Stránka 2 z 4

Re: lambda sonda chyba vyhřivaní i po vyměně pomoc

Napsal: pát lis 25, 2016 7:35 pm
od mnov
Třeba v RomRaideru to je nazvané "A/F Sensor #1 (Lambda)". Hodnota se pohybuje kolem 1, tak předpokládám, že je to nějaký výpočet. Ta lambda opravdu není širokopásmová.
Jinak s tou opatrností souhlasím. :-)

Re: lamda sonda chyba vyhřivaní i po vyměně pomoc

Napsal: pát lis 25, 2016 8:02 pm
od pufko
Martjas píše:Někdy se liší zapojení drátů z lambdy do patice. Většinou bývá v balení lambdy schéma, který na drát na který zapojit, tak jestli nebude chybka tam...
Lambda ktorá nemá priamo potrebný konektor poriadne fungovať nebude - tú sú len také UNI srandy, to by som nikdy nekúpil
Tie UNI sú použitélné v starých autách ako Felicia, kedy bolo meranie emisií v plienkach, dnes jedine lambdu priamo na auto s konektorom - vtedy je istota že tá lambda má správne parametre.

Ja mám tú DOX-0307 doma a v mojom US Legacy 2.5i je nepoužitelná, musím si kupovať len takú aká tam má byť. Inak "check engine" bez ohladu na to že sonda je nová/funkčná

Re: lamda sonda chyba vyhřivaní i po vyměně pomoc

Napsal: pát lis 25, 2016 8:12 pm
od mnov
pufko píše: Ja mám tú DOX-0307 doma a v mojom Legacy 2.5i US je nepoužitelná, musím si kupovať len takú aká tam má byť. Inak "check engine"
No jo to je pravda, ale do motoru o němž se tu bavíme je ta DOX-0307 přesně taková jaká tam má být. :-)

Re: lamda sonda chyba vyhřivaní i po vyměně pomoc

Napsal: pát lis 25, 2016 8:30 pm
od mnov
Yrťo píše:Ja myslel ze tady de o techniku a ne o sloh
Tak nevím, proč to popisuješ takto:"Ps:objednal sem lamdu značky BLUE PRINT. Žadny univerzal, podle katalogu na me subaru legacy"
Tam není žádná technická informace. >:-f
Pokud chci poradit, tak bych napsal přesný typ sondy co tam byla a i té co jsem tam dal.

Re: lambda sonda chyba vyhřivaní i po vyměně pomoc

Napsal: pát lis 25, 2016 8:41 pm
od HonzaCZ
mnov píše:Třeba v RomRaideru to je nazvané "A/F Sensor #1 (Lambda)". Hodnota se pohybuje kolem 1, tak předpokládám, že je to nějaký výpočet. Ta lambda opravdu není širokopásmová.
Jo, a když to pustíš ve FreeSSM, tak to tam není? Protože RomRaider právě umí dopočítávat některé hodnoty, tak, že je dopočítává on, ne ECU. Myslím, že je mezi nima spotřeba, právě to A/F ratio u aut, co nemají širokopásmovou sondu a možná další. Výpočet ale bude asi přibližný, protože tam musí dosadit jisté bulharské konstanty. Je to možné?

Re: lambda sonda chyba vyhřivaní i po vyměně pomoc

Napsal: pát lis 25, 2016 8:45 pm
od mnov
FreeSSM už si nepamatuji co hlásí. Vyzkouším a dám vědět.

Re: lamda sonda chyba vyhřivaní i po vyměně pomoc

Napsal: pát lis 25, 2016 8:49 pm
od pufko
mnov píše: No jo to je pravda, ale do motoru o němž se tu bavíme je ta DOX-0307 přesně taková jaká tam má být.
Ano, ale DOX-0307 nie je to isté čo Blueprint bárs ju rovnako uvádzajú ako alternatívu pre tvoje Subaru. Ja si myslím že tam je chyba - skrátka to Blueprint vo mne nevzbudzuje dôveru.
Vela ludí má s lambdou problém ale vždy sa kupuje len alternatíva Denso

Re: lambda sonda chyba vyhřivaní i po vyměně pomoc

Napsal: sob lis 26, 2016 6:38 pm
od mnov
Zkoušel jsem na to kouknout FreeSSM a ukazuje také hodnotu λ. Dal jsem tam i ten vyhřívací proud:
Obrázek

Re: lambda sonda chyba vyhřivaní i po vyměně pomoc

Napsal: sob lis 26, 2016 7:07 pm
od HonzaCZ
No a proč si myslíš, že máš skokovou? Jestli máš 22641AA280 (přední), tak to je originální díl s názvem "SENSOR ASSEMBLY-AIR/FUEL RATIO", takže je to širokopásmová - v překladu "snímač poměru vzduchu a paliva". Klasická, např. 22690AA640 (zadní), je označovaná jako "SENSOR ASSEMBLY-OXYGEN", v překladu "kyslíková sonda".

Nevím, jak to, že je jenom 4drátová, ale očividně se nějak liší. Možná má společnou zem pro vyhřívání a sondy nebo to je ještě nějak úplně jinak. Očividně umí pomocí ní měřit A/F ratio, takže to nemůže bejt klasika.

To, co tam máš za hodnotu je přesně to, co jsem měl u OTB a tam byla širokopásmová. Dokonce teď koukám, že to je stejná, jako byla v tom OTB. Takže rozhodně máš širokopásmovou. Můžeš být jedině rád, s ní to líp řídí spalování. :)

Re: lambda sonda chyba vyhřivaní i po vyměně pomoc

Napsal: sob lis 26, 2016 7:39 pm
od mnov
Ano to je přesně ta sonda. Já usuzoval podle čtyř drátů. Jak je to tedy dělané nevím.
Společnou zem s vyhříváním to mít nebude, protože na vyhřívání jde + a zem se reguluje přes ECU asi nějakým PWM.

Re: lambda sonda chyba vyhřivaní i po vyměně pomoc

Napsal: sob lis 26, 2016 7:49 pm
od mnov
Tak mě ještě napadlo, že to asi fungovat může. Na signálových vodičích sondy jsem totiž naměřil 5V. Oni to tedy asi napájí referencí 5V a zároveň měří proud z tohoto zdroje. Pak stačí dva dráty.

Re: lambda sonda chyba vyhřivaní i po vyměně pomoc

Napsal: sob lis 26, 2016 9:52 pm
od pufko
Vyhrievanie lambdy sú dva vodiče rovnakej farby = čierne

Re: lambda sonda chyba vyhřivaní i po vyměně pomoc

Napsal: sob lis 26, 2016 10:02 pm
od HonzaCZ
Jo, kdo ví, jak to funguje. Jinak u Lega jsou přední taky jenom 4 drátové a jsou 100% širokopásmové.

Re: lambda sonda chyba vyhřivaní i po vyměně pomoc

Napsal: úte pro 06, 2016 9:48 pm
od Mira
Další projev špatné lambdy - spotřeba. Nyní chlup pod 16 litrů. Na to, že nefoukám a jezdím jak vánek dost slušný. Nyní sháním origo lambdu, ty neoriginál nejsou doporučovány. Jo a lambda to prý ovlivňuje pouze do 3.000 otáček. Pak prý diagnostika vykazuje lambda OFF. Takže abych jezdil plnej knedlík a spotřeba by měla jít dolů. :-)

Re: lambda sonda chyba vyhřivaní i po vyměně pomoc

Napsal: stř pro 07, 2016 11:45 pm
od mnov
Mira píše: Jo a lambda to prý ovlivňuje pouze do 3.000 otáček. Pak prý diagnostika vykazuje lambda OFF. Takže abych jezdil plnej knedlík a spotřeba by měla jít dolů.
To je myšleno jako sranda? :-)