Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Příspěvek od Slavek_xxx »

quickly> pokud je teren blizko civilizace, kolo vzdycky nekdo doveze - uz jen proto, ze v pripade nouze lze nasadit i ze stary Octavie. A pokud jedu dal, davam do kufru dojezdovku (a hasici pristroj z druhyho auta). Knoty, sprej a kompresor vozim v aute s LPG furt.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Mizo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: ned kvě 01, 2011 10:02 pm

Re: Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Příspěvek od Mizo »

Pozdravujem vštkých, mám forestra s motorom FB 20 a najazdených cca. 20 tis. km takze myslim si ze mozem trochu zhodnotiť. Ja som sa pri kúpe prakticky nerozhodoval ci benzín alebo naftu. Doteraz som jazdil viac menej na benzinových motoroch a teda aj volba pri forestrovi padla na benzín. Čo sa týka spotreby, tak tá moja sa pohybuje v súčasnosti na dlhodobom priemere 8,2 l /100km. Pre porovnanie na honde civic (posledná generácia) mám dlhodobý priemer na rovnakej trase cca. 6,8l/100 km. Keď sa bavíme o dlhodobom priemere, tak tým myslím aspoň priemer za 3000 km. Krátke trasy na novom forestri sa dajú robiť aj za 7 až 7,5 l ale ja mám prolém v tom, že cestu do práce robím cez dva kopce a tam treba trochu na to dupnúť. o prechode z civica som bol trochu z dynamiky FB 20 ky rozačrovaný - zrýchlenie 8,9 na honde oproti 10, 7 na forestrovi je citeľný pokles, no na druhej strane má Forester podstatne lepší podvozok.
Na čo chcem upozorniť, tak je zábeh motora. Tá FB 20 tka je prvých 10 tis. km relatívne lenivá, ako by sa postupne prebúdzala, aspoň môj subjektívny pocit bol taký, že postupne akoby jej výkon narastal. Možno je to len skutočne sub. pocit, no aj zvuk motora sa dosť zmenil. Upozorňujem na to z toho dôvodu, ža ak budeš skúšať forestra s týmto motorom a motor bude surový, tak môžeš byť z neho trochu sklamaný. Dnes, po 20 tis. km môžem povedať, že jeho dynamika je dobrá a myslím si, že bežný vodič nebude mať žiaden problém sa zžiť s týmto motorom.
Benzínový motor treba vytočiť a potom ma pekný záťah, nafta ťahá od spodu to sú známe fakty. Ak sa pozreš na zrýchlenie nafty a benzínu tak je tam rozdiel 0,3 s v prospech nafty je to podstatné?
Spotreba - s ľahkou nohou sa v pohode dostaneš na 7,5 až 8,2 litra. Závisí od toho, kde budeš jazdiť. V meste snáď o niečo viac, no ja jazdímviac ako 80% mimo mesta.
Detské choroby nového benzínu? - ja som nemal zatiaľ žiaden problém, uvidíme čo bude ďalej.
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Příspěvek od Ivooos »

Mizo píše:..Benzínový motor treba vytočiť a potom ma pekný záťah, nafta ťahá od spodu to sú známe fakty...
Ja bych porovnani techto dvou motoru napsal trosku jinak:

Benzinovy motor je potreba vytocit a pak ma pekny zatah az do omezovace, kdezto subaru nafta ma pekny zatah od spodu az do omezovace.

Jinak rozdil 0,3s pri zrychleni na 100km/h je zendbatelne, co ale neni zanedbatelne, je zrychleni z 80 na 120 na petku, kde ten rozdil nebude 0,3s ale kapanek vice. A to je to co ridic pri beznem jezdeni oceni nejvice, ono neni pokazde cas potradit a vytocit.

Jinam za mne pro zjednoduseni rozhodnuti je, ze pokud koukas na spotrebu a pri tom rad jezdis svizne, tak naftu a pokud na spotrebu nekoukas, tak si kup turbo benzin z doprodeje z lonskeho roku. A pokud jezdis klidne a pri tom nekoukas na spotrebu, tak ta FB 20 urcite nebude spatna volba, alespon nemusis resit v zimne nejake zamrzani nafty a pripadne vypalovani pavucin v DPF, protoze at ten diesel je sebelepsi, tak ten benzin, bude neustale klidnejsi, tissi, a auto bude pocitove sice mene vykonne ale pohodlnejsi. Ty motor jsou proste tak rozdilne, ze snad v nicem ani porovnavat nejdou.

15tis rocne je sice maly najezd, ale predpokladam, ze s autem najedes mnohem vic nez jen 15tis takze ten rozdil 5tis Euro mezi dieselxbeznin bude nakonec stejne vynulovany (nemluve o rozdilu vybav, kdy veci jako, tempomat, xenony, sibr, kozeny volant, audio, loketni operku atd. urcite za tu dobu mnohokrat ocenis).

Nejakych potencionalnich nakladnych poruch pred najezdem 100tis bych se ani u jedne motorizace nebal, jednak mas zaruku a jednak, to ze se ti prihodi neco nepredvidatalneho, tak tomu stejne nezabranis. Pokud auto planujes mit 200tis km, tak vlastne plati to same, a pokud 300tis tak vlastne taky, no a dele ho snad pri najezdu 15tis rocne mit nebudes. :845:

Ja bych ve tve situaci, vybiral hlavne podle toho, jaky jsem ridic a jak rad jezdim a nersil bych naklady spojene s provozem, resp. potencionalni poruchy. Jak uz tadu parkrat zaznelo, projed se a uvidis co ti vic sedne. Ja bych s timto najezdem, nesel ani do nafty ani do benzinu ale do toho lonskeho turbo benzinu.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49492
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Příspěvek od VDC »

Ivooos píše:
A pokud jezdis klidne a pri tom nekoukas na spotrebu, tak ta FB 20 urcite nebude spatna volba
Ivane myslím, že se spotřebou mezi 8 a 9 litry, o které píše o příspěvek výše Mizo, je FB 20 ta nejlepší volba. :850:

Upřímně řečeno, vůbec nechápu, proč při nájezdu 15 000 km za rok uvažovat o naftovém motoru. :655:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Příspěvek od Ivooos »

VDC píše:Ivane myslím, že se spotřebou mezi 8 a 9 litry, o které píše o příspěvek výše Mizo, je FB 20 ta nejlepší volba. :850:

Upřímně řečeno, vůbec nechápu, proč při nájezdu 15 000 km za rok uvažovat o naftovém motoru. :655:
Asi na to koukam moc prisne. Bral jsem to tak, ze pokud je nekdo klidny ridic tak s naftou bude jezdit jako Quickly kolem 6l kdezto s FB 20 kolem 8l a ten rozdil 2l muze byt pro lidi co pocitaj kazde deci rozhodujici. Proto to priprovnani, ze pokud nepocita spotrebu. Samozrejme ono ani tech 8l neni moc a na tak velke auto 4x4 s benzinovym motorem je to naprosto super spotreba.

V kazdem pripade souhlasim s tim, ze s timto rocnim najezdem bych vubec neresil nejake naklady na provoz. Ja bych spise hledal to co mi vic sedne, protoze ty celkove naklady se v budoucnu i diky rozdilne vybave tak nejak srovnaji a vlastne ani nejde spocitat co bude vyhodnejsi.

Mne osobne by se v tomto pripade proste jakakoliv 2l benzinova atmosfera (i takovato moderni od Subaru) v porovnanim s turbonaftou zdala slaba (mozna az se projedu, tak nazor zmenim) a proto kdyz uz bych nemel ve vyberu i turbobenzin nebo alespon 2.5l benzin, tak bych volil tu naftu, momentalne ze mne nemluvi zadny zastance naftovych motoru, ale spise pocit nedostatku vykonu, ktere pocituji pri presednuti 2l turbodieslu do 2l atmbenzinu. Jiny ridic, mozna vice oceni klidny beh, siroke pole otacek atd. nez aktualni vykon a proto rikam, ze se tyhle motory moc srovnavat nedaji a rady jsou vcelku zbytecne, protoze vlastne nikdo nevime, co dany clovek oceni nejvice.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49492
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Příspěvek od VDC »

S tím zcela souhlasím. :850:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
jaromir
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1078
Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
Jméno a příjmení: Jaromír
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Příspěvek od jaromir »

Ivooos píše:Ja bych ve tve situaci, vybiral hlavne podle toho, jaky jsem ridic a jak rad jezdim a nersil bych naklady spojene s provozem, resp. potencionalni poruchy. Jak uz tadu parkrat zaznelo, projed se a uvidis co ti vic sedne. Ja bych s timto najezdem, nesel ani do nafty ani do benzinu ale do toho lonskeho turbo benzinu.
Svatá pravda velebnosti - to by chtělo vysekat někam do kamene na věky věků.
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
Uživatelský avatar
bobhash
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 513
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Příspěvek od bobhash »

teť se zeptám jako idiot což v mim případě neni zas tak překvapující : ) : on se už letošní model forestra neosazuje benzínovim motorem s turbínou , tuhle motorizaci už japka zavrhli nebo se jen nedováží do evropy ?

p.s. vim že je to off.....
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Příspěvek od Slavek_xxx »

bobhash> v EU se uz 2.5XT prodavat nebude. Je par poslednich kousku ze skladovych zasob a od listopadu slus :686: Totez plati pro Legacy (GT uz je take pase) a i pro Imprezu (turbina pouze jako STI). Duvod je Euro5 a prumery emisi toho zlobiveho a nebezpecneho CO2 :gunhim: Takze pokud chce nekdo nove turbo, tak bud STI nebo ropu.... :666:
EDIT: jeste jedna mala spekulace, ze Subaru pracuje na novych turbinach pro primovstrikove FB motory (konkretne 2.0 a 1.6ky). O FB25 turbo nikde nic, takze tento motor bude zrejme jen atmosfera...
http://www.djapanesecars.com/subaru/rum ... gines.html
Bude v tom peknej bordel, protoze FB budou neprimovstriky atmosfery, primovstriky atmosfery a primovstriky turbiny...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3163
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Příspěvek od Albi »

taková rychlovka (graficky) ...
křivka výkonu pro jednotlivé rychlosti, Forester diesel (oranžová) vs. benzín (šedá)
to myslím vysvětluje mnohé ...
EDIT: přidal jsem stupnici s rychlostí, nejsem si jist s měřítkem (spočet jsem to z průměru kola atd)
Přílohy
pilaForester2.JPG
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3163
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Příspěvek od Albi »

žádné reakce? a takovou práci to dalo! :845:
(poznámka pro ty kteří netuší - je to jednoduché, hodnota výkonu v grafu odpovídá udělovanému zrychlení při dané rychlosti auta)
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Příspěvek od Tomáš1002 »

Albi píše:žádné reakce? a takovou práci to dalo! :845:
(poznámka pro ty kteří netuší - je to jednoduché, hodnota výkonu v grafu odpovídá udělovanému zrychlení při dané rychlosti auta)
Ono je možná trochu komplikované vyznat se v tom, co ten graf vlastně říká :655: . Znamená například, že dehet má na jedničku poměrně výrazně větší zrychlení, než benzín?
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Příspěvek od catana »

Abych řekl pravdu, jsem z toho volaký zmatený :655: Ale tak chápu tu ideu, ale občas mám problém spárovat křivky co k sobě patří.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Příspěvek od Tomáš1002 »

jaromir píše: Svatá pravda velebnosti - to by chtělo vysekat někam do kamene na věky věků.
Jaromír
Já se musím k tomuto názrou jenom přidat. Za peníze, za které se naposledy dá teď koupit benzínová turbína, je to jasná volba. Takovéhle auto s poměrem cena/výkon/výbava/užitné vlastnosti podle mě na trhu dlouho nebylo a bohdá dlouho nebude. I když je spotřeba vyšší, tak kdyby sis dal bokem peníze, o které je to teď levnější, než dehet, tak můžeš jezdi s plynem na podlaze do halelůjá :845: . Při 15 000 km ročně zcela určitě.
Jen nevím, jestli ještě nějaké jsou k dispozici :655:
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Kúpa nového Forestra/ prosba o radu

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tomáš1002> obavam se, ze jsem videl nekde inzerat na posledni kus...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Odpovědět

Zpět na „Forester“