Pořídil, našel jsem na netu vhodnou kouli, s vhodným šroubem na tažné, na tlamu.
Předcházela tomu diskuze s prodejcem Seco traktorů. Prý tohle nenabízejí, prý tenhle traktor, jeho převodovka není dělaná na tahání vozíku. Tak říkám, to je přeci blbost. Tak nakonec shoda, že to jde, ale musí se s rozumem, to mě bylo jasné už předem...no prý ten můj traktor, výrobce teda prý uvádí, zvládne bezpečně na rovince tahat 240 kg. Ale to je prý totální mez, maximum. Ve svahu, v terénu, což je imrvére můj případ, je to samozřejmě úplně jinak.
Můj vozík za auto váží jen 115 kg, jsou i hodně těžšší...tak to mě stačí, jakž takž jo, nechci tahat bůhví co, jen drobnosti, větvě, pár polen, ale samozřejmě tam je to už horší, sotva pár polen a je hned 100-200 kg jak nic a to je jen vozík zčásti naložený, téměř prázdný, plus jestli se počítá i moje drobnost, momentálně 105 kg, trošku jsem přibral, ale už bylo hůř a opět začínám shazovat
no se mnou to už vůbec nevychází, přesto sebe nepočítám, fertig
Prý u plného 4x4 Seco se s tím už počítá, už se tam nemusí nic upravovat, jako jsem musel teď já a ten zvládne jestli si teda dobře pamatuji 340-350 kg na tahání.
Jasně, pomohl by menší, lehčí vozík, zahradní, ale ten stojí teda taky zase pár tisíc a na to občasné využití mě to přijde zatím blbost, jedině koupit z druhé ruky, anebo nějaký klasický starý vozík, typu dederon, malý lehký, bez papírů, za pár peněz jen a navíc bych ho mohl skladovat zde v kůlně, nemyslet, nepřevážet, když bych jej zrovna potřeboval. Hlavně taky manevromatelnost s menším vozíkem by se hodila.
Nicmémě nechápu, proč Seco vůbec nenabízí kouli na tažné, když s tím i počítají
no nic, zařídil jsem se, díru trošku zvětšil, kouli namontoval, indikátor zaplnění koše ohnul, vyřešeno.
Tak jsem si zpříjemnil dnes tu dřinu a "nutně" vše odzkoušel a se soupravou
vyjel. Ušetřilo mě to práci, bylo to fajn, šlo to, ale holt každé kilo navíc je znát, hlavně teda samozřejmě když je naložený vozík, prázdný v pohodě. A taky bylo furt někde mokro a na takové sem tam hlíně a s mým vzorkem pneu jsem skončil, popravdě šlo vlastně jen o vzorek pneu, o záběr jejich, motor je silný jak jen to jde, ten má rezervy veliké a spolu s uzávěrkou by vyjel nemožné, nicméně jak to pak začne klouzat na "letních" pneu na mokré hlíně, nedá se dělat nic, jen s tím předem počítat.
Nechtěl jsem taky zbytečně trápit převodovku, ale stejně už bylo jasné, že tohle je už maximum a rozumně to nejde. Za totálního sucha by to šlo, ale zase s citem a jak jsem nadhodil i onomu prodejci zde, tak je rozdíl jestli jedu nutně proti kopci, nebo po vrstevnici "serpentíruji" věrch nahoru a taky jak dlouho, nějaké to popojíždění, které já nejvíc potřebuji by nemělo ničemu vadit. Ne teda převodům, ostatně pak by přehřívání oleje mělo být i slyšet, jiný zvuk...
Stejně bych ale časem chtěl lehoučký malý vozík, budu to sledovat, až se něco vyskytne.
Taková blbost, vím, ale bylo to to jediné, čím jsem se dnes při té práci bavil
A hlavně je pravda, že jakákoliv mechanizace, přiblížení čehokoliv je zde ve svahu a na tom velkém pozemku fajn, hodí se, paletu tahat, polena, větve, vercajk zpět, ani i ten, protože já jsem pak vůbec rád, že po takovém dlouhém prac dni vylezu sotva nahoru, zpět do chalupy