Forester 03 VS forester 06

Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Forester 03 VS forester 06

Příspěvek od Marty73 »

Víte proč mají US modely redukci 1:1,198?
Jen myšlenka, ale protože jsou pouze s 2,5 l motory. Dává to smysl?
:713:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Kutiltim
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 260
Registrován: stř říj 27, 2010 3:48 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Forester 03 VS forester 06

Příspěvek od Kutiltim »

U 06 se mi zatím moc nelíbí přední maska, jinak jsou ty dva modely identické až na pár drobností. Radši bych bral 06, ale je to o penězích :839: No a redukce je prostě super ::-DDD: Forestr nebyl nikdy konstruován jako klasický Of-road :1774:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Uživatelský avatar
vojta
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 410
Registrován: pon lis 23, 2009 7:50 pm
Jméno a příjmení: Vojta
Bydliště: Jablonec

Re: Forester 03 VS forester 06

Příspěvek od vojta »

Marty73 píše:Víte proč mají US modely redukci 1:1,198?
Jen myšlenka, ale protože jsou pouze s 2,5 l motory. Dává to smysl?
:713:
Podle me v US maj vsichni automat, takze zadny redukce.

Dust: jestli s tim budes opravdu jezdit spis po silnici nez v terenu, tak jdi do 06, nebudes litovat :) Je lepsi i na dalnici, protoze ma jiny zprevodovani a pri 130 netoci tolik otacek. Muj 03 toci pri 130 GPS 4000 otacek a to uz ten motor docela rve.
Jestli me pamet neplete, forester 06 ma motor i lip odhlucnenej, ma vzadu kotouce atd. Kdyztak me nekdo opravi :)
Forester 2003 2.0 MT => Forester 2006 2.5 XT MT => Volvo XC70 2006 D5 MT
Uživatelský avatar
Dadid
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 597
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Bydliště: Plzeň

Re: Forester 03 VS forester 06

Příspěvek od Dadid »

vojta píše:Je lepsi i na dalnici, protoze ma jiny zprevodovani a pri 130 netoci tolik otacek. Muj 03 toci pri 130 GPS 4000 otacek a to uz ten motor docela rve.
Jestli me pamet neplete, forester 06 ma motor i lip odhlucnenej, ma vzadu kotouce atd. Kdyztak me nekdo opravi :)
Tak MY 08, 2,0L atmosféra má vzadu bubny. A na 4000 otáček taky 130 dle GPS -140 tacho.
Atmosféra v dvoulitru a manuálu má na nejdelší kvalt nejhorší převodovej poměr oproti automatu i turbíně - 0,871.
Viz tabulka co sem dal do vlákna Marty73.
Nebo to máš taky tady:
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 424#p13424
Naposledy upravil(a) Dadid dne čtv pro 09, 2010 4:49 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Uživatelský avatar
vojta
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 410
Registrován: pon lis 23, 2009 7:50 pm
Jméno a příjmení: Vojta
Bydliště: Jablonec

Re: Forester 03 VS forester 06

Příspěvek od vojta »

Dadid píše:Tak MY 08, 2,0L atmosféra má vzadu bubny. A na 4000 otáček taky 130 dle GPS -140 tacho.
Atmosféra v dvoulitru a manuálu má na nejdelší kvalt nejhorší převodovej poměr oproti automatu i turbíně - 0,871.
Viz tabulka co sem dal do vlákna Marty73.
Hm, tak to se omlouvam za mystifikaci, asi se to lisi vybavou. A ty nizsi otacky asi plati jen pro turbo: http://www.subaru.com.cz/viewtopic.php?t=818
Forester 2003 2.0 MT => Forester 2006 2.5 XT MT => Volvo XC70 2006 D5 MT
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 03 VS forester 06

Příspěvek od Doro »

Jasný souhlas s ostatními.....06-08 bude na asfalt jednoznačně lepší řešení než starší model.

Co se psal, ale platí do posledního :baseball:

I se svým forýskem sem ale dal přes 1000km za den a další den už sem se zase těšil na projížďku :826: ....a to sem normální...fakt :845:
::-DDD: ::-DDD:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
dust
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 94
Registrován: pon dub 26, 2010 12:20 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šťastný

Re: Forester 03 VS forester 06

Příspěvek od dust »

Tak se omlouvam za mystifakaci, chyba je na mem mozkovem pristroji.....
JO jo, vsichni forestrici maj redukci pomer 1:1,447 Spletl sem si to s outbackem, kterej mam 1:1,196, at uz MY 98-2002 tak MY 2003-2008
COz mi teda dela radost, ze ma forestrik MY 06 takovej redukci pomer.

Marty73- by to tim padem sedelo s tim US 2,5l motorem...

Slavekxxx- taky mam za to, ze sem videl prodavat par US modelu s MT a pritom to redukci nemelo....

Jinak sem koukal na ten prevodovej pomer u turba pri 5tem stupni: 0,74
Jak MY 03 tak i 2,5 MY 06

No, jeste si taky zahravam s myslenkou koupit model MY 01-02 (usetrit penize) a nechat si ho tak 2-3roky a pak skocit prave do naky MY 06, ktera se mi i vic libi nez 03 a za cas bude i levnejsi... Ke vsemu vse vizniva lepe pro tu 06 podle toho jak pisete. Kazdopadne vsem diky No, sem zvedavej co nakonec poridim :655:
Subaru Forester 2.0 XT, MT, MY 03
SUbaru Impreza 1.6, MT, MY 99
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49239
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 03 VS forester 06

Příspěvek od VDC »

Doro píše: ....a to sem normální...fakt :845:
::-DDD: ::-DDD:
Já ti nevim, thribothechnik říkal že nejsi... ::-DDD:


offtopic sorry, musel jsem... offtopic
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Bekr
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 547
Registrován: sob lis 26, 2011 9:47 pm

Re: Forester 03 VS forester 06

Příspěvek od Bekr »

Páč mi před pár dny přibyl v garáži k 2003-ce právě ještě mladší model, připojuji pár čerstvých dojmů

Forester 2.0X MY07 vs. MY03:
+ Motor - těch 25% výkonu navic je rozhodně znát a to i v nízkch otáčkách. Krouťák vrcholí o 300 ot. dříve než před faceliftem což je příjemné a ani po tomto vrcholu pocitově příliš neklesá což je velmi příjemné. Točit se to dá jak motorka. :826: Kde mu trochu chybí proti předchudci, je ve velmi nízkých otáčkách při rozjezdu. Chce to víc plynu a opatrněji se spojkou. Spotřebu zatím nejsem sto plně porovnat, ale při dálniční 130-tce se zdá být o cca půllitr nižší. Jinak co mi překvapilo, výrobce naopak udává hodnoty spotřeby po faceliftu asi až o 1 litr vyšší než před ním... :655:
+ Převodovka - teplá líp řadí, studená hůř, ale může to být jen specifikum dané rozdílnými oleji a opotředením
+ Jízdní vlastnosti - naladění odpružení a tlumení se zdá být o něco tužší, kola jsou větší a výsldkem je při srovnatelném konfortu až překvapivě leší chování na silnici a to zejména je-li pokrytá sněhem. Na druhou stranu řízení se mi zdá být nepatrně, ale opravdu jen nepatrně méně čitelné.
+ Zrcátka - zapoměl jsem uvést konečně dospělá zpětná zrcátka. Sice se říká co je malé, to je hezké, ale co je větší to je lepší. Tímto děkuji Timmovi za připomenutí.

- Kvalita interiéru - koberce, strop, potahy sedadel, to vše provedeno v nových levných materiálech, které nejsou příliš příjemné na dotek a působí vyloženě levně. Na druhou stranu jejich trvanlivost není horší, ba právě naopak.
- Detaily v interiéru - z úsporných důvodů chybí sposta různých maličkostí jako např. kapsa na opěradle řidiče, háček na podlážce rezervy atd. Nutno ovšem podotknout, že některé praktické detaily, jako např. organizér v rezervě, naopak přibyly.
- Funkčnost topení - v automatickém módu topení preferuje ofuk horními výdechy, což mi zrovna nevyhovuje. U staršího modelu to bylo naopak, topí dolů na nohy. Navíc novější model snad vůbec na řídičovy nohy nefouká (nebo to mám ňáký rozbytý...). Dál je strašně náchylný na zamžívání skel a to zejména bočních a to i při zapnuté klimošce. Při přepnutí na vnitřní cirkulaci se klimoška neaktivuje automaticky, jako u předchůdce, ale musí ji člověk zapnout sám. Což se jeví jakoby svobodnější co se týče řidičova rozhodování, ale prakticky to většinou znamená za jízdy mačkat dva čudly místo jednoho.
- Natěsnanost v motorovém prostoru - prostor je už řádně zaplněn a už teď se těším, až budu měnit nějakou žárovku.

Závěrem bych to shrnul asi takto. I přes nesporná vylepšení a silnější motor mi je příjemnějším společníkem na cestě starší model. :826:
Naposledy upravil(a) Bekr dne ned úno 12, 2012 11:36 am, celkem upraveno 1 x.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Uživatelský avatar
Kutiltim
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 260
Registrován: stř říj 27, 2010 3:48 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Forester 03 VS forester 06

Příspěvek od Kutiltim »

Zajímavé postřehy, co mě osobně vadí na mém ročníku.....to je velikost zpětných zrcátek. Po faceliftu se zvětšily a já jsem si připadal , jakobych kokukal do televize. :670:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Forester 03 VS forester 06

Příspěvek od garmont »

Který z modelů je vhodnější pro provoz na lpg? Starší model má ventily seřiditělné šroubkem, nověší model má jakési "hrníčky" - což asi vymezení ventilů nebude levné - nebo se pletu?
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester 03 VS forester 06

Příspěvek od yohn »

garmont píše:Který z modelů je vhodnější pro provoz na lpg? Starší model má ventily seřiditělné šroubkem, nověší model má jakési "hrníčky" - což asi vymezení ventilů nebude levné - nebo se pletu?
MY03 je SOHC, MY2006 je DOHC. Vhodnejsi pro provoz na LPG tedy starsi modely SF a SG.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Odpovědět

Zpět na „Forester“