Palivové dřevo a vše kolem něj
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24589
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Palivové dřevo a vše kolem něj
No tak pak se to pěkně, teda nepěkně rýsuje...ten známý říkal, že už zažil vícero zahradní techniky, která nechtěla jet na Aspen (a to dřív v tom servise samozřejmě fixně na vše doporučovali aspoň na zimu, či při delší odstávce Aspen vehementně, jak začly ty bio sračkoly)
Ale pozor, říkal, že zatím jen u menších strojků- křoviňáky, pily. Sekačky ( nedokážu říct, zda menší či je rozdíl 2či 4 takt) prý zatím ne, ale opravdu nevím jestli na to trpí i profi silnější řady pil, křoviňáků, obecně říkal, takové ty malé hračky Dovezli mu třeba hasiči tu ze vsi nějakou techniku- křoviňáky a pily a nic nechtělo jet, všude Aspen a jak už nevěděl kudy, tak ho vylil a dal tam obyč, nejspíš teda lepší benzín, používali dřív shell 100, žádný jiný lepší benzín tu nebyl a teď jedou dle mě Vervu. A techniku už pak rozchodil, jen vyjet, potrápit se ze zbytku Aspenu.
Tohle peklo začalo s přechodem více lidí na Aspen, aspoň teda na zimu, na uskladnění, čili s dalším příchodem ještě většího podlu biosraček a obavy z ní.
To by mě vážně ani náhodou nenapadlo, že Aspen bude tohle dělat...
No a u mě se mu to jen potvrdilo, nepomohlo ani seřizování, nic, až změna paliva za "normální".
Zkusím si dohledat možné podobné případy.
Každopádně nás nastavený systém dostává čím dál víc do úzkých, pomalu do slepé uličky, protože kurva co tam tak lít, když člověk používá techniku jen občas, nebo co pak na zimu! To je vážně k o-rdání tak nejdřív začnou ku.vit palivo a když by člověk i sem tam pořídil něco dražššího, jako Aspen, tak technika zkolabuje, super!
Jako neustále vyjíždět, či vylévat benál, nebo Aspen, třeba u pily, či křoviňáku, které přes sezonu používám jen minimálně či dělat furt nějaké harakiri, to neee, na to seru zvysoka. Na zimu a i jindy tam nechám Vervu, jezdím na ní celoročně už ve všem tak jako tak a občas stroj protáhnu, tím určitě ničemu neublížím, teda aspoň 1-2 za zimu, jestli si vzpomenu... anebo taky ne a ty drobné stroje nahradím aku technikou a už mě mají lapeného no ono jsem to takhle už trochu stejně začal řešit, ale z jiných důvodů, ne primárně skrz biosračky...
Nicméně v sekačce jsem nechal Vervu, ani jsem jí tentokrát nevyjel a neuzavřel přívod paliva a chytla docela rozumně a jede. Takže opět, NEJSPÍŠ bude problém v té méně výkonné technice, netroufám si zatím říct, jestli napříč jen 2 takt, nebo jen ty menší stroje z 2 taktu, nebo nedej bože ve všem možném
Začíná to být opravdu zoufalé, v tomto segmentu jo, nechci přehánět, ale pro ty občasné uživatele i to uskladňování na zimu je to celkem teda rebus, aneb jak se správně k tomuto postavit. Já půjdu cestou Vervy a občasného projetí techniky, nejspíš jo, jiné řešení nevidím.
Ale pozor, říkal, že zatím jen u menších strojků- křoviňáky, pily. Sekačky ( nedokážu říct, zda menší či je rozdíl 2či 4 takt) prý zatím ne, ale opravdu nevím jestli na to trpí i profi silnější řady pil, křoviňáků, obecně říkal, takové ty malé hračky Dovezli mu třeba hasiči tu ze vsi nějakou techniku- křoviňáky a pily a nic nechtělo jet, všude Aspen a jak už nevěděl kudy, tak ho vylil a dal tam obyč, nejspíš teda lepší benzín, používali dřív shell 100, žádný jiný lepší benzín tu nebyl a teď jedou dle mě Vervu. A techniku už pak rozchodil, jen vyjet, potrápit se ze zbytku Aspenu.
Tohle peklo začalo s přechodem více lidí na Aspen, aspoň teda na zimu, na uskladnění, čili s dalším příchodem ještě většího podlu biosraček a obavy z ní.
To by mě vážně ani náhodou nenapadlo, že Aspen bude tohle dělat...
No a u mě se mu to jen potvrdilo, nepomohlo ani seřizování, nic, až změna paliva za "normální".
Zkusím si dohledat možné podobné případy.
Každopádně nás nastavený systém dostává čím dál víc do úzkých, pomalu do slepé uličky, protože kurva co tam tak lít, když člověk používá techniku jen občas, nebo co pak na zimu! To je vážně k o-rdání tak nejdřív začnou ku.vit palivo a když by člověk i sem tam pořídil něco dražššího, jako Aspen, tak technika zkolabuje, super!
Jako neustále vyjíždět, či vylévat benál, nebo Aspen, třeba u pily, či křoviňáku, které přes sezonu používám jen minimálně či dělat furt nějaké harakiri, to neee, na to seru zvysoka. Na zimu a i jindy tam nechám Vervu, jezdím na ní celoročně už ve všem tak jako tak a občas stroj protáhnu, tím určitě ničemu neublížím, teda aspoň 1-2 za zimu, jestli si vzpomenu... anebo taky ne a ty drobné stroje nahradím aku technikou a už mě mají lapeného no ono jsem to takhle už trochu stejně začal řešit, ale z jiných důvodů, ne primárně skrz biosračky...
Nicméně v sekačce jsem nechal Vervu, ani jsem jí tentokrát nevyjel a neuzavřel přívod paliva a chytla docela rozumně a jede. Takže opět, NEJSPÍŠ bude problém v té méně výkonné technice, netroufám si zatím říct, jestli napříč jen 2 takt, nebo jen ty menší stroje z 2 taktu, nebo nedej bože ve všem možném
Začíná to být opravdu zoufalé, v tomto segmentu jo, nechci přehánět, ale pro ty občasné uživatele i to uskladňování na zimu je to celkem teda rebus, aneb jak se správně k tomuto postavit. Já půjdu cestou Vervy a občasného projetí techniky, nejspíš jo, jiné řešení nevidím.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5221
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Palivové dřevo a vše kolem něj
mi osobně na aspen jede vše i skůtr yamaha , který nestartuje ani na vervu po zimě, škoda, že jsem v té malé pilce nevyměnil jen ten benzín, teď nevím jestli to byla svíčka nebo aspen, ale mohl to být klidně on
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2183
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Palivové dřevo a vše kolem něj
Divný, jedu aspen ve všem, jak 2T tak 4T, pilky 211 a 461, křovák 56, 4T na zimu Honda, BS vanguard, Zongshen I malinkej Loncin a vše bez ztráty kytičky. Nerozporuju to, jen by mě zajímalo, co by se tak strašnýho muselo přihodit, že si motor zničwho nic an neškytne...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24589
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Palivové dřevo a vše kolem něj
Je to divné a taky nevím, jen co mě potkalo a nejen mě, víc k tomu neumím, nevím co říct
Edit: předloni jsem dal do sekačky 4 takt Honda taky Aspen a v pohodě, tam bych se toho fakt nebál i zkušenosti další mých známých, to samé i s doslova slabšími sekačkami, tu tedy asi cajk.
Ty pilky máš silnější než já, já mám jen stihl 181..ale už vážně končím, protože souvislosti nepobírám.
Edit: motor škytne i nastartuje, ale nechce běžet, dusí se do otáček, či zdechá, ale nejvíc problém dostat z něj ten výkon.
Edit: předloni jsem dal do sekačky 4 takt Honda taky Aspen a v pohodě, tam bych se toho fakt nebál i zkušenosti další mých známých, to samé i s doslova slabšími sekačkami, tu tedy asi cajk.
Ty pilky máš silnější než já, já mám jen stihl 181..ale už vážně končím, protože souvislosti nepobírám.
Edit: motor škytne i nastartuje, ale nechce běžet, dusí se do otáček, či zdechá, ale nejvíc problém dostat z něj ten výkon.
Naposledy upravil(a) sima dne úte úno 27, 2024 9:02 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24589
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Palivové dřevo a vše kolem něj
Hm, mohlo to být on, svíčky zas tak často nekolabují, já je neměnil na ničem nikdy, až jednou, jen právě z důvodu jak hledání příčiny závady, podobně jako ty.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5221
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Palivové dřevo a vše kolem něj
no já už právě zažil spoustu vadných svíček, mohla za to možná i nějaká serie vadných svíček před pár lety , skoro všichni v okolí to celkem často měnili , ale i tak sem tam odchází , když se s tím hodně dělá , většinou je to z ničeho nic klidně i v běhu a taky někdy po delší odstávce, je to asi jak kdy
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24589
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Palivové dřevo a vše kolem něj
Já chtěl dopsat, že nepoužívám třeba onu pilu tak často jako ty, to má na opotřebovanost svíčky samozřejmě velký vliv... ale přišlo mě to zbytečné, takže nic, jen souhlasím s tím tvým-: když se s "tím" hodně dělá ...
Nicméně už je mě to vlastně jedno, lidl aku pilu jsem si právě vyzvedl, když budeš potřebovat sundat nějakou velkou svini, stromisko tak brnkni
Nicméně už je mě to vlastně jedno, lidl aku pilu jsem si právě vyzvedl, když budeš potřebovat sundat nějakou velkou svini, stromisko tak brnkni
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5221
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Palivové dřevo a vše kolem něj
Takový strom ještě nevyrostl aby ho parkside nepořezal tak ať slouží ke tvé spokojenosti a poděl se časem o zkušenosti kdyby byla akce na samotnou pilu bez baterek tak bych ji taky možná pořídil , třeba bude , nic mě nehoní tak zkusím počkat
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7859
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Palivové dřevo a vše kolem něj
Já si doposud myslel, že Aspen používají jen modeláři, aby jim doma nesmrdělo letadlo.
Nelze srovnávat sekačky s 4T motory a malé 2T stroje. U té 4T sekačky stačí nechat vyjet palivo z karburátoru uzavřením přívodu paliva a je klid. Palivo se pak nedpařuje do oleje v karteru a v karburátoru nic nezanáší.
U těch malých s Walbro karburátorem, mám jen osobní zkušenost, že je tam lepší nechat benzín, aby membrány nevyschly.
Samozřejmě pak doplním čerstvé palivo, protože v tom degraduje olej.
Nelze srovnávat sekačky s 4T motory a malé 2T stroje. U té 4T sekačky stačí nechat vyjet palivo z karburátoru uzavřením přívodu paliva a je klid. Palivo se pak nedpařuje do oleje v karteru a v karburátoru nic nezanáší.
U těch malých s Walbro karburátorem, mám jen osobní zkušenost, že je tam lepší nechat benzín, aby membrány nevyschly.
Samozřejmě pak doplním čerstvé palivo, protože v tom degraduje olej.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové dřevo a vše kolem něj
Šímo jsem zvědav na report, jak to funguje. Pokud budeš jásat, pořídím si to taky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Palivové dřevo a vše kolem něj
S aku pilou Parkside jsem taky spokojeny, mam tu mensi s jednou baterii vzadu, na rezani tramku, palet a podobneho bordelu je to super, nenicim si Stihlku a i toho kravalu je mene...
Jedine co me zatim zklamalo je velmi rychle vybiti pri nizsich teplotach a zaroven kdyz jsem mel v dilne okolo nuly, tak se baterka ani nechtela nabit, jen to blikalo....Ryobi nema problem nikdy
Jedine co me zatim zklamalo je velmi rychle vybiti pri nizsich teplotach a zaroven kdyz jsem mel v dilne okolo nuly, tak se baterka ani nechtela nabit, jen to blikalo....Ryobi nema problem nikdy
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové dřevo a vše kolem něj
Já bych jí právě využil na řezání palet. Především kvůli hluku o ní uvažuju.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24589
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Palivové dřevo a vše kolem něj
Marku, tak to jsi asi zapomněl, už jsi to tu jednou psal, s těmi modelářimnov píše: ↑čtv úno 29, 2024 12:04 am Já si doposud myslel, že Aspen používají jen modeláři, aby jim doma nesmrdělo letadlo.
Nelze srovnávat sekačky s 4T motory a malé 2T stroje. U té 4T sekačky stačí nechat vyjet palivo z karburátoru uzavřením přívodu paliva a je klid. Palivo se pak nedpařuje do oleje v karteru a v karburátoru nic nezanáší.
U těch malých s Walbro karburátorem, mám jen osobní zkušenost, že je tam lepší nechat benzín, aby membrány nevyschly.
Samozřejmě pak doplním čerstvé palivo, protože v tom degraduje olej.
Jinak v případě 4T sekačky co mám, to dělám samozřejmě taky tak, už od samého počátku- uzavřu palivo (od počátku tankuji teda "100" oktan, jen opravdu vyjímečně kdysi dávno 95-tku bez aditiv) a tj vše, nikdy žádný problém, za těch 9 let ne. Ovšem ne všechny 4T mají, nebo měli uzávěr paliva.
Zatím mě lidl baterie nezklamaly, skladuji je v zimě i v teplotách kolem nuly, letos teda byla hovno zima, tak ne...Levis29 píše: ↑čtv úno 29, 2024 8:07 am S aku pilou Parkside jsem taky spokojeny, mam tu mensi s jednou baterii vzadu, na rezani tramku, palet a podobneho bordelu je to super, nenicim si Stihlku a i toho kravalu je mene...
Jedine co me zatim zklamalo je velmi rychle vybiti pri nizsich teplotach a zaroven kdyz jsem mel v dilne okolo nuly, tak se baterka ani nechtela nabit, jen to blikalo....Ryobi nema problem nikdy
Tome, to víš, že jo, jak mám ve zvyku tak se hned podělím. Jinak menší hluk mě taky hodně lákal, proč ne, je to takový předem zaručený bonus aku techniky, hluku máme okolo sebe už tak víc než je zdrávo.
Edit: je mě jasné, že ty hluk-nehluk hlavně skrz sousedy, nebo vlastně i doma budou asi rádi
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové dřevo a vše kolem něj
Doma je jim to fuk. Jde mi o sousedy
Já teď rozebíral a rozřezával asi tak 30 palet a řezal jsem to aku ocaskou, abych nemusel motorovkou před barákem. Taky to šlo, ale přeci jen pomaleji, než řetězovkou.
Já teď rozebíral a rozřezával asi tak 30 palet a řezal jsem to aku ocaskou, abych nemusel motorovkou před barákem. Taky to šlo, ale přeci jen pomaleji, než řetězovkou.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Nemmo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 815
- Registrován: pon lis 10, 2014 2:32 pm
- Jméno a příjmení: Daniel Stehnej
- Bydliště: Praha
Re: Palivové dřevo a vše kolem něj
...já mám už asi 20 let Stihl MS 140 ...elektrika, je fakt, že ten kabel už je přežitek, když ona ale fakt maká....jinak na normální dříví, tak Husqvarna 450 - tu můžu vřele doporučit pro hobíky a chataře - výkon velice slušný, ale hlavně ještě dost lehká, takže s ní člověk vydrží i chvilku hýbat, ještě máme se švárou dohromady 365, ale to už je těžká kráva, sice řeže fakticky sama, ale když s ní chvilku mávám, jsem okamžitě hotovej...