Jak funguje 4x4 u Subaru

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2441
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od JRJ »

Giorgio77 píše:1/ Samozřejmě (když už) je vždycky trapnější a nevhodnější "oplácení".
To je Tvůj názor a ačkoliv ho s Tebou nesdílím (protože si myslím, že dost záleží na tom jak se oplácí, že ne kažný dokáže vše snést, ...), neberu Ti ho.
Giorgio77 píše:2/ Citovat a nepřímo se vysmívat lidem s mentálním postižením je skutečně vrchol ubohosti a jediné co můžu je politovat tebe. Pokud chceš mám v širší rodině mentálně postiženého, můžeš se s ním sejít a uvidíš jestli ti to bude připadat vtipné.
Nemohu za to, že jsi nepochopil nadsázku.
Retarded.jpg
Giorgio77 píše:Zamysli se, než budeš příště něco psát. Reagovat už nebudu.
Slibuji, že už sem nebudu nic psát. Co kdybych se zamyslel a dopadlo to ještě hůř?
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
dlasky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: pát črc 08, 2011 10:36 am
Jméno a příjmení: Martin Dlask

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od dlasky »

Tak pozor, tato situace u Audi Q5 může nastat, že skutečně nevyjede, je-li jedna náprava na válcích. Nejde o podvod ze strany BMW. Podobné video je toto:

http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE

Proč to tak je? Audi využívá diferenciál Torsen. Už ze svého názvu vyplývá, že je torque sensitive. Znamená to, že funguje jako násobič momentů. Je-li na jedné nápravě moment 10 Nm, může přenést na druhou nápravu např. pětinásobek točivého momentu první nápravy. Záleží na svornosti použitého Torsenu. Jenže v případě válců je na jedné nápravě nulový točivý moment a jak známo z matemtiky cokoliv krát nula rovná se nula. Takže se na druhou nápravu nepřenese dostatečný moment. Kdo by mě chytal za slovo, tak na válcích není zcela nulový moment, ale hodně blízký nule.

V praxi tato situace nemůže nastat, nelze auto vykřížit tak, že by spočívalo na jedné nápravě a druhá byla ve vzduchu. Je-li těžiště vozidla někde na úrovni šaltr páky, může nastat jen to, že ve vzduchu bude LP a PZ kolo, nebo naopak PP a LZ, nikdy jinak. Pokud by skutečně auto mělo celou nápravu ve vzduchu, bude na 100% ležet na břiše a to mu už nic stejně nepomůže.

Tento problém by vyřešilo, pokud by u Audi fungovalo EDS i mezinápravově, což se asi ještě nenaučili (ostatně není důvod, viz. výše). EDS u Audi funguje vždy v rámci jedné nárpavy, vždy je to na přední - přibržďuje se PP nebo LP kolo podle toho, které se točí rychleji a u některých modelů je EDS i na zadní nápravě a přibržduje se rychleji se otáčející kolo v rámci zadní nárpavy. EDS u obou náprav však pracuje zcela odděleně.

Kdysi jsem u Audi posílal dotaz, přeposílám níže. Nejsem zastáncem Audi, ale jejich systém je spolu s AWD od Subaru to nejlepší, co je (podmínky on road, ne off road). Výhoda Audi je rychlá reakce Torsenu (Subaru AWD se musí zahřát visco spojka, aby zavírala centr. diff), u Torsenu Audi zase dochází ke tření. Tohle mi ale není jasné, protože v praxi neznám jediný případ opotřebení Torsenu u Audi, zatímco jsou známy případy zapečení visco spojky u centrálního diffu Subaru. Ať tak či tak, jak Torsen u Audi či AWD u Subaru je lepší než xDrive a v tomto vlákně umístěné video není nic jiného než laboratoř, která s praxí nemá nic společného.

---------------------------------------------------

Váš dotaz jsme přeposlali kolegům z technického oddělení a níže Vám zprostředkováváme jejich odpověď:

Jak sám ve Vašem dotazu uvádíte, jste vlastníkem vozidla Audi A4 quattro a můžete tedy sám nejlépe posoudit jízdní vlastnosti a možnosti vozidel Audi. V níže zmíněném "testu" je vozidlo umístěno, jak sám konstatujete, na válcích s nulovým odporem. Tato situace není v provozu vozidla reálná. Vozidlo nemůže spočívat na dvou kolech jedné nápravy. Pokud stojí vozidlo na třech kolech, zasáhne v takovém případě systém EDS tak, že je volně protáčející se kolo přibržděno a je tak zajištěn přenos síly. I když se vozidlo pohybuje na velmi kluzkém povrchu, nemůže nastat situace, že je na kolech jedné nápravy nulový odpor a to znamená, že je vždy přenášen točivý moment na obě nápravy. Řídící jednotka ESP registruje rozdíl otáček kol na nápravě a cíleným zásahem brzd usměrňuje podle potřeby přenos síly. U Vašeho vozidla Audi A4 je použit principiálně stejný systém regulece EDS.
Uvedená ukázka může být sice pro někoho zajímavá, ale nemá praktického významu a je určena pro diváky kteří neznají principy porovnávaných systémů. Systém pohonu použitý u vozidel Audi quattro je všeobecně hodnocen jako doposud nejlepší systém pohonu všach kol který byl u sériových vozidel zaveden a ve všech testech překonává,zvláště za zhoršených provozních podmínek, porovnávaná konkurenční vozidla.

S přátelským pozdravem



Monika Müllerová
Péče o zákazníky / Kundenbetreuung

Import Volkswagen Group s.r.o.
Radlická 740/113d
158 00 Praha 5
Czech Republic
tel.: +420 251 033 881
fax.: +420 251 033 904
E-mail: customercare@ivg.cz







-----Original Message-----
Posted At: Saturday, October 18, 2008 1:11 AM Posted To: Audi
Conversation: Dotaz na systém quattro
Subject: Dotaz na systém quattro

Dobrý den,

mám na Vás technický dotaz týkající se systému quattro použitého u vozů Audi. K napsání tohoto mailu mě přiměl test srovnávající systém quattro s konkurenčním systémem xDrive od BMW. V tomto testu je vůz umístěn zadní nápravou na pohyblivých válcích s nulovým odporem, přední náprava spočívá na pevném povrchu. Cílem je dostat se z těchto válců, což se vozu BMW podaří snadno, vozu AUDI nikoliv, zadní kola se protáčí, na kola přední nápravy nepůsobí dostatečný točivý moment, který by umožnil z válců sjet.

Odkaz na video je zde: http://www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE

Jelikož jsem vlastníkem vozu Audi A4 z roku 2005 se systémem quattro a dlouhodobým příznivcem těchto vozů, zajímají mě podrobnosti ohledně tohoto systému. Vím, že je zde použit mezinápravový diferenciál Torsen a znám jeho veškeré vlastnosti. K situaci, která je na videu by tedy mohlo skutečně dojít. Pokud jsem ale správně informován, všechny vozy Audi jsou cca od roku 1995 vybaveny systémem EDS, který supluje uzávěrky diferenciálů. Chci se tedy zeptat, proč nebyla u testovaného vozu tímto systémem přibrzděna zadní náprava tak, aby se zvýšil točivý moment přenášený na nápravu přední? Je to tím, že systém EDS funguje pouze v rámci jedné nápravy a přibrzďuje protáčející se kolo za účelem zvýšení přenášeného momentu na opačné straně? Pokud by systém fungoval v rámci obou náprav, tak v případě, že by vůz spočíval i na třech válcích, neměl by být problém po dosažení určitých otáček motoru a následném přibrzdění protáčejícíh se kol z válců sjet. Je samozřejmě možné, že v testu bylo použito "něco", co by vůz Audi záměrně znevýhodňovalo, např. odpojený systém EDS. Zajímalo by mě také, zda systém EDS u testovaného vozu je nastaven stejně jako u mého auta - Audi A4 quattro 2.0 TFSI.

Předem Vám děkuji za odpověď.

S pozdravem
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

dlasky píše:Výhoda Audi je rychlá reakce Torsenu (Subaru AWD se musí zahřát visco spojka, aby zavírala centr. diff), u Torsenu Audi zase dochází ke tření.
Tohle, ohledně Subaru, není úplně pravda.

1) Viscospojka se zahřát nemusí. Viskospojka, jak již název napovídá, je založena na principu viskozity nějakého média - konkrétně speciálního oleje, který je mezi lamelami spojky. Tohoto jevu se dostavuje i když je spojka studená. Stále je mezi oběma stranama spojky nějaký odpor, který umožňuje do jisté míry vyrovnávat kroutící momenty náprav. Pokud bychom mluvili o zahřátí, tak samozřejmě pokud mají lamely spojky navzájem rozdílné otáčky, tak se zahřívají a tepelnou roztažností zvětšují objem. Pokud je překročena určitá teplotní mez, tak se lamely rozepnou natolik, že se navzájem dotknou a vznikne tzv. hump efekt, kdy je spojka téměř mechanicky uzavřená (samozřejmě v rámci fyzikálních možností). Nevýhoda systému je, že pokud není v režimu hump efektu, tak se jedna náprava (ta bez trakce) vždy musí protáčet alespoň o trochu rychleji.

2) Systém s mezinápravovým diferenciálem s viskózní spojkou je jen jeden z čtyř systémů používaných u Subaru. Konkrétně Continuous AWD - viz http://subarufanclub.cz/wiki/technika/awd/start

Např. VTD nebo Active AWD (MPT) umí rozdělit na obě nápravy moment 50:50 a to ještě před jakýmkoliv pohybem vozidla. U VTD na rovině s předvolenou 1 na AT se sevření spojky na mezinápravovém diferenciálu pohybuje od cca 40 do 90% podle míry sešlápnutí plynového pedálu. Samozřejmě do toho vstupují další jevy jako rychlost, podélný náklon, natočení volantu atd. Takže pokud stojím na místě, dám za 1 a šlápnu plný plyn, tak mám k dispozici moment na obou nápravách, ať už je pod kolama cokoliv, ještě dřív než se rozjedu. Tento systém funguje samozřejmě zcela transparentně, za provozu, neustále se mění sevření mezinápravové "uzávěrky" podle aktuálních podmínek. Samozřejmě spolupracuje s VDC, což umožňuje eliminovat úniky momentu na úrovni jednotlivých kol.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
dlasky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: pát črc 08, 2011 10:36 am
Jméno a příjmení: Martin Dlask

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od dlasky »

HonzaCZ:

Máš pravdu s tou viskózou. To zahřívání jsem kdysi zažil u Opla Calibry, ochota přenášet moment za studena byla podstatně nižší než za tepla, ale to je dáno tím, že tam visco nic nezavírala, ale přenášela celý moment. Určitě viskoza přenáší moment i za studena. U Subaru viskoza jen zavírá, tak takový požadavek na přenos momentu není.

K bodu 2, porovnával jsem jen systém manuálů, u Audi se manuál vs. automat moc neliší, ale u Subaru významně. Ale nikdy jsem automat neměl a moc jim nerozumím.

Kdysi jsem vybíral mezi Legacy kombi a Audi A4 Avant. Nakonec jsem koupil toho Avanta, protože známej prodával zachovalé 1.8 T, tak jsem šel do jistoty, jinak jsem více tíhnul k Subaru. Ale s Avantem jsem spokojenej, motor má 140 kW, ikdyž jízdní vlastnosti má lepší Subaru. Jak stárnu, tak čím dál více preferuju třeba perfektní hudbu BOSE před rychlým průjezdem zatáčkou, takže dneska už je mi i to Audi asi bližší. Ikdyž BOSE do Subaru by šlo taky udělat, u Audi jsem to měl ale bez práce :-)
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od romull »

dlasky: Audi bylo moje vůbec první setkání se čtyřkolkou. Je to už hrozně dávno, ale byla to Audi 90 coupe S2 s turbomotorem 2,2 20V 162 kW. Na tehdejší dobu chvíli po revoluci, plnou škodovek a žigulíků pěknej drak a hodně zábavné auto, které mělo ale taky své neduhy ( především motor ) a bylo dost nepraktické ( nastupování + kufr ). Dlouho se proto neohřálo, ale jezdilo pěkně. Bylo z důvodu cestování na dlouhé trasy ( práce v D ) vyměněno za MB 190E a posléze za MB 300E. To byli naprosto bezproblémová auta, ale zase to nikam nevyjelo. Pak přišla ještě A6 Avant 2,5 TDI quattro z roku 2000, to byl zase prostorný celkem pohodlný kočár, ale opět se svými potížemi ( zase motor ).
Podle mě Audi vyjede všechno, nebo skoro všechno ( teda mimo novinek s Haldexem ), ale má hroznou potíž v těžkém předku a tomu se musí přizpůsibit nájezdová rychlost do zatáček, vůbec A6 moc ráda jezdila v zatáčce rovně :839: . Co se týká pohonu quattro, tak tam problémy nebyli ani z jedním z nich :826: .
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od dethroned »

btw, až na těchto záběrech jsem si uvědomil, jak jsou tyto dvě auta hnusná (Q5 a X1). skoro se vyrovnají novému forestíkovi :845:
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Pete
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 135
Registrován: sob led 21, 2012 1:03 am
Bydliště: Praha 9 + Vych.

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Pete »

:655: Nevím to jistě ale slyšel sem že X-Drive rozděluje výkon P/Z - 30/70%
ale že se prý nad 140 Km/h system vypne a jede jen zadek. :670:
Koncerny prý s haldexem umí 60/40%-P/Z pak sem ale někde četl že
Jety stále posílá ňáky procento (asi 4%) stále na zadek.Že by první mladoboleslavské ala AWD či 4WD :845:
Rád se poučím a vše si vysvětlím.
Jinak děkuji za vysvětlení proč tolika 4 kolek nezvladlo rolny např.:
AWD Wars viz.níže ale že to volvo (používajíc udajně Haldex )to dalo.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tpp5tW71qYI[/youtube]
Subaru Outback 05(lpg) 2.5 H4 121Kw/5°Mt (Hi/Lo)/At16"CCC
Jeep GCH ZJ 93 5.2 V8 155Kw/NP231/4,88/4"lift RC short arm/Mt 33"BH/F.D30High pinion(HD+Truetrack)/R.Chrysler 8,25"(HD+ARB)/řízení-„uderknuckle highsteer“/stabíky-RE
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 342
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od dofi »

skoda ze v vyse uvedenym videu nebyl nekdo s legem spec. B.
3x samosvor by mel rolny jistit.
a co jsem jednou zapadl s foresterem 2007 me matky tak mne zachranila deka pro psi :-) pod jednozadni kolo. dopadla spatne ale vzdy to posunula o par dcm - led schovanej pod snehem.

PS: at uz nekdo koupi to spec.B awd.cz. Mam z toho doma potize,kdyz navrhuju ze focus 2001 je jako druhe auto jiz nevyhovujici a hodilo by se spec.B. 2006.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Pete píše::655: Nevím to jistě ale slyšel sem že X-Drive rozděluje výkon P/Z - 30/70%
ale že se prý nad 140 Km/h system vypne a jede jen zadek. :670:
http://subarufanclub.cz/wiki/technika/k ... onu_xdrive
Pete píše:Koncerny prý s haldexem umí 60/40%-P/Z pak sem ale někde četl že
Jety stále posílá ňáky procento (asi 4%) stále na zadek.Že by první mladoboleslavské ala AWD či 4WD :845:
http://subarufanclub.cz/wiki/technika/k ... onu_haldex
Pete píše:Rád se poučím a vše si vysvětlím.
Jinak děkuji za vysvětlení proč tolika 4 kolek nezvladlo rolny např.:
AWD Wars viz.níže ale že to volvo (používajíc udajně Haldex )to dalo.
To video jsem sledoval před pár měsíci a ne zcela detailně. Ale pokud se jedná o adhezi na jediném kole, tak už to zase tolik nezáleží na použitém systému přenosu pohonu na nápravy, ale spíš na elektronickém systému zajišťujicím brzdění kol, na kterých vzniká únik točivého momentu. Takovýto systém musí být, pro použití při adhezi na jediném kole, docela sofistikovaný, aby správně poznal, že vozidlu se sice točí 3 kola, jedno stojí, ale že to znamená, že auto stojí a má 3 kola bez adheze a nevyhodnotil to třeba jako, že auto sice jede, ale jedno kolo táhme za sebou neroztočené (trochu nesmysl, ale kdo ví, jak ty systémy pracují a jak moc jsou "inteligentní").

Samozřejmě ve chvíli naplnění přítomnosti kvalitního elektronického systému se vracíme zpět k mechanice, která musí být schopná k tomu danému kolu přenést dostatek momentu.

Co si pamatuji z toho videa, tak mi přišlo v některých situacích, že problém je zejména řidičem, který nepochopitelně tůruje motor a u některých Subaru, u kterých bych předpokládal přítomnost VDC jsem přesvědčený, že nebylo aktviní, nebo byl můj předpoklad přítomnosti mylný.
dofi píše:skoda ze v vyse uvedenym videu nebyl nekdo s legem spec. B.
3x samosvor by mel rolny jistit.
Máš nějak reálně zjištěné, že spec. B. má samosvor i v předu nebo si to jenom myslíš?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od j3rry »

HonzaCZ píše:Máš nějak reálně zjištěné, že spec. B. má samosvor i v předu nebo si to jenom myslíš?
Lego Spec.B v manuálu má v podstatě stejný AWD systém jako normální Lego v manuálu s tím, že vzadu je místo otevřeného diffu mechanický samosvor typu TorSen (R180 normálně používaný u Imprezy STi). Přední diff, pokud se nemýlím, je otevřený... :655: Ale k překonání situace kdy jsou obě kola na jedné straně auta na válcích by to možná mohlo stačit v závislosti na tom, jak moc "nulový" odpor by ten zadní válec poskytoval... Páč pokud fakt nula, tak nula krát x bude vždycky nula, nebo aspoň mi to tedy tak bylo vysvětleno, že diferenciály typu TorSen umí přenést násobky točivého momentu, ale když by jedno kolo bylo ve vzduchu, tudíž s nulovým odporem, tak na to zatížené (tedy tam, kde je trakce) by se taky přeneslo nula Nm točivého momentu. No, každopádně pokud to budu mít možnost takhle na válcích někdy vyzkoušet, určitě pak poreferuju... :850:

P.S.: No, a i kdyby vepředu byl samosvor, nesměl by to být TorSen, páč jak píšu výše - pokud ty válce opravdu věrně simulujou nulový odpor, tak by se to stejně nepohnulo... STi má ale myslím v těch generacích, kdy se dělalo Legacy Spec.B jiný samosvor vepředu a vzadu - a starší newage STičko by s válcema nemělo mýt problém, páč tam je vepředu i vzadu lamelový samosvor. Proč ty válce nedalo to GTčko ale nevím - to by taky vzadu mělo mít nějaký samosvor, ne ?
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Fakt tam je torsen? Zajímavé - já myslel, že se u Subaru používají výhradně lamelové samosvory.

Každopádně tak jako tak, si myslím, že ty silniční verze se samosvory je mají nastavený pro jízdu po silnici. A to bude i případ toho GT. Prostě to není nastavené, aby to přenášelo takový krouťák mezi kolama, který je potřeba k vyjetí z těch překážek/válců - kór ze tří.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2441
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od JRJ »

Jo SpecB by podle přiloženého pdf, mělo mít vzadu Torsen. Že by mělo (jakýkoliv) samosvor vpředu se mi nezdá, bylo by to dost vošajstlich.

EDIT: citace z http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Su ... cy_spec._B
There are three six speed manual transmissions currently available for USDM Subarus. The STi and Legacy Spec B are the two vehicles that received them. The STi's 6MT has undergone various changes throughout the years, but have always had a limited slip front differential and the DCCD. In 2006, The STi's 6MT underwent some changes that included making the center differential a limited slip unit and a slight lengthening of some gears. The Spec. B's 6MT has different gear ratios (specifically 6th gear being longer) than the STi's unit, does not have DCCD, and neither the front nor center differentials are limited slip units.
Přílohy
Torsen Application Chart 2010-09-28.pdf
(49.28 KiB) Staženo 116 x
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18906
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od hamoun »

samosvor vepredu ma jenom STi ... :-)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
kosobecny
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 993
Registrován: pát zář 16, 2011 6:53 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Klatovy a okolí

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od kosobecny »

Subaru Outback H6 3.0 MY2000
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od ozawasan »

jen pro objektivitu - ten foryn má sání - takže to asi bude XTturbína s VTD - což je to nejlepší, co tam mohli strčit.... rád bych tam viděl normální automat nebo manuelu....
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“