Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
Re: Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
Letos jsem tak na 10 x táhnul něco málo přes tunu cihel na vozíku. Problém nebyl ani s výkonem, ani s rozjezdem, ale měl jsem strach, jak to sedlo na zadních tlumičích, ty dostaly asi zabrat. Pravda je, že jsem v kopci musel opakovaně zastavit, sice na asfaltu, pomalu se rozjet a tak jsem raději vypnul "kouzelné tlačítko" VDC. Podobně se to chovalo jako u Dora před půlmetrovou závějí :850: . Ono to s tou spojkou u dieslu funguje asi tak, že i když se dá více plynu, tak je rozhodující, jak začne nastupovat už od nízkých otáček ten krouťák, tak to citlivě pustit.
Zajímalo by mne, jak je to s krouťákem při redukci na 1 r.s., jaké otáčky to Doro snese, aby se to nekouslo?
Zajímalo by mne, jak je to s krouťákem při redukci na 1 r.s., jaké otáčky to Doro snese, aby se to nekouslo?
- dave297
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 219
- Registrován: pon lis 01, 2010 10:51 pm
- Jméno a příjmení: David Rucki
- Bydliště: Bystřice
Re: Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
V tuto chvíli to vidím tak, že oba typy motorů mají svoje pro a proti, stejně tak obě vyhlídnutá auta mají rozdílné výbavy. Diesel má sice výbavu komfort, ale nejsou tam ani zimní gumy. Benzín je sice Active, ale pár doplňků vč. zimních kompletních kol v ceně.
Jelikož ani jedno z aut nestojí u uvedeného prodejce, počkám, který z nich se mi ozve první a bude schopen mi od majitele auto dodat dříve, a podle toho vyberu.
Věřím, že v ani jednom případě neudělám špatně a na 100% se dostanu o velký kus dál při výměně mé Oktávky na Forestera.
Jelikož ani jedno z aut nestojí u uvedeného prodejce, počkám, který z nich se mi ozve první a bude schopen mi od majitele auto dodat dříve, a podle toho vyberu.
Věřím, že v ani jednom případě neudělám špatně a na 100% se dostanu o velký kus dál při výměně mé Oktávky na Forestera.
Subaru Forester SG5 MY07
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16196
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
Já mám dehet taky Activii (model žebrák) rozšířený o hagusy a plasty. Z comfortu mi chybí střešní okno (někdo na něj nadává, někdo vychvaluje) a xenony. Jinak model žebrák v dehtu má o něco lepší výbavu než v benzinu.dave297 píše: Benzín je sice Active, ale pár doplňků vč. zimních kompletních kol v ceně.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16196
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
Já jsem přecházel z koktávky I 1.9 TDI a když v Hradci napadl první sníh a já projel první ostřejší zatáčku, tak jsem musel ihned na velké parkoviště k TESCO, protože forestík se chová úplně jinak. Mám teď za sebou 2 zimy a několik minisrazů a mohu říct, že na sněhu už umím docela jezdit. Tedy tam, kde nejčastěji jezdím :4690: . Dorovy cesty do hory bych určitě nezvládnul .dave297 píše:se dostanu o velký kus dál při výměně mé Oktávky na Forestera.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
Já se rozjíždím dle okolností - motor táhne od cca 1500 ot., ale zatěžovat ho nechávám až od cca 2000 ot. Dyž cu jistotu, jedu min. 2500 - 3000 ot. ....to vyjede většinou cokoliv a rozjezd při min. 2000 ot., pak může chybět výkon. S vozíkem sem se rozjížděl při 3500 ot. ale už mi začíná prokluzovat spojka, tak to nezabere okamžitě, proto začínám výš, jinak zkušenost je taková, že ikdyž pustíš spojku rychleji, nemá to snahu chcípnout hned, ale udusí se to po chvilce, bo chybí výkon. Ale rozjíždět se můžu i z volnoběhu a pomaličku přidávat plyn a pouštět spojku.
Obecně se dá říct, že i v kopci to jede na volnoběh a nechcípne, ale su sám a nedráždím to.
"Zajímalo by mne, jak je to s krouťákem při redukci na 1 r.s., jaké otáčky to Doro snese, aby se to nekouslo?" ...jak je to přesně myšleno? :655:
dave297 - to se nedá srovnávat v ničem, mimo možná prostor v kufru a pár drobností, ale jízdní vlastnosti sou jinde, jen pozor, až po těch x tis. km, pak je rozdíl už poznat, bo je třeba se s tím naučit, jak sem psal
Obecně se dá říct, že i v kopci to jede na volnoběh a nechcípne, ale su sám a nedráždím to.
"Zajímalo by mne, jak je to s krouťákem při redukci na 1 r.s., jaké otáčky to Doro snese, aby se to nekouslo?" ...jak je to přesně myšleno? :655:
dave297 - to se nedá srovnávat v ničem, mimo možná prostor v kufru a pár drobností, ale jízdní vlastnosti sou jinde, jen pozor, až po těch x tis. km, pak je rozdíl už poznat, bo je třeba se s tím naučit, jak sem psal
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
Jestli můžeš s tím vozíkem dát na redukci jiné otáčky, aby se to nekouslo, jak píšeš, hlavně při pomalé jízdě a velké zátěži.Doro píše:...jak je to přesně myšleno? :655:
Nebo máš stejné otáčky, ale jedeš samozřejmě pomaleji.
Já s tím dieslem na 1200 ot s těžkým vozíkem pohnu, to jsem zkoušel.
Ale na polňačce do kopce bych měl problém při pomalé jízdě.
Jak se mi to zhoupne při té hmotnosti a vyšší rychlosti, tak spíš rupne náprava, protože nemám na vozíku zesílenou, tak jako ty.
Myslím, že jsi mi to posledně v Kříších říkal.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
Noo, do Hutiska od Vingantic sem jel na 4 redukovanou (1,5 t na kouli) a pod kinem to slezlo z cca 3 tis ot. na 2,5 tis. ot. a pomalu by to klesalo dál, ale nad kinem je to už mírnější, tak lezly otáčky nahoru (asi od 2,3 tis. ot. to bylo). Já s tím jedu kolem 2,5 tis. ot. do kopce, bo pod 2 tis ot. to nemá výkon a to i cítíš, že motor to už nerad - není to nafta. Takže hranice je někde kolem 2,2-2,5 tis. ot. No a ke statku musím jet stejně pomaleji, bo bych na šutrech nechal nápravu vozíku, to už jede fakt krokem a de to i pod 2 tis. ot. a po přidání to ochotně přidá, ale je to jen cca 60 m do kopce. I při 1,5 tis. ot. to eště jede a i z těchto otáček se dá přidat na víc, ale to už sou ve ve válcích vysoké tlaky a motoru to nesvědčí, takže ikdyž to jde, jedu víc, jen co se dostanu na rovnější povrch.
Na trávě se tímto vozíkem rozjíždím při cca 2,5 tis. ot., abych nehrabal. Bez redukce bych měl sakra problém.
To se těžko popisuje a více už snad ani nepovezu (většinou slabě přes tunu)...toto mi tam naložili fakt brutus ::-DD: ::-DD:
Vozík mám upravený na 1 t, ale uveze víc (v obci sem jel i takto naložený 50, mimo do 80 km/h a cesta je tam šude všelijaká, vozík nepostojí na místě :845: ).
Nejvíce divné na tom je, že motor je studenější, než dyž jedu prázdný ::-DDD: ::-DDD: ...to třeba Megan 1,6 vez jednou na kouli asi kolem 600-700 kg (i s vozíkem) a asi 5 min nahoře vařil ::-DDD: ::-DDD: Vyjet se moselo na zátah a byl jeden pokus a bylo sucho
Na trávě se tímto vozíkem rozjíždím při cca 2,5 tis. ot., abych nehrabal. Bez redukce bych měl sakra problém.
To se těžko popisuje a více už snad ani nepovezu (většinou slabě přes tunu)...toto mi tam naložili fakt brutus ::-DD: ::-DD:
Vozík mám upravený na 1 t, ale uveze víc (v obci sem jel i takto naložený 50, mimo do 80 km/h a cesta je tam šude všelijaká, vozík nepostojí na místě :845: ).
Nejvíce divné na tom je, že motor je studenější, než dyž jedu prázdný ::-DDD: ::-DDD: ...to třeba Megan 1,6 vez jednou na kouli asi kolem 600-700 kg (i s vozíkem) a asi 5 min nahoře vařil ::-DDD: ::-DDD: Vyjet se moselo na zátah a byl jeden pokus a bylo sucho
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
Já se tam za Tebou asi po cestě zastavím, až pojedu kolem, než nasněží. Stejně pojedu sadit stromky na kopec a povezu je na vozíku.
A když Dave koupí forestera, tak určitě dorazí na tréning. :drive:
A když Dave koupí forestera, tak určitě dorazí na tréning. :drive:
- dave297
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 219
- Registrován: pon lis 01, 2010 10:51 pm
- Jméno a příjmení: David Rucki
- Bydliště: Bystřice
Re: Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
Tak jsem zažil v posledních dnech evoluci myšlení ::-DDD:
1. neděle - Outlander nafta v kůži a full výbavě
2. úterý - Forester v naftě a full výbavě (už bez kůže)
3. čtvrtek - dnes jsem se s majitelem předběžně dohodnul na skromném benzínovém atmosferickém Foresteru ve výbavě Active
Pokud vše klapne, tak zítra platím zálohu a příští týden jezdím :pr:
1. neděle - Outlander nafta v kůži a full výbavě
2. úterý - Forester v naftě a full výbavě (už bez kůže)
3. čtvrtek - dnes jsem se s majitelem předběžně dohodnul na skromném benzínovém atmosferickém Foresteru ve výbavě Active
Pokud vše klapne, tak zítra platím zálohu a příští týden jezdím :pr:
Subaru Forester SG5 MY07
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
dave297> pekne ::-DD: Ale byt tebou, radeji bych to auto pred zaplacenim zalohy projel - abys pak nebyl zklamanej z vykonu motoru.... Jo a zkus si radit tu redukci, ta jako argument docela funguje :826:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 637
- Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
- Jméno a příjmení: marek smrček
- Bydliště: praha
Re: Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
Ještě mrkni na imprezu, třeba je přesně to co hledáš a jen to zatím nevíš.
Jinak s tou nejchudší výbavou u forestra myslím chybu neuděláš. Než platit za vyšší výbavu, to raději investovat do plechů pod motor nebo lepších gum.
Jinak s tou nejchudší výbavou u forestra myslím chybu neuděláš. Než platit za vyšší výbavu, to raději investovat do plechů pod motor nebo lepších gum.
- dave297
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 219
- Registrován: pon lis 01, 2010 10:51 pm
- Jméno a příjmení: David Rucki
- Bydliště: Bystřice
Re: Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
V tom autu už jsem kdysi jel, ale nepamatuji si na to, jak se chovalo na cestě... Jediné,co mám v živé paměti je jak mě prodejce z autosalonu, vzal s předváděčkou (ještě ta starší generace) na zablácený kopec, uprostřed lesní cesty vymletá po deštích příkopka....Slavek_xxx píše:dave297> pekne ::-DD: Ale byt tebou, radeji bych to auto pred zaplacenim zalohy projel - abys pak nebyl zklamanej z vykonu motoru.... Jo a zkus si radit tu redukci, ta jako argument docela funguje :826:
První moje myšlenka "snad to nemyslí vážně"
Druhá myšlenka "doufám, že se mu to v tom kopci nezastaví" - nezastavilo, udělal to sám
Třetí myšlenka "doufám, že nahoře je jiná cesta, kterou se budeme vracet zpět" - nebyla
Kromě toho na dálnicích ujedu tak 20%, 60% budu jezdit v okruhu 20 km od firmy po klasických asfaltkách, no a zbývajících 20% kopečky v Beskydech. Ročně bych na těch krátkých úsecích měl nalítat kolem 20 tis. km.
Z toho důvodu by pro mě měl být výhodnější benzín a Forester. Jsou místa, kam bych si s Imprezou neškrtnul.
Také si nedovedu představit manželku, 3 děti i s příslušenstvím v Impreze.
Subaru Forester SG5 MY07
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16196
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
konečně další nové auto v Activii - model žebrák :657: , zatím všichni jsou Comfort . Já jsem osobně spokojený, AndreaM mi stále vnucuje, abych si pořídil křidélko jako má Comfort, ale mně se můj žebrák líbí tak, jak je :drive:dave297 píše:3. čtvrtek - dnes jsem se s majitelem předběžně dohodnul na skromném benzínovém atmosferickém Foresteru ve výbavě Active
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
Dostal jsem se k tomuhle tématu až teď a shrnu tedy své zkušenosti s Foresterem 08 2,0 benzín atmoška:
3 děti se vejdou v pohodě.
Spotřeba okolo 10 litrů, při "ecorallye" se dá dostat pod 8, ale to je peklo.
Výkon na tak velké auto tak tak, nebudeš nikde zdržovat, ale když dojedeš v zatáčkovitých silnicích něco, co jede 70 - 80, tak si budeš strašně přát bouli na kapotě, protože s atmosférou je předjíždění nikoli požitkem, ale těžkou prací.
Na dálnici ve 130 žádné velké akcelerace nečekej, když budeš potřebovat ujet většině ochcávkářů, neujedeš. Rovnocenným soupeřem Ti budou silnější Tranzity.
Když tak čtu o všech technických katastrofách dieselů, tak si ještě říkám, že benzínová atmosféra je na tom ještě dobře. Za 2 roky jsem byl ale v servisu o mnoho vícekrát, než je mi milo (2x uvaření motoru na dálnici, závadu nenašli, 1x "palubní diskotéka", "řešeno" resetem, vibrující brzdy, řešeno "stočením" už 2x :fuckoff: :fuckoff: , poměrně dost drnčení v interiéru, prachbídný systém klimatizace a topení (kolísání teplot, pomalá regulace, která v zimě nejdřív interiér vytopí do šíleného vedra a až pak ztlumí, průvan v autě, pocení oken).
Redukce nenahraditelná, svážení dříví z lesa je prostě rozkoš :drive: , ale možnosti jejího využití jsou pochopitelně mnohem širší.
Auto je hodně nedotáčivé, co v zimě naženu na předohraby v kopcích a na rovinkách, se v zatáčkách vyrovná (pneu Nokian wr g2, ty rád fakt nemám , ale dojezdím je).
No a závěrem? To auto má strašně much, někdy bych ho hodil nejradši ze skály, ale jsem strašné rád, že ho mám :unami: . Prostě má "něco". co jiná auta nemají. Nerozhoduj se rozumem, pak bys ho nikdy nekoupil :845: .
3 děti se vejdou v pohodě.
Spotřeba okolo 10 litrů, při "ecorallye" se dá dostat pod 8, ale to je peklo.
Výkon na tak velké auto tak tak, nebudeš nikde zdržovat, ale když dojedeš v zatáčkovitých silnicích něco, co jede 70 - 80, tak si budeš strašně přát bouli na kapotě, protože s atmosférou je předjíždění nikoli požitkem, ale těžkou prací.
Na dálnici ve 130 žádné velké akcelerace nečekej, když budeš potřebovat ujet většině ochcávkářů, neujedeš. Rovnocenným soupeřem Ti budou silnější Tranzity.
Když tak čtu o všech technických katastrofách dieselů, tak si ještě říkám, že benzínová atmosféra je na tom ještě dobře. Za 2 roky jsem byl ale v servisu o mnoho vícekrát, než je mi milo (2x uvaření motoru na dálnici, závadu nenašli, 1x "palubní diskotéka", "řešeno" resetem, vibrující brzdy, řešeno "stočením" už 2x :fuckoff: :fuckoff: , poměrně dost drnčení v interiéru, prachbídný systém klimatizace a topení (kolísání teplot, pomalá regulace, která v zimě nejdřív interiér vytopí do šíleného vedra a až pak ztlumí, průvan v autě, pocení oken).
Redukce nenahraditelná, svážení dříví z lesa je prostě rozkoš :drive: , ale možnosti jejího využití jsou pochopitelně mnohem širší.
Auto je hodně nedotáčivé, co v zimě naženu na předohraby v kopcích a na rovinkách, se v zatáčkách vyrovná (pneu Nokian wr g2, ty rád fakt nemám , ale dojezdím je).
No a závěrem? To auto má strašně much, někdy bych ho hodil nejradši ze skály, ale jsem strašné rád, že ho mám :unami: . Prostě má "něco". co jiná auta nemají. Nerozhoduj se rozumem, pak bys ho nikdy nekoupil :845: .
Subaru Forester 2,5XT 2011
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba - prohlídka Forestra v bazaru
No vidíš..... tomu se říká postupný vývoj. A veř, že nebýt požadavku na hodně místa vzadu, skončils u staršího modelu a byl bys eště spokojenější. Ony sou sice starší, třeba hnusné krabice, ale předjíždění bývá i sněmi někdy požitek (stačí podřadit o dva stupně dolů :845: ) a nečekané reakce ostatních jsou někdy věru zábavné (potřeba být kolem 3,5 tis. ot. min.). V zatáčkách se udrží jen sebevrazi a ti, co mají autka hold lepšejší (moc jich ale není), můj forýsek se v zatáčce sune bokem, což je kolikrát k nezaplacení, když se příkopa blíží moooc rychle. Přesto často chybí výkon, ale zase, představa eště většího výkonu.... by už mohlo být i nebezpečné ::-DD: ::-DD: ::-DD: ... a pak, nižší hmotnost je věc zásadní.
A porovnat si to můžeš i tadyk ...aspoň trošku :
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 2&start=45
asi v půlce sou výjezdy na louce - forestery 2003, 2008 benzín a 2009 nafta (doufám, že to mám dobře :845: )... řetězy byly nutné aplně využité
Pak sou i další ročníky. Jen u nafty je třeba pamatovat, že Romik to měl čerstvě pořízeno a nebyl eště zajetý v kopcích, teď už by to bylo jistě lepčejší :845:
A porovnat si to můžeš i tadyk ...aspoň trošku :
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 2&start=45
asi v půlce sou výjezdy na louce - forestery 2003, 2008 benzín a 2009 nafta (doufám, že to mám dobře :845: )... řetězy byly nutné aplně využité
Pak sou i další ročníky. Jen u nafty je třeba pamatovat, že Romik to měl čerstvě pořízeno a nebyl eště zajetý v kopcích, teď už by to bylo jistě lepčejší :845:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)