Uvolněná řadící páka

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Uživatelský avatar
magorek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 376
Registrován: čtv úno 09, 2012 9:39 pm
Jméno a příjmení: Adam Kostka
Bydliště: Tábor

Re: Uvolněná řadící páka

Příspěvek od magorek »

Zdaar. Taky mi na legu vyskočila pružinka, napoprvý jí zachytil nějakej plech poblíž jenže uš byla nějaká pobouchaná a vypadla po čase znova a to už sem jí ztratil. Řešení? Pružinka z Bauhausu (maj tam jenom jeden podobnej rozměr) za 10Kč a ta už tam drží jak má :845: Akorát je k tomu strašnej přístup
AWD>RWD>FWD
SUBARU OUTBACK 3,0 LPG 5AT (2004)
SUBARU LEGACY 2,0 LPG MT (1996) 3,5cm bodylift
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi MT (1989) -10cm RWD supercharged
KAWASAKI KMX125 MT (1998)
SUBARU JUSTY 1,2 MPFi LPG ECVT (1987) - daily car
Uživatelský avatar
saburafu
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2125
Registrován: stř srp 12, 2009 12:00 am
Bydliště: Budějce - Vyšák
Kontaktovat uživatele:

Re: Uvolněná řadící páka

Příspěvek od saburafu »

Osobně jsem to nedělal, tak nevím, jak moc dobře se k tomu může ale vzhledem k jiným věcem, co jsem na autě dělal tomu věřím.
Uživatelský avatar
foxmax
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 120
Registrován: ned led 10, 2010 8:39 pm
Jméno a příjmení: V.E.
Bydliště: Vizovicko

Re: Uvolněná řadící páka

Příspěvek od foxmax »

Ahoj subaráci, potřeboval bych poradit ohledně vibrací řadící páky, Forester 2005 Manuál s redukcí (90.000km) , v návodu jsem četl že se řadící páka má držet jen při řazení a jinak se může trošku třepat 8) a tak se chci poptat zkušenejších, neb řazení a spojka jsou v pododě řadí se pěkně a jelikož jsem nováček tak jsem začal využívat i redukci v běžném provozu ale nyní jsem si všíml když vyřadím na neutrál a dojíždím třeba ke světlům nebo zácpě tak se při neutrálu trošku třepe páka ze strany na stranu tak cca 5 cm, je to v normále nebo se začíná něco hlásit.
Řazení je v klidu rychlosti drží a páka je na místě ale někdy když zařadím a pustím páku tak nějaké vibrace cítím. Máté s tím nějaké zkušenosti.

Předem :diky: a :subaru:
Forester 2005 2.0X
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Uvolněná řadící páka

Příspěvek od mamut »

Do řadící páky se přenáší vibrace motoru, jelikož řadící páka je přímo spojená s převodovkou.
Každopádně pokud ti lítá 5cm, tak bych řek že je to hodně, pokud si se svšem nepřepsal a nemyslel si 5mm :-)

Tedy, pokud by se páka hejbala opravdu hodně, je to proto, že se ti hodně hejbe agregát (motor s převodovkou) tam může bejt příčinou třeba utrženej silentblok motoru, nebo převodovky.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
foxmax
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 120
Registrován: ned led 10, 2010 8:39 pm
Jméno a příjmení: V.E.
Bydliště: Vizovicko

Re: Uvolněná řadící páka

Příspěvek od foxmax »

Děkuji za informace, možná to bylo způsobené že jsem nějak moc koukal po páce a nekoukal po té muldě co byla předemnou a potom
se nedivím že jsem se zhoupnul a páka taky trošku poskočila, jinak ty vibrace a třepání je asi opravdu spojené s motorem a už jsem si všimnul
že když ho trošku podtáčím pod 2000 tak se kucká a prská no a páka potom děla tek kývavý pohyb na stranu :drive: jako že né né to nechcu ta k mi se mi asi něco snaží naznačit :657: Zkusím se podívat pod auto jestli tam neuvidím nějaký viditelný problém i když nevím kam koukat.
Každopádně :diky:
Forester 2005 2.0X
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Uvolněná řadící páka

Příspěvek od PavelG »

Podtáčení motoru je vůbec nepěkná věc nejen pro řadičku.
Já myslím, že není problém jít pod 2000ot/min, ale záleží na tom, jestli chceme po motoru, aby v těch otáčkách táhnul nebo se naopak nechal točit autem.
Já se snažím v ustálené rychlosti pod ty 2000 moc nechodit a hlavně nezrychlovat na vyšší stupeň. Naopak, dojezdy s podřazováním nevidím jako problém ani při 1500ot/min.
Ono asi místo teorie je nejlepší poslouchat motor, dokud šumí a ševelí, je mu dobře, jak začne dunět, trápí se.
pansuu
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 328
Registrován: úte lis 15, 2011 8:03 am
Bydliště: Koberovy

Re: Uvolněná řadící páka

Příspěvek od pansuu »

saburafu píše:Tak ta pružina byla jen vyskočená. Nebyla ale už ztrovna v poho, tak ji vyměnili. KOnečně zase v poho řazení. Jednou se mi tam málem místo čtyřky vrzla dvojka :-) To je pak zvuk :839: :-)

Zdar, oživím jedno postarší téma, mám tentýž problém. Jen jsem při pohledu zdola nepřišel na to, kde má ta pružinka bejt, i když minulej tejden jsem registroval podivný zvuk při couvání(žeby škrtání něčeho o kardan?) a ten už teď není slyšet :655: Neměl by někdo nějaký foto? Vevnitř, u řadící páky nějakej problém bejt nemůže? U předchozího auta se mi to stalo taky a u řadičky byla uvolněná ta kulisa.
Subaru Impreza combi 2.0, 85kw, LPG, 1998
Uživatelský avatar
saburafu
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2125
Registrován: stř srp 12, 2009 12:00 am
Bydliště: Budějce - Vyšák
Kontaktovat uživatele:

Re: Uvolněná řadící páka

Příspěvek od saburafu »

pansuu:
S tím upřesněním ti bohužel teď moc nepomůžu. Osobně jsem u toho nebyl a ani neviděl, jak to mechanik dělal. Každopádně je to v hůře přístupném místě a ještě nad vejfukem, kam se prý celkem špatně člověk dostane (to je ale názor mechanika, který to dělal a který obecně nemá mé auto právě kvůli takovým přístupům moc rád :-) ). Každopádně je to hned u rychlostní skříně, takže v blízkosti řazení. Doufám, že ale nemystifikuji. Některý ze zdejších mechaniků mě případně opraví 8)

Mě se ten problém objevil včera znovu a protože jsem měl dnes auto na výměně oleje, tak jsem jim řekl, ať na to mrknou a tentokrát to prý není ta pružina, ale nějaký gumový kříž, který je mezi rychlostní skříní a tyčí, která pak vede dále. Ten teď budu shánět, protože je prej nějakej "vykloktanej - unavenej" a způsobuje to ten samý problém jako ta onehdy vypadlá pružina :839:

Původně jsem chtěl, aby mi to ukázal mechanik přímo na autě, ale už bylo ze zvedáku dole, jiné auto v dílně a protože mají celkem hoňky a cvrkot, tak jsem to dál nehrotil. Příště se pokusím se to místo alespoň nafotit, aby to do budoucna někomu případně pomohlo.
Exon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: ned bře 26, 2017 10:19 pm

Re: Uvolněná řadící páka

Příspěvek od Exon »

Zdravím nemá někdo prosím fotku té pružiny jak tam má být? Případně mohl by to prosím někdo vyfotit? Dost by mi to pomohlo.. Díky
dookees
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: úte bře 12, 2019 10:39 am

Re: Uvolněná řadící páka

Příspěvek od dookees »

Ahoj,

na tohle téma jsem koukal ale těžko říct. Oni ztam nepíšou nic o tom že by jim to dělalo nějaké zvuky. Každopádně jsem na to zapomněl a můžu se pokusit na to podívat. Jak tam píše. Taky jsem měl už z kokpitu sundanej ten kryt řazení na tom nic neni ale nic tam vidět nešlo. Určitě neni špatný to projet ještě ze spodu.Ta páka vůli má ale zase mi nepřijde že by to byla až taková katastrofy. Spíše se taky orientuju k tomu že to bude něco v uložení nebo nějaká blbost. Jak jsem psal to řazení jde v celku dobře a řekl bych až bezproblémově. Proto nevěřím tomu že by to byl nějakej velkej problém. Auto budu dávat za čas k mechanikovi aby se vyřešili nějaké věci jako rozvody a či ten senzor ale něco bych mohl opravit i přece jen sám a už mě to rachocení leze na palici.
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Uvolněná řadící páka

Příspěvek od Slavek_xxx »

dookees> hele, mne rachotila prevodovka jen, kdyz jsem mel paku redukce v mezipoloze tesne pred zarazenim, ale auto pak samozrejme nejelo... :-|
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Uvolněná řadící páka

Příspěvek od podvlada »

Jestli to je stejný jako na Foresteru SG, na což jsem koukal, tak páka je dole zacvaknutá v takovým kloubu pod tou látkou, to bych taky zkontroloval, a ještě to má vzadu za tím kloubem taky takový pouzdro. Ten kloub bývá nejčastější, ale může být špatně něco kolem. Mrkni na YouTube na videa, kde lidi mění ten kloub, ale tak, že vyndají celý mechanizmus - je tam dobře vidět, co se ještě může podělat kolem.

Ale jestli to je stejnej mechanik, co ti tam dal špatný pružiny, zkontroloval bych si to radši sám ;-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“