Přesně tak a pokud se to nepřestřelí, tak čim větší předpětí, tim rychlejší nástup turba.Juras píše: Je to skutecne celkem jedno jak s tim kroutite, jednotka si ten tlak uhlida. Je dulezity jenom, aby tam bylo trochu predpeti a klapka nebyla pootevrena.
Tim sroubenim se da zvysit tlak jenom kdyz WG napojite naprimo bez solenoidu.
Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
Tak sme s Honzou udělali pár logů.
Honza dokonce na internetech našel mocný nástroj pro zobrazování hodnot.
Výsledkem je, že sme nic nezjistili, jen sme vydedukovali, že to vypadá, že tam skutečně něco má větší spoždění, než by mělo mít..
Další věcí je, že se to stále zhoršuje. Dřív se problém projevil při plnym plynu a až tak na 4. nebo 5. rychlostní stupeň. Teď už se nemusim vůbec snažit.
Přikládám graf, jedná se o jeden úsek, kdy je vidět jak tlak pulzuje a postupně se uklidňuje.. A taky je zde vidět, že tlak vyletí skutečně do vysokých hodnot (1,25baru).
Nejvíc asi ukáže, až vyzkouším jiný solenoid a mechaniku kolem WG.
Honza dokonce na internetech našel mocný nástroj pro zobrazování hodnot.
Výsledkem je, že sme nic nezjistili, jen sme vydedukovali, že to vypadá, že tam skutečně něco má větší spoždění, než by mělo mít..
Další věcí je, že se to stále zhoršuje. Dřív se problém projevil při plnym plynu a až tak na 4. nebo 5. rychlostní stupeň. Teď už se nemusim vůbec snažit.
Přikládám graf, jedná se o jeden úsek, kdy je vidět jak tlak pulzuje a postupně se uklidňuje.. A taky je zde vidět, že tlak vyletí skutečně do vysokých hodnot (1,25baru).
Nejvíc asi ukáže, až vyzkouším jiný solenoid a mechaniku kolem WG.
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
hele to zpoždění může být setrvačností turba...
jinak moc pěkná houpačka...každopádně mě to dává pocit, že by to nemusela být mechanika (myslím samotná klapka)..i když čert ví.
něco takového nám dělal forester S-turbo...nejdřív taky jen na 4 a 5 plnej plyn.
vyměnil jsem solenoid od Vrťase za litr a je pokoj. tak snad to bude i Tvůj případ.
jinak moc pěkná houpačka...každopádně mě to dává pocit, že by to nemusela být mechanika (myslím samotná klapka)..i když čert ví.
něco takového nám dělal forester S-turbo...nejdřív taky jen na 4 a 5 plnej plyn.
vyměnil jsem solenoid od Vrťase za litr a je pokoj. tak snad to bude i Tvůj případ.
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
Tak se vracím s dalším pokrokem.
Jedna z teorií byla, že může bejt podpálenej obtokovej ventil, tak sem to dneska tedy rozebral a vykouklo na mě tohle.
Co si o tom myslíte?
Na http://forums.nasioc.com sem narazil na to, že netěsnící klapka může tenhle problém způsobovat a když si to přirovnám k tomu, že podobný chování mi vyvolával drobnej únik výfuku před turbem na svodech, mohlo by se tohle chovat obdobně.
Jedna z teorií byla, že může bejt podpálenej obtokovej ventil, tak sem to dneska tedy rozebral a vykouklo na mě tohle.
Co si o tom myslíte?
Na http://forums.nasioc.com sem narazil na to, že netěsnící klapka může tenhle problém způsobovat a když si to přirovnám k tomu, že podobný chování mi vyvolával drobnej únik výfuku před turbem na svodech, mohlo by se tohle chovat obdobně.
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
No vidíš, to by možná vysvětlovalo to moje pocukávání, který se vždycky zmenší nebo úplně zmizí, když to na aspoň padesátikilometrové projížďce pořádně proženu. Jakoby se někde něco vypálilo, usadilo nebo tak něco. Pak to nějaký čas funguje v pohodě než se to zas městským popojížděním zhorší.
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
Ono to co tam ale vidíš nejsou usazeniny, ale materiál kterej tam má bejt a je propálenej.Fiba píše:Jakoby se někde něco vypálilo, usadilo nebo tak něco. Pak to nějaký čas funguje v pohodě než se to zas městským popojížděním zhorší.
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
nejsem si jistý jestli takováto případná netěsnost může způsobit ty pulzace. viděl jsem už hodně turbín v mnohem horším stavu. toto mi přijde jak nové, žádné praskliny, karbonizace, hezky zabarvené svědčící o dokonalém spalování...jen to sedlo je možná trochu podpálené, ale není to z fotek moc dobře vidět. nicméně stejný mechanismus podpálení jako u ventilů zde nefunguje, klapka je zde trvale vystavena vysoké teplotě. není to spíš úsada? z těch fotek to opravdu není vidět:-)
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
Bohužel to usazenina neni.dethroned píše:nejsem si jistý jestli takováto případná netěsnost může způsobit ty pulzace. viděl jsem už hodně turbín v mnohem horším stavu.
Velká netěsnost to taky neni, ale je to jedna z možností, takže ji vyloučim a uvidíme co dál. A pokud to ani tohle nijak stav nezmění, sem v koncích a asi to pak dám někomu, kdo tomu rozumí :845:
Bohužel teď mi to turbo nejde rozebrat.... nepovolí a nepovolí a bušit kladivem se mi do něj moc nechce ::-DD:
Samotnýho mě překvapilo, jak je to tam všechno pěkně čistý.
Když sem ho viděl před třemi lety, když sme auto dělali, bylo všechno dost černý od sazí, včetně lopatek.
Jinak turbo má docela radiální vůli, ale během provozu nebere nijak zásadně olej a problémy s nim nikdy nebyly.
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
Beru zpět... usazenina to je, ale nevim jak s ní pryč.mamut píše:Bohužel to usazenina neni.
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
mechanicky se tam nedostaneš? znamená to teda, že ten oloupnutý povrch je základní plocha sedla?
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
Přesně tak.dethroned píše:znamená to teda, že ten oloupnutý povrch je základní plocha sedla?
Včera v noci sem ještě pomocí důlčíku oklepal většinu nánosu a už to jen začistit. Pak namontovat zpátky turbo a dál hledat příčinu problému :D
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Naposledy upravil(a) mamut dne stř bře 27, 2013 9:56 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
::-DD: ::-DD: musíš to brát tak, že se člověk pořád učí. docela mě rozuzlení této ságy zajímá...
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
No to nejsi sám
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
Já to tak právě beru a proto se na to pokouším přijít samodomo. Všechno je to o zkušenostech a jedině takhle je člověk získá.dethroned píše:::-DD: ::-DD: musíš to brát tak, že se člověk pořád učí. docela mě rozuzlení této ságy zajímá...
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba
Tak se sem po nějaké době vracím.
Dneska sem to zase všechno dal dohromady
Co se na autě změnilo:
- očistil, zarovnal a vylapoval sem sedlo obtokovýho ventilu
- vyměnil sem hadici, která vede olej z turba zpátky do vany za silikonovou (předchozí byla nacucaná a naboptnalá jak houba)
a výsledek je zde:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SBBaQtMRWGs[/youtube]
Tedy vše funguje jak má, ale víme proč? :655:
Jinak jak se začala vypalovat měděná pasta, zinkovej sprej a vejfukovej tmel, valil se mi z podkapoty docela hustej modrej dým.. děsivá podívaná pro lidi kolem ::-DDD:
Dneska sem to zase všechno dal dohromady
Co se na autě změnilo:
- očistil, zarovnal a vylapoval sem sedlo obtokovýho ventilu
- vyměnil sem hadici, která vede olej z turba zpátky do vany za silikonovou (předchozí byla nacucaná a naboptnalá jak houba)
a výsledek je zde:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SBBaQtMRWGs[/youtube]
Tedy vše funguje jak má, ale víme proč? :655:
Jinak jak se začala vypalovat měděná pasta, zinkovej sprej a vejfukovej tmel, valil se mi z podkapoty docela hustej modrej dým.. děsivá podívaná pro lidi kolem ::-DDD:
Naposledy upravil(a) mamut dne stř dub 03, 2013 9:56 pm, celkem upraveno 1 x.