Likvidace škody

Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22983
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Likvidace škody

Příspěvek od spm »

Tak ono lízátko na Levorga stálo 40+, takže bych v tomhle případě nejspíš ani neřek, že se na tom nějak extra napakoval servis - pokud koupili originál díly, tak to takováhle suma dohromady úplně klidně být mohla...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20800
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Likvidace škody

Příspěvek od námořník »

31t s naraznikem. Myslím že lízátko stálo víc jak půlku :-D.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Likvidace škody

Příspěvek od emve »

Každá mince má 2 strany.. Typicky když je auto opravené v autorizáku, tak sice za raketu, ale je v podstatě ve stavu nového, protože cokoliv s náznakem poškození se vymění.

Když si to někdo opravuje sám, nebo např. někdo koupí nabořené auto, a pak se ho snaží co nejlevněji opravit a prodat, tak je to vždy ojebané, vymění se jen to co jde vidět, co není potřeba se tam vůbec nedá (některé plasty pod motorem) apod.

Takže bych se stejně klonil k opravě za raketu zaplacenou pojišťovnou.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4344
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: Likvidace škody

Příspěvek od OZP »

Mel jsem podobny tukanec na moji Impreze a faktura byla na 126tisic, takze se castce nedivim.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20800
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Likvidace škody

Příspěvek od námořník »

emve píše:Každá mince má 2 strany.. Typicky když je auto opravené v autorizáku, tak sice za raketu, ale je v podstatě ve stavu nového, protože cokoliv s náznakem poškození se vymění.

Když si to někdo opravuje sám, nebo např. někdo koupí nabořené auto, a pak se ho snaží co nejlevněji opravit a prodat, tak je to vždy ojebané, vymění se jen to co jde vidět, co není potřeba se tam vůbec nedá (některé plasty pod motorem) apod.

Takže bych se stejně klonil k opravě za raketu zaplacenou pojišťovnou.
To to ale nesmíš nechat opravovat v AWD. Ani na 3tí pokus se jim nepodařilo to dát do stavu že by se to dalo považovat za ucházející. Předtím jsem si myslel to samý co ty.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Jozifek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: stř čer 01, 2016 6:09 pm
Jméno a příjmení: Josef Lášek
Bydliště: Praha

Re: Likvidace škody

Příspěvek od Jozifek »

demeter píše:Srážku s daňkem mě pojištovna vyřešila bez spoluúčasti, ale teď mi na pobočce (asi trochu omylem) sdělili cenu, která mě skoro posadila... 93 tisíc Kč. Opravu sem musel nechat udělat v jejich nasmlouvaným servisu, což ani nebyl autorizák Subaru. Šlo akorát o kapotu, nárazník a masku (viz. foto), nic jinýho v servisu nedělali.
To je neštěstí, ale snad ti to za ty love kvalitně opravili

MY18 Forester XT
MY22 Franklin S10A
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24530
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Likvidace škody

Příspěvek od sima »

Mě ta cena taky nijak nepřekvapila. Jen aby bylo vše třebné vyměněno a uděláno za ty prachy, jak píše Josifek.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Likvidace škody

Příspěvek od Kolben »

Kdyz me takhle sestrelila baba v nemecku, tak i pres to, ze to taky nevypada nijak dramaticky, oprava vysla na 428tisic.
IMAG0355.jpg
Co me taky prijde pecka oproti ceskym pojistovnam, ze Ti jeste k te oprave vyplati hotove nejaky jich odhadnuty "rozdil" mezi tim, kolik bys pri prodeji dostal za nebourany auto a kolik bys po nehode dostal za bourany auto.. Tzn. rozdil mezi tim, kdyz bys to auto chtel okamzite prodat a musel bys priznat ze je bourany. Takze na BMW jsem jeste dostal 1500€ a na foresteru jak mu vypadlo to svetlo z blatniku tak 750€ :-) € proto, protoze me vzdycky sestrelil nejakej nemec v nemecku :-)
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3064
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Likvidace škody

Příspěvek od yeti »

Mně ty ceny přijdou absurdní. Ať mi nikdo neříká, že ten nárazník stojí fabriku tolik peněz. Když už to teda opravujou autorizáky a spřátelený servisy pojišťoven stylem, že to mění komplet kus za kus a všechno kolem, tak by cena náhradních dílů měla být "režijní" pro automobilku a + práce pro servis (případně lakovnu).

Kolben: dyť to říkám, že nás tu pojišťovny jebou. To, jak to dělají v německu mi přijde fér.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Likvidace škody

Příspěvek od MrRichie »

To jsou zase kecy v kleci. Znám to z obou stran, dříve jako servis, který se s pojišťovnama právě přel o koruny (ale jen někdy) a dneska jako pojišťovák u pojišťovny, se kterou to bylo vždy nejvíce v pohodě a rychlé a bez problémů. Proto jsem si ji vybral.

Z pohledu servisu, kde jsem ty škody řešil, i blbého pojišťováka, co teď pomáhá lidem škody správně hlásit a majetek i život správně pojišťovat, mohu konstatovat následující.

Pokud to není vechsl servis a pokud není potřeba to opravovat ve smluvním servisu z důvodu ujednání v pojistné smlouvě dostane i neautorizovaný servis stejnou částku jako servis autorizovaný. Záleží na přístupu.

Pokud neautorizovaný servis bude brát díly z originálu, doloží faktury na věci, které má předem odsouhlaseny, není u kvalitních pojišťoven problém. Jo zrovna Česká pojišťovna má problém se vším a mnohé jiné. Pokud se však pojišťovna cuká a proto, že je hajzl nevyplatí celou částku dle nějaké výmluvy či výluky, dle nového občanského zákoníku je úhrada nedoplatku na ramenou provozovatele vozidla viníka. Tudíž je povinen danou částku (pokud je oprávněná) zaplatit z vlastní kapsy. A přes to jede vlak.

V zásadě se škodní událost řeší následovně, aby to nebyl problém:
1) proběhne nafocení a vypsání dílů na výměnu, opravu a lakování před odstrojením
2) odstrojí se poškozené části a pátrá se dále
3) pokud se během odstrojování (dost častá praxe) nalezne něco poškozeného dále, tak se požaduje druhá, třetí nebo xtá další prohlídka, kde se opět zapíší díly na výměnu / opravu a lakování
4) nákup dílů, tam kde budete brát díly z vrakáče nebo neoriga počítejte se srážkou nebo akceptací ceny dle dílů například z AutoKelly
5) oprava vozu
6) prohlídka po opravě vozu, kde bude vyfocen opravený vůz a u něj i vyměněné věci
7) likvidace škody buď dle předpočtu pojišťovny (to vám ČP vážně nedá) nebo dle výpočtu Audatexu nebo obdobného certifikovaného software
8) úhrada pojišťovny, případně spoluúčast pojištěného

V zásadě jsem se prakticky nesetkal v případě kvalitních pojišťoven, že by s daným postupem vznikl problém a to jsem toho řešil desítky. Mnohdy i daný předpočet vyšel tak, že zbylo i něco pro zákazníka, aby se mu dala odpustit spoluúčast, v takovém případě nebylo například třeba dokládat ani faktury.

Klidně si dovedu představit, že speciálně u Subaru škoda ze srnky přesáhne 100 000 Kč, kdy jiné varianty, než originální díly nebo vrakoviště dostupné nejsou a pakliže jsem autorizovaný (smluvní správně) servis, byť neznačkový, tak se se sháněním dílů z vrakoviště nebudu srát a objednám to vše z originálu. A to máš hned - kapota 15 000, nárazník 10 000, výztuha 5000, světlo 20 000, maska 6000 Kč + práce plus lak plus další věci, které na fotce nelze poznat.

Takže kecy o tom, že pojišťovny jsou potvory jsou zcestné. Je to jen a pouze o tom, jak to chce opravce realizovat, co z toho chce mít, jak umí s pojišťovnou komunikovat a jak důsledný při likvidaci je. Takže stejná pojistná událost může u jednoho opravce vyjít na kilo a u druhého na 30 000 Kč .

A v zásadě je to také na lidech, tedy pojistnících, pokud chci šetřit 1000 Kč / rok, protože přece u POV je to jedno, tak si za případné problémy můžu sám. Pro pade i koleno vrtat. O HAV ani nemluvě, tam se plnění pohybuje v rozdílech až 50%.

Tak jsem se vyblil, sorry, jestli jsem někoho urazil. Já se řešil opravy pro pojišťovny rád. Nebylo třeba komunikovat se zákazníkem a smlouvat na cenách, vše se mohlo udělat na pořádek a nikdo (z kvalitních pojišťoven) nefrflal, když měl platit.

EDIT:
Ještě k tomu, že se smluvní servis napakoval, to je pěkná blbost, ty jsou ještě hlídanější a mají striktnější pravidla, než servisy nesmluvní. Proto jsme do toho nakonec nešli. Jediné na čem se přiživí jsou trochu větší rabaty na práci a sleva na dílech, což u originálních dílů nebývá moc.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Likvidace škody

Příspěvek od vrgada »

a dodatek, se starym autem bourat nesmite, protoze vsechno je pro pojistovnu totalka a za tu almuznu to auto neopravite i kdyz si sezenete dily z vrakoviste. Vlastni zkusenost, borec mi naboril jednickovy turbolegacy, pro pojistovnu to nebyl opecovavany klenot se vzacnou motorizaci ale bezcenny vrak, milostive to ohodnotili na 15, skoda cely bok, hnuta naprava rozbite atyp svetla. Po vyhrozovani medializaci prihodili jeste 5 litru, nepomohly odkazy do inzerce, ze toto auto se za 15 neprodava.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20800
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Likvidace škody

Příspěvek od námořník »

Já do teď s pojisťovnama problémy neměl. To co jsem měl pojištěný, to mi taky zaplatili. Jenom jednou nějak čekali s platbou a to zase pomohlo jiný pojištění - DAS. A stačil jeden dopis.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Likvidace škody

Příspěvek od MrRichie »

vrgada píše:a dodatek, se starym autem bourat nesmite, protoze vsechno je pro pojistovnu totalka a za tu almuznu to auto neopravite i kdyz si sezenete dily z vrakoviste. Vlastni zkusenost, borec mi naboril jednickovy turbolegacy, pro pojistovnu to nebyl opecovavany klenot se vzacnou motorizaci ale bezcenny vrak, milostive to ohodnotili na 15, skoda cely bok, hnuta naprava rozbite atyp svetla. Po vyhrozovani medializaci prihodili jeste 5 litru, nepomohly odkazy do inzerce, ze toto auto se za 15 neprodava.
Rozporovat. Potom taky možnost žádat náhradu škody v občansko právním řešení, co to byla za pojišťovna toho viníka a kdy to bylo? Pokud to bylo nedávno, tak to dej někde k těm vymahačům, něco bys z toho ještě vytřískat mohl. Záleží, kdy to bylo. Zase co mám zkušenost, kdy jsem tyhle starší totálky řešil, tak lidi dostali většinou více. Nějaký starý Megane, co bys nekoupil za 20 dostal člověk 30. Pak něco dražšího, tam to vyšlo úplně parádně. Auto za 100 dostal nakonec asi 130. Ale co teda beru, tak, že kdyby to megané bylo nějaké raritní, už by mohl být problém.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3064
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Likvidace škody

Příspěvek od yeti »

vrgada: přesně.
MrRichie: jo, pojišťovny jsou svině. Můžeš to okecávat jak chceš, ale celej jejich byznys je postavenej na ojebání zákazníka. Ukaž mi nějakou pojistnou smlouvu, která bude výhodná oboustranně :o)
Ten postup realizace opravy auta, co jsi vypsal je podle mě v pořádku. Co v pořádku není jsou ceny náhradních dílů. Podle mě, pokud by to mělo být seriózní, tak nemůže stát kapota + nárazník 100tis. To je to, co by si měla pojišťovna zařídit - speciální ceny originálních dílů pro opravy. Protože pak se napakuje překupník/importér, pojišťovna to sice zaplatí, ale tyhle částky potom promítne do cen pojistek (+ samozřejmě zisk pro pojišťovnu) a tím pádem to zaplatíme my na předraženým pojistným.

EDIT: MrRichie: jak rozporovat? Jak soudit? Na to nemá člověk ani znalosti, ani čas ani finance. Kurňa, člověk je snad pojištěnej proto, aby v případě průšvihu pojišťovna problém pořešila. A né aby se s ní tahal a soudil. Viz. moje tvrzení na začátku.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Likvidace škody

Příspěvek od MrRichie »

yeti píše:vrgada: přesně.
MrRichie: jo, pojišťovny jsou svině. Můžeš to okecávat jak chceš, ale celej jejich byznys je postavenej na ojebání zákazníka. Ukaž mi nějakou pojistnou smlouvu, která bude výhodná oboustranně :o)
Ten postup realizace opravy auta, co jsi vypsal je podle mě v pořádku. Co v pořádku není jsou ceny náhradních dílů. Podle mě, pokud by to mělo být seriózní, tak nemůže stát kapota + nárazník 100tis. To je to, co by si měla pojišťovna zařídit - speciální ceny originálních dílů pro opravy. Protože pak se napakuje překupník/importér, pojišťovna to sice zaplatí, ale tyhle částky potom promítne do cen pojistek …
Hele díky za reakci. I takové jsou zkušenosti, ale v poslední době mám spíše ve skrze dobré, plnili i to co plnit nemuseli, byť jsem to za klienta docela složitě a spojistnými podmínkami v ruce řešil. V jednom případě se prostě spletli, v dalším případě byla pojistná událost ve výlukách, ale díky skutečnostem, které tam hrály roli, se povedlo získat vše. Pojistná smlouva je vždy výhodná tak, jak si jí nastavíš.

Nad cenami náhradních dílů pláčeš na špatném hrobě. Nevidím jakýkoliv důvod proč by měla být výrazně rozdílná, pokud daný díl poptávám na opravu z pojistné události nebo si jdu pro daný díl jako koncový zákazník / uživatel vozu. Ani si nedokážu představit, jak by to mělo systematicky fungovat a jak by si u prodejce originálních ND prokazoval, že to máš na opravu vozu z PU. To, že kapota, ten kus plechu, stojí 20 000 a né 3 000 Kč pojišťovna neovlivní. To je nastaveno u automobilky a její ekonomické politiky. Proč by s tím pojišťovny měly něco dělat.

A brečet nad tím, že je potom drahé pojistné? Jako vážně? Kolik stojí pojištění auta na západě? Vždyť tady pojištění aut a majetků je tak na 1/10 ceny toho, co to stojí v zahraničí.

K tvému editu. Já nevím, já se snažím lidem, kteří mají u mne pojištěné věci v tomto absolutně pomáhat a pokud dá někdo přednost e-pojištění kvůli pár stovkám ceny rozdílu, než tomu mít svého a kvalitního poradce, nemůže si za to tak trochu sám? Stejně tak jako mít pojištěno z povinnosti nebo pojištěno kvalitně. Opět otázka financí. A v ideálně ano, měl bys být pojištěný, aby ses nemusel starat, ale na trhu jsou hráči, co zneužívají toho, že lidi prahnou po tom co je levné, pak se světe div.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Odpovědět

Zpět na „Pojištění, pojišťovny, banky, peníze“