Nespina zadni naprava

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22113
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Nespina zadni naprava

Příspěvek od HonzaCZ »

CoZmo píše:Doplnim: tyka se to Leg v AT......
Dík za doplnění - vytučnil jsem, že v automatu, aby to bylo zřejmé :-)

Jinak to s tou nedotáčivostí a následně přetáčivostí je podle mě typický příznak Subaru a to nejen automatu a nejen Active AWD. Prostě když tam vlítneš, tak jsou přední kola ve smyku, protože toho chceš po nich moc - trakci a řízení a po zadních jen trakci, tak to pěkně tlačej :-) No a když se ti podaří zatočit, tak se vlivem odstředivý síly utrhne zadek a jde do smyku. Při vyšších rychlostech na pevnym podkladu se to pak chová striktně neutrálně - např 80 km/h na ostřejším sjezdu z dálnice tě vynáší ven, ale pořád držíš směr.

Jediná odlišnost AT x MT může nastat, že při požadavku přetáčivého smyku (smyku zadní nápravy) můžeš lehce vyšlápnout spojku a zase pustit - tím vznikne ráz, který pomůže zadní nápravě se utrhnout.

I když vlítneš na kruhák, tak na ten zadek pořád něco jde i když ještě nejsi ve smyku.

Jinak nevím, co myslíš, že "to funguje mechanicky". Je tam normálně několik párů lamel, na jedněch je pověšenej kardan, na druhejch výstup z převodovky a tlakováním se plynule dá měnit, kolik jde na zadek až do úplnýho zamknutí.

EDIT:
CoZmo píše:BTW po překopnutí na MT je stálá 4x4 znát na stabilitě...je to prostě lepší...
Nejlepší je VTD :love:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1687
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Nespina zadni naprava

Příspěvek od CoZmo »

Nevim nevim, od přechodu na 50:50 se mi prvotní nedotačivost moc neděje, naopak neutralita znatelně vzrostla...zase u outbacků už může nárůst hmoty apod. měnit chování, tomu celkem věřím...

funguje mechanicky jsem měl na mysli, že tam není žádnej přechytralej chip jak u haldexu a vše se děje na základě akce a reakce, což je cool :657: - takže vlastně to co píšeš...

a o vtd furt nic moc nevim, nemam :655:
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22113
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Nespina zadni naprava

Příspěvek od HonzaCZ »

CoZmo píše:funguje mechanicky jsem měl na mysli, že tam není žádnej přechytralej chip jak u haldexu a vše se děje na základě akce a reakce, což je cool - takže vlastně to co píšeš...
No čip tam musí bejt... co by ovládalo ty 2 elektroventily, který zvyšujou a snižujou tlak v tý spojce? :-) Hlavně to musí zohledňovat, co se děje s autem. Ale jestli se nepletu, tak tam je jistá mechanická návaznost, že to (když je potřeba) funguje i jen při rozdílu otáček - bez elektroniky. Ale to bych kecal - vím, že to je u VTD, ale u tohohle nevim.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
DavidS
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 92
Registrován: stř úno 03, 2010 7:01 pm
Jméno a příjmení: David S.
Bydliště: Šumperk

Re: Nespina zadni naprava

Příspěvek od DavidS »

takže u starších Legacy AT s tím Active awd byl poměr na nápravy 45:55?? jak jsem se dočetl z té tabulky..
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Nespina zadni naprava

Příspěvek od Slavek_xxx »

DavidS> pokud vim tak 90:10ti
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
DavidS
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 92
Registrován: stř úno 03, 2010 7:01 pm
Jméno a příjmení: David S.
Bydliště: Šumperk

Re: Nespina zadni naprava

Příspěvek od DavidS »

to je myslím zas u Outbacků jenom, nebo ne..
DavidS
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 92
Registrován: stř úno 03, 2010 7:01 pm
Jméno a příjmení: David S.
Bydliště: Šumperk

Re: Nespina zadni naprava

Příspěvek od DavidS »

jsem to spletl, jsem myslel u kterých je to rozdělení to 45 na 55 při tom pohonu VDC, kde pak už to bylo u nových modelů prý 100:0
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22113
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Nespina zadni naprava

Příspěvek od HonzaCZ »

DavidS píše:jsem to spletl, jsem myslel u kterých je to rozdělení to 45 na 55 při tom pohonu VDC, kde pak už to bylo u nových modelů prý 100:0
Máš v tom trochu guláš... myslím, že ta tabulka a popis je dost přehledná a srozumitelná, tak to prostuduju pečlivěji. :845:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
DavidS
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 92
Registrován: stř úno 03, 2010 7:01 pm
Jméno a příjmení: David S.
Bydliště: Šumperk

Re: Nespina zadni naprava

Příspěvek od DavidS »

já vím, blbě jsem to napsal :655: Jsem chtěl jenom vědět u jakýho modelu je tedy to rozložení poměru 45:55 například?
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22113
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Nespina zadni naprava

Příspěvek od HonzaCZ »

DavidS píše:já vím, blbě jsem to napsal :655: Jsem chtěl jenom vědět u jakýho modelu je tedy to rozložení poměru 45:55 například?
Třeba můj Outback 2.5 GX s automatem (VTD) a VDC. Nebo jakejkoliv H6 v Legacy/Outbacku s automatem (tedy vyjma Legacy GT s 6-kvalt manuálem z Imprezy) do roku 2009. V nejnovějšim modelu Outbacku s 3.6 motorem je ten samý systém pohonu, ale podle všeho ho uzpůsobili na 36:64, ale ještě to nemám ověřený.

45:55 má taky třeba Forester 2.5XT s automatem a VDC. Prostě všechny modely, co mají VTD od roku 2001 do roku 2009 mají tento poměr.

Pozor! Neplést VTD a VDC, ačkoliv spolu často úzce souvisí!
VTD (Variable Torque Distribution) je systém rozdělení momentu na přední a zadní nápravu (mechanicky), následně na jednotlivá kola (elektronicky - VDC)
VDC je souhrné označení pro všechny "asistenční" systémy v Subaru - stabilizace podvozku (ESP), kontrola trakce + protiprokluz (TCS/ASR), elektronické uzávěrky diferenciálů, brzdový asistent atd...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
DavidS
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 92
Registrován: stř úno 03, 2010 7:01 pm
Jméno a příjmení: David S.
Bydliště: Šumperk

Re: Nespina zadni naprava

Příspěvek od DavidS »

OK, dík moc za info, to jsem chtěl vědět, jsem rád, že jsou tady tak ochotní lidé :!: :!: :!: Jaksi mě to zaujalo a zajímá mě vše kolem těch pohonů u Subaru :supeer:
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22113
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Nespina zadni naprava

Příspěvek od HonzaCZ »

DavidS píše:OK, dík moc za info, to jsem chtěl vědět, jsem rád, že jsou tady tak ochotní lidé :!: :!: :!: Jaksi mě to zaujalo a zajímá mě vše kolem těch pohonů u Subaru :supeer:
Tak se ptej :-) Ale lepší je si najít různý datasheety o automatickejch převodovkách v Subaru, o VTD, atd. a pořádně si prohlídnout servisní manuály. Tam to pochopíš snáz :845:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
DavidS
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 92
Registrován: stř úno 03, 2010 7:01 pm
Jméno a příjmení: David S.
Bydliště: Šumperk

Re: Nespina zadni naprava

Příspěvek od DavidS »

A ten poměr 90:10 je využit u jakýho modelu třeba? například..
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22113
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Nespina zadni naprava

Příspěvek od HonzaCZ »

DavidS píše:A ten poměr 90:10 je využit u jakýho modelu třeba? například..
Automaty bez VDC - systém Active AWD. Třeba Legacy/Outback 2.5 od 90. let až do současnosti. Akutální model převodovkou CVT má stejnej systém, ale u něj se mluví o tom, že umí až úplně odpojit zadní nápravu - tedy 100:0.

Jednoduše:
Vynecháme modely s manuální převodovkou s VDC (stabilizací) od roku 2008. V tom případě všechy auta, který maj VDC, tak maj automatickou převodovku. Tyto modely maj 45:55 - systém VTD. Ostatní automaty (bez VDC) mají 90:10 - systém Active AWD.

Tedy do roku 2008 měly VDC jen automaty v kombinaci s výkonnými motory - Forester XT, Legacy/Outback H6, ten můj model (2.5 atmokašel) se tam připlet asi náhodou - byl to takový pokusný králík :-)

Takže pokud narazíš na auto, který má automat a nemá VDC stabilizaci, tak má Active AWD 90:10. Což je většina automatů.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
DavidS
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 92
Registrován: stř úno 03, 2010 7:01 pm
Jméno a příjmení: David S.
Bydliště: Šumperk

Re: Nespina zadni naprava

Příspěvek od DavidS »

OK, děkuju moc za informace!!! už to chápu :826:
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“