Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od mamut »

Juras píše: Je to skutecne celkem jedno jak s tim kroutite, jednotka si ten tlak uhlida. Je dulezity jenom, aby tam bylo trochu predpeti a klapka nebyla pootevrena.
Tim sroubenim se da zvysit tlak jenom kdyz WG napojite naprimo bez solenoidu.
Přesně tak a pokud se to nepřestřelí, tak čim větší předpětí, tim rychlejší nástup turba.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od mamut »

Tak sme s Honzou udělali pár logů.
Honza dokonce na internetech našel mocný nástroj pro zobrazování hodnot.
Výsledkem je, že sme nic nezjistili, jen sme vydedukovali, že to vypadá, že tam skutečně něco má větší spoždění, než by mělo mít..
Další věcí je, že se to stále zhoršuje. Dřív se problém projevil při plnym plynu a až tak na 4. nebo 5. rychlostní stupeň. Teď už se nemusim vůbec snažit.

Přikládám graf, jedná se o jeden úsek, kdy je vidět jak tlak pulzuje a postupně se uklidňuje.. A taky je zde vidět, že tlak vyletí skutečně do vysokých hodnot (1,25baru).
Nejvíc asi ukáže, až vyzkouším jiný solenoid a mechaniku kolem WG.
Přílohy
graph.png
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od dethroned »

hele to zpoždění může být setrvačností turba...
jinak moc pěkná houpačka...každopádně mě to dává pocit, že by to nemusela být mechanika (myslím samotná klapka)..i když čert ví.
něco takového nám dělal forester S-turbo...nejdřív taky jen na 4 a 5 plnej plyn.
vyměnil jsem solenoid od Vrťase za litr a je pokoj. tak snad to bude i Tvůj případ.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od mamut »

Tak se vracím s dalším pokrokem.

Jedna z teorií byla, že může bejt podpálenej obtokovej ventil, tak sem to dneska tedy rozebral a vykouklo na mě tohle.
Co si o tom myslíte? :-)

Na http://forums.nasioc.com sem narazil na to, že netěsnící klapka může tenhle problém způsobovat a když si to přirovnám k tomu, že podobný chování mi vyvolával drobnej únik výfuku před turbem na svodech, mohlo by se tohle chovat obdobně.
Přílohy
DSC_9675.JPG
DSC_9677.JPG
DSC_9678.JPG
DSC_9685.JPG
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od Fiba »

No vidíš, to by možná vysvětlovalo to moje pocukávání, který se vždycky zmenší nebo úplně zmizí, když to na aspoň padesátikilometrové projížďce pořádně proženu. Jakoby se někde něco vypálilo, usadilo nebo tak něco. Pak to nějaký čas funguje v pohodě než se to zas městským popojížděním zhorší.
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od mamut »

Fiba píše:Jakoby se někde něco vypálilo, usadilo nebo tak něco. Pak to nějaký čas funguje v pohodě než se to zas městským popojížděním zhorší.
Ono to co tam ale vidíš nejsou usazeniny, ale materiál kterej tam má bejt a je propálenej.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od dethroned »

nejsem si jistý jestli takováto případná netěsnost může způsobit ty pulzace. viděl jsem už hodně turbín v mnohem horším stavu. toto mi přijde jak nové, žádné praskliny, karbonizace, hezky zabarvené svědčící o dokonalém spalování...jen to sedlo je možná trochu podpálené, ale není to z fotek moc dobře vidět. nicméně stejný mechanismus podpálení jako u ventilů zde nefunguje, klapka je zde trvale vystavena vysoké teplotě. není to spíš úsada? z těch fotek to opravdu není vidět:-)
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od mamut »

dethroned píše:nejsem si jistý jestli takováto případná netěsnost může způsobit ty pulzace. viděl jsem už hodně turbín v mnohem horším stavu.
Bohužel to usazenina neni.
Velká netěsnost to taky neni, ale je to jedna z možností, takže ji vyloučim a uvidíme co dál. A pokud to ani tohle nijak stav nezmění, sem v koncích a asi to pak dám někomu, kdo tomu rozumí :845:
Bohužel teď mi to turbo nejde rozebrat.... nepovolí a nepovolí a bušit kladivem se mi do něj moc nechce ::-DD:

Samotnýho mě překvapilo, jak je to tam všechno pěkně čistý.
Když sem ho viděl před třemi lety, když sme auto dělali, bylo všechno dost černý od sazí, včetně lopatek.

Jinak turbo má docela radiální vůli, ale během provozu nebere nijak zásadně olej a problémy s nim nikdy nebyly.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od mamut »

mamut píše:Bohužel to usazenina neni.
Beru zpět... usazenina to je, ale nevim jak s ní pryč.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od dethroned »

mechanicky se tam nedostaneš? znamená to teda, že ten oloupnutý povrch je základní plocha sedla?
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od mamut »

dethroned píše:znamená to teda, že ten oloupnutý povrch je základní plocha sedla?
Přesně tak.
Včera v noci sem ještě pomocí důlčíku oklepal většinu nánosu a už to jen začistit. Pak namontovat zpátky turbo a dál hledat příčinu problému :D

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Naposledy upravil(a) mamut dne stř bře 27, 2013 9:56 pm, celkem upraveno 1 x.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od dethroned »

::-DD: ::-DD: musíš to brát tak, že se člověk pořád učí. docela mě rozuzlení této ságy zajímá...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od HonzaCZ »

No to nejsi sám :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od mamut »

dethroned píše:::-DD: ::-DD: musíš to brát tak, že se člověk pořád učí. docela mě rozuzlení této ságy zajímá...
Já to tak právě beru a proto se na to pokouším přijít samodomo. Všechno je to o zkušenostech a jedině takhle je člověk získá.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba

Příspěvek od mamut »

Tak se sem po nějaké době vracím.
Dneska sem to zase všechno dal dohromady :-)

Co se na autě změnilo:
- očistil, zarovnal a vylapoval sem sedlo obtokovýho ventilu
- vyměnil sem hadici, která vede olej z turba zpátky do vany za silikonovou (předchozí byla nacucaná a naboptnalá jak houba)

a výsledek je zde:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SBBaQtMRWGs[/youtube]

Tedy vše funguje jak má, ale víme proč? :655:

Jinak jak se začala vypalovat měděná pasta, zinkovej sprej a vejfukovej tmel, valil se mi z podkapoty docela hustej modrej dým.. děsivá podívaná pro lidi kolem ::-DDD:
Naposledy upravil(a) mamut dne stř dub 03, 2013 9:56 pm, celkem upraveno 1 x.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“