Stránka 2 z 2

Re: Outback 2.5xt

Napsal: pát led 06, 2023 11:49 am
od Architekt
martas píše: čtv led 05, 2023 6:06 pm Noooo , to jsou krasny kary . Ani jsem nevedel ze takovy existujou :-D :-/
mirekst píše: čtv led 05, 2023 8:44 pm Ach, pane náš, ochraňuj nás před pokušením ...

Toho bílého POTŘEBUJU! - to úplně chápu, já asi taky! ...jen bez Eyesight :-D
Že existuje tahle limitka jsem zjistil až před Vánocemi 2022, až jsem po XT pátral v google translate japonštině :-D

Pokušení je hrozná věc. Podle toho, co jsem se dočetl z různých zdrojů je tam trochu "umírněněji" naladěný motor z Legacy S402, asi kvůli automatu, jehož limit odhaduju podle různých jiných limitek s 5EAT cca na 200kW a 350 N.m. Zajímavostí jsou spešl tlumiče /ala Spec B? a snížení o 25mm, což mi teda moc nevoní, ptž hlavní důvod volby Outbacku je světlá výška (pro mě i v sérii stále malá) ale podložky by zase něco snad vyřešily :-DDD >B-)

Re: Outback 2.5xt

Napsal: pát led 06, 2023 1:18 pm
od mirekst
Po vychladnutí: Taky jsem neměl tušení že něco takového existuje. Ale myslím si že provozovat podobnou limitovanou edici dlouhodobě v CZ nepůjde - jednak je zde tlak přes STK vyhnat cokoliv, co nemá homologaci EURO6 nebo vyšší ze silnic (psal pufko), dvak náhradní díly - třeba díly podvozku tam budou asi atypické, a objednat v subaru.cz to nepůjde.

Ale nikomu v tom bránit nebudu, naopak fandím. Třeba už jenom uložit toto auto v seriovém stavu někam do suché větrané stodoly bude docela zajímavá investice.

Stran dovozu z JP tu před časem byl kolega eaerbr (viz. viewtopic.php?t=8177), ale odstěhoval se někam daleko. Možná ještě čte SZ? Nevím.

Re: Outback 2.5xt

Napsal: pát led 06, 2023 1:24 pm
od Lukas_McPraask
Architekt píše: pát led 06, 2023 11:34 am ...

Jak to přesně, prosím, myslíš, s tím Levorgem? Kupní cena toho "bílýho jednorožce" je v přepočtu cca 250 000, k tomu shipping (netuším) + nejaká administrativa a běhání při přihlášení (netuším) a když by člověk jó chtěl tak přestavba na LHD (netuším)? Dá se to odhadnout? Je to třeba 400 000 nebo jak jsi to myslel s tím Levorgem?

...
JJ. Tak jsem to myslel. Hrubým odhadem bys za takový auto byl někde těsně pod půl milionu. A to je cena Levorga. Ale to je pouze moje kalkulace ze zdrojů "jedna paní povídala". Osobní zkušenost s takovou akcí nemám.
Někde jsme tady na klubu měli člověka, který se zabýval dovozem aut z Japanu, jen to nemůžu najít.

Re: Outback 2.5xt

Napsal: pát led 06, 2023 5:07 pm
od ladis77
Člověk co dováží auta z japanu je Smola, nicméně od pár lidí vybral peníze a auto nikde, už se s ním i soudí,soudili a nedopadlo to dobře. Takže od něj asi radši nic.

Re: Outback 2.5xt

Napsal: sob led 07, 2023 3:36 pm
od martas
Ladis 77 , myslim , ze jeste nekdo taha auta z Japan - odnekut s Melnika ,nejsem jsi jisty jak se ten clovicek jmenuje ,ale myslim jsi ze Trouda :-/
A co ja vim ,tak ten je spolehlivy . Nebo se zeptat v AWD , myslim ze maji taky nejakeho coudka co jim neco vozi

Re: Outback 2.5xt

Napsal: sob led 07, 2023 4:23 pm
od newli
To je tomas douda - od neho jsem koupil subaru type r, ktere mi pak v AWD predelavali z RHD na LHD. Ale on to netaha z japonska, ale z UK. Respektive z UK to tahal, ale v ty dobe bylo UK jeste v EU. Jak to ma nyni, netusim.

Re: Outback 2.5xt

Napsal: sob led 07, 2023 4:27 pm
od newli
Tohle je on, mozna se po brexitu preorientoval na primy dovoz z JPN. Nejlepsi, kdyz mu zavolas. Az neco zjistis, dej vedet i sem :-)

https://subaruspareshop.webgarden.cz/

Re: Outback 2.5xt

Napsal: sob led 07, 2023 4:45 pm
od martas
jojo , toho jsem myslel =)
Dekuji panovi >B-)

Re: Outback 2.5xt

Napsal: úte led 10, 2023 10:00 am
od blake
ahoj,
a neches si vyrobit outbacka BR z legacy gt? vedel by som pripadne o jednom sposobe :)

https://www.legacygt.com/topic/87600-in ... ng-spacer/

ten potencial 195 kw motoru vlastne ani nevyuzivam, vozim sa s rodinou na pohodu-pianko, viem si predstavit navrat k nejakej atmosfere v obdobnej velkosti, mozno by som zkusol aj nie velmi vizualne privetiveho outbacka BR:) tym padom by bolo lego GT na vymenu...

trochu ten pribeh popisujem v mojom vlakne o GTcku: viewtopic.php?t=6672&start=135

Re: Outback 2.5xt

Napsal: čtv led 12, 2023 9:28 pm
od Architekt
Dobrý večer všem! (měl jsem rozepsanou vše-shrnující odpověď a když jsem to chtěl odeslat, už mě to odhlásilo, takže znovu a lépe...)

Děkuji za hodnotné informace. Na stránky pana Doudy jsem se koukal, jak budu mít trochu čas a myšlenky, zavolám mu a poptám možnosti. Vzpomněl jsem si, že známý si nechal dovézt Imprezu STi spec.C z Japonska, takže se ho taky zeptám, jak to celé udělal a dostal na naše silnice. Každopádně zkusím to potom tady ještě nějak obecně popsat, když se něco kloudného dozvím.

Paralelně s tím budu prověřovat možnosti montáže pádel pod volant na americkou verzi XT. To jedno auto v Nizozemsku se mi dost líbí a patrně kvůli provozu v EU má dokonce i ty výškově stavitelná světla, blinkry v zrcátkách a snad i rádio na evropské frekvence.
Už jsem zvažoval i Outback XT s manuálem - to bych sice neřešil pádla, ale předpokládám, že to má viscospojku a bez redukce nevím nevím... Navíc u těch amerik s manuálem ani nevím, jestli mají či nemají zadní samosvor. Četl jsem že snad jen s "winter package". U 5EAT je, pokud vím, vždy VTD 45/55 a zadní samosvor + se s tím pojí jednodušší manévrovatelnost v zhoršených podmínkách. Nemám to na terén, ale na hluboký sníh k chatě a na hřebeny, občasné drifty na sněhu a dlouhé cesty do zahraničí, kdy se střídáme s přítelkyní.

Uvidím, prověřím všechny možnosti, ale nakonec se na to možná vykašlu, protože 3.0R slouží dobře a život není jen auto...
blake píše: úte led 10, 2023 10:00 am ahoj,
a neches si vyrobit outbacka BR z legacy gt? vedel by som pripadne o jednom sposobe :)

https://www.legacygt.com/topic/87600-in ... ng-spacer/

ten potencial 195 kw motoru vlastne ani nevyuzivam, vozim sa s rodinou na pohodu-pianko, viem si predstavit navrat k nejakej atmosfere v obdobnej velkosti, mozno by som zkusol aj nie velmi vizualne privetiveho outbacka BR:) tym padom by bolo lego GT na vymenu...

trochu ten pribeh popisujem v mojom vlakne o GTcku: viewtopic.php?t=6672&start=135
Zdravím, tohle je zajímavá myšlenka, ale mám k tomu několik věcí:

1. Inženýři z Japonska to mají pro každý model nějak navržené. Tím vůbec nechci tvrdit, že se to nedá udělat nebo že to nejde udělat i lépe. Bohužel já nejsem natolik mechanicky zdatný, abych se o něco podobného vůbec pokoušel a zas tolik peněz na experiment nemám. Raději bych měl auto z fabriky - mírně upravené, které už je tak navrženo a uvedeno na silnice.
2. limitujícím faktorem se pro mě stává i velikost a hmotnost vozu. Otík v BL/BP je pro mě váhový strop. V tomto směru bych raději pokukoval po Foresterovi 2.5xt... Tahle další generace Legacy/Outback už má na mě vizuálně, ale i reálně moc kilogramů...
3. Gratuluji k rodinným přírůstkům, k rodině celkově i k vozovému parku! Výběru toho vozu rozumím. Tomu výkonovému potenciálu, ale klidné jízdě rozumím dokonce moc dobře! Mám to zrovna tak, jenže u 3.0R mi stále trochu výkonu nebo surového projevu chybí. Na druhou stranu i za 2-3 roky může snad plnit ještě i relativně obstojně funkci relativně bezpečného rodinného vozu.

Re: Outback 2.5xt

Napsal: sob led 14, 2023 9:43 am
od Lukas_McPraask
Pak, že nerostou...
Další oturbený Outback v Polsku. Tentokrát předfacelift s manuálem.

Re: Outback 2.5xt

Napsal: sob srp 05, 2023 9:57 pm
od Architekt
Zdravím vás po delší době na tomto vlákně,

Chtěl bych se podělit o reálnou zkušenost s Outbackem XT a vlastně tímto můj projekt „hledání svatého grálu“ ukončit nebo jej alespoň na delší čas odložit k ledu...

Co se vlastně stalo: Měl jsem možnost se projet velmi zachovalým kusem Subaru Outback 2.5xt 2008 (US verze) a tak nějak jsem byl nucen (poměrně neochotně) přehodnotit celkově otázku výkonu, praktičnosti, univerzálnosti a pragmatičnosti vozů Subaru obecně. Musím ale říct, že to byla velmi zajímavá a příjemná zkušenost a jsem rád, že jsme si s kámošem udělali výlet do zahraničí a vůz oba (ve třech lidech) projeli...

Jak to shrnout.. asi jsem prostě čekal víc... představoval jsem si, že Outback s turbem zatlačí do sedačky a vystřelí jak z praku, ale až na pocitově lepší průběh točivého momentu v nižších/středních otáčkách, zvedání kapoty pod návalem krouťáku, hezké (v tomto případě i funkční) bubliny na kapotě a očekávaného "odfouknutí turba" jsem se ničeho extra navíc nedočkal... Ono taky jak bych mohl.. H6 se 180kw a 5EAT na tom asi bude "overall" velmi podobně jako 2.5XT se 179kw a stejnou převodovkou... Asi by se dalo spekulovat o lepší pružnosti v kopcích nebo při zařazené stejné rychlosti, ale na druhou stranu je to "jen" čtyřválec a na toto větší (a těžší) auto mě svým charakterem nepřesvědčil.. Zvuk H6, jeho pocitová (a patrně i reálná) větší robustnost, tah od volnoběhu a celkově jeho charakter a projev mě tak po cestě zpátky čím dál více přesvědčovaly, že XT Outback asi není ničím extra. Nebo aspoň ne v souvislosti s tím, že s autem by to nebylo jednoduché od začátku až do konce.. US verze, nemá pádla, má ocelovou kapotu namísto hliníkové, pohotovostní hmotnost téměř vyšší než sériová 3.0R, kola 225/55 r17 (rád s Otíkem jezdím na 16 a vůbec nevím, zda-li bych byl schopen zapsat např. 225/60 r16), světla halogenová namísto xenonových, nemá ISOFIX, tažné atd. atd... Zkrátka je tam dost věcí, které bych potřeboval přeřešit k obrazu svému , což ne že by nešlo, ale když to spočítám, už mi to nevychází ani emocionálně, natož pak racionálně...

Co se přihlášení US verze, zjistil jsem pár věcí... I dnes US verze přihlásit lze. Můžete oslovit firmu, která se tím přímo zabývá nebo pomůže i dealer Subaru (ale rovněž externí firmou) s náklady cca 15 000Kč. V těchto nákladech by měla být (předpokládám) i zkušebna , doplnění chybějících údajů a vystavení TP (pokud auto už není přihlášeno a nejezdí v Německu, kde je to velice podobné jako v ČR a údaje jsou k dispozici). Dále je ale možné, že některé prvky neprojdou výjimkou a budou muset být zaměněny - typicky přední světla, která nepodléhají EU specifikaci. Za přihlášení vozidla tedy počítám 15-30 000Kč. Ono možná 15 by stačilo,ale... v Subaru mi sice řekli, že pokud je vozidlo provozováno kdekoliv v EU, tak už je to OK, ale jiní zase řekli, že bez specifických čísel na karoserii, motoru a kdoví kde ještě mi dopředu nic moc neřeknou... Ani na STK nemají žádná data, prostě nic, čeho by se dalo chytnout.. A jak to bylo se štítky? Americká verze tam, kde byste štítky našli u EU verze, žádné nemá.. To tu problematiku docela komplikuje... takže opravdu těžko soudit, kam až by se cena za přihlášení mohla vyšplhat.

Co tak závěrem říct... Zkušenost s turbem mě spíš utvrdila v tom, že po stránce dynamiky by mě už přesvědčil leda tak Forester XT v manuálu (automat je na tom dynamicky velmi podobně jako právě Outback XT nebo dokonce i trochu hůř, takže to by mě nejspíš taky nepřesvědčilo) nebo rovnou STi... případně nějaká limitka z Japanu, ale ty volanty nalevo na daily moc nejsou, škoda... Holt s jídlem roste chuť, ale zase je dobré zůstat nohama na zemi... Potřebuji hlavně praktické auto, nikoliv vykuchanou STíhačku na závody do vrchu o víkendu (tím bych se nerad někoho dotknul, zcela chápu, že ji někdo má!!! ;-) :D, mě spíš mrzí, že neexistuje v kombíku a se zvýšeným podvozkem :D :).
Kdyby náhodou někdo věděl o něčem, co vyrobilo Subaru (a nebo třeba i ne), má na podvozku aspoň 20 čísel, samosvory vpředu a vzadu a výkon kolem 200kW, nežere to při normálním ježdění 15/100, vyspím se v tom a odvezu (do budoucna) rodinku... jo a nestojí to půl mega, dejte vědět.. třeba se někomu z vás něco takovýho válí na zahradě a nemůže se toho zbavit :D ...kdyby jo, tak mi brnkněte ;-)

Jinak se mějte pěkně a ať vám Subárka dobře jezdí! :)