Stránka 2 z 5

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 10:44 pm
od ozawasan
šak jsem taky Honzo myslel nejmenší přípustný rozměr na 16kách discích, takže jestli připouští třeba 205/55/16 - tak ty......... třeba - nevím, jaký jsou nejmenší 16ky na nové lego

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 10:45 pm
od CoZmo
Tak mi napadá, esli když mám auto na měchách, tak esli si ten měch případnej nepoměr mezi kolem na dojetí a ostatníma nedofouká...přijde mi to logické

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 11:19 pm
od Juras
CoZmo píše:Tak mi napadá, esli když mám auto na měchách, tak esli si ten měch případnej nepoměr mezi kolem na dojetí a ostatníma nedofouká...přijde mi to logické
Max to vyrovna svetlou vysku, ale pomer rozdilnych otacek kol vinou jinyho prumeru to nezmeni.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř led 26, 2011 11:33 pm
od lojzmen
Na mé bývalé Impreze z 1995 s obyčejnými diferenciály a viskozou v mezinápravovém difu byla dojezdovka viditelně, ale opravdu viditelně :-) menší.
Kolo 175/70/R14, rezerva T125/70D16 huštěná na 412kPa.
Mé současné Legacy z 1999 má kolo 195/60R15 a rezervu T135/70D16. Taky na 412kPa.
Normální kolo do díry v kufru vleze taktak.
Takže zkus počítat, co ti tam vleze, nebo u konkurence na http://www.subaruclub.cz dej inzerát.

V naší sbírce návodů jsou i české návody k obsluze pro Outback model 2010. Ale rozměr kol tam není ani náhodou, ani ve verzi pro r. 2008. Zato zapalovací svíčky na dvou místech. Já žasnu :655:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: úte bře 01, 2011 2:28 pm
od Ivooos
Tak mi dneska místní Subaru prodejce nabídl na dotaz dojezdové kolo pro Outback 2010-11 kolo co má pro Imprezu o rozměru 125/70 R17. Když jsem ho požádal o kolo rozměru 145/80 R18 (mimochodem nabízene v USA jako standart místo té naší přiblblé lepící sady), tak mi řekl že to Subaru v Evropě nenabízí a že to výše zmíněné je sice trošku menší ale že na krtátkou vzdálenost při rychlostech do 80 a nasazením na zadní nápravu to AWD mechanika zvládne.

Když jsem to propočítal tak rozdíl obvodu mezi standartním obutím což je 225/60 R17 obvod=220cm a nabízeným 125/70 R17 obvod=190cm je 30cm což je téměř 20%.

Zajímalo by mne jestli jste stejného názoru že při menších rychlostech a relativně krátkých vzdálenostech auto zvladne použítí jednoho kola o menším průměru?

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: úte bře 01, 2011 2:36 pm
od ozawasan
a blbé dotaz - nesehnal bys to po komunikaci s nějakým USA dealerem odtamtud?

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: úte bře 01, 2011 3:02 pm
od Ivooos
Jinak mimochodem tu dojezdovku mi nabídl za cca 200euro včetně toho plastu uvnitř i s heverem a ostatním příslušenstvím, což mi nepříjde tak moc. S dovozem věcí z USA nemám zkušenost a ani si nejsem zcela jistý zda Subaru dodávná na USA trh jsou úplně stejné s našima, přece jen nějaké kosmetické změny tam jsou, tak aby náhodou nebyly i jine rozteče a průměry šroubů u kol.

Ale teď jsem našel že Continetal dělá dojezdovku pro BMW o rozměru 135/90 R17 (cca 70 Euro) kterou bych mohl nazout místo té 125/70 R17 a už by byl rozdíl jen 8cm, což by bylo v ,,lepší toleranci,,.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: úte bře 01, 2011 4:40 pm
od HonzaCZ
Myslím si, že to je v pohodě. Vezmi si, že jízdou po městě taky často točíš každym kolem jinou rychlostí. Kolik chceš na tý rezervě najezdit? 100km na 100 000 km? To by mohlo stačit - pneuservis je dnes na každym rohu. Pokud s tím člověk pojede pomalu, tak se nemůže nic stát.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: úte bře 01, 2011 7:56 pm
od Ivooos
Tak už jsem to dneska všchno objednal. Jako rezervu budu mít dojezdovku o rozměru 135/90 R17, která se v pohodě vejde do kufru a rozměrově je téměř shodná s origoš koly 225/60 R17.

Já jsem asi ještě stará škola a když si představím že mám lepit kolo nějakou lepící sadou, prestože po poslednch dvou defektech které jsem měl by mi byla k ničemu a spolehal se na nějaké asistenční služby,tak raději objetuji 300euro a budu v klidu.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř bře 02, 2011 1:10 am
od HonzaCZ
Já taky nenechám dopustit na rezervu. A úplně nejradši plnohodnotnou - bohužel do spousta novějších aut už se nevejde :839:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř bře 02, 2011 8:35 am
od Subaru4ever
Mě na té dojezdovce děsí jediné - nemožnost montáže na přední nápravu. Takže když píchneš přední, máš tak na hodinu o zábavu s heverem a klíčem postaráno :655:

Není nad plnohodnotnou :supeer:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř bře 02, 2011 11:53 am
od mack
Ogaři,já nemám s dojezdovkou žádné zkušenosti,vždy jsem preferoval plnohodnotné kolo,tak se zeptám,
dojezdovku nemůžu dfát na předek ,nebo to platí pro tu menší ,řešenou výše??

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř bře 02, 2011 12:53 pm
od Ivooos
mack píše:Ogaři,já nemám s dojezdovkou žádné zkušenosti,vždy jsem preferoval plnohodnotné kolo,tak se zeptám,
dojezdovku nemůžu dfát na předek ,nebo to platí pro tu menší ,řešenou výše??
Dle mého názoru pokud dojezdovka bude mít stejný obvod (což mimochodem všechny většinou mají a konkrétně rozměr 135/90R17=225/60R17 týkající se OTB má taktéž) tak jí můžeš dát kam chceš. Jen bohužel chování auta bude mnohem horší než když jí dáš na zadek. Takže záleží jak daleko a jak rychle máš v plánu jet. Ja osobně naposledy jel cestu Pardibice-Svitavy se svým Civicem 2,2 i-CTDi s dojezdovkou na předním kole - při rozjezdu i brzdění to fakt klouzalo a to pokaždé, ale byl jsem línej jí dávat dozadu jak je doporučeno. U OTB bych línej asi už nebyl, přece jen mýslím že na zadku to bude méně klouzat a AWD nebude muset tolik pracovat.
V manuálu je taktéž doporučení dávat jí vždy dozadu z důvodu bezpečnosti - jízdních vlastností. Takže teoretický se drž manuálu a prakticky použij rozum.

No a co se týká té menší, tak tam je otázka, zda se vůbec může použít. Tady mi prodejce v Subaru řekl že jako opravdová nouzovka, když ji dám dozadu tak ano, ale že AWD bude trošku trpět. Nevím zda doporučil zadek z důvodu bezpečnosti a nebo z důvodu že na zadku to bude mít na AWD menší vliv. Raději to ale zkoušet nebudu.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř bře 02, 2011 1:10 pm
od HonzaCZ
Jak jsem psal, tak na těch pár km do pneuservisu jednou za čas je to jedno. Diferenciály jsou tam právě od toho, aby vyrovnávaly rozdíly rychlostí otáčení jednotlivých kol.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Napsal: stř bře 02, 2011 1:43 pm
od Albi
diferáky to zvládnou, jde hlavně o viskózní spojku, ne ? :655:

když se viskózka bude moc ohřívat, přijde "hump effekt" (nebo jak se to jmenuje) kdy se lamely začnou třít mechanicky ... nebo tak nějak ... a motor to samozřejmě přetahne, ale ... :655: