Quicklyho flotila (Legacy BR 2.0, Outback BS 2.5, BR 3.6)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
AndreaM
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1906
Registrován: čtv zář 10, 2009 12:59 pm
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho nová plečka

Příspěvek od AndreaM »

quickly píše: Díky kameře jsem viděl vozík i okolí za ním.
Cože? Ta kamera vidí až za vozík? Tý jo, to bych potřebovala. Co já se nachodím podívat za vozík, sednout, couvnout, zase podívat kolik je místa, zase sednout, stočit, rejd, atd...... :839: Ale počkej,
to je jen nízký vozík, že? :655: Přece nemůžeš vidět za roh :845:
Subaru Outback 2,5 CVT MY2019 X Edition
Subaru Outback 2,5i CVT MY2014 Sport Line - prodáno
Subaru Forester 2.0D Comfort MY2010 Obrázek - prodáno
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10679
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Quicklyho nová plečka

Příspěvek od Mira »

HonzaCZ píše:Jak to myslíš?
Myslím to tak, že CVT nemá klasickej mezinápravovej diff. A u klasickejch automatů to běželo tuším 90-10 a u CVT to vychází 100-0. Takže ten systém je méně náročný na spotřebu energie. A ano, dle dalších příspěvků si to zadek připojuje. A u automatu to mělo na navolenou 1 poměr 50-50. U CVT je to asi jinak, že?
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Quicklyho nová plečka

Příspěvek od HonzaCZ »

Mira píše:Myslím to tak, že CVT nemá klasickej mezinápravovej diff. A u klasickejch automatů to běželo tuším 90-10 a u CVT to vychází 100-0. Takže ten systém je méně náročný na spotřebu energie. A ano, dle dalších příspěvků si to zadek připojuje. A u automatu to mělo na navolenou 1 poměr 50-50. U CVT je to asi jinak, že?
Jak se přesně chová CVT nemám ověřený, ale vycházím z toho, jak se chovaj klasický automaty bez VTD. Ten výchozí poměr tam je, když se nic neděje. Jenže ono se víceméně stále něco děje. Stačí trochu přidat plyn a hned jdou % i na zadek. Stačí, aby to bylo víc do kopce a hned jde víc % na zadek. Čili rozhodně se to nedá srovnávat s nějakým Haldexem raných generací, kdy se to zapojovalo až při prokluzu - to už bývá celkem pozdě.

Jenže když si to vezmeme z energetickýho hlediska, tak je přeci úplně jedno, jak se to přenáší na zadní nápravu. I kdyby na zadek šlo z převodovky 0%, tak stále tam je kardan, zadní diferák a zadní poloosy, které se musí točit tak jako tak a je jedno jestli je žene výstup z převodovky nebo se to unáší jen od kol.

Aby ses zbavil energetických ztrát způsobených točením těchto prvků, tak musíš mít v kolech volnoběžky nebo odpojovací náboje, jako to mají "pravé" offroady (většinou na předku, protože zadek je napevno). Tak se sice zbavíš ztrát z roztáčení a zastavování nepotřebných elementů, ale stejně se nezbavíš ztrát, které plynou z jejich hmotnosti a tedy setrvačnosti.

Takže sumasumárum by se ovlivnění spotřeby systémy se spojkou od systémů s 3. diffem nemělo lišit.

CVT, ačkoliv má taky hydrodynamický měnič, tak pracuje efektivněji. Protože případný prokluz nejde přes měnič, který ztrátovou energii mění v teplo a který se víceméně u CVT používá jen k rozjezdům (a asi v režimu virtuálních stupňů), ale CVT si převodový poměr upravuje tak, jak potřebuje. Tedy měnič bude častěji zamknut než je tomu u klasických automatů.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
jaqub
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 212
Registrován: úte říj 01, 2013 10:28 pm
Jméno a příjmení: Jakub K.
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho nová plečka

Příspěvek od jaqub »

quickly píše: jaqub: u mne to dělá skladba cest a jezdím podle předpisů (jako starosta nemohu po jiných obcích jezdit víc než 50 km/h - proto používám tempomat na 53 tacho). Dále díky psům nemám moc prudké rozjezdy a pruká brždění.
Dane, taky se snazim dodrzovat predpisy :850: Nicmene ze bych se s akceleraci ci brzdenim nejak zasadne omezoval, to ne, uznavam :drive: Stejne mi to nedalo a jednu nadrz jsem se pokusil jet co mozna nejvic ohleduplne, tzn. na hranici toho, aby mne nepredjizdeli traktoristi a konske povozy. presto jsem se ale nejniz dostal na hranici 8,9L (za nadrz, tzn. cca 550 km). A uznavam, ze to byla nejvetsi nuda, co jsem kdy zazil - takze asi bych tu spotrebu zlepsit mohl, na druhou stranu - kdyby mi na tom vlastne opravdu tolik zalezelo, koupim si samozrejme dehtovyho outbacka a ne XT.. :845: :845: :845: :845: :845: :845: :845:

tak jako tak je super videt, ze vsechny ty reci o benzinech a automatech, potazmo rovnou CVTckach, jsou veskrze liche, protoze i bez dehtu pod kapotou se da jezdit rozumne, aniz by se clovek zasadneji omezoval :supeer: :supeer: :supeer:
jaqub

Forester XT MY13 = Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16195
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho nová plečka

Příspěvek od quickly »

Zkusil jsem porovnat spotřebu dehtového a benzínového forestíka po měsíci provozu. Dehtový za tu dobu ujel 2800 km a benzínový 4597 km :657: . Dehtový měl spotřebu 7,46 l/100 km (bez jakéhokoliv off-roadu) a benzínový má 7,9 l/100 km (včetně off-roadu na FTN). Odhaduji, že při mém nájezdu a způsobu jízdy by počítaná spotřeba nového forestíka mohla skončit kolem 7 l/100 km (když jezdím delší trasy, tak je mám (bez dálnice) za 6,5 l/100 km)
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2233
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: Quicklyho nová plečka

Příspěvek od Levap »

To honzacz: furt nechapu jak maji udelanou mezinapravovou spojku. Ostatni vyrobci ji pri vyšších rychlostech odpojuji uplne. Kvuli poskozeni. U Subaru jsem tuto informaci nikde nenašel.

Odesláno z mého GT-I9300 pomocí Tapatalk
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Quicklyho nová plečka

Příspěvek od HonzaCZ »

Levap píše:To honzacz: furt nechapu jak maji udelanou mezinapravovou spojku. Ostatni vyrobci ji pri vyšších rychlostech odpojuji uplne. Kvuli poskozeni. U Subaru jsem tuto informaci nikde nenašel.
Proč by se měla při vyšších rychlostech poškodit? Naopak při vyšších rychlostech je méně pravděpodobné, že se bude každé kolo točit jinak rychle a když ano, tak je nepatrnými rozdíly (velký poloměr zatáček). Tedy TCU může zvýšit tlak ve spojce a zvýšit tak poměr přenosu momentu na zadek. Tím se zvýší stabilita jízdy.

Co konkrétně tě zajímá?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2233
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: Quicklyho nová plečka

Příspěvek od Levap »

Az si dam dohromady informace k jednotlivym systémům 4x4 napisu to podrobneji. Takhle narychlo muzu napsat jenom to že si pamatuju že řada výrobců uvadi ze se zadek/predek ve vyšších rychlostech odpojuje kvuli riziku poškození spojky teplem. A Subaru nic.

Odesláno z mého GT-I9300 pomocí Tapatalk
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Quicklyho nová plečka

Příspěvek od HonzaCZ »

Levap píše:Az si dam dohromady informace k jednotlivym systémům 4x4 napisu to podrobneji. Takhle narychlo muzu napsat jenom to že si pamatuju že řada výrobců uvadi ze se zadek/predek ve vyšších rychlostech odpojuje kvuli riziku poškození spojky teplem. A Subaru nic.
Že by bylo Subaru i v případě "pouhé" spojky taky AWD? Něco, co se odpojuje, podle mě nelze prohlásit za (trvalé) AWD. Nevím jaké teplo by ta spojka měla při vysoké rychlosti generovat. Prostě se to všechno točí stejnou rychlostí. Pokud zatočíš volantem, tak se spojka trochu uvolní, aby mohla trochu prokluzovat v rámci rozdílu otáček přední a zadní nápravy.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16195
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho nová plečka

Příspěvek od quickly »

Suma sumárum po 5240 km
Myslel jsem si, že pár informací o forestíkovi po najetí 5000 km budu psát v lednu, ale dnes jsem zjistil, že měsíc od vyzvednutí forestíka je fuč a na tachometru mám 5240 km :845: .
2013-12-19--23-53-33.JPG
Večer jsem se vracel z Brna, kde jsme měli firemní večírek, a díky volným silnicím jsem měl opět slušnou spotřebu :850: .
2013-12-19--23-53-12.JPG
A tady jsou mé "krátké" postřehy :
  • * komfort vezení nového forestíka je o stupínek lepší, než u MY09, takže to, že jsem najel za měsíc 5000 km jsem vůbec necítil
  • * jakmile je cesta víc jak 30 km, tak spotřeba dost rychle klesá - do 30 km je znát studený start a ze začátku vyšší otáčky
  • * auto/stop systém funguje, jen když je vypnuté topení, jakmile dojedu do Hradce nebo Pardubic, tak Auto-stop systém funguje od druhé křižovatky
  • * CVT je už "zajeté" a když sundám nohu z plynu, tak automaticky brzdí motorem - při delším kopci musím pádlem přeřadit na vyší stupeň
  • * pádla používám dost často
  • * motor jsem zajížděl na , ve 2000 km jsem zkoušel a rozdíl mezi režimy jsem vůbec necítil; včera při cestě do Brna jsem otestoval a připadal jsem si, jako by forestík dostal nějaká anabolika a koníci ihned reagovali :850: ; má i zvukový projev - je takový hlubší; na při ustálené jízdě se točí 1500 otáček, má 2200 otáček; už jsem si zvykl používat při předjíždění, kdy v předjíždění je rozdíl nejvíce vidět :850:
  • * kufr vypadá opticky menší oproti MY09, ale naložil jsem větší nákup z Makra a stále tam bylo místo
  • * topení mi připadá lepší než u dehtového forestíka, mám nastaven ofuk skla a 18 stupňů a cítím se pohodově
  • * v pondělí jsem jezdil s obecním odpadem na vozíku a CVT s vozíkem vůbec nemělo problém; navíc jsem musel s nákladem couvat k třídící lince a s CVT je couvání velice lehké; očištěná couvací kamera je s vozíkem taky skvělá, sice není vidět za vozík, ale je vidět okolí
  • * kdykoliv jsem jel s dehtovým forestíkem při větru, tak každý boční závan byl dost cítit; nyní jsem chytil nemalé větry a nový forestík se vůbec nenakláněl
  • * sedáky v novém forestíkoví mají horší vedení než u dehtového forestíka, ale na moji výšku 181 cm mi to připadá ok
  • * nový forestík má velký rejd a perfektně se s ním couvá a otáčí se :850:
  • * v terénu je X-mode mnohem lepší, než jsem čekal; u dehtu si řidič musí hlídat sílu na plynu, aby zbytečně nehrabal, s CVT+X-mode se jede pomalu a jako tank; pro normální jízdu v terénu je CVT+X-mode mnohem lepší než dehet s MT (ten vyžaduje větší zkušenosti ohledně ovládání autoa a řazení)
  • * nový forestík díky stříbrným hagusům a pásku pod okny vypadá více nóbl, už se dost vyrovnává otíkovi



Další resumé dám asi v 10.000 km :supeer:
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49562
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho nová plečka

Příspěvek od VDC »

quickly píše:.... nyní jsem chytil nemalé větry a nový forestík se vůbec nenakláněl...
Je dobře, že nový Forester je vůči tvým větrům odolnější... :ironie: :supeer:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
jaqub
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 212
Registrován: úte říj 01, 2013 10:28 pm
Jméno a příjmení: Jakub K.
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho nová plečka

Příspěvek od jaqub »

VDC píše: Je dobře, že nový Forester je vůči tvým větrům odolnější... :ironie: :supeer:
taky přiznávám, ze novy forestik moje větry zvládá podstatně lépe než předchozí vůz :))))))





Sent from my Lumia 1020
jaqub

Forester XT MY13 = Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16195
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho nová plečka

Příspěvek od quickly »

Tak plečka má za s sebou první zatěžkávací zloušku na delší trasu :850: . V pátek jsme jeli trasu Pice - Olomouc - Valmez - Bílá - Čadca a myslím, že to forestík zvládl na 1*. Jeli jsme klasická formace - 2 dospělí, 2 puberťíci na zabití a psi (4,25 a 52 kg). Kufr sice opticky vypadá "male", ale veškeré tašky a dárky se tam vešly a Max tam stále měl půlku kufru pro sebe. Eliška, která seděla s Lordem vzádu, prohlásila, že má v zádu víc místa než u starého forestíka. Jeli jsme odpoledne a využilo se i střešní okno, protože všichni mimo řidiče četli ::-DD: a díky roztažené sluneční cloně mohli číst i vzádu.
Sice jsme jeli bez střešního boxu, ale stejně jsem byl zvědavý na spotřebu, protože jsme jeli komplet. Na trase jsme měli 2 zastávky (pod Mohelničákem káva a ve ValMezu u Teska tankování) a 3x na mne při vypnutí motoru svítila spotřeba na trasu 6.9 l/100 km :670: . Na okreskách jsem jel 90, od Mohelnice do Hranic po R35 cca 120 tacho, protože byl větší (páteční) provoz.
Je vidět, že novému forestíkovi svědčí delší trasy :850: . Dnes jsme přejížděli z Čadce do Velkých Karlovic a trasu cca 42 km jsme jeli opět v plném naložení za 6,7 l/100 (trasa Čadca - Makov je stále do mírného kopečku [stále 50 km/h, protože jedna vesnic ekončí, druhá začíná a na silnicích bylo mraky policajtů], výjezd k partyzánovi pod Bumbálku je cca 500 výškových metrů, od partyzána do Karlovic mírný kopeček dolů).
No a nejvíc jsem divil před chvílí. když jsem zapisoval tankování ve ValMezu a na polovinu nádrže mi vyšla spotřeba 6.54 l/100 km :670: . Počítal jsem to 3x, ale stále vychází tak malé číslo. Nejzajímavější je to, že PP tvrdil spotřebu 7.2 l/100 km. Ještě uvidím trasu zpět :655: . Pokud se mi potvrdí spotřeba "nezajetého" forestíka kolem 6.9 l/100 km na delší trasu, tak vůbec nebudu litovat přechod od dehtu - hlavně chybějící Nm - protože občas zvýšena spotřeba kvůli sportovnějšímu stylu jízdy se vrátí v malé spotřebě a skvělé a pohodové CVT s X-mode :supeer: .

EDIT 30.12.2013 : Když jsem si ukládal doklady od benzínu, tak jsem zjistil, že jsem blbě četl natankované množství ve ValMezu a místo spotřeby 6.54 l/100 km byla správná 7.49 l/100 km
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
jaqub
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 212
Registrován: úte říj 01, 2013 10:28 pm
Jméno a příjmení: Jakub K.
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho nová plečka

Příspěvek od jaqub »

Slušné...

Těším se na report o spotřebě, az budes mít někdy jízdu s rakvi na střeše. Zajímá mne, jestli to bude znatelný rozdíl ve spotřebě..

Sent from my Lumia 1020
jaqub

Forester XT MY13 = Obrázek
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Quicklyho nová plečka

Příspěvek od Tomáš1002 »

jaqub píše:Slušné...

Těším se na report o spotřebě, az budes mít někdy jízdu s rakvi na střeše. Zajímá mne, jestli to bude znatelný rozdíl ve spotřebě..

Sent from my Lumia 1020
Jistěže bude, s rakví mu to bude žrát o půl litru míň, protože quickly popírá fyzikální zákony :845: .

No ale teď vážně: jestli se dá jezdit s dvoulitrovým benzínem s CVT za tolikhle paliva, tak potom taková ta legrační chrochtací auta, co se do nich leje takový ten smradlavý fritovací olej a musí se u nich neustále sledovat diagnostika, aby náhodou neutrpěla jízdou v neschváleném režimu, ztrácejí smysl už úplně :850:
Subaru Forester 2,5XT 2011
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“