Elektrické servořízení

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Elektrické servořízení

Příspěvek od romik »

Nové modely jak známo již nemají hydraulické, ale elektrické servo. Poslední dobou pozoruji takové náhodné tuhnutí volantu okolo střední polohy. Není to ten případ, kdy servo je přetížené a z důvodu údajné tepelné ochrany na čas zatuhne a po zchladnutí se vrátí do normální funkčnosti.
Toto tuhnutí se projeví při běžné jízdě a následném zastavení, třeba po tankování nebo krátké zastávce (cca 5-10 min). Po nastartování jde ztuha točit volantem, poslední půl otáčka na obě strany je již skoro práce pro dvě ruce.
Opakovaně se mi rozsvítila chyba P0600, blikala kontrolka teploměru červeno/modře a navíc kontrolka serva. V tomto stavu nešlo volantem po nastartování vůbec točit, jako u auta bez serva. Po vymazání chyby a restartu motoru zůstaly projevy serva takové, jak píšu na začátku. Jde ztuha okolo střední polohy, jakoby pruží, nebo by jste měli prázdné přední pneu. Při otáčení volantem je navíc slyšet takové silnější cvrlikání, možná příznak vyšího zatížení alternátoru a dopnutí řemenice? Někdy se stane, že po restartu jede servo úplně bez problémů. Je to takové záludné chování, bez ohledu na venkovní teplotu či styl jízdy. Dělá to v dešti, ve vysokých i nízkých venkovních teplotách. Dle rady servisu jsem vyčistil prostor mezi servem a krycím plechem, prostříkal jsem konkorem kabeláž na servu. Od té doby se chyba neobjevila, ale chování serva zůstalo. Na zahraničních webech jsem něco našel, ale zatím konečné resumé není. Toyota svolávala své auta k aktualizaci SW ECU kvůli servu. Takže ještě mne napadá, jestli je to elektro servo od stejného dodavatele co má toyota, tak by to mohl být stejný problém.
Servo P0600web.jpg
Naposledy upravil(a) romik dne úte črc 17, 2012 9:24 pm, celkem upraveno 3 x.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
nasticka
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3540
Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
Bydliště: Václavice

Re: Elektrické servořízení

Příspěvek od nasticka »

To chování, co popisuješ, jsem zaznamenala ještě u dehta. Kontrolky však žádné nikdy nesvítily. Jednou se mi stalo to, že při motání na parkovišti - moc málo místa, moc aut a horko - mi servo na pár minut umřelo. Otočit volantem o půl otáčky byla pro mne práce pomalu nezvládnutelná. Po pár minutách po vyjetí z parkoviště a velice pomalé a opatrné jízdy se to vrátilo do normálu. Takové to "přituhávání a gumovatění" mi paradoxně bylo docela příjemné, protože na mne bylo servo v dehtu přeposilované, šlo až moc lehce. U benzína zatím nic takového nepozoruji.
Forester SG 2.0XT - SíGr
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Elektrické servořízení

Příspěvek od romull »

Jak to tak čtu, tak zaplať pánbůh za klasickou hydrauliku u 3,0R, ta šlape na 1 :supeer:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“