Ahojte,
dávám update. Od 26.07. jsem se stal majitelem Outbacka BS MY2016, nájezd cca 132 500. Jsem rád, že nakonec finanční možnosti dovolili novější verzi, v BR jsem sice nikdy nejel, ale vzhledově se mi určitě více libí BS.
Kupováno od pána(druhý majitel) z Brna, který to servisoval celou dobu v autorizovaném servisu Mija Brno (první majitel to tam také servisoval), já už pravděpodobně v servisování v autorizacích pokračovat nebudu. S koupí mi pomáhal Honza Ondrášek z proklepneme.cz, který je shodou okolností také z Olomouce a ještě k tomu také subarista. Kdo bude shánět pomoc při koupi, tak určitě doporučuji využít jeho služeb, nejenom při koupi Subaru, ale i ostatních značek, opravdu se vyznal a cenově to je za "hubičku".
Aktuálně budu vybírat nové letní pneu, jelikož na autě jsou stále původní (DOT 2015) a při rychlosti 120-130km mi přišlo, že to dost hučí od kol. Prošel jsem posledních 15 stránek ve vlákně letní pneu, kde jsem se dočetl, že v rozměru 235/55 R18 je mnohem lepší výběr a jsou také levnější, akorát se značkou pořád tápu, jelikož tam víceméně každý doporučoval něco jiného. Za celou sadu bych chtěl dát cca. 10k, určitě budou převažovat asfaltové cesty, tak něco snad vyberu
Ohledně zápisu jsem hned psal p. Čermákovi a dnes jsem mu odeslal platbu, tak během příštího týdne to budu mís snad zapsané v TP a nechal bych je vyměnit.
Mimochodem mě pan Čermák upozornil, že se auta týkají dvě svolávací akce, které ještě nebyly provedené. Takže na to, že to bylo servisované v autorizáku, tak mě to trošku překvapilo (jedná o SRT225 programace jednotky VDC a SRT324 úprava konektoru ruční brzdy). Takže budu kontaktovat Subaru Olomouc, kdy to tam můžu dovést.
Auto má kosmetické vady - škrábance/vlásečnice od provozu. Trošku zlobí startér, resp. při startováni to vydává takový, možná pisklavý zvuk
fakt nevím, k čemu to přirovnat. Nejspíš bude potřeba repas startéru v budoucnu (start/stop tomu asi napomohl).
Chladící kapalina je pod úrovní minima, ale v návodu ještě nejsem tak daleko, abych věděl, co tam nalít. Každopádně, jednodušší servisní úkony se budu určitě snažit dělat sám, resp. co prostor před panelákem dovolí. Zatím alespoň ta chladící kapalina a filtry. Na výměnu oleje, která bude za měsíc zajedu někam do servisu. Od Honzi mám i doporučení na servisáka, který je z Přerova. Pokud máte někdo tip na další odborníky, co se týká Subaru, tak klidně sem s ním - Olomouc a okolí, klidně širší okolí, asi nemám problém jet za servisem i 100km. Olej v CVT byl měněný při 120k a byly již měněné svody na kulanci, takže od toho by měl být také pokoj.
První dojmy z jízdy byly super, srovnávat s BWM 3er se to úplně nedá, ale jízda se Subaru byla určitě pohodlnější/komfortnější ve všech ohledecha a tak nějak jsem se v tom cítil i bezpečněji, další dojmy určitě budou následovat po dalších ujetých km
Partnerka je z řízení Outbacka také nadšená, takže jsem rád, že po dlouhých měsících hledaní náhrady za BMW se mi podařilo najít skvělou alternativu s atmosférickým motorem a snad i spolehlivostí a dlouhou výdrží.
S autem stále probíhá seznamování, ale nějaké výtky se určitě dají najít, např. infotainment, co jsem četl, tak se snad nikomu nepodařilo rozchodit ani mirrorlink, ale co, držák na telefon v mřížce to jistí
Tak pokud někdo ten román dočetl až do konce, tak všem díky a budu se muset začít více soustředit na silnici na ostatní auta, ať nezapomenu zdravit Subárka, takže kdybych náhodiu zapomněl, tak na tom opravdu pracuji :D partnerka je již také poučená, že musí zdravit