Stránka 3 z 3

Re: Subaru Overland

Napsal: čtv led 04, 2024 4:20 pm
od HonzaCZ
podvlada píše: čtv led 04, 2024 3:20 pm Natočení volantu nemá vliv.
Co homoklouby?

Re: Subaru Overland

Napsal: čtv led 04, 2024 4:38 pm
od podvlada
HonzaCZ píše: čtv led 04, 2024 4:15 pm
To se bojíš správně. 🤣🤣🤣
Rozdělení 50:50 sice ten diff má, ale jestli se u manuálu na zvedáku točí obě nápravy ve stejným směru, když točíš jednou, tak to není tím, že je 50:50, ale protože je tam ta viskospojka. Kdyby tam nebyla, tak na neutrál by se točila převodovka a druhá náprava stála (převodovka má typicky menší pasivní odpor než druhá náprava) a pokud by tam byl kvalt (s chcípnutým motorem), tedy převodovka zablokovaná, tak by se točila druhá náprava, ale opačným směrem.
To jsme se nepochopili :-) Já předpokládal, že je auto zvedlý, nastartovaný, zařazenej kvalt, a kola roztáčí motor. Pokud se bavíme jen o zvedlym autě a tom, že člověk točí nějakým kolem/koly, to je úplně jiná situace a přesně jak popisuješ, bude záležet na spoustě faktorů, z nich jsem si většiny vědom a to, co jsi napsal, samozřejmě vím :-D
HonzaCZ píše: čtv led 04, 2024 4:20 pm
Co homoklouby?
To jsem považoval za zanedbatelný odpory.

Re: Subaru Overland

Napsal: čtv led 04, 2024 4:55 pm
od HonzaCZ
Já myslím, že ty vytočený kola by v tom mohly udělat nějakej chaos.

Jinak já to pochopil, že s tím točí rukou. 😁

Ale i kdyby se s tím točilo motorem, tak těch 50:50 není rozdělení otáček, ale momentu. Takže záleží na těch pasivních odporech. Pokud tam nebude visko, tak na obou nápravách bude ten moment úplně stejný, logicky. A tam, kde jsou ty odpory nižší, tak se to roztočí na vyšší rychlost. Typicky na přední nápravě. Samozřejmě, že tam ta visko je a ve chvíli, kdy by se měly nápravy tendenci točit různýma rychlostma, tak přes ní začne týct moment z tý rychlejší nápravy na tu pomalejší. A v tu chvíli už soustava diff 50:50 + visko nemá samozřejmě dělení 50:50, ale víc jde tam, kde jsou větší odpory. Tedy v danym příkladu ta přední náprava sice bude mít menší odpor, bude se snažit točit rychleji, ale visko jí bude držet téměř na otáčkách (trochu to prokluzovat musí - musí se lišit rychlosti, aby přes visko šel nějaký moment) té zadní a na zadní půjde víc momentu, protože přes visko se tam dostane část toho momentu, co diff rozdělil na předek.

Takže tím jsem chtěl vyvrátit, že ty nápravy by se neměly točit přibližně stejně rychle protože diff 50:50, ale právě protože visko. 😁

Re: Subaru Overland

Napsal: čtv led 04, 2024 5:02 pm
od samvaculik
HonzaCZ píše: čtv led 04, 2024 4:55 pm Já myslím, že ty vytočený kola by v tom mohly udělat nějakej chaos.

Jinak já to pochopil, že s tím točí rukou. 😁
Ano, rukou :-D

Re: Subaru Overland

Napsal: čtv led 04, 2024 6:14 pm
od podvlada
Aha, rukou, to je jak strkat provázek do kopce a hádat kam uhne ;-D

Re: Subaru Overland

Napsal: čtv led 04, 2024 7:17 pm
od gerda
HonzaCZ píše: čtv led 04, 2024 4:19 pm Zatuhlý brzdy, různě opotřebovaný ložiska v kolech, homoklouby a podobně, prostě různý pasivní odpory na jednotlivých kolech. Ale to vypadá, že tedy ten zázračný BRF nemá vzadu moc samosvor. My, když něco zkoušeli u Lega a v tomto režimu, tedy na "D" na volnoběh roztočených kolech, jsme chtěli zastavit jedno zadní kolo, tak to by tě dřív namotalo, než bys ho zastavil. 🤣
Nebo šetří palivo, protože pozná, že je ve vzduchu a točí aspoň nějakými koly, aby se neřeklo 😅

Servisák to musel celkem brzdit rukavicemi, taky to nešlo moc zlehka 🙂 Nahraji 7 sekundové video a hodím sem odkaz, jak se to pravé zadní kolo netočí.