Stránka 10 z 16

Re: Klepání motoru

Napsal: úte led 09, 2018 8:47 pm
od romann1259
emve píše:
Mně to taky zní jako klika. Kolik to má najeto ?
180000 km

Re: Klepání motoru

Napsal: úte led 09, 2018 9:13 pm
od emve
Tak to je divné, nepřidřelo se to nedostatkem oleje ?

Re: Klepání motoru

Napsal: úte led 09, 2018 9:29 pm
od romann1259
emve píše:Tak to je divné, nepřidřelo se to nedostatkem oleje ?
co mám auto, tak neklesl olej pod půlku měrky. Za předchozího majitele neručím....

Re: Klepání motoru

Napsal: úte led 09, 2018 10:00 pm
od emve
Koukám, že ho máš chvíli... a prodávající tě na to asi neupozornil, že ? Tipuju, že to přidřel, 2,5i hodně papají olej a pokud se to během intervalu 15 tis. km nekontroluje, klidně to sežere celou náplň..

Re: Klepání motoru

Napsal: úte led 09, 2018 10:03 pm
od romann1259
emve píše:Koukám, že ho máš chvíli... a prodávající tě na to asi neupozornil, že ? Tipuju, že to přidřel, 2,5i hodně papají olej a pokud se to během intervalu 15 tis. km nekontroluje, klidně to sežere celou náplň..
Naštěstí se k tomu bazar zatím staví dobře a slíbil opravu, tak uvidíme....

Re: Klepání motoru

Napsal: úte led 09, 2018 10:39 pm
od pufko
Mne to poklepávalo odkedy som auto kúpil - už je to doslova 7 rokov. Ale nie tesne po štarte, ale skôr ked som sa chcel pohnúť v podstate so studeným motorom, tak bolo počuť také klepkanie. Po zohriatí nič.
Ked som vymenil napínak (rozvody) tak bol chvílu klud, teraz to robí zasa tak isto.
Za tých takmer 7 rokov som pridal 120tkm (celkove 205tkm), keby som to mal pridreté tak sa to dávno vysype, tiež sa tu často riešil vybúchaný piest, respektíve uloženie piestneho čapu v pieste

Mne to príde že z toho hydraulického napínaku bud unikne nejaká kvapka oleja, alebo skrátka za studena nedokáže rýchlo reagovať a tým že piestik je kovová hriadelka ktorá tlači v bloku o kovový kolík tak to poklepáva ak tam vznikne čo i len malá vôla

A možno to je tento problém: pre 2.5i 121kW sa predáva držiak, ktorý by mal vyriešiť problém klepania napínaku - origo bol 13156AA051
Subaru updated tensioner bracket.
Starting in Feb 2004 on the Foresters and 2005 for the Legacy/Impreza SOHC engines Subaru updated the timing belt tensioner to prevent a knocking sound.

https://allwheeldriveauto.com/product/s ... 3156aa052/

Neviem či si to neobjednám

Re: Klepání motoru

Napsal: stř led 10, 2018 6:43 am
od George
Aha to dava smysl, diky.

Re: Klepání motoru

Napsal: stř led 10, 2018 8:07 am
od Slavek_xxx
Po nastartovani se motor trepe jak drahej pes, to muze klepat skoro cokoliv a ani to nemusi byt od motoru, klidne to muze byt vyfuk nebo nejakej silentblok.
Presne takovej zvuk tesne po nastartovani vydavaji motorkovy motory BMW - boxery. Tam jde tedy o hydraulicky napinak retezoveho rozvodu a retez si pak vterinku klepne o vodici listy, nez se napinak naplni.
Nasel jsem video, kde mechanik vymenuje rozvodak na 2.5 SOHC a v case 6:15 vysvetluje problem s napinakem:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=R58MwuhTsQk[/youtube]

Mimochodem, dobra vychytavka jsou ty kancelarky svorky na ozubenych kolech, aby drzely rozvodovej remen na miste ,,,,| (*_^) |,,,,

Re: Klepání motoru

Napsal: stř led 10, 2018 8:42 am
od George
Ty svorky jsou dobra vychytavka, nam to trvalo na DOHC 3hodiny ve dvou lidech, ale pravda nikam jsme nespechali :) takze by to slo urco rychleji kdyby jsme se nekochali. Jinak napinak je defakto tlumic s pruzinou, kdyz vytece olej , zacne divadlo :)

Re: Klepání motoru

Napsal: stř led 10, 2018 5:26 pm
od MartinZ
George, díky za info. V pondělí to jde do servisu, tak už to nechám být.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Re: Klepání motoru

Napsal: stř led 17, 2018 7:05 pm
od MartinZ
Tak jsem byl dnes v servisu. Mechanik mě vzal na dílnu a vše mi ochotně vysvětlil a ukázal. Jak jsem psal, motor šel ven kvůli úniku vody a kontrole hlav. Při kontrole mechanik zjistil jednu vyběhanou kladku a silně olěstěná místa ve válcích. To byla pravděpodobně příčina klepání. Příčinou úniku vody byla prasklá vložka válce. Takže mě čeká polomotor a zajíždění. Motor měl najeto cca. 180tis. Km s upravenou mapou na vyšší výkon od předchozího majitele.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Re: Klepání motoru

Napsal: čtv led 18, 2018 8:14 am
od George
Diky za info. No jestli byla i praskla vlozka valce tak bych cekal klepani spise od ni ne? Nemas nejakou foto dokumentaci pro rozsireni obzoru?

Re: Klepání motoru

Napsal: čtv led 18, 2018 2:26 pm
od MartinZ
George, asi ano. Možná toho klepalo víc. :-/ Zítra tam jdu, tak to zkusím vyfotit.

Re: Klepání motoru

Napsal: úte úno 20, 2018 12:38 pm
od Lawman
Mně začal motor za studena klepat letos v zimě, po zahřátí během pár minut to klepání ustalo. Nejvíc slyšet to bylo, když jsem se rozjel a pustil nohu z plynu - jak auto přibržďovalo motorem tak to klepalo nejvýrazněji.

Měl jsem dojem, že to klepání jde od napínáku rozvodů, tak jsem se chystal to odstrojit a zkontrolovat, jelikož rozvody jsou tam měněné před 4000 km.

Mezitím jsem teď o víkendu vyměnil olej za MILLER's EE Longlife 5w40 (předtím tam byl vždycky nějaký Castrol 5w30) a když už jsem byl v tom, přidal jsem tam aji aditivum Bishop's 906.

Je to divné, ale po výměně už to neklepe vůbec, ani za studena <:-< Tak že by to dělala vůle pístu ve válci?

Re: Klepání motoru

Napsal: úte úno 20, 2018 3:49 pm
od George
Olej ktery ma spravnou charakteristiku by mohl tu vuli at uz je kdekoliv vymezit. A je uprime asi uplne jedno jaka je to znacka, at se vyhneme bitve o hnojiste, pokud ma spravne parametry (ne jen na papiru). Co by me osobne zajimalo, co to vlastne zacina klepat. Vule pistu ve valci (kdyz je ovalny jak se uz drive resilo) by ten olej podle meho asi nevymezil ale dynamicke jevy v motoru se budou chovat urcite jinak nez kladivko busici do hrebiku.