Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Napsal: čtv kvě 11, 2017 9:19 pm
Co by opravoval? Prostě to tak vyhodnotil a je to tak.
Fórum zájmového sdružení příznivců automobilů značky SUBARU
https://subarufanclub.cz/forum/
Na každou otázku existuje jednoduchá, snadno pochopitelná, nesprávná odpověď.VDC píše:Honzo díky !!! To mám na tobě fakt moc rád, že věcem nejen rozumíš, ale umíš je i srozumitelně popsat. To je prostě boží !!!
Super paper. Vygooglil jsem toto:Levap píše:outback: Dával jsem kdysi do wiki popis jak to funguje:
https://subarufanclub.cz/wiki/_media/te ... 999_1_.pdf
Koukněte se tam, podle mně nic víc podrobnýho nenajdeme. Snad Ti to pomůže.
Udravím
Pavel
No zřejmě to zase tak dobrý nebude. Jsou tu očividně námitky.VDC píše:Honzo díky !!! To mám na tobě fakt moc rád, že věcem nejen rozumíš, ale umíš je i srozumitelně popsat. To je prostě boží !!!
Aha a já myslel, že se mě ptáte na můj názor a ne, že je to zadání vědecké práce na téma "Strategie a chování VTD", včetně uvedení zdrojů a do detailu rozpitvaných myšlenkových pochodů. Sorry, selhal jsem. Sepsal jsem z hlavy pouze nějaký bezvýznamný a neobjektivní tok myšlenek.outback píše:Díky za úvahu, mám ale pár nejasností...
Ono se to hezky čte, jak jsi to napsal, ale chybí rozlišení co jsi vyčetl ze servisní dokumentace a technických popisů, co jsi zjistil experimentem, a co si jen domýšlíš.
Já nevím, jak jsi to pochopil, ale myslel jsem to tak, že netuším, jestli solenoid při přivedení napětí otevírá nebo zavírá. Tedy přesně jak píšeš dále, tak jestli při upadnutí drátku, což teda uvnitř převodovky snad moc nehrozí, by to naplno zavřelo nebo otevřelo. Tipuju, že otevřelo a tím by diff zůstal otevřenej. Ale dál je to snad jasný. U 5AT by se to dalo vysledovat, protože je tam uvedený proud a požadovaný tlak. Ale nevybavuju si, jak to je. U OTB byla jenom procentuální hodnota a ta je jasná - čím víc procent, tím víc je to sevřený. Tedy nejsem si jistej jenom tím proudem, tedy konkrétní chování solenoidu, dál je to ale snad jasný.outback píše:Pokud jsem dobře pochopil první odstavec, tak nevíš, zda víc proudu znamená víc propojení náprav (direrenciál nediferenciáluje) nebo míň propojení náprav (direrenciál diferenciáluje). V dalším textu ale vycházíš z toho, že víc proudu a tedy větší číslo znamená propojujeme nápravy a nediferenciálujeme - je to tak? Proč? Máš to potvrzené nějakým konkrétním testem?
Viděl a dokonce i jel jsem pár autama, co měli tu mezinápravu rozbitou, konkrétně tedy MPT, který bylo trvale spojený a šponovalo se to pěkně a "utíkalo" to na gumách. To auto i při menším zatočení při minimální rychlosti zastavilo. Tedy je to fakt znát. Ale jezdil s tím tenkrát kluk docela dlouho a nevím, že by něco odešlo. Samozřejmě se to dost namáhá, soukolí v diferákách, klouby na poloosách, ložiska, kardan atd...outback píše:Když diferenciál nediferenciáluje, tak je to potenciálně nebezpečný stav (suchý asfalt plus velký rejd mínus chybějící nebo přemostěný dif rovná se problém) - snad to navrhli tak, že když upadne kablík tak se auto spíš zahrabe v terénu než rozláme na asfaltu - to podporuje teorii, že zavíráme když je hodně proudu.
No, tak to si jsem poměrně jistej, že u mně se to chovalo jinak. Ale nevylučuju, že to mohlo bejt tím, že jsem neměl nastartovanej motor a ono to bere třeba v potaz i tlak v převodovce (line pressure). Ale určitě na předvolenou 1 tam bylo bez plynu nejvíc a při přidávání plynu se to vždy ještě zvedalo.outback píše:Tvoje vysvětlení předvolená jedna žádnej plyn = 30% vychází z toho, že to na 30% stoupne, jenže ono to na těch 30% spadne z o dost vyšší hodnoty. Tohle pozorování mne přimnělo napsat ten dotaz.
To by chtělo grafík, nějakou historii maximální hodnoty, třeba za posledních 10 vteřin nebo logovat data a pak si je dát do videa. Přikládám po tisícátýprvý video s overlayem hodnot z 5AT. Ale zrovna u VTD se tam něco zajímavýho děje asi jenom 2x. Možná bych mohl udělat nějaký nový.outback píše:Samozřejmě budu sbírat data. Jenže při prokluzu v zatáčce na mokru na displej nekoukám...