Stránka 4 z 7

Re: Symmetrical AWD při AT?

Napsal: čtv říj 05, 2017 2:48 pm
od Majer
HonzaCZ píše:Jo, jestli myslíte tlačítko, tak přesně, jak říká spm - z pojistkovky se natáhnou 2 (nebo stačí 1? nevím, jestli se to musí propojit, nebo stačí kostřit/spojovat na 12 V) dráty a pak se někam dá vypínač. Pokud člověk sežene originál tlačítko na vypínání VDC nebo aspoň od předních mlhovek, tak může i vytvořit stejné chování, jako u originálu - tedy, že po "restartu" motoru je VDC zase zapnuté. Ale někomu to vyhovovat nemusí, tak je lepší klasický mechanický vypínač. U novějších to je vždy, když VDC mají, vlevo dole u kolena.

Dva dráty ale musí se ještě vložit relatko neboť originál tlačítko nemá funkci zapnuto vypnuto ale právě dá jen impuls při stlačení a vrací se do výchozí polohy....na YouTube je návod jak to celé zapojit i s osvětlením tlačítka...

Re: Symmetrical AWD při AT?

Napsal: čtv říj 05, 2017 3:52 pm
od HonzaCZ
Majer píše:

Dva dráty ale musí se ještě vložit relatko neboť originál tlačítko nemá funkci zapnuto vypnuto ale právě dá jen impuls při stlačení a vrací se do výchozí polohy....na YouTube je návod jak to celé zapojit i s osvětlením tlačítka...
A já bych se celkem i vsadil, že to tlačítko, minimálně od předních mlhovek, má právě v sobě elektroniku, že drží sepnutý, dokud přes něj jde proud. Samozřejmě na větší proudy jako jsou třeba právě mlhovky tam musí být relé, ale na VDC to stačí napřímo. Minimálně originál tam žádné relé není.

Re: Symmetrical AWD při AT?

Napsal: čtv říj 05, 2017 4:12 pm
od Majer
Originál tlačítko ti nebude fungovat leda bys ho držel zamackle, když ho pustis aktivuje se opět VDC

Re: Symmetrical AWD při AT?

Napsal: pát říj 06, 2017 7:18 am
od VDC
To je asi zbytečná pakárna, bastlit tam relátka a vypínače, který se při vypnutí klíčku deaktivujou. 2 dráty a jednoduchej vypínač a funguje to báječně.

Re: Symmetrical AWD při AT?

Napsal: pát říj 06, 2017 7:26 am
od outback
A k čemu je pak to tlačítko? V jakých situacích se použije? Třeba ho taky chci a ještě o tom nevím...

Re: Symmetrical AWD při AT?

Napsal: pát říj 06, 2017 11:04 am
od spm
Vypne ti to VDC, tedy stabilizační systém. Největší výhodu to má při jízdě v terénu, kde typicky to auto stejně jede někde pořád bokem a hrabe. VDC když do toho zasahuje, tak ti potom kvůli tomu snižuje výkon motoru, snaží se aby to nehrabalo, takže místo hrabání to nejede a podobně... já s tim třeba v Milovicích nějakou dobu jezdil, prostupnost terénu byla sice ok, ale vypnul jsem to kvůli tomu, že mi přišlo, že jak to brzdama furt zkoušelo rovnat to auto do rovna, tak ty brzdy toho začaly mít celkem dost :-)

Re: Symmetrical AWD při AT?

Napsal: pát říj 06, 2017 11:53 am
od HonzaCZ
Tohle je prakticky celý s VDC zapnutým - stačí na to nehamtat, jak o život. Ono to hodně pomáhá, při změnách trakce na jednotlivých kolech a umí to i při bzrdění na kluzku kormidlovat brzdama. Ty kopečky na křížení takto pomalu bez VDC by nešlo projet a důkazem toho byly Forestery, který to zkoušely. Ty poslední prudké výjezdy na konci jsou asi bez VDC.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ceTU_N2GKXw[/youtube]

Ale rozhodně se vyplatí mít to vypínatelný, protože jak je potřeba se prohrabat, tak to prostě nenechá.

Re: Symmetrical AWD při AT?

Napsal: pát říj 06, 2017 12:15 pm
od Majer
Jj bez vypínače to je na opruz, na parkovišti si s tím na sněhu moc nezablbnes a když jo tak to nakonec vdc vzdá a vyskočí VDC Off. Ale ty brzdy a všecko dostane zbytečnou čočku.

Re: Symmetrical AWD při AT?

Napsal: pát říj 06, 2017 12:29 pm
od VDC
Tak zrovna blbnutí na parkovišti je to poslední, kvůli čemu je tlačítko potřeba. :-D
Ale jinak jak psal SPM, typicky terén, kde je třeba aby to hrabalo. Takže třeba bláto, vrstva mokrýho sněhu na trávě a podobně.

Re: Symmetrical AWD při AT?

Napsal: pát říj 06, 2017 12:59 pm
od Majer
Tak určitě :-)

Re: Symmetrical AWD při AT?

Napsal: pát říj 06, 2017 1:27 pm
od spm
mne s tim blbnout stejne nejde :-D kdyz jsem to jednou v zime zkusil, vypnul vdc a vzal to na zasnezeny pole, tak to stejne jelo jako po kolejich... moc nemam koule na to drzet ten plyn tak dlouho, aby to slo do smyku :-DDD

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Re: Symmetrical AWD při AT?

Napsal: pát říj 06, 2017 1:32 pm
od Majer
tak to máš pokažene auto :-)

Re: Symmetrical AWD při AT?

Napsal: pát říj 06, 2017 1:34 pm
od Majer
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WG9au3wB0OU[/youtube]

tady je hezky vidět VDC OFF/ON

Re: Symmetrical AWD při AT?

Napsal: pát říj 06, 2017 1:46 pm
od vena
právě že to tlačítko tam je od toho :-) ,jasný že jak pro koho .
spm píše:mne s tim blbnout stejne nejde
tak zkus letos nějaký parkoviště,s tim tvým autem to jde jakoby samo,fakty téměř k dokonalosti(zamrzlá ledová plocha musí být ještě lepší) já se toho nemoh nabažit,jde to podle představ stále ve smyku.

Re: Symmetrical AWD při AT?

Napsal: pát říj 06, 2017 2:10 pm
od HonzaCZ
spm píše:mne s tim blbnout stejne nejde kdyz jsem to jednou v zime zkusil, vypnul vdc a vzal to na zasnezeny pole, tak to stejne jelo jako po kolejich... moc nemam koule na to drzet ten plyn tak dlouho, aby to slo do smyku

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Se někdy, až bude sníh, stav a můžu ti dát základní kurz. :-D S BH mi to vždycky šlo... s BL je to horší, moc to sedí, moc to zabírá, ale brzdí to stejně jako všechno ostatní. A když se blížíš k obrubníku, tak ještě mnohem míň. :-DDD