Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
marek.sm
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 637
Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
Jméno a příjmení: marek smrček
Bydliště: praha

Re: Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

Příspěvek od marek.sm »

díky
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

Příspěvek od tango »

vítej u nás :subaru: :690: co jsem se bavil s mechanikem , tak jsem mněl podobný dotaz a bylo mi to řečený asi takhle " hele byl tady borec s 8.let starým Legem a mněl původní vejfuk. Sice rezavej, ale ne tak, že by upad hned zejtra :850: Tak nevím , ale řek bych , že to zas tak hrozný s těma materiálama nebude :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

Příspěvek od HonzaCZ »

marek.sm:
Ahoj a vítej u nás! :supeer:

Výfuk, jak sám píšeš vyhnije zevnitř. Ta koroze, která je vidět po čase zvenku není příčinou toho, že výfuk praskne nebo upadne. To vždy vyhnije zevnitř.

Já mám na Outbacku 2001 původní výfuk, ale jak jsis možná přečetl na začátku tohoto vlákna, tak mi upadl. Ale upadl kvůli mechanickému poskození - objímky, které drží tepelné štíty kolem katalyzátoru se mírně uvolnily a výfuk vibracemi odíraly, až se v těch místech při nárazu na sníh přerušil a pod jednou praskl po celém obvodu a pod druhou sponkou jen po 180°. Po sundání objímek bylo přesně vidět, jak pod nima je zúžený.

Jinak díl od katalyzátoru dozadu vypadá velice pěkně (na tá léta) a zadní hrnec je na tom trochu hůř. Asi 2-3 vrstvy prorezlé, ale je prý 5-vrstvý, tak snad to ještě nějakou dobu vydrží.

Povrchová úprava je podle mě zbytečnost.

Co se týče spodku, tak já ho mám nastříkán nějakou plastickou vrstvou (už od předchozího majitele) a vypadá, že to funguje.

Jinak, co se týče koroze, tak jsem musel prostříkat nějakým přípravkem zadní (5.) dveře, protože jsem si všiml, že ve 2 bodových svárech prolezla lakem mírně rez. Tak snad jsem to včas zastavil.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
DDDD
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1033
Registrován: čtv srp 27, 2009 9:57 pm

Re: Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

Příspěvek od DDDD »

To Honza cz:Kdepak jak jde koroze zevnitř tak Ti nic nepomůže.Je to chycený v místech kde jsou plechy přez sebe a tam se dostane akorát petrolej smíchanej s naftou :845: Ale i tak to stejně nakonec shnije :839: Inu prach jsi a v prach se obrátíš :690: ::-DDD:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

Příspěvek od tango »

Já mám zadní dveře z hliníku :845: Kapotu taky :845: , ale je pravda, že korozní oštření je dnes mnoho násobně lepší než třeba před 10.lety. Katoforézní linka na díly, ktére se používají pro nalakování mají složitý proces pro nanášení barvy. Pokud tam je něco špatně, tak to nezachrání ani svěcená voda :850: Pokud vezmu svařované spoje, tak tam je to problém, protože příměs drátu obsahuje křemík, který se po nanesení barvy a jeho přepálení odloupne. Pod tím to křemíkem není žádna barva a vznika pak koroze dílu. Pokud vezmu jakýkoli díl tak shnije ma prach :845: ať je to pozink, nebo cokoliv jiného. To by to muselo být vařeno TIGEM, ale to je zase drahý jako prase. Taky se to dá pájet, nebo bodovat. To je určitě možnost pro budoucnost, ale to je to samé jako lisování za tepla a za studen :850: Za tepla je zastaralý způsob a bum je za studena, to je teprv mazec :supeer: Kdo jste to viděl na vlastní oči tak víte o čem mluvím :supeer: Je to otázka budoucnosti, jaké procesy se budou využívat :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
marek.sm
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 637
Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
Jméno a příjmení: marek smrček
Bydliště: praha

Re: Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

Příspěvek od marek.sm »

Diky všem. Ještě bych se zeptal jestli má cenu stříkat dutiny u tohoto auta. Nebo jestli už to nehnije.
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

Příspěvek od tango »

já osobně to dělat nebudu, myslím si , že to už jsou pořádně udělaný plechařiny, ale co jsem takhle zjišťoval, tak nevím o nějakém slabém místě na , které by rezlo jako třeba Opel zadní lemy :850: Určitě se vyjádřej i ostatní s delšími zkušenostmi s autí
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

Příspěvek od HonzaCZ »

Problém je, že tvoje auto je ani ne 2 roky starý model a ještě prostě nejsou stáré kousky, na kterých by se projevil čas.

Rozhodně bych navštěvoval kvalitní servis a pečlivě dodržoval plán údržby. Jestli píšou, že něco vyměnovat třeba při provozu ve stížených podmínkách častěji, tak to v onom případě (časté město, výlety mimo silnici, prašné prostředí...) opravdu vyměňovat častěji - typicky motorový olej, olej v automatu, kontrola brzd, vložka vzduchového filtru...

Auto se ti pak odvděčí dlouholetou spolehlivou službou. :drive:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
honzahk
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 333
Registrován: ned zář 20, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Chmelař Jan
Bydliště: Hradec Králové

Re: Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

Příspěvek od honzahk »

HonzaCZ píše:Když jsme u toho leštění, tak nevíte, čím rozleštit plastový překryt předního světla? Je jakoby něčím poleptaný, matný.
Zkus tohle http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... abancu-50g
na motorkářich.cz to používaj a prý dobrý.Já s tím ale zkušenost nemám
Chovej se tak aby jsi se za sebe nemusel stydět
Subaru Legacy 3.0r AT 180kW
Subaru Legacy Outback 2,5i AT 110kw prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

Příspěvek od HonzaCZ »

honzahk píše: Zkus tohle http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... abancu-50g
na motorkářich.cz to používaj a prý dobrý.Já s tím ale zkušenost nemám
Díky, kouknu na to :diky:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

Příspěvek od mamut »

tango píše:Taky se to dá pájet, nebo bodovat. To je určitě možnost pro budoucnost, ale to je to samé jako lisování za tepla a za studen :850: Za tepla je zastaralý způsob a bum je za studena, to je teprv mazec :supeer: Kdo jste to viděl na vlastní oči tak víte o čem mluvím :supeer: Je to otázka budoucnosti, jaké procesy se budou využívat :850:
žádná budoucnost :1774: VW už teď díly letuje mosazí !!! (ne vše, alena jejich kastlích se to houfně začíná objevovat)
Tady naši souzi z japonska trochu zaspali ...
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49569
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

Příspěvek od VDC »

To je otázka, jestli zaspali. Přece si nebudu na starý kolena kupovat autogen a pájet to mosazí.. :713: :845:

Kdepak, starý dobrý bodový sváry. Jen by se mohli vykašlat na 3 vrstvy tenkýho plechu a místo toho dávat 1 pořádnou flachajznu, aby to nehnilo mezi tim. Když už na to zinkování kašlou... :850:

Naopak až se vrátí k dřevěným dílům karoserie, tak to mi nevadí. Práce se dřevem mě baví... ::-DDD:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
DDDD
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1033
Registrován: čtv srp 27, 2009 9:57 pm

Re: Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

Příspěvek od DDDD »

Taky rád dělám se dřevem.Zdrovna nedávno jsem vystrouhal jednomu známému přední nárazník a Opla Astru :ironie: ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Forestr 2.0 WP 08 a XT 1.8 TURBO 86 monentálně v rekonstrukci.
Jo a když to šlo dolu tak to pude i nahoru.
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

Příspěvek od tango »

mamute, prosim tě tak to bych rád vědel , který model to má :850: U nás ve firmě děláme téměř na všechny modely(Passat, Golf,Phaeton,Polo,EO) přední výztuhu nárazníku a žádný letovaný není :850: Začal s tím Mercedes mám dojem před 3.rokama a ten je v tom průkopník, Suzuki s modelovou řadou 2010 Swift, začala s bodovaným ,ale jsou ta i podpůrné sváry, takže určitě se rád nechám poučit a to upřimně :unami: Pokud vezmu i zadní tak žádný mimo Mercedesu :850:
VDC, jeden velký plech je super, ale je to náročné na výrobu a tím pádem drahé, takhle jseš schopen udělat tu jednu vrstvu třeba z 2,5mm a ta má tvrdost 64 Vickerse, a ten zbytek uděláš z blatá, jen pro zlepšení crash testu, zdárný příklíd BMW 5 řada pro USA :850: nárazník tvrdej jako kráva a plech pro lepší crash test jako doplněk :850: .
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Prasklý výfuk aneb "korozenavoze"

Příspěvek od tango »

tak zuase bych otevřel otázku vejfuku, páč to kojwa zase ruplo, tak jsem se bavil s Kofilkou, že to nechám udělat, protože mě to přestalo bavit neustále čekat co rupne. Takže jsetli vše půjde ok, tak prostřední díl výfuku včetně rezonátoru bude z nerezu :850:
Kofilko, jak jsi tady na začátku vlákna psal, už máš navoceno co vše děláš atd. :845:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“