Spojka a setrvačník
- ondrys
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 171
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Bydliště: Nové Město pod Smrkem
Spojka a setrvačník
Tak mám první vážnou poruchu na svém Legacy, odešla mi asi spojka a musel jsem dnes domů MHD.
Začalo to už včera, při každém vyšlápnutí spojky se ozýval takový nepatrný hluk, jako když dře kov na kov. Bohužel jsem byl na cestě do Prahy na důležité jednání. Cestou zpět mi v koloně v Legerově ulici začaly při každém vyšlápnutí spojky děsivě pískat klíňáky a motor měl tendenci ke chcípnutí :? . Dnes jsem jel z práce rovnou do servisu, aby se mi na to podívali. Přijel jsem do servisu v pohodě ale už jsem nemohl odjet, protože pískání ustoupilo děsným vibracím do spojkového pedálu. Podle kluků v servisu je tak na 80% problém na spojce. Zítra to rozeberou a dají mi vědět v čem to je. Modlím se aby to nebyl ten dvouhmotnostní setrvák. V servisu mi tvrdili že nový stojí 30 až 40 tisíc, což mi přišlo přehnané, protože ve starší diskuzi na subaruclubu je uvedená částka necelých 22 tisíc. Pokud to bude pouze lamelou, tak to budu mít za asi 11 tisíc, ale stále tam budu mít ten protivný dvouhmotnostní setrvačník.
Podle jiného experta na Subaru, se jedná o vadné ložisko setrvačníku a doporučil mi výměnit celou sadu spojky a setrvačníku za sadu z Forestera, kde není ten pitomý dvouhmotnostní setrvačník. Když jsem dnes zmínil tuto možnost v servisu, tak na mě divně koukali...
Jsem z toho tak trochu zmatený a naštvaný. Naštvaný hlavně na sebe, protože jsem původně chtěl jen a pouze automat, a nakonec jsem pohlehl manuálu :(
Uvidím co mi zítra zavolají.
Začalo to už včera, při každém vyšlápnutí spojky se ozýval takový nepatrný hluk, jako když dře kov na kov. Bohužel jsem byl na cestě do Prahy na důležité jednání. Cestou zpět mi v koloně v Legerově ulici začaly při každém vyšlápnutí spojky děsivě pískat klíňáky a motor měl tendenci ke chcípnutí :? . Dnes jsem jel z práce rovnou do servisu, aby se mi na to podívali. Přijel jsem do servisu v pohodě ale už jsem nemohl odjet, protože pískání ustoupilo děsným vibracím do spojkového pedálu. Podle kluků v servisu je tak na 80% problém na spojce. Zítra to rozeberou a dají mi vědět v čem to je. Modlím se aby to nebyl ten dvouhmotnostní setrvák. V servisu mi tvrdili že nový stojí 30 až 40 tisíc, což mi přišlo přehnané, protože ve starší diskuzi na subaruclubu je uvedená částka necelých 22 tisíc. Pokud to bude pouze lamelou, tak to budu mít za asi 11 tisíc, ale stále tam budu mít ten protivný dvouhmotnostní setrvačník.
Podle jiného experta na Subaru, se jedná o vadné ložisko setrvačníku a doporučil mi výměnit celou sadu spojky a setrvačníku za sadu z Forestera, kde není ten pitomý dvouhmotnostní setrvačník. Když jsem dnes zmínil tuto možnost v servisu, tak na mě divně koukali...
Jsem z toho tak trochu zmatený a naštvaný. Naštvaný hlavně na sebe, protože jsem původně chtěl jen a pouze automat, a nakonec jsem pohlehl manuálu :(
Uvidím co mi zítra zavolají.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Spojka a setrvačník
Ahoj Ondrys,
tak to je hnus a přeju štastný pořízení :good: . No automat je pohoda fakt pecka sekvenčka facá hmmmmmm :mrgreen: . Ne to nechce rejpat . Mrzí mně, že taková zkutečnost potkala. Zkus se zeptat Harryho rád ti poradí :good:
tak to je hnus a přeju štastný pořízení :good: . No automat je pohoda fakt pecka sekvenčka facá hmmmmmm :mrgreen: . Ne to nechce rejpat . Mrzí mně, že taková zkutečnost potkala. Zkus se zeptat Harryho rád ti poradí :good:
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka a setrvačník
Pokud máš v autě dvouhmotnostní setrvačník a budou ti to chtít měnit za celou sadu, tak si tam určitě nech dát jednohmotnostní z Forestra. Kéž by se téhle diskuse všiml Als a poradil.
Já osobně bych to tipoval taky na ložisko, jestliže se problém objevil vždycky při vyšlápnutí spojky. Kdyby to byla spojka, tak by se problém objevoval při rozjíždění. A jedinej komponent, kterej může způsobovat zvuk kov na kov je ložisko.
Já osobně bych to tipoval taky na ložisko, jestliže se problém objevil vždycky při vyšlápnutí spojky. Kdyby to byla spojka, tak by se problém objevoval při rozjíždění. A jedinej komponent, kterej může způsobovat zvuk kov na kov je ložisko.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka a setrvačník
Tak jsem si všiml :D
Podle mně se ti přidírá spojkové ložisko a postupně likviduje přítlačák (probrušuje pružinu), což se u tohoto vynálezu občas děje. Já bych to řešil asi tak to (pokud to ještě nemáš v záruce) - nový přítlačál, lamelu, spojkové ložisko, ložisko setrvačníku a na vrakáči bych koupil setrvačník, vystavovací vidličku s pružinkama a šrouby co drží setrvačník na klice - a to všechno na modely bez dvouhmotnostního setrvačníku (Forester, případně Impreza -obojí atmosfera).
Jo a asi bych nechal vyměnit gufero na klice.
Ale uvidíš co ti řeknou až to rozeberou.
Podle mně se ti přidírá spojkové ložisko a postupně likviduje přítlačák (probrušuje pružinu), což se u tohoto vynálezu občas děje. Já bych to řešil asi tak to (pokud to ještě nemáš v záruce) - nový přítlačál, lamelu, spojkové ložisko, ložisko setrvačníku a na vrakáči bych koupil setrvačník, vystavovací vidličku s pružinkama a šrouby co drží setrvačník na klice - a to všechno na modely bez dvouhmotnostního setrvačníku (Forester, případně Impreza -obojí atmosfera).
Jo a asi bych nechal vyměnit gufero na klice.
Ale uvidíš co ti řeknou až to rozeberou.
- hetzer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1785
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Bydliště: u Prostejova
Re: Spojka a setrvačník
als: vsechny atmo. Forestery a Imprezy maji jednohmotnostni setrvacniky?
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
- ondrys
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 171
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Bydliště: Nové Město pod Smrkem
Re: Spojka a setrvačník
Díky za rady chlapi :good: . V záruce to už není, je to r.v.1999. Jediný co mě trápí je, že v servisu kde mám teď auto nevědí, že se může spojková sada s dvouhmotnostním setrvačníkem vyměnit za sadu z Forestera s klasickým jednohmotnostním. Koukali na mě dost divně a tvrdili mi že to tam nepůjde napasovat, protože se jedná o úplně jiné díly. Musel jsem jim říct že to už jiní mají vyzkoušený a že to tam jde, aby připustili tu možnost. Uvidím co na to řeknou až to rozeberou, při nejhorším si to auto nechám odtáhnout někam, kde s tím tu zkušenost mají.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Spojka a setrvačník
Ondrys VJ cars ten je vyzkoušenej, né mnou osobně, ale Had tam jezdí a naprostá spokojenost :mrgreen: . Tak to tam děj než ti tam něco podělaj :twisted: . To bych je pak šel nakopat :twisted: . No a nebo mám ješte známého ve Stráži Pavas. Pokud by to bylo k nim do Stráže tak dej vědet já se s nima dohodnu,jsou taky specialisti na Suba takže se nemusíš obávat :good: . No ale to záleží na tvém rozhodnutí :good: kam to dáš.
- ondrys
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 171
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Bydliště: Nové Město pod Smrkem
Re: Spojka a setrvačník
Díky Tango, auto jsem včera nechal právě ve VJ Cars. Jel jsem tam rovnou, protože jsem u nich byl už dříve, a zatím jsem byl spokojenej. Tak doufám že neztratí moji důvěru. Dnes jsem jim volal co je nového a řekli mi, že to mají rozebraný, že je tam zadřené ložisko setrvačníku a spojka v čudu. Zítra to vše vymění při zachování původního setrvačníku, prý bude dál pískat, ale měl by údajně vydržet. Ještě se jim nestalo že by ho někdy museli měnit. Tak snad nebudu první.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Spojka a setrvačník
No tak to je supe zpráva Ondrys, to by fakt bylo k naštvání :good: . Jestli to dopadne takhle tak je to ještě finančne únosné :mrgreen: . Noa budeš mít na dlouho klíííííííídddddd 8) .
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka a setrvačník
hetzer - Dvouhmotnostní setrvačníky mají pouze Legacy a Outback od roku výroby 1998 respektive 1999, ostatní modely mají klasiku (turba taky nemaj dvouhmotnostní, ale tam je opačný způsob vypínání - na pružinu netlačíš,ale taháš za ní :D )
Akorát nevím jak je to u posledních modelů, ale myslím že na tom nic neměnili. Diesel předpokládam, že dvouhmotnost mít bude - ale ještě jsem neměl tu čest :oops:
Akorát nevím jak je to u posledních modelů, ale myslím že na tom nic neměnili. Diesel předpokládam, že dvouhmotnost mít bude - ale ještě jsem neměl tu čest :oops:
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Spojka a setrvačník
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
- ondrys
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 171
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Bydliště: Nové Město pod Smrkem
Re: Spojka a setrvačník
Tak jsem dnes byl v servisu pro auto. Vyměnili ložisko, lamelu a talíř spojky. Ložisko bylo celé modro-fialové, v takovém stavu ho ještě nikdy neviděli, a spojka byla skoro sjetá. Při té příležitosti jsem je požádal ať mi vymění i kosti stabilizátorů na přední nápravě. Celkově jsem ulehčil peněžence o necelých 13500 Kč :? . Teď to jezdí parádně :good: , již žádné cukání při rozjezdu, i chod pedálu spojky je mnohem lehčí. Jen to charakteristické pískání od setrvačníku zůstalo :( . Takže auto je připravené na sraz v Třeboni. Když na to zpětně myslím, tak jsem měl docela kliku že ta spojka definitivně odešla až v servisu a ne před měsícem na dovolené při přejezdu Grossglockneru... Tak ještě jednou díky Vám všem za rady a servisu VJ Cars za dobře odvedenou práci :good: .
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka a setrvačník
Tak to jsou dobré zprávy. Je dobře že tě VJ Cars nezklamali. :good:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Spojka a setrvačník
Ondrys tak to je super :good: . Ta cena není až tak kritická na to co píšeš je to paráda :good: . VJ CARS :winner: VJ CARS :winner:
- Painkiller
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 159
- Registrován: ned úno 14, 2010 10:30 pm
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: Spojka a setrvačník
Prosím o radu! Potřeboval bych vědět, zda se dá na Legacy kombi III (r. 2000) použít spojková sada (komplet) Legacy sedan II (1996). U obou je 2 litrový motor (EJ20), manuál..... Co jsem našel na netu, tak počet zubů je stejný, průměr se liší o 5 mm.. Ale je pravda, že v různých katalozích se občas údaje liší :655: budu rád i za nějaký odkaz :690:
Subaru Legacy 2.0, MT, MY99, LPG