Stránka 3 z 3

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Napsal: stř bře 20, 2024 8:40 pm
od Cliffer
Oka, oka :-D tak jsem zas o kus chytřejší :-)

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Napsal: čtv bře 21, 2024 9:42 am
od samvaculik
Já jsem zvedal zadek o 2 cm a původní štefty šly ven docela snadno :)

Fotodokumentace: viewtopic.php?p=554054#p554054

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Napsal: pon dub 01, 2024 8:56 pm
od paulus
Zeptam se jako zemědělec: "Když vyměním na Legacy pružiny a tlumiče za ty z OTB, tak se stane co? Je to cajk i bez podložení nápravy?" Konec dotazu :)

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Napsal: úte dub 02, 2024 7:27 am
od VDC
Podle mě se nestane nic. Já to nikdy neviděl ležet vedle sebe. Ale předpokládám, že otb tlumiče jsou cca o 3 cm delší, než ty z legacy. Takže by to mělo být stejný, jako bys na legacy dal podložky.

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Napsal: úte dub 02, 2024 9:06 am
od macasubaru
Tomáši máš uplnou pravdu cca 3 cm a je to stejné když dáš na legacy tlumiče 3 cm podložku
ale nechápu proč podkládat nápravnici pokud to už není extrémně zvedlé, jen se tím sníží světlá výška a diferák je níž o to podložení a dříve bude v terénu škrtat a pochybuji že někdo chce dát podložky a bude mít kufr upnle prázdný jak když vyjede z fabriky
a ty 3 cm cca 3.5 cm nemůže mít vliv na sbíhavost to je přece rozdíl na pohyb ramen jako když je auto plně naložené nebo uplně prázdné tak tam je větší rozdíl než 5cm ve výšce, příklad když budou stát vedle sebe dvě legacy bez podložek a jedno bude naložené plně a druhé uplně prázdné tak bude velký rozdíl ve výšce zadku naložené bude sedlé a nikdo tam nebude seřizovat zbíhavost
já měl na otasu 5 cm ale v kufru dvě bomby lpg fůru nářadí a dvě rezervy a ještě zapojený vlek na auta tak jsem byl níž než prázdný otas. takže ramena byly mín natažené

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Napsal: úte dub 02, 2024 9:36 am
od Cliffer
Tak teorie funkčních samoniveláků říká, že když to naložíš, tak se výšky vyrovnají. U neniveláků to sámo fungovat nebude.
Co se seřizování sbíhavosti týká, tak a tu už několikrát proběhlo to, že když na BP Oťasovi dáš 3,5 cm, tak máš štelování na dotaz. U některých i maximální doštelování nezaručí správnou geometrii. Přecijen to jsou úpravy se kterými inzenýři nepočítali a geometrii auta naladili nějak. Když tu geometrii nesplníš, hrozí, že se auto nebude chovat standardně nebo bezpečně. Minimálně se ti budou sjížet nestejně gumy, v extrému jelikož pneumatika bude mít třeba jen 50% předpokládaného kontaktu, tak ztratí přilnavost v kritické chvíli.
Když podložíš nápravnici, tak diferáku tolik nepomůžeš, ale věci uchycený do kastle budou zvedlé dle podložek. Takže lepší nájezdové/přejezdové úhly, víc místa pro výfuk (který bývá nejníž) atd.
Osobní zkušenost je, že při liftu na zadku o 3,5 cm zadek ztvrdnul, což dle mého davá smysl. Podložkou víc "stlačíš" pružinu. Bylo cítit hrubší bouchnutí při každém příčném prahu a v Praze jich je velká mrť. Při normální jízdě jsem to tak výrazně neregistroval. Nepřišlo mi, že by auto odskakovalo. Měl přímé přímé srovnání BP nazvedaného a sériového (rozdíl v motorech, který by na zatížení zadní napravy neměl mit takový vliv), ale nájezd a stáři odpovídaly. A i s podložením o 2 cm, je naliftovanej Démon "tvrdší" než Zlaťák v sérii.

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Napsal: úte dub 02, 2024 9:47 am
od macasubaru
dal jsem příklad u legacy a ty mají obyč tlumiče.

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Napsal: úte dub 02, 2024 9:53 am
od paulus
Cliffer píše: úte dub 02, 2024 9:36 am ...Přecijen to jsou úpravy se kterými inzenýři nepočítali a geometrii auta naladili nějak...
O to mi prave jde.O tu spravnou (rozumnej idealni) geometrii . Koupil jsem si tu drahou sadu WHITELINE, kde se da seridit tusim odklon i sbihavost, tak zatim sbiram nazory a zkusenosti. Díky!

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Napsal: úte dub 02, 2024 10:27 am
od Cliffer
paulus píše: úte dub 02, 2024 9:53 am O to mi prave jde.O tu spravnou (rozumnej idealni) geometrii . Koupil jsem si tu drahou sadu WHITELINE, kde se da seridit tusim odklon i sbihavost, tak zatim sbiram nazory a zkusenosti. Díky!
Řídil bych se ofiko hodnotami, v jejichž mezích by měl podvozek fungovat ideálně. Předpokládám, že by měly být servisním manuálu, a maj je na každý geometrii.

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Napsal: úte dub 02, 2024 10:30 am
od paulus
Cliffer píše: úte dub 02, 2024 10:27 am Řídil bych se ofiko hodnotami, v jejichž mezích by měl podvozek fungovat ideálně. Předpokládám, že by měly být servisním manuálu, a maj je na každý geometrii.
Jasná věc! Problém je ten, že když provedu nějakou úpravu a na geometrii mi jen řeknou, že jsem mimo rozsah a že s tím ONI už nic neudělají. To už znám. A tomu chci předejít :)

Re: Legacy IV (2008) zvýšení

Napsal: úte dub 02, 2024 10:46 am
od Cliffer
Tak předpokládal bych, že to doštelovali na nejlepší hodnotu a pak to ladit dle protokolu.
Teď dám čistě myšlenku (někdo z mechaniků by věděl líp), ale nehrajou v hodnotách roli i jiný součásti? Jako vysypaný siláče, jetý tlumiče, ložiska, nebo snad i nepravidelně sjetý gumy? Přecijen ten ten Multi-link má 1 podélné, 3 příčná ramena, tlumič a hromadu další pičičand. Alespoň tak si vysvětluju, to, že hodnoty u stejných auto jsou trochu rozdílný. A u jednoho s liftem došteluješ a u druhýho už ne.

Jako základní nastavení geometrie lze udělat vizuální a provázková metoda (myslím, ze to hezky popisoval u sebe ve vláku Podvlada). A když budeš se šroubama na doraz a auto furt bude vypadat jak prázdná Tatra a každý kolo bude ukazovat do jinýho směru, tak je něco špatně :-D