Forester 03 VS forester 06
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Forester 03 VS forester 06
Víte proč mají US modely redukci 1:1,198?
Jen myšlenka, ale protože jsou pouze s 2,5 l motory. Dává to smysl?
:713:
Jen myšlenka, ale protože jsou pouze s 2,5 l motory. Dává to smysl?
:713:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Re: Forester 03 VS forester 06
U 06 se mi zatím moc nelíbí přední maska, jinak jsou ty dva modely identické až na pár drobností. Radši bych bral 06, ale je to o penězích :839: No a redukce je prostě super ::-DDD: Forestr nebyl nikdy konstruován jako klasický Of-road
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
- vojta
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 410
- Registrován: pon lis 23, 2009 7:50 pm
- Jméno a příjmení: Vojta
- Bydliště: Jablonec
Re: Forester 03 VS forester 06
Podle me v US maj vsichni automat, takze zadny redukce.Marty73 píše:Víte proč mají US modely redukci 1:1,198?
Jen myšlenka, ale protože jsou pouze s 2,5 l motory. Dává to smysl?
:713:
Dust: jestli s tim budes opravdu jezdit spis po silnici nez v terenu, tak jdi do 06, nebudes litovat Je lepsi i na dalnici, protoze ma jiny zprevodovani a pri 130 netoci tolik otacek. Muj 03 toci pri 130 GPS 4000 otacek a to uz ten motor docela rve.
Jestli me pamet neplete, forester 06 ma motor i lip odhlucnenej, ma vzadu kotouce atd. Kdyztak me nekdo opravi
Forester 2003 2.0 MT => Forester 2006 2.5 XT MT => Volvo XC70 2006 D5 MT
Re: Forester 03 VS forester 06
Tak MY 08, 2,0L atmosféra má vzadu bubny. A na 4000 otáček taky 130 dle GPS -140 tacho.vojta píše:Je lepsi i na dalnici, protoze ma jiny zprevodovani a pri 130 netoci tolik otacek. Muj 03 toci pri 130 GPS 4000 otacek a to uz ten motor docela rve.
Jestli me pamet neplete, forester 06 ma motor i lip odhlucnenej, ma vzadu kotouce atd. Kdyztak me nekdo opravi
Atmosféra v dvoulitru a manuálu má na nejdelší kvalt nejhorší převodovej poměr oproti automatu i turbíně - 0,871.
Viz tabulka co sem dal do vlákna Marty73.
Nebo to máš taky tady:
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 424#p13424
Naposledy upravil(a) Dadid dne čtv pro 09, 2010 4:49 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
- vojta
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 410
- Registrován: pon lis 23, 2009 7:50 pm
- Jméno a příjmení: Vojta
- Bydliště: Jablonec
Re: Forester 03 VS forester 06
Hm, tak to se omlouvam za mystifikaci, asi se to lisi vybavou. A ty nizsi otacky asi plati jen pro turbo: http://www.subaru.com.cz/viewtopic.php?t=818Dadid píše:Tak MY 08, 2,0L atmosféra má vzadu bubny. A na 4000 otáček taky 130 dle GPS -140 tacho.
Atmosféra v dvoulitru a manuálu má na nejdelší kvalt nejhorší převodovej poměr oproti automatu i turbíně - 0,871.
Viz tabulka co sem dal do vlákna Marty73.
Forester 2003 2.0 MT => Forester 2006 2.5 XT MT => Volvo XC70 2006 D5 MT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4047
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester 03 VS forester 06
Jasný souhlas s ostatními.....06-08 bude na asfalt jednoznačně lepší řešení než starší model.
Co se psal, ale platí do posledního
I se svým forýskem sem ale dal přes 1000km za den a další den už sem se zase těšil na projížďku :826: ....a to sem normální...fakt :845:
::-DDD: ::-DDD:
Co se psal, ale platí do posledního
I se svým forýskem sem ale dal přes 1000km za den a další den už sem se zase těšil na projížďku :826: ....a to sem normální...fakt :845:
::-DDD: ::-DDD:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: pon dub 26, 2010 12:20 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šťastný
Re: Forester 03 VS forester 06
Tak se omlouvam za mystifakaci, chyba je na mem mozkovem pristroji.....
JO jo, vsichni forestrici maj redukci pomer 1:1,447 Spletl sem si to s outbackem, kterej mam 1:1,196, at uz MY 98-2002 tak MY 2003-2008
COz mi teda dela radost, ze ma forestrik MY 06 takovej redukci pomer.
Marty73- by to tim padem sedelo s tim US 2,5l motorem...
Slavekxxx- taky mam za to, ze sem videl prodavat par US modelu s MT a pritom to redukci nemelo....
Jinak sem koukal na ten prevodovej pomer u turba pri 5tem stupni: 0,74
Jak MY 03 tak i 2,5 MY 06
No, jeste si taky zahravam s myslenkou koupit model MY 01-02 (usetrit penize) a nechat si ho tak 2-3roky a pak skocit prave do naky MY 06, ktera se mi i vic libi nez 03 a za cas bude i levnejsi... Ke vsemu vse vizniva lepe pro tu 06 podle toho jak pisete. Kazdopadne vsem diky No, sem zvedavej co nakonec poridim :655:
JO jo, vsichni forestrici maj redukci pomer 1:1,447 Spletl sem si to s outbackem, kterej mam 1:1,196, at uz MY 98-2002 tak MY 2003-2008
COz mi teda dela radost, ze ma forestrik MY 06 takovej redukci pomer.
Marty73- by to tim padem sedelo s tim US 2,5l motorem...
Slavekxxx- taky mam za to, ze sem videl prodavat par US modelu s MT a pritom to redukci nemelo....
Jinak sem koukal na ten prevodovej pomer u turba pri 5tem stupni: 0,74
Jak MY 03 tak i 2,5 MY 06
No, jeste si taky zahravam s myslenkou koupit model MY 01-02 (usetrit penize) a nechat si ho tak 2-3roky a pak skocit prave do naky MY 06, ktera se mi i vic libi nez 03 a za cas bude i levnejsi... Ke vsemu vse vizniva lepe pro tu 06 podle toho jak pisete. Kazdopadne vsem diky No, sem zvedavej co nakonec poridim :655:
Subaru Forester 2.0 XT, MT, MY 03
SUbaru Impreza 1.6, MT, MY 99
SUbaru Impreza 1.6, MT, MY 99
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49409
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester 03 VS forester 06
Já ti nevim, thribothechnik říkal že nejsi... ::-DDD:Doro píše: ....a to sem normální...fakt :845:
::-DDD: ::-DDD:
offtopic sorry, musel jsem... offtopic
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Forester 03 VS forester 06
Páč mi před pár dny přibyl v garáži k 2003-ce právě ještě mladší model, připojuji pár čerstvých dojmů
Forester 2.0X MY07 vs. MY03:
+ Motor - těch 25% výkonu navic je rozhodně znát a to i v nízkch otáčkách. Krouťák vrcholí o 300 ot. dříve než před faceliftem což je příjemné a ani po tomto vrcholu pocitově příliš neklesá což je velmi příjemné. Točit se to dá jak motorka. :826: Kde mu trochu chybí proti předchudci, je ve velmi nízkých otáčkách při rozjezdu. Chce to víc plynu a opatrněji se spojkou. Spotřebu zatím nejsem sto plně porovnat, ale při dálniční 130-tce se zdá být o cca půllitr nižší. Jinak co mi překvapilo, výrobce naopak udává hodnoty spotřeby po faceliftu asi až o 1 litr vyšší než před ním... :655:
+ Převodovka - teplá líp řadí, studená hůř, ale může to být jen specifikum dané rozdílnými oleji a opotředením
+ Jízdní vlastnosti - naladění odpružení a tlumení se zdá být o něco tužší, kola jsou větší a výsldkem je při srovnatelném konfortu až překvapivě leší chování na silnici a to zejména je-li pokrytá sněhem. Na druhou stranu řízení se mi zdá být nepatrně, ale opravdu jen nepatrně méně čitelné.
+ Zrcátka - zapoměl jsem uvést konečně dospělá zpětná zrcátka. Sice se říká co je malé, to je hezké, ale co je větší to je lepší. Tímto děkuji Timmovi za připomenutí.
- Kvalita interiéru - koberce, strop, potahy sedadel, to vše provedeno v nových levných materiálech, které nejsou příliš příjemné na dotek a působí vyloženě levně. Na druhou stranu jejich trvanlivost není horší, ba právě naopak.
- Detaily v interiéru - z úsporných důvodů chybí sposta různých maličkostí jako např. kapsa na opěradle řidiče, háček na podlážce rezervy atd. Nutno ovšem podotknout, že některé praktické detaily, jako např. organizér v rezervě, naopak přibyly.
- Funkčnost topení - v automatickém módu topení preferuje ofuk horními výdechy, což mi zrovna nevyhovuje. U staršího modelu to bylo naopak, topí dolů na nohy. Navíc novější model snad vůbec na řídičovy nohy nefouká (nebo to mám ňáký rozbytý...). Dál je strašně náchylný na zamžívání skel a to zejména bočních a to i při zapnuté klimošce. Při přepnutí na vnitřní cirkulaci se klimoška neaktivuje automaticky, jako u předchůdce, ale musí ji člověk zapnout sám. Což se jeví jakoby svobodnější co se týče řidičova rozhodování, ale prakticky to většinou znamená za jízdy mačkat dva čudly místo jednoho.
- Natěsnanost v motorovém prostoru - prostor je už řádně zaplněn a už teď se těším, až budu měnit nějakou žárovku.
Závěrem bych to shrnul asi takto. I přes nesporná vylepšení a silnější motor mi je příjemnějším společníkem na cestě starší model. :826:
Forester 2.0X MY07 vs. MY03:
+ Motor - těch 25% výkonu navic je rozhodně znát a to i v nízkch otáčkách. Krouťák vrcholí o 300 ot. dříve než před faceliftem což je příjemné a ani po tomto vrcholu pocitově příliš neklesá což je velmi příjemné. Točit se to dá jak motorka. :826: Kde mu trochu chybí proti předchudci, je ve velmi nízkých otáčkách při rozjezdu. Chce to víc plynu a opatrněji se spojkou. Spotřebu zatím nejsem sto plně porovnat, ale při dálniční 130-tce se zdá být o cca půllitr nižší. Jinak co mi překvapilo, výrobce naopak udává hodnoty spotřeby po faceliftu asi až o 1 litr vyšší než před ním... :655:
+ Převodovka - teplá líp řadí, studená hůř, ale může to být jen specifikum dané rozdílnými oleji a opotředením
+ Jízdní vlastnosti - naladění odpružení a tlumení se zdá být o něco tužší, kola jsou větší a výsldkem je při srovnatelném konfortu až překvapivě leší chování na silnici a to zejména je-li pokrytá sněhem. Na druhou stranu řízení se mi zdá být nepatrně, ale opravdu jen nepatrně méně čitelné.
+ Zrcátka - zapoměl jsem uvést konečně dospělá zpětná zrcátka. Sice se říká co je malé, to je hezké, ale co je větší to je lepší. Tímto děkuji Timmovi za připomenutí.
- Kvalita interiéru - koberce, strop, potahy sedadel, to vše provedeno v nových levných materiálech, které nejsou příliš příjemné na dotek a působí vyloženě levně. Na druhou stranu jejich trvanlivost není horší, ba právě naopak.
- Detaily v interiéru - z úsporných důvodů chybí sposta různých maličkostí jako např. kapsa na opěradle řidiče, háček na podlážce rezervy atd. Nutno ovšem podotknout, že některé praktické detaily, jako např. organizér v rezervě, naopak přibyly.
- Funkčnost topení - v automatickém módu topení preferuje ofuk horními výdechy, což mi zrovna nevyhovuje. U staršího modelu to bylo naopak, topí dolů na nohy. Navíc novější model snad vůbec na řídičovy nohy nefouká (nebo to mám ňáký rozbytý...). Dál je strašně náchylný na zamžívání skel a to zejména bočních a to i při zapnuté klimošce. Při přepnutí na vnitřní cirkulaci se klimoška neaktivuje automaticky, jako u předchůdce, ale musí ji člověk zapnout sám. Což se jeví jakoby svobodnější co se týče řidičova rozhodování, ale prakticky to většinou znamená za jízdy mačkat dva čudly místo jednoho.
- Natěsnanost v motorovém prostoru - prostor je už řádně zaplněn a už teď se těším, až budu měnit nějakou žárovku.
Závěrem bych to shrnul asi takto. I přes nesporná vylepšení a silnější motor mi je příjemnějším společníkem na cestě starší model. :826:
Naposledy upravil(a) Bekr dne ned úno 12, 2012 11:36 am, celkem upraveno 1 x.
Bekr
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Subaru Forester 2.0X Comfort 2003
Subaru Forester 2.0X Active 2007
Subaru Forester 2.5XT Low 2008
Subaru Outback 2.5i Executive ES 2020
GSX400SH 88 & XJR1300 00 & S22 60
Re: Forester 03 VS forester 06
Zajímavé postřehy, co mě osobně vadí na mém ročníku.....to je velikost zpětných zrcátek. Po faceliftu se zvětšily a já jsem si připadal , jakobych kokukal do televize. :670:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Re: Forester 03 VS forester 06
Který z modelů je vhodnější pro provoz na lpg? Starší model má ventily seřiditělné šroubkem, nověší model má jakési "hrníčky" - což asi vymezení ventilů nebude levné - nebo se pletu?
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester 03 VS forester 06
MY03 je SOHC, MY2006 je DOHC. Vhodnejsi pro provoz na LPG tedy starsi modely SF a SG.garmont píše:Který z modelů je vhodnější pro provoz na lpg? Starší model má ventily seřiditělné šroubkem, nověší model má jakési "hrníčky" - což asi vymezení ventilů nebude levné - nebo se pletu?
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999