Stránka 2 z 3

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Napsal: čtv pro 21, 2023 9:02 am
od hamoun
lidi . bavíme se o běžných autech v případě běžného použití .. ne o autech s naloženým vozíkem nebo o autech, které řídí spm :-D tam jsou pravidla jiná :)

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Napsal: čtv pro 21, 2023 9:07 am
od gerda
No ono ve větším kopci to jde cítit i bez vozíku, stačí rodina na výletě s trochou bagáže 😉

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Napsal: čtv pro 21, 2023 9:07 am
od Tapan
Tak ono když chce jít člověk úplně do důsledků... Na Daihatsu jsem myslel, že mám vzadu prasklou nebo unavenou pružinu na levý straně. Pak jsem ale vezl něco těžšího, vyložil náklad, sedl do auta, odbrzdil ručku a auto se mnou na palubě šlo trochu nahoru. Prostě ručka držela pružinu mírně stlačenou. Takže správný postup samozřejmě je zastavit, hodit tam N, vystoupit (odlehčit auto), zatáhnout ručku a přeřadit na P. Je to samozřejmě píčovina, ale auto pak není lehce nakloněný na jednu stranu :⁠-⁠)

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Napsal: čtv pro 21, 2023 9:18 am
od VDC
Petře možná to na BMW a slepici funguje jinak. Nějak technicky stravitelněji. Ale viděl jsem pár lidí vyřazovat P u nás v kopci, počínaje kamarádem v Sharanu, přes ségru v Pežot Partner, nějaký škodofky, Volvo V60 až po synovce v Hiluxu. U všech to vyřazení zazvonilo tak, že to bylo slyšet i 5 metrů od auta. Ale všem to furt funguje, tak je to na to asi dělaný. :-)
Možná žijeme ve světě zbytečných předsudků a je to všechno úplně fuk. Ale možnost nemuset používat P je jedna z motivací, proč nemůžu mít novější auto, než mám. Jeblo by mi z toho. :-)

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Napsal: čtv pro 21, 2023 9:40 am
od hamoun
hele .. to je to, co pisu .. chápu, že v kopci je to jinak :) ale prijde mi, ze je kvůli toho zbytecna hysterie :)

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Napsal: čtv pro 21, 2023 10:03 am
od Cliffer
Stačí, když přendávám letní/zimní a jak postupně zvedám jednotlivý kola, tak se auto tak našponuje, že při vyřazení z P to cinkne, jak když majznu kladivem do zvonku.

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Napsal: čtv pro 21, 2023 10:19 am
od VDC
Petře jasně, nerozporuju to co píšeš. Náš kopec je extrém. Na rovině to bude určitě fuk. V našem kopci, když u manuálu necháš jedničku, tak ti to spolehlivě odjede. Manuálisty přirozeně napadne tam dát i ručku. Většinu automatistů co znám to nenapadne a jebnou tam jenom kulík. Páč proč by tam dávali ručku, když tam dali P. A to, že je to při odbržďování, jako v pohádce o veliké řepě, kdy slyšíš, jak se tomu kulíku ven nechce a nechce a nechce, až to udělá ciiiink a odbrzdí se to, to nikomu ze zmíněných uživatelů divný nepřijde, protože jsou to prostě uživatelé. :-)

Mě obecně sere u BH tu polohu používat, protože když P vyřazuju, tak zařadím zpátečku, vyřadím do neutrálu a pak teprve zařadím D. To mě strašně, ale straně sere. :-) Kdysi mi někdo povídal, že musím tu páku vzít a rychle tu kulisu přeskákat, že to pak tu zpátečku nezařadí. Rychle to neumim. Umim to jenom pomalu. :-) Kdyby ta kulisa byla přeskládaná jinak, tak bych to možná používal. Ale vlastně jsem rád, že nemusím.

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Napsal: čtv pro 21, 2023 10:25 am
od wunti
.... ještě, že jsem odkojeny na manuálu a s ruční brzdou pracuji :-)
Jinak souhlas s předsedou - taky mám vždy tik - jak dávám D přes zpátečku a taktéž to dělám hezky lehce a pomaloučku (co nejšetrněji ...) - prostě úchyl :-p

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Napsal: čtv pro 21, 2023 10:45 am
od hamoun
Cliffer píše: čtv pro 21, 2023 10:03 am Mě stačí, když přendávám letní/zimní a jak postupně zvedám jednotlivý kola, tak se auto tak našponuje, že při vyřazení z P to cinkne, jak když majznu kladivem do zvonku.
tak pri zvedani rucka vždycky, ne? :)
a pokud nekdo neda rucku v kopci, kde by ji dal v manualu, tak je to ignorant :)

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Napsal: čtv pro 21, 2023 11:18 am
od milan74ma
ladis77 píše: čtv pro 21, 2023 6:53 am K tomu parkování v kopci, po N a zařazení ruční brzdy pustím nohu z brzdy, auto "se zhoupne" do ruční brzdy a teprv pak dám P. Protože když to neuděláš, tak si myslim, ze to pořád bude držet na převodovce a ne na brzde, ci jak to laicky popsat 😀
ano presne, to som zabudol napisat, tak robim aj ja

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Napsal: čtv pro 21, 2023 11:21 am
od mari75
Tak to dělám taky z 90%. Žena ale určitě ne a vysvětlování je zcela zbytečné ;-D

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Napsal: čtv pro 21, 2023 12:23 pm
od Cliffer
hamoun píše: čtv pro 21, 2023 10:45 am tak pri zvedani rucka vždycky, ne? :)
a pokud nekdo neda rucku v kopci, kde by ji dal v manualu, tak je to ignorant :)
Ručku dávám vždy ale když zvedáš zadek tak se to auto vždycky trochu navalí dopředu.

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Napsal: čtv pro 21, 2023 1:09 pm
od culda84
mari75 píše: čtv pro 21, 2023 11:21 am Tak to dělám taky z 90%. Žena ale určitě ne a vysvětlování je zcela zbytečné ;-D
Párkrát jsem jí to taky zkusil vysvětlit ale je to marný =)

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Napsal: čtv pro 21, 2023 1:10 pm
od CoZmo
prosím vás, tak především 2019 má už autoholder, kterej řeší dlouhé stání např. na semaforu nebo přejezdu, vyřazovat do N je fakt blbost. Jen je samozřejmě subaru komedie se naučit ho aktivoat opičím trojhmatem...

V kopci slušní lidé parkují stylem N, ručka a když to stojí, tak P. Jedinej kdo má tohle vyřešený inteligentně je asi mercedes, tam mají nějakej odtlačovací mechanizmus.

no a to je vše, co jsem vypozoroval :-) Jo a naučil sem to ženu i otce, takže to neni nic složitého...

Re: CVT převodovka v Outbacku 2019

Napsal: čtv pro 21, 2023 2:28 pm
od seatik
Žena se toho taky bojí, říkám, ručka , N, nechat sednout ,dát P. Pořád si to nemůže zapamatovat, prý raději pojede XT Forestrem s manuálem. Já se ji nedivím, taky rád do toho tupého auta XT sednu a jedu. Přijde mi, že se to naučit ani nechce a chce si brát Forýska.