Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
mišus
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1505
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mišus »

Megan je dvou hrab. Subofurt kroutí kardan a zadní diff. Řeknu ti čím to je. Zvyk sis na to a už s tím umíš jezdit aniž by to dělalo;D
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 92
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od Loga »

Já ještě dodám, že to auto dělá od té doby co jsem ho koupil. Přecházím mezi dvěma obdobími, jedno je, že už to beru jako vlastnost a neřeším to. Druhé, které teď tak nějak kulminuje je, že mi to vadí dost. Při koupi mi kámoš, který u toho byl říkal, že je to Ok, že to asi bude klapka. Ta ale byla celkem čistá a vyčištění nepomohlo.

Než jsem to koupil, tak jsem jel i v jiném Forestru s podobným nájezdem (okolo 200k km) a ten to nedělal. Samozřejmě kdo ví co kdo s tím autem dělal předemnou, to že na jednom vůle nejsou neznamená, že nejsou na jiném. Každopádně jsem se už za svůj život svezl nejedním "vrakem" a tohle jsem nikdy nepocítil (ačkoli čtyřkolky to nebyly).
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od RadekN »

Loga píše:Tak jsem zkoušel nastavit senzor škrtící klapky, aby měl zavřený 0,50V místo těch 0,40V. To se mi v zásadě povedlo (teď mám 0,48V). Nastavil jsem to a jel se projet. Najednou cukání téměř zmizelo. Říkal jsem si, že by to bylo tím? Super, ještě že jsem to zkusil jako první věc. Nicméně se ukázalo, že auto si myslí, že je neustále zmáčknutý plyn. Když jsem zastavil, tak „volnoběh“ byl dost přes tisíc otáček
Tedy jestli tě chápu správně, nastavení TPS pomohlo, jen se díky tomu vytvořil jiný/další problém. Možná vymázání chyb přes Freessm nevyresetovalo ECU? Mně to na to sedí - auto bralo 0.4V jako 0% a tak když naměřilo 0.5V, jednotka to vzala jako lehce přiotevřený plyn.

Protože to nic nestojí a máš tu možnost si to sám nastavit... Tak bych nastavil 0.5V, nechal přes noc odpojenou baterku a pár dní s tím jezdil. Při prvních jízdách mi lítaly otáčky sem a tam, ale po cca 7. jízdě si to sedlo.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7850
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mnov »

Loga dával logy :-) a podle nich to resetované má. Napětí na TPS je 0,48V a ukazuje to nulovou polohu klapky.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od RadekN »

Ok mlčím. ;-D
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3082
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od yeti »

Misus: Ne, určitě jsem si na to nezvykl. Takový to mechanický cukání to není. To dělá jinak a v jiné situaci. Toto je prostě od motoru. Ještě je možné, že je to v podstatě normální projev, a normálně to mají pobrat silentbloky, který už ale asi nejsou úplně v kondici. Pak mi ale nesedí ten evidentní rozdíl v klesání otáček - když to cuká tak padají rychleji, když jde hladce tak pomaleji.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7850
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mnov »

No to ne jen piš! Každá zkušenost se hodí. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
mišus
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1505
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mišus »

Jak všichni víme.....Ono něco kybernetický opravovat je kravina. Člověk má nějaký zkušenosti, tak je tady vsichni hromadime aby to třeba náhodou nebylo ono. Ja už psal mnov- je důležitý jít cestou jako je dobře nastavena klapka, ventily atpd. pokud je motor zkontrolován jak je nastaven(vůle ventilů, rozvod atd) potom se hledá dál....Já končím;D
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7850
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mnov »

Ještě mám takový postřeh, že na cukání a neklidný volnoběh si stěžují vždy majitelé vozů s manuální převodovkou. Těch vláken je tu několik, ale u automatu to funguje bez problému. Přitom ta regulace volnoběhu je stejná a u automatu s tím musí mít víc práce. [?]
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 23006
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od spm »

Otazka jestli to ale neni tim, ze automat s hydromenicem, kdyz nema menic zamceny, ti leccos vyzehli. Tedy ikdyby na motoru nebo nekde dal v soukoli byl uplne stejnej problem, tak to nepoznas, protoze ten menic pri prokluzu to vyzehli (uplne stejne jako kdyz slapnu na plyn jak jantar, tak v AT to ma plynulejsi prubeh)

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od Slavek_xxx »

Na Impreze GX MY03 mi to delalo presne tak jak pise yeti. Nakonec pomohlo dokonaly vycisteni volnobeznyho ventilu a promazani jeho kloboucku a tesneni silikonem. Klapka me jeste ceka...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 92
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od Loga »

Tak mi mnov diagnostikoval můj vůz. Tímto mu ještě jednou děkuji. Bohužel jsme se k jednoznačnému výsledku nedobrali. Mnova napadlo, že se možná občas zadrhává/pomalu nastavuje volnoběžný ventil. Ostatně občas (více asi v zimě) se mi rozvítila ponorka s chybou P0519 (což by měl být právě volnoběžný ventil). To se mi už několik měsíců nestalo, ale zkusím ho vyndat a něčím namazat (snad o víkendu), jestli to pomůže (vyndaný už jsem ho měl a špinavý se moc nezdál, jestli jsem ho mazal, už si nepamatuju). Mnov si ještě zalogoval nějaké hodnoty z cukání. Uvidíme, jestli z toho půjde něco vyčíst.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7850
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mnov »

Loga píše:Tak mi mnov diagnostikoval můj vůz.
Spíš jsem na to kouknul. :-)
Chová se to jako u karburátorového motoru špatně nastavená bohatost směsi. Prostě to má "díru". To, že je to mechanickou vůlí, je nesmysl.
Koukli jsme osciloskopem na sekundární stranu zapalování a tam je vše naprosto stejné jako u mého auta. Krásně je vidět klidné hoření jiskry a rozdíl mezi aktivním a výfukovým výbojem.
Na log jsem koukal (je zde), ale žádný problém tam nevidím. Oproti mému vozu to má větší podtlak (v absolutní hodnotě) v režimu brzdění motorem, ale to je tak jediné co jsem postřehl.
Jinak auto ačkoliv je starší než to moje, nevypadá vůbec shnilé. Motor podle zvuku je v dobré kondici.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
mišus
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1505
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mišus »

A co ventily? Kontrolovali jste?
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7850
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mnov »

Ventily jsme nekontrolovali, protože jsem na to opravdu jen kouknul.
Jako u svého auta bych tím začal, ale tohle si musí majitel rozmyslet sám. On má měněná těsnění na víkách ventilů, bez seřízení vůle. >:-f
Na druhou stranu to preventivní seřízení vůle ventilů už ani výrobce nepředepisuje. Podle toho osciloskopu by se možná poznal i nějaký rozdíl v zapalování, ale nic takového jsem tam neviděl.
Kdyby to mělo karburátor, tak to nastavím, ale tady je to složitější, protože není co nastavovat. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“