chová. Přijde mi jako by to při nízkých otáčkách blbě chladilo, což by spíš ukazovalo, že vodní pumpa málo tlačíc nebo že chladicí okruh je někde přicpanej nebo zavzdušněnej. Cesta na a z letiště. Je trochu vidět, že po zpomalení (osa x 850 a 2150) teplota roste. Bohužel Torque nezná PID čidla teploty oleje, pokud tam vůbec je.
trackLog-2022-srp-22_08-49-08.png

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon srp 22, 2022 4:04 pm
od spm
V jakym pásmu se ti ta teplota vlastně pohybuje? Ten graf má moc hrubé měřítko, aby to z něj šlo vyčíst.

(Jinak mě to přijde pořád "normální" - vodní pumpa je hnaná motorem, pokud zastavíš a máš volnoběžné otáčky, tlačí méně vody a pokud je tam nějaký další problém, tak se to právě běžně objeví při volnoběhu... Já jezdil několik let s nejspíš blbě otvírajícím termostatem a zapraseným chladičem, ta teplota nikdy nelezla tak vysoko, že by hnula ručičkou, dělali si tu ze mě srandu, že jsem paranoidní, ale mělo to takový divný projev jako že se třeba zapla sahara a už nikdy nevypla. Nicméně proč o tom melu - jak jsem právě pořád koukal na ty reálné teploty, tak suverénně po zastavení na volnoběh jsem ty teploty měl vždycky nejvyšší, jakmile se alespoň trochu jelo v normálním provozu, tak teplota šla dolů. I to moje první fouklé těsnění jsem vlastně odhalil na volnoběh při stání, kdy ta ručička vylezla výše... v létě v koloně, po rozjezdu teplota spadla).

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon srp 22, 2022 4:12 pm
od HonzaCZ
Čidlo teploty oleje tam je. Mně ta teplota přijde celkem OK, ani jednou nebyla přes 100.

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon srp 22, 2022 4:15 pm
od JRJ
Teplota se pohybuje od 84 do 98 [!] průměr 90,2 medián 90.

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon srp 22, 2022 4:17 pm
od podvlada
Čidlo teploty oleje tam je, ale nebude podle mě zobrazitelný v Torque, protože bere data jen z OBD kde neni dostupný. Jde vyčíst přes SSM nebo přímo z CAN.

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon srp 22, 2022 4:29 pm
od quickly
A co vyzkoušet ActiveOBD ? ActiveOBD přes ELM327 umí víc parametrů včetně teplot olejů a u CVT i naředění.

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon srp 22, 2022 4:31 pm
od spm
98 mi osobně přijde docela dost, pokud jsi s tím jel nějak normálně a nehonil to... a zvlášť, jestli to bylo dnes, když je venku zima.

V tuhle chvíli, když otevřeš (po vychladnutí samozřejmě) chladič, tak je plný a nic v něm nechybí?

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon srp 22, 2022 9:36 pm
od VDC
98 není žádná kritická teplota, byť nerozporuju, že je to o kousek vejš, než je normál. Normál je 85-95.
Jinak ale potvrzuju to, co píše SPM, fouklý těsnění se taky zásadně projevilo na volnoběh po jízdě, kdy teplota za jízdy držela, držela a jak se zpomalilo/zastavilo, tak jela nahoru.

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: pon srp 22, 2022 10:29 pm
od HonzaCZ
Aby fungovalo Active OBD, musí bejt v diag konektoru vyvedenej motorovej CAN bus, což, jak to vypadá, mají až pozdější ročníky BL/BP.

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: úte srp 23, 2022 1:32 pm
od JRJ
quickly píše: pon srp 22, 2022 4:29 pm A co vyzkoušet ActiveOBD ? ActiveOBD přes ELM327 umí víc parametrů včetně teplot olejů a u CVT i naředění.
Dík za tip. Zkusil jsem, ale nepořipojil se. V popisu apky je pro Subaru od roku 2012.
spm píše: pon srp 22, 2022 4:31 pm V tuhle chvíli, když otevřeš (po vychladnutí samozřejmě) chladič, tak je plný a nic v něm nechybí?
Po schladnutí chladič plný a přepadovka na dolní rysce. Při takovémto stylu jízdy, u mě 99%, se chladicí kapalina neztrácí.

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: úte srp 23, 2022 2:44 pm
od quickly
U mne jel ActiveOBD na SpecB BL. ActiveOBD potřebuje ELM327 klon 1.51, na 2.1 klonu nejede

Re: dá se H6 uhnat tak, že se nestíhá chladit?

Napsal: úte srp 23, 2022 5:27 pm
od HonzaCZ
Jak jsem psal, MY2004 nebude mít vyvedenej CAN bus na konektor.