Zdravim vespolek,
zvažuju nákup stejnýho auta, tak jsem nechtěl zakládat nové vlákno.
Vlastním 10 let Imprezu kombi 2.0R 2006, ale protože se rozrůstáme, tak nám pomalu přestává stačit. Dokonce jsem uvažoval i o jiné značce (musel jsem si za to pak dát 30 ran bičem). Multivan by byl sice pěknej, ale je už asi zbytečně velkej a hlavně drahej. A protože nechci nic jinýho než 4x4, vyšlo mi z toho zase Subaru. A zase jedině benzin. Projel jsem se Levorgem. Svezení to bylo pěkné, podvozek je opravdu skvělej a celkově to jede pěkně. Ale kufr neni o moc větší a hlavně je to auto strašně nízký (nižší než Impreza). Máme chalupu v Krkonoších, tak bych byl rád, kdyby to taky něco vyjelo. A aby to vyjelo víc než Impreza. Outbacka (toho nejhezčího, 2008+) jsem chtěl už před Rézou, ale tenkrát byl o 100 000 Kč dražší než můj rozpočet. A protože Outback 2015+ je víc jak o 200 000 Kč dražší než můj rozpočet, začal jsem pokukovat po generaci 2010-2014. Je sice ukrutně hnusnej, ale čim víc na něj koukám, tim víc se mi začíná líbit.
A teď teda k tomu hlavnímu, abych nenudil.
Co jsem všude možně vyčetl, tak se jedná o spolehlivý auto, i když se hodně zmiňuje šetření na materiálech. Hlavně v interiéru a tak. Zas na druhou stranu, né že by moje Impreza byla nějaká hitparáda. Dál vim o špatných světlech, ale to neni nic neřešitelnýho.
V čem ale váhám, tak je převodovka. Samozřejmě mě to táhne víc k manuálu. Vím, že jich je jak šafránu, ale zase co jsem vyčet, tak CVT tomu dost ubírá na výkonu (?). Nejsem nějakej závodník a je mi jasný, že Outback bude úplně jinak naladěn než Impreza. Ale byl bych rád, kdyby tam aspoň nějakej malej Subaří sportovní duch zůstal a dalo se s tim občas "hezky" svézt. Druhá a důležitá věc je, že manuál z druhý ruky bude asi výrazně menší riziko než CVT. Důkladně jsem ale pročet zdejší vlákno o CVT a problémy s tím asi moc nejsou (při pravidelných výměnách oleje)
U manuálu by mi zas docela chyběla LOuka (redukce), jednička je tady navíc prý docela dlouhá. Ale to bych asi přežil. Zas to má 6-ku. Taky jsem se dočetl, že řazení svým chodem a přesností připomíná starýho Transita nebo traktor (cituji zahraniční fóra). Ale Impreza má do nějaký přesnosti taky hodně daleko. Nemluvě o nějakym plynulym popojíždění v koloně.
Pak si taky nejsem jistej, která 4x4 je lepší. Jestli stará klasika s manuálem nebo už ta "sofistikovanější" s CVT.
Vim, že se neptám na nic moc konrétního. Tak mi případně prosím jenom potvrďte nebo vyvraťte, jestli se ubírám tím správným směrem
Těch Outbacků je u nás málo i s CVT, takže počítám i s nějakým dovozem. Vim například o jednom manuálu v Holandsku. Imprezu jsem taky dovezl a problém s tím nebyl.
Moje představa je max do 300 000 Kč s nájezdem do 150 000 km. Jak koukám na různý inzeráty, nereálná představa to neni.
Pokud jste dočetli až sem, díky za pozornost a případné rady