Stránka 35 z 35

Re: Poraďte s výběrem staršího Forestera

Napsal: úte dub 13, 2021 9:18 pm
od quickly
Knedla: vítej u nás na SFC *_*=*_* , musíš napsat ještě 2 příspěvky a potom budeš moci posílat interku a psát bez schvalování.

Klidně sem napiš své dotazy, někde se ozve =)

Re: Poraďte s výběrem staršího Forestera

Napsal: úte dub 13, 2021 9:32 pm
od Tapan
Knedla: asi s každým druhým, povídej, co tě zajímá, a my už tě zasypeme kolektivní moudrostí :-)

Re: Poraďte s výběrem staršího Forestera

Napsal: stř dub 14, 2021 7:50 am
od Knedla
Díky za vřelé uvítání :-D
Po dlouhém hledání a porovnávání, jsem dospěl k tomu, že forester pro mě bude ideální auto :-)
Ptám se tedy zkušenějších a moudřejších, jestli je reálný pořídit SG
-nejlíp facelift, ale není podmínkou
-BEZ LPG
-motor ideál samozřejmě 2.5XT, ale je problém sehnat i 2.0 116kW ve slušným stavu, takže si nedělám iluze :-)
Rozpočet kolem 150000, ať je nějaká rezerva na servis

Re: Poraďte s výběrem staršího Forestera

Napsal: stř dub 14, 2021 11:29 am
od Tapan
Rozpočet máš ok, minimálně slušnou atmosféru za ty peníze jde určitě sehnat. 2.5 XT je v podstatě motor z WRX, takže je potřeba počítat s tím, že bude víc žrát (pod 10 na 100 spíš ne) a že nenalítá 400k bez generálky. Minimálně víc trpí na těsnění pod hlavou. Takže záleží na tom, na co to auto chceš a co od něj čekáš. Dvoulitr atmo pofacelift bude pro většinu řidičů dostačující a půjde s ním jezdit za 8.
Co se stavu ojetiny týče, měla by tě zajímat hlavně koroze. Zejména kapsy u prahů, zadní lemy a hrnce tlumičů, zejména zadních. Pak podvozkový věci jako nápravnice a ramena. Povrchová koroze u nich nevadí, ale nesmí být na kaši.
Z dalších věcí bych se zajímal o stav řízení, ale jestli ubývá servokapalina při prohlídce těžko zjistíš. A u manuálu stav spojky, zas lze zjistit leda by byla opravdu hodně před smrtí. Případný vůle na podvozku můžou být dobrá záminka k diskuzi o ceně, ale jsou vždycky řešitelný a ani to není až tak drahé. Když bude mít auto původní zadní tlumiče, mělo by tě zajímat, jestli moc nesedí na zadku. Pokud ano, jsou na výměnu a jsou celkem drahé (12k / kus?), výměna za nenivelační taky není zadarmo (musí se měnit i s pružinami).
No a pak ty obecné věci, zda funguje klima, zda fachá podsvícení přístrojů a tlačítek, jak moc jsou zažloutlý přední světlomety... Ale krom pokročilé koroze je u SG všechno celkem řešitelné.
Edit: stav spojky samozřejmě u manuálu. Automat by měl řadit hladce bez nějakého kopání, a po koupi je dobrý vyměnit náplň.

Re: Poraďte s výběrem staršího Forestera

Napsal: stř dub 14, 2021 3:06 pm
od Knedla
Díky za rady :-)
Jistější bude ten dvoulitr 116kW. Auto by mělo sloužit na každodenní cesty do hokny a přes víkendy nějaká ta polňačka a lesní cesta, ale samozřejmě žádnej přehnanej offroad :-)
Tak budu pokračovat v hledání a snad se něco objeví.