Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10701
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
Zrovna jsem chtěl psát, že to je moc pěkná práce, děláš to fakt suprově... a zeptat se jak ty podložky, a tys mezitím napsal. koukám, že tedy spodní díra malá? Podložky na BP jsem nedělal poprvý, výpalky pořád stejný (podle stejnýho výkresu) a nikdo se zatím neozval, až ty... Budu to muset zkonzultovat s nejvyšším Omlouvám se tedy za komplikaci, ale vzhledem k tomu, co vše děláš, to byla doufám jen opravdu drobnost
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
Složené hlavy jsem pak přitáhl k motoru. Složil vanu a olejovou pánev. Přidal trubku na vodu a začal skládat rozvody. Co jsem trochu čekal, tak ani na "nových" Dobřanských blocích jsem se nevyhnul opravě závitu jedné z kladek. Ale mimo kastli auta to už byla úplná brnkačka... Co mě trochu překvapilo byla jedna z kladek, která šustila. Byla z rozvodové sady INA, no na autě nenajela víc než 2000km, prozatím jsem ji tam dal, tak abych mohl nastavit ventilové vůle a objednal novou od SKF.
Nastavení ventilových vůlí byla na stojanu hračka. opravdu má ten stojan hodně co do sebe. Ale tahat pokaždé motor z auta by se mi asi nechtělo Následovali svíčky, víka... Co mě pak dost překvapilo, byla komprese, otočit motorem jednou rukou šlo dost těžko (do té doby pohoda). Začalo to vypadat, že se dílo opravdu zdaří
NA co jsem ale v průběhu oprav zapomněl byla příruba pro PCV ventil. Blok totiž pochází z EJ25 ale z vezre 121kw. Ten má přírubu trubkovou bez závitu. EJ253 tam má závit do kterého se přímo šroubuje PCV ventil. Z mého původního bloku jsem pomocí reverzního kladiva vyrobeného ze starého PCV ventilu, roxoru a kladiva po nahřátí horkovzdušnou pistolí přírubu v pohodě vyndal. Následovala příruba na novém motoru. Nejdříve jsem trochu ohřál blok a zkusil zabrat sikavkama, to nešlo. pak jsem si všiml, že průměr PCV ventilu je stejný jako vnitřní průměr příruby, svářečka, ohřát a dvě rány reverzkem a byla venku. Přírubu se závitem jem pak lehce naklepl gumovou paličkou. Následovalo sundání motoru z držáku a cesta k autu... Motor jsme zase ve dvou posadili zpátky do auta. Bylo to ale těžší o to, že auto bylo vysoko na kozách kvůli podvozku. Na druhý pokus byl v autě, nainstaloval jsem sání a pokračoval výměnou palivového filtru, na který jsem trochu zapomněl, když byla nádrž z auta venku... Na filtru nebylo nic složitého, nádrž byla vypuštěná. Filtr je součástí uchycení podavacího čerpadla, takže se čerpadlo odstrojí, přehodí na nový filtr a opět sestaví. Až na oddělení horní a spodní části co drží na klipech brnkačka. Starý filtr už určitě měněný byl, což mě potěšilo, své nejlepší už měl ale stejně dávno za sebou...
Po usazení filtru jsem na motor přidělal jednohmotý setrvačník a spojku z konverzní sady od borců ze SubaruSTI.cz, svolal jsem pár pomocných rukou a šlo se na usazení převodovky, původní plán zněl tak, že se auto přetlačí na druhou dílnu se zvedákem, co mi ten plán ale překazilo bylo řízení, které jsem mezitím poslal na repas. Mělo přijít už ten den, bohužel se doručení zdrželo a tak přišlo na plán B, převodovku nasadit už na dílně bez zvedáku. Byl to opravdu opruz, dopasovat motor tak, aby si s převodovkou sedl nebylo vůbec jednoduché. Co navíc čert nechtěl, na vidličku spojkového ložiska jsme v zápalu boje zapomněli dát zajišťovací sponky. Na to jsem ale přišel až když jsem dělal pořádek ve věcech. No Rozhodně jsem nehodlal absolbovat převodovku dolu a nahoru zase na zemi. V mezičase jsem přidal přední nárazník, podběhy a světla. Další den přišlo řízení, které jsem s novými tyčkami a čepy namontoval a auto se přetlačilo na druhou dílnu. Tam jsem si už zkušeně přišponoval motor trámkem a heverem, Stojanem sundal převodovku, doplnil zajištění a na první dobrou ji zase šoupl zpátky. To byla asi ta největší odměna po předchozím boji... Za ani ne hodinu bylo hotovo. Následoval kardan, poloosy, sešroubovat přední nápravu, výfuk... Klasika. No končil jsem na dílně 24.12 v 6:00 ráno
Bohužel ani to nestačilo na to, abych to doskládal do finále. Co jsem ale stihnul bylo poprvé ototčit motorem startérem (Njeprve bez přívodu paliva, tak aby se motor stihl promazat bez zvyšující se teploty od spalování...) potom i s palivem, motor krásně naskočil. Co se mi ale nezdálo bylo svakání, co šlo z hlav. Únava ale vzala za své a já se na to radši vykašlal a jel domů...
25. večer jsem se konečně zase urval na dílnu A šel po tom, co to tedy cvaká, přišlo mi to jako ventily, nebo spíše koníky. A opravdu bylo to tak. Po sundání vík jsem zjistil, že si ventily posedali a ventilové vůle na některých z nich byly skoro dvakrát takové než mají být. nastavil jsem je tedy na správné vůle, opět zpátky seskládal motor a hle. Šepot květin. Motor šel jako nikdy v životě. Radost, Vítězství.
Pokračoval jsem zadním nárazníkem, ten jsem prozatím dal z dárce, ten svůj oloupaný chci nechat nalakovat, doplnil zadní světla a zaplastoval spodek.
No a nezbývalo, než odvzdušnit chladicí soustavu, na to je skvělým pomocníkem "No spill" trychtýř s prodloužením a taky to, že dílna má vjezd do kopce Po odvzdušnění jsem se vydal na první projížďku jen okolo vesnice.
Hned vyskákali nějaké dětské nemoci. Jednak bylo mrtvé čidlo teploty oleje, to jsem stejně jako solenoidy nechal z dárce, jak se ale ukázalo i soleniod na pravé hlavě byl KO. Obojí jsem tedy vyměnil za díly z mého původního motoru. Přihnul štíty brzdových kotoučů, dotáhl sponky co mám na výfuku, aby mi nedrnčely plechy a doladil ruční brzdu. Geometrie
Včera se mi navíc povedlo si domluvit geometrii, prozatím jen tedy na přední nápravě, protože dozadu mi zatím stále nepřišly excentrické šrouby, co jsem měl objednané Sbíhavost jsem měl nastavenou jen šuplerou, takže to bylo totálně mimo. Na předním excentru se ale nepovedlo úplně doladit odklon kola. Tam teď vymýšlím nějaké řešení. Zatím spekuluji nad tím přidat druhý excentrický šroub na uchycení těhlice a nebo budu musel předělat horní podložku tak aby se odklon dal nastavit na ní. Na co mě ale na geometrii upozorňovali, tak při pohybu na horním uložení se bude měnit více parametrů zároveň, bylo by tedy lepší, kdyby stačil ten druhý excentr.
Zadek je teď mimo úplně, má velkou sbíhavost a odklony jako Tatra... Tam zatím počkám co se s tím nechá vykouzlit origo excentry, případně jsem našel řešení v podobě excentrického uložení silentbloku spodního ramene.
Další věc co jsem ještě včera stihl byl velký úklid interiéru, nechci psát detailing, ptorože na to úplně nejsem, ale krom vysátí a umytí všeho jsem ještě vyčistil a vyživil kožené sedačky, tak snad jsem i interiéru učinil za dost
Závěrem mi tedy ještě stále zbývá dost toho co vyřešit, co je ale hlavní motor běží a kastle mi snad ještě chvíli vydrží. Momentálě mám najeto cca 200 km. Po nějaké tisícovce, nebo dvou chci vyměnit olej a filtr. Nejspíš mě ještě ve zkráceném intervalu opět neminou ventilové vůle, až si motor opravdu sedne, ale to už je radost...
Zároveň chci tímto poděkovat nejen všem co se fyzicky na opravě podíleli, ale i Vám tady na klubu. Vzájemná podpora tady opravdu funguje a je radost to se všechno vypisovat dělit so o zkušenosti
Naposledy upravil(a) Thomass dne stř pro 28, 2022 7:07 pm, celkem upraveno 3 x.
Subaru Outback 2.5i MY2007
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
Přesně tak, drobnost... Takhle zvednuté je to líbivější, zbytek jsem zatím nestihl otestovat, zajíždím motor...podvlada píše: ↑stř pro 28, 2022 6:07 pm Zrovna jsem chtěl psát, že to je moc pěkná práce, děláš to fakt suprově... a zeptat se jak ty podložky, a tys mezitím napsal. koukám, že tedy spodní díra malá? Podložky na BP jsem nedělal poprvý, výpalky pořád stejný (podle stejnýho výkresu) a nikdo se zatím neozval, až ty... Budu to muset zkonzultovat s nejvyšším Omlouvám se tedy za komplikaci, ale vzhledem k tomu, co vše děláš, to byla doufám jen opravdu drobnost
Nepovedly se mi teda dozadu dostat stabilizátory, ty jsou prostě krátké. budu muset sehnat nějaké delší a zbytek jsem už popsal v odstavci Geometrie. Chci to dotáhnout k dokonalosti
Jinak tedy spodní díra malá a horní "šteft" máš M8, má být M10.
Subaru Outback 2.5i MY2007
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7848
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
To je krásná práce.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- macasubaru
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 921
- Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Jablonecko
Re: Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
jseš boreeec moc hezké máš spočítané na kolik vyšel ten motor?? komplet včetně dílů
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49504
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
Tome to je parádní práce a parádně popsaná !! Teď už máš pochvalu !!
Stran těch podložek je vina na mé straně, protože jsem Vláďovi dodal evidentně blbej výkres. Mám těch výkresů víc.
Stran těch podložek je vina na mé straně, protože jsem Vláďovi dodal evidentně blbej výkres. Mám těch výkresů víc.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
macasubaru píše: ↑stř pro 28, 2022 8:52 pm jseš boreeec moc hezké máš spočítané na kolik vyšel ten motor?? komplet včetně dílů
Výbrus + hlavy vyšly na něco okolo 14 000
V materiálu jen na motor to bylo okolo 30 000
Přesné částky jsem nějak neřešil, prostě co bylo potřeba to se koupilo a tím, že to většinou chodilo jak večer na pivo (u těch OEM dílů jsou ty čekačky různý) tak se ty částky tak rozložily, že nevím. A popravdě asi ani vědět nepotřebuju, jsem v tom určitě za víc, než za kolik jsem to auto koupil. Času a energie jsem na tom strávil tolik, že radši nemluvit. Ale baví mě to a mám z toho radost.
Subaru Outback 2.5i MY2007
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
Pochvala se cení obzvlášť od majitele a opečovavatele vzoru
S těmi podložkami jsem si poradil, nebyl to žádný problém. Jsem spíš zvědavy kolik nečistot to bude házet do motorového prostoru skrz ty díry mezi pásovinami. A taky jak se mi podaří doladit tu geometrii. Je to teď jak ta Tatra. Na zimu to asi nebude tak bolestivý, ale v létě na suchu ty zatáčky přeci jen mám rád pod plynem...
Budu to tu nadále dokumentovat
Otázka do placu: Jak máte vyřešenou geometrii na zvednutých Outbacích vy?
Subaru Outback 2.5i MY2007
Re: Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
Dobre sa na to pozerá, keby niekto chcel a využil mám komplet manuál čo sa karoserie týka, každý jeden plech, každý jeden zvar, každý jeden rozmer, kde sú otrvory na voskovanie, kde má byť aká medzera...
V podstate manuál pre autoklampiara, mám ho len pre Legacy/Outback 03+, zhánal som ho kvôli tomu že moje Lego bolo kúpené ako havarované, ja som zrazil srnku a tak nejak by som potreboval trošku natiahnuť predok aby kapota šla lahko zaklapnúť.
Keby sa niekomu chcelo, môže to zavesiť niekam priamo do manuálov https://uloz.to/tamhle/XaszyMekkFj9#!ZJ ... 1XnwAvLj==
V podstate manuál pre autoklampiara, mám ho len pre Legacy/Outback 03+, zhánal som ho kvôli tomu že moje Lego bolo kúpené ako havarované, ja som zrazil srnku a tak nejak by som potreboval trošku natiahnuť predok aby kapota šla lahko zaklapnúť.
Keby sa niekomu chcelo, môže to zavesiť niekam priamo do manuálov https://uloz.to/tamhle/XaszyMekkFj9#!ZJ ... 1XnwAvLj==
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10701
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
Mám podloženou i nápravnici, pak to vychází líp. Odklony jsou celkem OK, sbíhavost jsem nastavil jak vpředu tak vzadu podle provázku tehdy provizorně, ale ono to jede rovně, gumy to nežere,... Tak jsem to už neřešil
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14993
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
Tomáši, masakr! Seš borec, klobouk dolů. A moc hezky se to čte a kouká na fotky :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1773
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
Parádní práce! Včera jsem četl, když jsem už chtěl jít spát ale nemohl jsem se odtrhnout!
Jinak geometrie s podloženým Oťasem - 3 cm předek + 3,5 cm zadek s podložením nápravnice 2 cm je doštelovatelná. a i ten zadní stabik jsem tam dal.
Jinak geometrie s podloženým Oťasem - 3 cm předek + 3,5 cm zadek s podložením nápravnice 2 cm je doštelovatelná. a i ten zadní stabik jsem tam dal.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- macasubaru
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 921
- Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Jablonecko
Re: Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
moc pěkné,, je mi jasné že jsi to nepočítal a je vidět že tě to baví a hlavně jsi moc šikovný,,tohle neudělá každý a o hodinách mi to je jasný
udělal jsi s toho super auták ...včetně podvozku také moc pěkné..já se ptal protože mám dvě ty 127 KW a přemýšlel jsem že bych na té moji udělal také go motoru
udělal jsi s toho super auták ...včetně podvozku také moc pěkné..já se ptal protože mám dvě ty 127 KW a přemýšlel jsem že bych na té moji udělal také go motoru
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: ) stříbrná metal
- Thomass
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 58
- Registrován: pon led 11, 2021 11:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Kadlec
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
Re: Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
Dlouhou dobu tu o mě zase nebylo slyšet
Je to hlavně zapříčiněné tím, že všechno funguje tak jak má. Po ujetí cca 3000 km jsem vyměnil olej a znovu seřídil ventilové vůle, o tolik si nesedly, ale přišlo mi, že je slyšet, že to není úplně ono.
V blízké době mě čeká další výměna oleje, tentokrát po cca 8000 km. Co mě vážně těší je to, jak se motor chová, zní a hlavně, že nikde nic neteče, nemizí, netlakuje apod. Takže klepu na dřevo...
Nechávám tu pár fotek jako pozdrav.
Ať vám to jezdí!
Je to hlavně zapříčiněné tím, že všechno funguje tak jak má. Po ujetí cca 3000 km jsem vyměnil olej a znovu seřídil ventilové vůle, o tolik si nesedly, ale přišlo mi, že je slyšet, že to není úplně ono.
V blízké době mě čeká další výměna oleje, tentokrát po cca 8000 km. Co mě vážně těší je to, jak se motor chová, zní a hlavně, že nikde nic neteče, nemizí, netlakuje apod. Takže klepu na dřevo...
Nechávám tu pár fotek jako pozdrav.
Ať vám to jezdí!
Subaru Outback 2.5i MY2007
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49504
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomovo první subaru - znovuzrozený Outback BP07 2.5
Tome to je paráda, že všechno funguje !!!
Odesláno z mého SM-N975F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N975F pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97