BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
- dofi
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 342
- Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
- Jméno a příjmení: Filip Černoch
- Bydliště: Jihlava
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Mám dobrou zprávu pro všechny s "traktoristy",kteří mají Euro 5 diesel. Měl jsem v práci konečně čas a experimentoval s androidem galaxy S, nakrmil jsem custom extra PID 16bit příkazy (22 hex), zakteré děkuji
Subaru Diesel Crew,
do TORQUE PRO. a Výsledkem bylo ,že ihned po připojení k ECU můžu zobrazit ev. logovat či alert na teplotu katalyzátoru, teplotu výf. plynů, teplotu DPF, předpokládané soot accumulation či oil dilution.
Návod : http://subdiesel.wordpress.com
Těším se na zkušenosti nasledovníků.
PS: na probíhající regeneraci je tam přímo trigger, takže alert v torque 100% přesný!!!
Subaru Diesel Crew,
do TORQUE PRO. a Výsledkem bylo ,že ihned po připojení k ECU můžu zobrazit ev. logovat či alert na teplotu katalyzátoru, teplotu výf. plynů, teplotu DPF, předpokládané soot accumulation či oil dilution.
Návod : http://subdiesel.wordpress.com
Těším se na zkušenosti nasledovníků.
PS: na probíhající regeneraci je tam přímo trigger, takže alert v torque 100% přesný!!!
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
- dofi
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 342
- Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
- Jméno a příjmení: Filip Černoch
- Bydliště: Jihlava
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Ještě bych potřeboval dobrého angličtináře co znamená "Glow Relay switch",
relay - štafeta , vysílat
glow - tlumená záře , tlumeně svítit
moje fantazie je na to krátká...
relay - štafeta , vysílat
glow - tlumená záře , tlumeně svítit
moje fantazie je na to krátká...
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
- cross
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv úno 25, 2010 9:32 pm
- Bydliště: CH|VD
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Na téma svítící kontrolky DPF. Mám Forestra r.v. 2010 Euro 5, najeto 33 tisíc. Jezdím s ním denně do práce (55 km převážně po dálnici každým směrem). Příležitostně delší trasy, příležitostně kratší (někdy se tomu člověk nevyhne). Minulý týden jsem jel po půl roce 920 km v kuse do Čech. Kontrolka DPF, kterou jsem nikdy neviděl :-] se rozblikala asi po 30 km na dálnici. Před sebou dalších 900, v autě ženu, tchýni a půlročního syna, trochu mě zamrazilo, ale zavzpomínal jsem na manuál a usoudil, že když jenom bliká, je to ještě OK. Asi po sto padesáti kilometrech pomalým dálničním tempem (máme tu 120 a radary...) kontrolka zhasla, měl jsem dojem, že proběhla regenerace (povyskočily otáčky při jinak stálém tempu). Po dalších asi sto se opět rozblikala. To už jsme byli v říši neboli v Německu, tak jsem to trochu osolil. Podle všeho proběhla další regenerace při stálé rychlosti 150 (GPS), kontrolka zhasla a od té doby jsem ji neviděl. (Od té doby najeto dalších cca 1500 km.)
Teď váhám, jestli s tím mám zamířit do servisu, ale spíš to nechám být, pokud to na mě zase nezabliká.
Teď váhám, jestli s tím mám zamířit do servisu, ale spíš to nechám být, pokud to na mě zase nezabliká.
Mitsu Outlander 2.0 Diamond, jako host :-]
ex Subaru Forester 2.0D XS Limited MY10
ex Subaru Forester 2.0 Comfort MY07
ex Subaru Forester 2.0D XS Limited MY10
ex Subaru Forester 2.0 Comfort MY07
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16114
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
cross: s tou rychlostí nevím, zda šlápnout na plný plyn pomůže. Dnes jsem byl v Praze a regenerace podle tablety proběhla 2x, cca po 100 km. Když jsem uviděl na tabletě , že Throttle jede dolů (normálně má EURO IV Throttle 78%), tak jsem jel 120 km/h a regenerace běžela bez problémů. Jakmile jsem ale potřeboval předjet a přidal jsem víc plynu, tak Throttle letěl nahoru a vypadalo to, že regenerace se pozastavuje. Jakmile jsem se zařadil a jel těch 120 tacho, tak Throttle skočil dolů a regenerace běžela bez problémů. Při cestě domů jsem se zastavoval na McD u Poděbrad a kupoval jsem ovocné taštičky v McDrive. 2 minuty před McD začala regenerace a já se začal bát, že regenerace se stáním "zastaví". Chvíli (asi 5 minut) jsem čekal na vyřízení, ale Throttle byl stále dole a druhá teplota DPFka byla stále kolem 420 stupňů. Jakmile jsem se rozjel a ustálil tempo (120 tacho), tak teplota skočila na 650 stupňů a regenerace normálně proběhla.
Podle mne na doběhnutí regenerace je potřeba nevypínat motor (doběhne i v silniční zácpě - cca 450 stupňů) a držet rychlost = nedávat plný plyn, protože ŘJ potom asi vypne regeneraci násilně.
Jinak stále běží regenerace po cca 100 km i když je venkovní teplota +15.
Podle mne na doběhnutí regenerace je potřeba nevypínat motor (doběhne i v silniční zácpě - cca 450 stupňů) a držet rychlost = nedávat plný plyn, protože ŘJ potom asi vypne regeneraci násilně.
Jinak stále běží regenerace po cca 100 km i když je venkovní teplota +15.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
požadavek na plný plyn (plný výkon) zastavuje regeneraci DPF, jakož i např. vypíná klimatizaci, bo bezpečnost je nejdůležitější!!
:845: :845:
:845: :845:
- connect
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 152
- Registrován: ned led 23, 2011 8:33 pm
- Jméno a příjmení: Petr Dobosz
- Bydliště: Praha / Stockholm
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Mam najeto neco pres 76000 a kontrolku jsem jeste nevidel ani jednou rozsvicenou, tuk, tuk... cca 90% najezdu tvori presuny po evropskych dalnicich.
Subaru Outback 2.0D MY11
Mazda3 2.0i MY14 AT
Mazda3 2.0i MY14 AT
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
To nevím, jak to přesně myslíš. Důležitá je teplota na druhém čidle. Po několikaměsíčním testování jsem jednoznačně dospěl k tomuto závěru. Aby se DPF co nejméně zaplňoval, je třeba mít druhou teplotu tak na 450 st.. Zdůrazňuji, že mám EURO4, kde jsou teploty položeny výše. Pak mám regeneraci cca 1 x za dvě nádrže, což je myslím dobrý stav. Jakmile jsou otáčky kolem 2000 ot., a jízda je taková bez prudší akcelerace, tak je teplota na druhém čidle ani ne do 250 st.. a pak to regeneruje i 2 až 3x za nádrž. Takže pokud si někdo myslí, že trasa cca 40 km poklidným tempem stačí na správné vypalování, tak to je omyl. Já mám takovou trasu 40 tam a 40 zpátky přes mírné kopce bez možnosti akcelerace na max. 4 r.s., většinou na 3.r.s.. (samé obce, zatáčky, radary). Jednou jsem to dal v týdnu 6 x, vždy denně. A výsledek byl 3x regenerace za necelou nádrž. Teplota na druhém čidle nikdy nedosáhla nad 300 st.. Mohu poskytnout grafy z TorquePro (akcelerace, otáčky, vacuum, rychlost, teploty na DPFku, throttle). Samozřejmě jsem se vyděsil, probral jsem tento stav s Catanou a došli jsme ke stejnému poznatku, on s jízdami po Praze. Navíc pokud se k tomu přidají vyšší venkovní teploty, tak se to zhorší.quickly píše:Jinak stále běží regenerace po cca 100 km i když je venkovní teplota +15.
A to je přesně ta skladba cest u "cross". Trasa sice 50 km tam a zpět, ale v poklidném tempu. Těžká rada, asi by to chtělo najít po trase úsek, kde se dá jet svižně s akcelerací. Dlouhodobě takový režim asi bude stav DPFka zhoršovat. Vzal bych diagnostiku a tak jako Dofi bych sledoval zaplnění filtru. Zcela zásadní vliv na to má stání v kolonách s nezahřátým motorem. Stačí 10 min na závorách nebo ve městě a regenerace opakovaně po 200 km.
Na DE webu je popsán případ, že DPF měl vadné vyhodnocování zaplnění DPF a často regeneroval. Chyba byla v kabeláži čidel či čidlu samotném. Bohužel diagnostika nedokáže odhalit chybné snímání. Čidlo funguje, hodnoty čte, ale že je čte špatně, to údajně nelze odhalit. Takže přišlo se na to až kompletní výměnou čidel s kabeláží.
Mám taky výsledek regenerace na trase cca 3600 km tam a zpět po dálnici. Trasa CR, SK, HU, SRB, BG a zpět. Pouze 3 regenerace, 4-tá proběhla až na začátku dalšího tankování už doma. Auto v zátěži, jízdní průměr cca 110 km/hod, max 160 km/hod (dle GPS)., spotřeba 6,8 l/100 bez přepočtu, pravda na rakouskou OMV.
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5404
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
cross píše:...... se rozblikala asi po 30 km na dálnici.......jenom bliká, je to ještě OK. ........ Po dalších asi sto se opět rozblikala. .....
Teď váhám, jestli s tím mám zamířit do servisu, ale spíš to nechám být, pokud to na mě zase nezabliká.
No ja bych rekl, ze pokud kontrolka blika, tak uz to na navstevu servisu je. Prvni faze je ze sviti a to se pak ma jet a vypalovat...
Druha faze je ze blika a s tim se musi na nuceny vypaleni do servisu...
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16114
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
romik: tu nízkou teplotu jsem psal z toho důvodu, že catana někde (myslím) psal, že se zvýšenou venkovní teplotou se zkracuje interval regenerací. Podle popisu už chápu, proč mám regeneraci "tak často". Nejezdím sportovně a proto se DPFko plní u mne častěji. V zimě u mne probíhala regenerace cca po 200 km, teď 100 km.
Můj styl jízdy sice častěji zaplní DPFko, ale zase skladba cest umožňuje dokončení regenerace.
Udělal jsem si malý propočet : když jezdím podle sebe, tak mám minimálně o litr menší spotřebu. Při ceně 36 Kč za litr a nájezdu 48000 km za rok stylem jízdy šetřím cca 18000 Kč, za 4 roky jsem "ušetřil" (aniž by to byl záměr) necelých 50000 km.
Bylo by tedy lepší jezdit sportovněji s následkem vyšší spotřeby, ale delších intervalů regenerací nebo mám zůstat o svého stylu jízdy ?
Můj styl jízdy sice častěji zaplní DPFko, ale zase skladba cest umožňuje dokončení regenerace.
Udělal jsem si malý propočet : když jezdím podle sebe, tak mám minimálně o litr menší spotřebu. Při ceně 36 Kč za litr a nájezdu 48000 km za rok stylem jízdy šetřím cca 18000 Kč, za 4 roky jsem "ušetřil" (aniž by to byl záměr) necelých 50000 km.
Bylo by tedy lepší jezdit sportovněji s následkem vyšší spotřeby, ale delších intervalů regenerací nebo mám zůstat o svého stylu jízdy ?
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4035
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Pokud mohu pridat svuj nazor jako byvaly diesel majitel,tak urcite jezdit sportovneji . Ovsem nejprve vse dukladne prohrat.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
To jsem vypozoroval taky a to jsem ještě neměl Torque. Jaká je v tom závislost, to tedy nevím, přitom při vyšších teplotách by se ta teplota pro vypalování měla dosáhnout dříve.quickly píše:romik: tu nízkou teplotu jsem psal z toho důvodu, že catana někde (myslím) psal, že se zvýšenou venkovní teplotou se zkracuje interval regenerací.
Možná by bylo dobré v servise zjistit, pokud by Ti náhohdou dělali nucené vypalování (nebo jen na zkoušku), kolik % zaplnění Ti ukáže po regeneraci. Já to měl myslím tak na 12-15%, už si to přesně nepamatuji. Pokud by Ti to ukázalo podstatně více, tak by to značilo to, že při Tvém km nájezdu se DPF dokáže samo vypálit na určitou min. hodnotu a níže už to nepůjde. Tudíž rychleji se zaplní než u nového auta a proto již ta větší četnost.
Já bych jizdní styl neměnil, mám podobnou spotřebu jak Andrea a DPF mi nikdy nebliklo. Když se nepřerušují regenerace a krátké trasy se častěji proloží delší trasou (což u Tebe zcela jistě je), tak je to optimální. Však jseš jeden z mála, u koho je záruka, že to auto má dokonale přečtené.
- cross
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv úno 25, 2010 9:32 pm
- Bydliště: CH|VD
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Díky za reakce, zvláště Kolbenovi - zapamatoval jsem si to teda špatně. Zajedu s tim radši do servisu, i když po té německé dálnici to blikat přestalo a od té doby nic, rozdíl v chování auta, akceleraci, spotřebě a podobně nepozoruju.
Fakt je, že skladba cest je v mém případě asi ne zrovna ideální, protože po dálnici sice jezdím svižně (zejména sám, s dítětem spíš na pohodu), ale převážně podle předpisů, a na #6 to při 120 (gps) moc netočí.
Co jsem tak prohledal internety, při blikající kontrolce by už regenerace sama proběhnout neměla, ale můj dojem byl (budu muset pořídit diagnostiku...), že přece jenom proběhla. Ta situace, kterou jsem popisoval, byla cca 150 na tempomat, tzn. asi čtvrt hodiny jsem se plynu ani nedotknul.
Co mě teda mate je, že ta kontrolka fakt nikdy nesvítila, tj. přišlo mi divný, že by z ničeho najednou krize (to taky podpořilo můj mylný dojem, že nejdřív bliká a pak vytrvale svítí).
Fakt je, že skladba cest je v mém případě asi ne zrovna ideální, protože po dálnici sice jezdím svižně (zejména sám, s dítětem spíš na pohodu), ale převážně podle předpisů, a na #6 to při 120 (gps) moc netočí.
Co jsem tak prohledal internety, při blikající kontrolce by už regenerace sama proběhnout neměla, ale můj dojem byl (budu muset pořídit diagnostiku...), že přece jenom proběhla. Ta situace, kterou jsem popisoval, byla cca 150 na tempomat, tzn. asi čtvrt hodiny jsem se plynu ani nedotknul.
Co mě teda mate je, že ta kontrolka fakt nikdy nesvítila, tj. přišlo mi divný, že by z ničeho najednou krize (to taky podpořilo můj mylný dojem, že nejdřív bliká a pak vytrvale svítí).
Mitsu Outlander 2.0 Diamond, jako host :-]
ex Subaru Forester 2.0D XS Limited MY10
ex Subaru Forester 2.0 Comfort MY07
ex Subaru Forester 2.0D XS Limited MY10
ex Subaru Forester 2.0 Comfort MY07
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16114
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
cross: kdyby to byla fatální chyba, tak Ti svítí pečené kuře :4690: . Mně nejdřív DPF něco signalizoval (svícením nebo blikáním), ale když skočil do té druhé fáze, tak se rozsvítilo i pečené kuře. U těchto kontrolek je problém, že netušíš, co to vlastně je. U mne to byla zamrznuté čidlo DPF, ale i přesto to došlo až na pečené kuře. Souvislá jízda 150 km/h (bez stisku pedálu, ale tempomat) může znamenat zastavení regenerace - já to poznávám podle Throttle pozice (EURO IV stále 78%).
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Ještě jsem si všimnul poznámky o otáčkách. Při regeneraci se nic takového neděje. To jsi jel na tempomat a zakolísalo to, na rovině?cross píše:.....povyskočily otáčky při jinak stálém tempu...
Já na tempomat jezdím pouze po rovině, jakmile jsou kopce, tak to vypínám. Zdá se mi, subjektivní pocit, že to zrovna tomuto motoru, kde není vyvažovací hřídel dost vadí. Docela to s tím autem "poškubává". Při nižších rychlostech to ještě jde, ale při tacho třeba 160 km/h na D1 je to už na hraně. Možná to byla jenom nějaká chybka, něco se špatně načetlo. Já měl regeneraci už po 10 km a to třeba motor určitě nebyl zcela zahřátý, ale teploty na čidle už byly. Třeba jsi se nacházel ve stavu, kdy bylo nutně třeba vypálit, ale podmínky pro to nebyly. Nepřehlédl jsi tu svítící kontrolku před tím, než začala blikat? Nebo třeba přerušená regenerace při předchozím dojezdu. To tady ještě nikdo z nás nemá vychytané, jak to zareaguje po nastartování.
Naposledy upravil(a) romik dne stř zář 05, 2012 12:54 pm, celkem upraveno 1 x.