jara650 píše: ↑pát říj 27, 2023 1:49 pm
Gratuluju Radku!
Ještě nám napiš, o jaký konkrétní stroj se jedná a co to všecko umí.
Goba píše: ↑pát říj 27, 2023 7:48 pm
No povídej, co je to za mašinku, já tady sekám 2hodiny asi 2500ma už koukám na bazoš na nějakej dvouválec do 40ti
A jestli jezdí na benzín nebo bna Svijany
Je to
https://www.seco-traktory.cz/produkt/challenge-aj/
No prý by to mělo umět sekat trávu
mulčovat, sbírat, vyhazovat samozřejmě. Je možné k tomu dokoupit i radlici, o tom neuvažuji z vícero důvodu, aspoň zatím ne, ale třeba mě jednou přepadne blbá a zkusím jestli to aspoň něco zvládne, ale to by už chtělo zase řádné pneu a i tak si myslím, že to nemá moc smysl. Má to jak jsem psal uzávěrku, což bylo pro mě stěžejní a jak jsem hned prubl na mokré trávě do kopce, tak bez ní by to nešlo. Co mě bude limitovat, krom doufám mého pudu sebezáchovy, jsou pneu, šípáky tam dávat zatím určitě nemíním, skrz trápení techniky ( i na radu mého letitého známého servisáka a taky druhého známého prodejce techniky z jednoho obchodu ne, oni tuhle značku léta dělají) ne a taky skrz možného ničení pozemku, i když houby vím, co mě časem přepadne, fakt začínám a chce to poznat co traktůrek zvládne, co vím, tak se šípáky vše možné, téměř jo.
Samozřejmě jsem se díval i jinde, jiné značky, ale ty ceny tam byly střelím teď dvojnásobné, cirka jo a hlavně ne každý dělá s uzávěrkou či 4x4. Proto byla jednoznačná volba této vyloženě české tradiční značky Seco- cena jednoznačně oproti konkurenci jo, technika co jsem se dočetl a vyzvídal tak taky minimálně srovnatelná, ne-li lepší a hlavně taky servis v dosahu, díly ne drahé, jednoduše vyměnitelné a hlavně jen co je nutné, dá se toho hodně vyměnit jen co je vyloženě třeba, ne rovnou půl traktoru. No a motor tradiční a známý, silný dvouválec, tlakově mazaný, jak jinak, bez toho by to nešlo, jednoválec jsem vyloženě nechtěl.
Mě vlastně na Seco navedl kdysi dávno tu náš předseda, od té doby jsem po něm pokukoval, dřív neměl tucha o téhle značce. Pak jsem zjistil, že je prodejna a servis i zde, kde navíc znám tamnější osádku. Mě je navíc moc sympatické, že je to česká firma a tak úspěšná, jj, to cením hodně.
K té ceně, to bylo hlavní brzdítko, poslední rok jo, nechtěl jsem se vydávat z peněz, myšleno v tom smyslu, že je to pro mě částka skoro jako max za auto co jsem kdy dal, no dobrá tak dvě třetiny její. Já to mám holt jinak postaveno i k těm autům, nedokážu si představit dát bambilion za nové auto, to bych fakt musel být v situaci, že nevím co s kč, ale samozřejmě chápu i důvody, proč si lidi kupují nové auta a je to třeba, ne že ne...no a pak jsem si už řekl, začal pociťovat, že nejsem tak mladý, abych na něco furt čekal, že tohle už jsem zažil v životě nejednou a bylo to k ničemu. Sice máme stále spousty plánů nejen tu na chalupě, co teda nejsou rozhodně za babku a taky vydáváme non stop kč na ně, jako ostatně jiní, ale i tak převážilo ono, neser se s tím a jednej, ber.
No a tak jsem zedvakrát hodil v obchodě na tohle řeč, jezdil okolo a vždy mě traktůrky upoutaly, zas červík zahlodal, holt muselo to trochu ve mě uzrát a pak jsem už přišel s vážným zájmem a dotazem, který by se tak pro mě hodil. No vzal jsem tenhle nejmenší v téhle řadě Challenge, jednoznačná volba, snad nebudu litovat, skrz jeho rozměry, obratnost a prý i snad ještě víc blbuvzdornost, skrz řemeny apod... ono taky ty rozměry byly pro mě nakonec moc důležité, nejdřív jsem chtěl udělat do kůlny nový vjezd, vrata z jiné strany, skrz i dřeva uvnitř a jiné zástavby uvnitř, taky spešl kojku pro traktůrek uvnitř( na tu možná dojde, to se uvidí až časem) ale pak jsem přeměřil vrátka do kůlny a zjistil, že mají téměř 98 cm a traktůrek má max v šíři 96 cm
tak jsem jen uřízl část trámku dveřního, vespod o pár cm a skutečně traktůrek tam vjede jak nic, i na poprvé, jen se složitěji stáčím a najíždím dovnitř, tam není moc jak už terén vylepšit, ukrojit zeminy, nade mnou je přímo cesta a sotva tam projedu lesníkem a navíc musím mít do kůlny nájezd přes trám...co bylo teda na tom všem silně pozitivní, že jsme v kůlně udělali debordelizaci a taky reorganizaci všeho možné, ale o tom až jindy, ale je už jen teď před dalšímu změnami velká paráda, placu je tam najednou pro dva tři traktůrky i při zachování nutného nemalého obsahu uvnitř kolni a to jsem si dřív moc nedokázal představit uvnitř cokoliv takového jako traktůrek.
Zpět ke koupi a ceně, všude co jsem aspoň viděl, s tímhle motorem, neplést si s jednoválcem, stál oněch 108 000 kč. To jsem si i říkal, že by to chtělo trochu stáhnout dolů, ale nic jsem prodejci, letitému známému neříkal, on sám po předvýběru pak opatrně nabídl lepší cenu, že se známe déle a že by dokázal jít na stovku za něj, to už bylo taky kapku veseljší, i když sere pes, že je to jen pár kaček, ale potěší to. Snad tímto nezpůsobím nikomu žádné problémy, taky nejmenuji kde a od koho jsem koupil...no a nakonec jsem náhodně došel o dva dny dřív traktůrek zamluvit a on, že jdu teda velice vhod, protože jsou dny trávoborců a že se tam zapisují zájemci na koupi. Se slevou 10% , tak jsem to odkývl, téměř 11000 dolů to už stojí za to. Taková náhoda...
stroj předpřipraven dle mého přání, každý majitel ví jak se věci mají, ohledně těch různých zbytečností...
Goba, taky jsem uvažoval zpočátku hodně o jetém traktůrku, ale ty ceny mě přišly o ničom, lidi neví co by za to chtěli, ani různí přeprodejci ne. Kolikrát trošku jetý traktor za cenu téměř nového, rozdíl pár tisícovek, to fakt nemám zapotřebí řešit, vyjímky se našly, ale málo, minimálně, jeden takový vlastně, ten měl přesně tenhleten traktůrek o pár motohodinách a s radlicí a bohatou další výbavou.
Hlavně nikdy nevíš, kdo se k tomu jak choval, stačí málo, třeba zavčas nevyměnit první olej, nebo tomu dávat jinak za uši, nepoznáš to.
I jsem zvažoval napsat zde Johnovi, nebo Yohnovi, už nevím přesně nick- třeba mu, je známý tím, že umí dotáhnout kde co a má s tímhle zkušenosti a asi i za fajn cenu, snad se tím i trochu živí dnes, nevím přesně, jen co si pamatuji, tomu bych i věřil, ale ruku na srdce, nikdo neví, nemůže vědět co za ojetinu kupuje, může to vyjít a být z toho parádní koupě, výhra, ale taky totální prohra a jen starosti navíc a já už tohleto fakt nechci zbytečně řešit. Na tohle jsem už starý, já potřebuji věci co by mohly snad od novoty dobře fungovat, protože čas je drahý, u mě teda letí čím dál víc
no jasně, tím popírám to tvrzení o nekoupě nového auta, ale tu je cena stále úplně někde jinde a taky dnešní auta mají tolik techniky a kurvítek, co si vymysleli zbytečně orgány jakékoliv, až to bolí. Tím neříkám, že vše je dnes špatně, snad mě rozumíte
Radost z nového auta je jasná, z toho který si člověk dobrovolně vybral a veze se v něm jako třeba v nové plejádě je nepopíratelná, nebo třeba tu sused Šaman v novém korejci, nebo Petr donuceně, ale nakonec zatím rád v Dusteru, sic služebním.
Ani už nevím jestli jsem to zmiňoval, ale jiná varianta byla, až dojde moje stiga- Honda naultimo, tak koupit sekačku co by mě snad jinak zase uspokojila a tj opět Honda silný motor a max záběr sečení no a hlavně možnost rychlejšího pojezdu a to splňovala právě ona čistá Honda, za tím by člověk musel skoro běžet v max rychlosti
to je veliká paráda v tomhletom, mě často sralo, jak jsou sekačky děsně pomalé, zbytečně
jenomže a samozřejmě to má své zase své limity, bude přerostlější hutná tráva, nedej bože mokřejší a výhoda rychlé chůze, či spíše poloběhu vymizí, člověk je rád, že to sekačka vůbec nějak pobere. No a cena je taky nějakých těch 30 000 plus a to už začíná být taky na pováženou, když se vše porovná. Já bych už do jiné, než takovéto rychlejší pěšo sekačky nicméně nešel...
Ohledně bazo prodejců starších traktůrků, jsou tu v místě taky, ale jeden příklad za všechny, známý v práci, točivář, zámečník, moc zkušený a schopný chlapík mě líčil mentální schopnosti jednoho takového, co on zná a že on tak max vymění filtry, vymění svíčku, nablejská stroj a tj tak vše.
Už přeskakuji z jednoho téma na druhé a zatáhl jsem tu i trošku jiné věci, tak končím a omlouvám se za délku mého psaní, ono by toho a bude ještě bude více i tak, tak mějte trpělivost
Hlavně, čas ukáže
Edit: Goba, na svijany to prý nepojede, ale majitel na ně může valit, sekat
dobrý postřeh od tebe, mimochodem, opravdu nevím, proč všichni tak vzývají onu přihrádku na traktůrku prý na pívo, na sklo mě přijde mělká a navíc by muselo být pívo v láhvi se špuntem, jinak by se rozpěnilo, rozbrndalo a raider by byl rázem na suchu, v plechu co by tam mohl vydržet tu hrbo jízdu jakbysmet, ale já na něco přijdu a slamák na hlavě a pívo tam bude