Stránka 9 z 11

Re: Uzávěrka diferenciálu

Napsal: ned dub 29, 2012 9:10 pm
od Slavek_xxx
Tady jsem nasel popis jak to funguje v Cestine:
http://www.uzaverky.unas.cz/jakpracuje.htm
A tady jeste par slov k uzaverkam a s peknym popisem Aussie. http://www.4runnerclub.org/aussie.htm
V Cesku to dela tato firma http://www.axlelock.cz/ ale otazka je, jestli se da udelat i do pomerne malyho difu ve Foresterovi/Outbacku.

Re: Uzávěrka diferenciálu

Napsal: ned dub 29, 2012 9:38 pm
od PavelG
Stejně furt nechápu jako to funguje. Vidím tam jen skákací zuby místo odvalovacích planet. Není mi jasné, jak to na jednu stranu umožní rozdílnou rychost otáčení kol v zatáčce, ale na druhé straně zamezí prokluzu. Píšou tam, že nedovolí nižší otáčky kola než jsou otáčky hnací - není to divné? Zadní vnitřní kolo se mnohdy může točit skoro na fleku.

Re: Uzávěrka diferenciálu

Napsal: pát kvě 04, 2012 12:59 pm
od VDC
Pavle funguje to tak, že při jízdě rovně je to vždy zamčeno a při jízdě do zatáčky to odemkne vnější kolo, protože odstředivou silou se odlehčí ty zuby. Tím se to odemkne.

Re: Uzávěrka diferenciálu

Napsal: pát kvě 04, 2012 1:43 pm
od Slavek_xxx
VDC> odstredivou silou? :670: A co pri pomalem otaceni na miste? :655:

Re: Uzávěrka diferenciálu

Napsal: pát kvě 04, 2012 2:27 pm
od Juras
Jestli to chapu spravne, tak to zamezi otaceni kola pomaleji nez je hnaci rychlost, ale rychleji otacet kolo to necha. Takze kdyz jedu v zatacce bere to jako referencni vnitrni kolo protoze mu nedovoli zpomalit, ale to vnejsi to zrychlit necha aby vklidu obehlo zatacku. V trenu v zaberu zadny kolo nebude mit potrebu tocit se rychleji a budou hrabat vsechny stejne.
Myslim si taky ze to bude delat dost kraval, hlavne pri vytaceni se nekde na plnym rejdu treba na parkovisti.

Re: Uzávěrka diferenciálu

Napsal: pát kvě 04, 2012 4:14 pm
od VDC
Juras to popsal hezky. Ano, referenční je vnitřní kolo. Dělá to kravál přesně takovej, jako je slyšet na tom videu o stránku dřív, přesně v čase 1:24

Re: Uzávěrka diferenciálu

Napsal: pát kvě 04, 2012 4:25 pm
od PavelG
Dovede někdo popsat, odkud kam vede ten čep, co prochází tou šišatou dírou?
Chápu to správně, že tím čepem se vlastně kroutí středním dílem a to, jestli k sobě přilehnou zuby na pravé nebo levé půlce je dáno tím, které kolo se víc brání otočení? Tj. by to mělo fungovat tak, že se nejvíc pohání to zablokovanější kolo, jo?

Re: Uzávěrka diferenciálu

Napsal: pát kvě 04, 2012 5:49 pm
od VDC
Jo, tím čepem je zajištěn střed a to kolo, které se točí rychleji při zatáčení, než je rychlost diferenciálu, je uvolněno. Čili vnější kolo.

Re: Uzávěrka diferenciálu

Napsal: pon bře 17, 2014 8:53 pm
od Doro
Vzhledem ke skutečnosti, že první kousek na Forestera je dořešen, budeme mít snad co nejdříve první informace z praktického testu uzávěrky :657:
Uzávěkra je dílem p. Koňaříka (http://vladislav09.sweb.cz/). Po osobní schůzce jsem povyzvídal hromadu zajímavých informací a dozvěděl se něco více o funci nějaké té uzávěrky i kam v pohonu a proč ji použít.
Namontována je do zadního LSD diferáku forestera.
....jsem zvědavý na první praktické testy a pokud bude vše OK, budu dělat 2. pokusného králíka :690: ....

Pěkně je funkce popsána zde (odkaz je uveden už o pár příspěvků dříve, tak jen pro připomenutí): http://www.4runnerclub.org/aussie.htm

a tato věta to vystihuja asik nejlépe:
"Při jízdě po rovině se tak celá uzávěrka točí dohromady i s košem diferáku a s ní se točej i obě kola. Jakmile dojde k zatáčení, motor začne pohánět jen vnitřní kolo v zatáčce, vnější kolo volně (nebo za tichýho cvakání) předbíhá. Tadle funkce samozřejmě funguje jak na silnici tak v terénu, na sněhu i jinym kluzkym povrchu, protože síly nutný na rozpojení zubů sou hodně slabý (na heveru s kolama ve vzuchu toho docílí pouhym prstem - otáčíte jednim kolem a druhý zastavíte)."

Co jsem tak zkoumal, nevím, jak je to s přenosem momentu na kola v zatáčce (obě kola na zemi, třeba na asfaltu)... u běžného diferáku je kroutící moment přenášen vždy na obě kola stejně 50:50, ale u uzávěrky, když tam nejsou planetové převody, to je tedy přenášeno pouze přes vnitřní kolo, když to vnější prokluzuje, tedy nemůže nic přenášet?

Re: Uzávěrka diferenciálu

Napsal: pon bře 17, 2014 10:52 pm
od Doro
ještě doplnění o podstatná fakta:

Pozor na permanentní 4x4 (full time 4WD)

Stejně jako ostatní automatické uzávěrky, i Aussie Locker nemůže být nainstalovaný na přední nápravě u vozů se stálým pohonem 4x4 (bez možnosti odpojení předního náhonu). Řešením může pak být jedině instalace manuálních volnoběžek do nábojů přední nápravy.

Re: Uzávěrka diferenciálu

Napsal: úte bře 18, 2014 7:35 am
od VDC
Pěkně Doro :supeer: Už se těším na veselé cvakání...

Re: Uzávěrka diferenciálu

Napsal: úte bře 18, 2014 11:56 am
od M a r c e l
a cena?

Re: Uzávěrka diferenciálu

Napsal: úte bře 18, 2014 3:04 pm
od VDC
No jestli Doro nemá nějakou testovací, tak to dělají okolo 12 000

Re: Uzávěrka diferenciálu

Napsal: úte bře 18, 2014 4:14 pm
od M a r c e l
Jo,to jsem viděl na tech stránkách...

odeslano z mobilu Sony Xperia L

Re: Uzávěrka diferenciálu

Napsal: úte bře 18, 2014 6:33 pm
od VDC
Vyrábí to několik lidí a v zásadě se v ceně neliší. Originál Aussie locker stojí kolem osmi, ale to je sériovka. Vzhledem k tomu, že tohle je kusová výroba, tak se vyšší cena dá snadno pochopit.