Re: Subaru Overland
Napsal: čtv led 04, 2024 4:20 pm
Fórum zájmového sdružení příznivců automobilů značky SUBARU
https://subarufanclub.cz/forum/
To jsme se nepochopili Já předpokládal, že je auto zvedlý, nastartovaný, zařazenej kvalt, a kola roztáčí motor. Pokud se bavíme jen o zvedlym autě a tom, že člověk točí nějakým kolem/koly, to je úplně jiná situace a přesně jak popisuješ, bude záležet na spoustě faktorů, z nich jsem si většiny vědom a to, co jsi napsal, samozřejmě vímHonzaCZ píše: ↑čtv led 04, 2024 4:15 pm
To se bojíš správně.
Rozdělení 50:50 sice ten diff má, ale jestli se u manuálu na zvedáku točí obě nápravy ve stejným směru, když točíš jednou, tak to není tím, že je 50:50, ale protože je tam ta viskospojka. Kdyby tam nebyla, tak na neutrál by se točila převodovka a druhá náprava stála (převodovka má typicky menší pasivní odpor než druhá náprava) a pokud by tam byl kvalt (s chcípnutým motorem), tedy převodovka zablokovaná, tak by se točila druhá náprava, ale opačným směrem.
To jsem považoval za zanedbatelný odpory.
Nebo šetří palivo, protože pozná, že je ve vzduchu a točí aspoň nějakými koly, aby se neřekloHonzaCZ píše: ↑čtv led 04, 2024 4:19 pm Zatuhlý brzdy, různě opotřebovaný ložiska v kolech, homoklouby a podobně, prostě různý pasivní odpory na jednotlivých kolech. Ale to vypadá, že tedy ten zázračný BRF nemá vzadu moc samosvor. My, když něco zkoušeli u Lega a v tomto režimu, tedy na "D" na volnoběh roztočených kolech, jsme chtěli zastavit jedno zadní kolo, tak to by tě dřív namotalo, než bys ho zastavil.