Automat

Walther
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 166
Registrován: stř říj 06, 2010 8:49 pm
Jméno a příjmení: Walther
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat

Příspěvek od Walther »

Max píše:Pánové já to tak nemyslel jen mne zarazilo že v tak celkem vysokém roce ještě používají čtyřkvalt.Sám teď jezdím už třetí rok v Oktavce 1,9TDI za 5L/100km je to sice super ale už chci pořádné auto a proto jsem zvolil Subaru Outback.
Především gratulace k výběru dospělého auta :657:

Jinak jak bylo psáno výše, když někdo umí dobře rozložit 4-kvalt, nač chtít víc?

Kyž se mrknu na auto, co má 6-kvalt a na 6tku při 90kmh točí 2900rpm, a auto co s klasickým 5ti kvalem točí třeba jen 2500rpm, hned vidím, že zaměřovat se na počet rychlostí nebude to pravé.

Stejnou logikou příjdu třeba na to, že 4AT při 90ti bude třeba točit míň jak 5MT, ale to už míchám dohromady víc věcí, navíc nevím jestli nelžu :845:

Každopádně bych počet kvaltů neřešil, pokud se ti auto líbí a 2,5 motor stačí, není co řešit :wink:

Osobně kdybych měl jasno v tom, že chci automat, šel bych do H6 :subaru:
Ex - Legacy 2,5i 115kW rv.2001

ø 8,69l--->8,84l--->8,92l

Ex - Outback H6 154kW MY2000 "zelenáč"

ø 10,47--->9,15--->9,56--->8,73--->8,92--->8,84

Outback H6 180kW MY2006 "šáňo"

ø 9,4--->9,96--->10,4

Outback H6 154kW MY2003 "DLC"
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automat

Příspěvek od HonzaCZ »

Ja teda nechci rejpat a odbihat od tematu, ale H6 je to vzdycky, ne? 3.0R neni oznaceni motoru, ale modelu, ne? Pokud vim, tak i na 180kW motoru je na deklu napis H6.

Jinak zpet k tematu - 4-kvalt staci, samozrejme je potreba pocitat s trochu vyssi spotrebou pri pomalejsim jezdeni, treba po meste. Petikvalt u 3.0R je, podle me, hlavne kvuli komfortni rychly jizde...precijen maximalka je trochu jinde.

Jediny, co by me asi vadilo, ze jsem moc nevidel 2.5 s VDC, takze nemaj VTD, ale jen MPT - viz clanecek, co daval PavelG na odkazu...

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Automat

Příspěvek od Slavek_xxx »

HonzaCZ píše:Ja teda nechci rejpat a odbihat od tematu, ale H6 je to vzdycky, ne? 3.0R neni oznaceni motoru, ale modelu, ne? Pokud vim, tak i na 180kW motoru je na deklu napis H6.

Jinak zpet k tematu - 4-kvalt staci, samozrejme je potreba pocitat s trochu vyssi spotrebou pri pomalejsim jezdeni, treba po meste. Petikvalt u 3.0R je, podle me, hlavne kvuli komfortni rychly jizde...precijen maximalka je trochu jinde.

Jediny, co by me asi vadilo, ze jsem moc nevidel 2.5 s VDC, takze nemaj VTD, ale jen MPT - viz clanecek, co daval PavelG na odkazu...
No na sestivalcovem motoru je H6 vzdy, ale pokud me pamet nesali, tak budto tady nebo na vedlejsim webu se dohodlo, ze 180kW se bude oznacovat jako 3.0R (aby v tom nebyl bordel a odpovida to i vyhledavani treba v googlu)...
Jak pises o spotrebe ve meste, tady bych polemizoval, protoze at 4kv nebo 5kv bude stejne jezdit vetsinou 2-3 bez zamcenyho menice a plus minus ve stejnych otackach. I papirova spotreba je priblizne stejna a ve skutecnosti ji ovlivni spis zachazeni s plynem nez jeden kvalt v prevodovce. Ale je to jen muj nazor...
A co se tyce 2.5ky 121kW, ja nevidel jeste zrejme ani jednu s VTD - jen stary 115kW ve verzi GX (jednu mas ty, druha byla ted ta fialova v inzerci a pak jeste par na cestach). Mam takovej nemilej dojem, ze od MY2004 bylo VTD vyhrazeno pro Outbacky 3.0R (a mozna pro nektere sestivalcove Legacy v AT)...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
nzg
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 521
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha 5 + Susice

Re: Automat

Příspěvek od nzg »

Slavek_xxx píše:Mam takovej nemilej dojem, ze od MY2004 bylo VTD vyhrazeno pro Outbacky 3.0R (a mozna pro nektere sestivalcove Legacy v AT)...
100% i pro vsechny Legacy 3.0R AT, vzdyt ty auta jsou az na par detailu konstrukcne totozna.
Outback 3.6R 2010
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Automat

Příspěvek od tango »

jo presne tak,ja mam 2004 At 2,5 a nema to vubec nic. takze byc se priklanel k jinemu roku,ale mam dojem , ze vdc a vtd je v 2.0 121kw, ale nejsem so jist.janal ten motor je dost povedenej a nezere olej.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automat

Příspěvek od HonzaCZ »

Slávku, to jsem napsal blbě - tu spotřebu jsem myslel obecně automat, ne porovnání 4 x 5.

Jinak se tu začíná rozmáhat (nejen v tomto vláknu) porušování pravidla #6, tak pozor na to :pr:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
marzi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1377
Registrován: čtv led 21, 2010 11:32 am
Jméno a příjmení: martin zich
Bydliště: plzen

Re: Automat

Příspěvek od marzi »

Ahoj, mam 3dny automat a chci se zeptat na několik věcí.
- při zastaveni např. na červenou, má smysl vyřadit na neutrál?
- při řazení pádlama, lze pod plynem?
- občas jakoby pocit lehkého prokluzu pri razení, je to normální?
- pri zaparkování nechat zabrždeno jenom v poloze P nebo i ruční brzdou? Samozrejmě ne v prudkém kopci.
- je něco důležitého co dělat nebo nedělat?


Dík za rady
Subaru Outback 2.0D MY 2008 prodáno
Subaru Legacy kombi 2,5GT MY 2010 prodáno
Subaru Impreza WRX STi MY 2006
BMW 330 Ci cabrio MY 2001
MB GLC 43 AMG MY 2018
Jaguar XK8 MY 1998
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Automat

Příspěvek od Slavek_xxx »

marzi> vitaj :pr:
K dotazum:
- na N se vyrazuje jen tehdy, kdyz chces s autem pohnout bez kvaltu z mista, nikdy pri jizde a ani na semaforech
- padla nemam, ale z logiky veci vyplyva, ze lze radit i pod plnym knedlikem
- prokluz je samozrejme normalni (od toho je tam menic, pokud neni uzamcenej). Nemel by kvalt jakoby vyskocit a pak zase zapadnout
- pri parkovani v kopci VZDY nejdriv rucni brzdu a PAK radit na P. Kdyz to udelas obracene, muzes poskodit parkovaci "pindourek" nebo jak to nazvat - zobacek, co zaskakuje do vence
- co nedelat - rozhodne neradit P nebo R za jizdy vpred nebo D pri jizde vzad.
- co delat - rozhodne cas od casu proverit hladinu a stav ATF - za tepla a na bezicim motoru. Pokud jsi koupil auto ted, urcite neuskodi mu napln v automatu vymenit.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automat

Příspěvek od HonzaCZ »

S tím N za jízdy není problém (nehrozí poškození), ale taky není důvod to dělat.
Auto se nedá roztlačit ani roztáhnout, nelze normálně táhnout bez motoru (doporučení je max. 30km/h na max. vzdálenost 50km).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49562
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat

Příspěvek od VDC »

Slavek_xxx píše: -rozhodne cas od casu proverit hladinu a stav ATF - za tepla a na bezicim motoru. Pokud jsi koupil auto ted, urcite neuskodi mu napln v automatu vymenit.
Slávku marzi je ten cvok :845: , co vyměnil úsporný diesel za Lego GT, takže je to nový auto a má nový náplně. :850:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Automat

Příspěvek od Slavek_xxx »

VDC píše:Slávku marzi je ten cvok :845: , co vyměnil úsporný diesel za Lego GT, takže je to nový auto a má nový náplně. :850:
Aha :845: Mam blbou pamet na jmena ::-DDD:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
paaja
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 55
Registrován: pát zář 18, 2009 3:28 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat

Příspěvek od paaja »

sakra, vidim ze delam neco trochu spatne... :655:
pri parkovani radim P, az pak rucka. Je fakt ze jak pustim brzdy, tak se to trochu zhoupne { asi nez se zakousne rucka} coz muze skodit mechanice. Dik
Naposledy upravil(a) paaja dne stř dub 27, 2011 10:23 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Legacy Outback 2.5i, AT, 2005
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Automat

Příspěvek od Slavek_xxx »

paaja píše:sakra, vidim ze delam neco trochu spatne... :655:
pri parkovani radim P, az pak rucka. Je fakt ze jak pustim brzdy, tak se to trochu zkoupne { asi nez se zakousne rucka} coz muze skodit mechanice. Dik
Ono to zas tak nevadi (zvlast na rovine je to jedno), horsi je nechat to v kopci uplne bez rucky jen na P. Bylo mi receno, ze ten mechanismus se vymacka a nebo se uplne ulomi a pak to na P nedrzi.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
paaja
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 55
Registrován: pát zář 18, 2009 3:28 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat

Příspěvek od paaja »

Ja si to precetl nekde tady, od te doby nikdy bez rucky neparkuju :] Kamosh s koktavkou na to kashle, sem zvedav jak mu to dlouho vydrzi..
Subaru Legacy Outback 2.5i, AT, 2005
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22153
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automat

Příspěvek od HonzaCZ »

Taky je otázka, jak je to u jakýho automatu řešený. Ale u Subaru je tam, pokud vím, taková kovová packa do kovovejch zubů, takže moc prostoru pro pružení není. A nemá to ani žádný odlehčovací mechanizmus - když se to na P zatíží, tak pak P jde blbě vyřadit, a je cejtit, jak se to namáhá...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“