Stránka 5 z 5

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Napsal: čtv kvě 13, 2021 10:40 pm
od hamoun
zhor píše: Ale to se ti nepodaří. Přítlaku to dělá jak na formuli až noviny lítají vzduchem. A basta!
presne :) kasli na ty prudici nazvedane zpomalene existence :)

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Napsal: čtv kvě 13, 2021 10:41 pm
od zhor
No já spíš myslel s podobnýma autama, nebo to z té mé popelnice odšroubovat a porovnat průjezdy. Samozřejmě můžeme porovnat i jiný auta, papír toho snese hodně.

nebo aji nějakej jinej test. Předseda jakožto hasič by mohli vědět jak udělat z nečeho hodně dýmu (pálení pneumatik a fouknutý tesnění pod hlavou se nepočítá) a tím by se pak dalo projíždět třeba. Nebo nějaký jiný test. Určitě bych nebyl jedinej koho by to zajímalo.

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Napsal: pát kvě 14, 2021 7:24 am
od podvlada
Však jsem si jen dělal srandu... Jasně že to bude rozdíl a určitě ti to funguje a přeju ti to! =)
Jinak jo, abych já předjížděl nějakej papír, to by bylo zbytečný :-D předpokládám, že před sebou tlačím vzduch jak lokomotiva, to bych ho spíš odfoukl stranou, když už něco :-DDD
Co se týče dýmu, mám dojem, že jsem někde na airsoft fóru kdysi viděl návod na dýmovnice z nastřihaných pingpongových míčků, prej asi nej varianta pokud nechce člověk studovat chemii. Ale dnes asi bude jednodušší prostě koupit nějakou hotovou jako zábavní pyrotechniku.

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Napsal: pát kvě 14, 2021 8:27 am
od VDC
Vy máte nápady.

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Napsal: pát kvě 14, 2021 9:20 am
od zhor
podvlada píše:Však jsem si jen dělal srandu... Jasně že to bude rozdíl a určitě ti to funguje a přeju ti to!
Jinak jo, abych já předjížděl nějakej papír, to by bylo zbytečný předpokládám, že před sebou tlačím vzduch jak lokomotiva, to bych ho spíš odfoukl stranou, když už něco
Co se týče dýmu, mám dojem, že jsem někde na airsoft fóru kdysi viděl návod na dýmovnice z nastřihaných pingpongových míčků, prej asi nej varianta pokud nechce člověk studovat chemii. Ale dnes asi bude jednodušší prostě koupit nějakou hotovou jako zábavní pyrotechniku.

Jó, však úplně v pohodě. Ono to klidně mohlo být jak píšeš, nějaký auto ho přejelo gumou, nalepilo na zem a ta oktávka ho mohla teprve odlepit, proto to nevyletělo.

Já to sem postnul, jenom jako námět na test, kdyby jsme se třeba na nějakým srazu to rozhodli otestovat.


Hamoune: díky za zastání se ,,,,| (*_^) |,,,,

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Napsal: pát srp 27, 2021 12:38 am
od zhor
Ve fotopostřehách jsem slíbil, že napíšu pár postřehů k Saabaru, což je v podstatě facelift kombíkové Imprezy WRX od Saabu. Vyrábělo se to v Japonsku kolem roku 2004, a bylo určené pro US trhy.

Saab má bohaté zkušenosti z letectví, kde hraje aerodnymika velkou roli (Saab je zkratka ze Sverige Aeroplan AB). To se projevilo aji na Saabaru (Saab 9-2x). Oproti WRX, je zde přepracovaný pár prvků, tak k nim přidám trochu svých postřehů (upřesňující komentáře jsou vítány).

1) nasávač - ten je oproti WRX snížený a více protažený dopředu, aby se zmenšila celková čelní plocha auta. Proudící vzduch kopíruje tvar kapoty, takže se k mezichladiči dostane stejné množství vzduchu, ale s celkovým menším odporem. Účinnost mezichladiče by měla být vyšší, díky přidaným přepážkám, které lépe usměrňují vzduch na přední část mezichladiče. Vzhledem k tomu, že v podobném designu jsou i nasávače na pozdějších variantách WRX / STi, tak by to měla být funkční změna

2) přední nárazník - ten mi přišlo, že je oproti WRX více vykrojený na vstupech k chladičům. To mi nepřišlo nějak moc účelné, protože chybí další vedení vzduchu k chladičům, a takhle se vzduch dostává celkem neúčelně jenom k jiným dílům karosérie a celkově bych řekl, že se vzduch více rozvíří, než se dostane k chladičům. Maska je vyšší, a nahoře zarovnaná s příčkou, což taky zůstalo u pozdějších STi modelů. Spodek nárazníku tvoří větší hranu, ve stylu předních lízatek, které mají za úkol oddělovat vysoký tlak nahoře od nízkého tlaku dole pod autem. To by mělo mít pozitivní efekt na aerodynamiku. Aji vykrojení těsně před koly by mělo zlepšit obtékání vzduchu kolem kol a dále kolem auta.

3) prahy - ty mají taky přepracovaný tvar, a jsou na nich před zadními koly namontované předzástěrky, usměrňujicí proudění kolem zadních kol. O předzástěrkách jsem psal v jednom z prvních přípěvků tohoto vlákna, a jsou určitě funkčním prvkem.

4) zadní nárazník - ten je trošku nižší na bocích, aby lépe odváděl vzduch od zadních kol. V centrální části mi přišel trošku dále od hrany spodku auta, takže si myslím, že by mohl mít lehce vyšší odpor vzduchu než u Subaru.

5) zadní křídlo - to je decentnější oproti WRX, ale delší oproti atmosférám. Funguje pouze jenom jako prodloužení střechy (Saabaru nemá hagusy, které přidávají na odporu vzduchu). U WRX má spoiler tvar obráceného křidla a mělo by generovat i nějaký (spíše zanedbatelný) přítlak. Vzhledem k tomu, že podobné zadní spoilery jsou dneska používány docela často, tak by toto mělo být řešení, které je funkční pro snížení odporu vzduchu.

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Napsal: pát srp 27, 2021 12:50 am
od Tapan
Zajímavé zamyšlení. Já si teda nemyslím, že FHI nemá na rozdíl od Saabu zkušenosti s leteckou technikou :-) Zajímaly by mě výsledky z aerodynamického tunelu, tak nějak mi přijde, že na WRX prostě naroubovali čumák z aktuální 9-3, přilepili nasávač, aby to nebyla moc pěst na oko a tím to haslo :-)

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Napsal: pát srp 27, 2021 9:40 am
od námořník
Tohle v Saabu nedělali.

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Napsal: pát srp 27, 2021 9:55 am
od zhor
Samozřejmě, že vím že FHI se pohybuje aji v leteckém průmyslu. Nicméně mi přijde, že Subaru s aerodynamikou docela bojovalo, a jako menší automobilka si asi nemohli dovolit tak rozsáhlé testování. A přišlo mi, že od Saabu k nim přišli nové myšlenky, které se později osvědčili, takže je začali používat na pozdějších modelech.

Samozřejmě, že to asi nejvíc bylo o implementaci stávajíco čumáku Saabu na Subaru, ale i tak tam bylo pár zajímavých řešení navíc, které by tam nemusely být. Ale kdo je navrhl netuším. Ale vzhledem k tomu, že Saabaru se vyrábělo kolem roku 2004, a tyto změny nebyly implementovány na Hawkeye Imprezy (2005 -2007), tak předpokládám, že vývoj u Subaru byl už rozjetý, a ty změny se aplikovaly až na sedany.

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Napsal: pát srp 27, 2021 9:25 pm
od VDC
Pro mě je to hlavně další zrůdička vzniklá v době majetkového působení GM v FHI v Saabu v Suzuki a dalších. GM byl mistr v "badge engeneeringu" a příchod krize v roce 2008 považuju za jeden ze šťastných okamžiků historie, kdy se GM musel zbavit všech těchhle podílů a přestaly vznikat tyhle zrůdnosti.
Mimochodem zde je další příklad zrůdného Badge engeneeringu v podání GM ...

Subaru Bighorn 2.8 diesel... ObrázekObrázekObrázek

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Napsal: pát srp 27, 2021 9:40 pm
od námořník
Nejsem znalec Saabu, ale co jsem myslim zaslechl, tak si do toho moc kecat nenechali a i když požadavek byl upravit karoserii, tak jejich inzenýři většinou předělali celý auto.

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Napsal: pát srp 27, 2021 9:50 pm
od OZP
Subaru Bighorn jsem neznal, pobavilo!

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Napsal: pát srp 27, 2021 10:03 pm
od StandaB
Isuzu Trooper se v Evrope taky prodaval, ale pod oznacenim Subaru Big Horn myslim jenom nekde v Indii...Asii? :-) Krome toho napisu to nema se Subaru nic spolecneho. To je mi ten Saab fakt sympatictejsi. :-)

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Napsal: pát srp 27, 2021 11:37 pm
od Tapan
Tak zas je to asi nejtrvanlivější diesel od Subaru, ne? :-)

Bighorna jsem neznal, ale vznikly i imho větší zvěrstva...

Re: Aerodynamika Impreza GD/GG

Napsal: pát srp 27, 2021 11:49 pm
od zhor
Pekny, sice to nema spolecny s puvodnim tematem. Ale klidne plevelte. Je to pekne!

Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk