Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
A vůbec. Vyměň spojku, setrvačník, kapalinu, odvzdušni a bude to ok
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Netaháš s tím náhodou koně? To spojce dá taky zabrat...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Koně netahám, ani to nemá tažné... mám to auto chvilku.
Ono to není úplně KO... měla jsem na výběr to buď řešit, nebo s tím jezdit dokud to nebude v háji úplně. Možná ten termín výměny koncem ledna je zbytečně brzy.
Budu to pozorovat, dám si srazík se Simou a uvidíme. Třeba ještě výměnu odložíme.
Zatím můžu trénovat, jak to nekazit. A prej když se to naučím dobře s touhle, tak s novou to bude úplná pohodička. Tak snad jo.
Ono to není úplně KO... měla jsem na výběr to buď řešit, nebo s tím jezdit dokud to nebude v háji úplně. Možná ten termín výměny koncem ledna je zbytečně brzy.
Budu to pozorovat, dám si srazík se Simou a uvidíme. Třeba ještě výměnu odložíme.
Zatím můžu trénovat, jak to nekazit. A prej když se to naučím dobře s touhle, tak s novou to bude úplná pohodička. Tak snad jo.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10669
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
To se poddá. Sima ti udělá rychlokurz a je to. Mě se před pár lety smáli, když mě potkali v autě autoškoly. Nějakej pátek jsem nejezdil a tak jsem si i po 20 letech ježdění zaplatil kondiční jízdy abych do toho přišel. Od toho ty autoškoly jsou.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24530
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
No to Míro nevím,zda nějak pomůžu dnes jsem skrz jackylle krátce zkoušel podřazovat a docela jsem zjistil,že to není úplně až tak košer,prostě subaru no.To je tak když se něco začne moc pozorovat Hlavu bych si z toho ale nelámal,to určo ne.U mě šlo momentálně hůře podřazení z 4 na 3.Ze 3 na 2 ok,o hodně lepší teda.Za studena,jel jsem 2 km.Takže standart
Ještě mě chvilkově napadlo(takový ten základ co člověk neřeší,protože cit,rutina...) zda jackylle řadí ve vhodné rychlosti,při vhodných otáčkách,ale jackylle má odježděno své,tomu taky zas nevěřím.Tohle by mohlo dělat problém pro ty co nemají fakt cit.I když včil si uvědomuju,že při potřebě max zrychlit-typicky předjíždění taky samože podřazuju brutálně a jde to tam dobře.
Přikláním se od začátku k tomu,že se to poddá,uvidí se.
Ještě mě chvilkově napadlo(takový ten základ co člověk neřeší,protože cit,rutina...) zda jackylle řadí ve vhodné rychlosti,při vhodných otáčkách,ale jackylle má odježděno své,tomu taky zas nevěřím.Tohle by mohlo dělat problém pro ty co nemají fakt cit.I když včil si uvědomuju,že při potřebě max zrychlit-typicky předjíždění taky samože podřazuju brutálně a jde to tam dobře.
Přikláním se od začátku k tomu,že se to poddá,uvidí se.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10669
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Jezdila dlouho s automatem, ten tě odnaučí, ale osobně si dost nedovedu představit na okreskách situaci kdy bych musel řadit za dva. A pokud, tak už pojedu tak pomalu s otáčkama dole, že podřazení není problém. Jám mám problém spíš opačnej, ze 3 na 4 v 5 tisících, asi blbej synchron.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24530
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
No právě Míro!!!Já to zkoušel jen skrz test,tohle podřazení moc nevyužívám,ne často ve vyšších točkách,jen se spíš sotva ploužím,to jsem si uvědomil právě.Mira píše:Jezdila dlouho s automatem, ten tě odnaučí, ale osobně si dost nedovedu představit na okreskách situaci kdy bych musel řadit za dva. A pokud, tak už pojedu tak pomalu s otáčkama dole, že podřazení není problém. Jám mám problém spíš opačnej, ze 3 na 4 v 5 tisících, asi blbej synchron.
To co popisuješ,tam problém nemám.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49493
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Já tomu rozumím, že to Jára určitě myslel takhle. Mě už to takhle učili v autoškole, že spojka se to jmenuje od slova spojit a tedy, že se má plyn přidávat až ve chvíli, kdy ta spojka začne zabírat a ne obráceně. Pak se ničí.A rozjezdům bez plynu, on to Jára asi myslel tak, že tomu mám dát mikročas pro tuhle funkci než přidám plyn, čímž eliminuju prokluzování, když dám plynu příliš brzy zbytečně moc
Jestli zabírá nahoře, tak je možné ji zkusit odvzdušnit, ale asi má nejlepší dny za sebou.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Už si nepamatuju, co nám říkali v autoškole, to je tak dávno... ale to že se auto rozjede a pak spokojeně jezdí "samo", to bylo překvapení. To mi nikdy nikdo neřekl. Sestra se taky tváří, že si z ní dělám prdel.
A okresky.... 2 potřebuju často, zatáčky, kopečky... asi jiná morfologie terénu.
A okresky.... 2 potřebuju často, zatáčky, kopečky... asi jiná morfologie terénu.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20798
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Sgéčko řadí úplně normálně, pokud je v pořádku. SFko stojí za prd.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22973
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Asi ucili jak kde. Mne treba jo a i to tak delam (teda vetsinou automatizovane, takze ne vzdy to vyjde ). Ale pak jsem videl na youtubu promo videa autoskol, kde ucili rozjezd tak, ze se vyturuje motor a pak se zacne poustet spojka. Asi meli nejakou smlouvu s autoservisem
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20798
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
S flaškou Merlotu jako morální podporou jsem začala studovat všechna ta ozubená kolečka a přítlačné disky a pružinky a setrvačníky… no jsem z toho laň, ale začínám tušit co se děje, když šlapu na pedál spojky a kvedlám kvedlačkou. Nicméně mám daleko k takovému pochopení, abych posoudila osvětový článeček o zvěrstvech, které nemáme převodovce provádět (a něco z toho, ó hrůzo, dělám).
• Shrnu:
1. Nenechávat ruku položenou na kvedlačce když nekvedlám (tento hřích nepáchám bo ruku potřebuju na volantu)
2. Nenechávat nohu relaxovat na spojce (to nechápu, že někdo dělá, je to krajně nepohodlné)
3. Nepoužívat prokluzování spojky místo brzdy při stání do kopce (proboha proč když je v autě brzda?)
4. Podtáčení motoru (to je mi bytostně nesympatické a auto taky dost dává najevo, že se mu to nelíbí, tak mu to nedělám)
5. Stání se zařazenou rychlostí a sešlápnutou spojkou (a tohle, přiznávám, ve městě provádím… asi v obavě, že se mi tam nepodaří 1 dát dost svižně a dopustím se odporného hříchu být brzdou provozu)
A k některým bodům se pak v diskuzi ke článku strhla ošklivá až nekorektní slovní bitva, nicméně mě zajímá, co jsem ničila bodem 5. Podle článku asi spojkové ložisko. Je to tak, nebo se nic tak hrozného neděje?
No jinak jsem vysledovala, že můj problém…tedy řazení z 3 na 2 a vlastně i 2 na 1 se děje zásadně, dokud je auto studené, tedy při aktuálních teplotách asi 10 minut a s tím, že od „absolutně to nejde“ se to lepší až do stavu „je to horší než všechny jiné rychlosti, ale jde to bez většího úsilí“.
A i na to „absolutně to nejde“ jsem si našla cestičku jak minimalizovat násilí. Ale je to nepříjemné, v provozu je občas třeba reagovat svižněji.
Ale… je ta spojka K.O., když po zahřátí funguje? A funguje zbytek dne i při několila hodinovém stání. Našla jsem tabulku příznaků – příčin – řešení, kde při problémech s řazením bylo řešením výměna spojky (to u většiny příznaků, u některých s doporučením – poučte uživatele o správném používání). Ale nebylo to tak detailní, aby se věnovali projevům za tepla a za studena.
V servise to ještě zkusí napřed odvzdušnit, ale moc šancí tomu nedávají.
Ono se s tím dá nějak žít, ale má smysl se s tím trápit, když to půjde stejně časem do kopru, a nová spojka vydrží už navěky? (Když je lama poučena a nebude ji ničit).
A Merlot skoro dopitý… děkuji všem co dočetli až sem.
• Shrnu:
1. Nenechávat ruku položenou na kvedlačce když nekvedlám (tento hřích nepáchám bo ruku potřebuju na volantu)
2. Nenechávat nohu relaxovat na spojce (to nechápu, že někdo dělá, je to krajně nepohodlné)
3. Nepoužívat prokluzování spojky místo brzdy při stání do kopce (proboha proč když je v autě brzda?)
4. Podtáčení motoru (to je mi bytostně nesympatické a auto taky dost dává najevo, že se mu to nelíbí, tak mu to nedělám)
5. Stání se zařazenou rychlostí a sešlápnutou spojkou (a tohle, přiznávám, ve městě provádím… asi v obavě, že se mi tam nepodaří 1 dát dost svižně a dopustím se odporného hříchu být brzdou provozu)
A k některým bodům se pak v diskuzi ke článku strhla ošklivá až nekorektní slovní bitva, nicméně mě zajímá, co jsem ničila bodem 5. Podle článku asi spojkové ložisko. Je to tak, nebo se nic tak hrozného neděje?
No jinak jsem vysledovala, že můj problém…tedy řazení z 3 na 2 a vlastně i 2 na 1 se děje zásadně, dokud je auto studené, tedy při aktuálních teplotách asi 10 minut a s tím, že od „absolutně to nejde“ se to lepší až do stavu „je to horší než všechny jiné rychlosti, ale jde to bez většího úsilí“.
A i na to „absolutně to nejde“ jsem si našla cestičku jak minimalizovat násilí. Ale je to nepříjemné, v provozu je občas třeba reagovat svižněji.
Ale… je ta spojka K.O., když po zahřátí funguje? A funguje zbytek dne i při několila hodinovém stání. Našla jsem tabulku příznaků – příčin – řešení, kde při problémech s řazením bylo řešením výměna spojky (to u většiny příznaků, u některých s doporučením – poučte uživatele o správném používání). Ale nebylo to tak detailní, aby se věnovali projevům za tepla a za studena.
V servise to ještě zkusí napřed odvzdušnit, ale moc šancí tomu nedávají.
Ono se s tím dá nějak žít, ale má smysl se s tím trápit, když to půjde stejně časem do kopru, a nová spojka vydrží už navěky? (Když je lama poučena a nebude ji ničit).
A Merlot skoro dopitý… děkuji všem co dočetli až sem.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Ad 5) Ano spojkové ložisko. A ještě nějaké ložisko, které musí působit proti.
Jinak jestli to blbě řadí jenom studený, tak to budou spíš synchrony. Zkusil bych nějaké opičí kapky do náplně převodovky. Kdysi to pomohlo mamutovi na GT.
Jinak jestli to blbě řadí jenom studený, tak to budou spíš synchrony. Zkusil bych nějaké opičí kapky do náplně převodovky. Kdysi to pomohlo mamutovi na GT.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Ad 5 - delam to cely zivot a nikdy jsem zadny problem s autem nemel.
Nepopiram, ze to muze mit negativni vliv, jen asi nebude prilis vyznamny.
Nepopiram, ze to muze mit negativni vliv, jen asi nebude prilis vyznamny.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/