Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Elektrické servořízení 
Autor Zpráva
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm
Příspěvky: 1349
Nové modely jak známo již nemají hydraulické, ale elektrické servo. Poslední dobou pozoruji takové náhodné tuhnutí volantu okolo střední polohy. Není to ten případ, kdy servo je přetížené a z důvodu údajné tepelné ochrany na čas zatuhne a po zchladnutí se vrátí do normální funkčnosti.
Toto tuhnutí se projeví při běžné jízdě a následném zastavení, třeba po tankování nebo krátké zastávce (cca 5-10 min). Po nastartování jde ztuha točit volantem, poslední půl otáčka na obě strany je již skoro práce pro dvě ruce.
Opakovaně se mi rozsvítila chyba P0600, blikala kontrolka teploměru červeno/modře a navíc kontrolka serva. V tomto stavu nešlo volantem po nastartování vůbec točit, jako u auta bez serva. Po vymazání chyby a restartu motoru zůstaly projevy serva takové, jak píšu na začátku. Jde ztuha okolo střední polohy, jakoby pruží, nebo by jste měli prázdné přední pneu. Při otáčení volantem je navíc slyšet takové silnější cvrlikání, možná příznak vyšího zatížení alternátoru a dopnutí řemenice? Někdy se stane, že po restartu jede servo úplně bez problémů. Je to takové záludné chování, bez ohledu na venkovní teplotu či styl jízdy. Dělá to v dešti, ve vysokých i nízkých venkovních teplotách. Dle rady servisu jsem vyčistil prostor mezi servem a krycím plechem, prostříkal jsem konkorem kabeláž na servu. Od té doby se chyba neobjevila, ale chování serva zůstalo. Na zahraničních webech jsem něco našel, ale zatím konečné resumé není. Toyota svolávala své auta k aktualizaci SW ECU kvůli servu. Takže ještě mne napadá, jestli je to elektro servo od stejného dodavatele co má toyota, tak by to mohl být stejný problém.
Příloha:
Servo P0600web.jpg
Servo P0600web.jpg [ 239.23 KiB | Zobrazeno 680 krát ]

_________________
romik
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek


Naposledy upravil romik dne úte črc 17, 2012 8:24 pm, celkově upraveno 3



úte črc 17, 2012 12:14 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 12, 2011 7:00 pm
Příspěvky: 3027
Bydliště: Václavice
To chování, co popisuješ, jsem zaznamenala ještě u dehta. Kontrolky však žádné nikdy nesvítily. Jednou se mi stalo to, že při motání na parkovišti - moc málo místa, moc aut a horko - mi servo na pár minut umřelo. Otočit volantem o půl otáčky byla pro mne práce pomalu nezvládnutelná. Po pár minutách po vyjetí z parkoviště a velice pomalé a opatrné jízdy se to vrátilo do normálu. Takové to "přituhávání a gumovatění" mi paradoxně bylo docela příjemné, protože na mne bylo servo v dehtu přeposilované, šlo až moc lehce. U benzína zatím nic takového nepozoruji.

_________________
Forester SG 2.0XT - SíGr


úte črc 17, 2012 12:52 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 09, 2011 7:39 am
Příspěvky: 2072
Bydliště: Jemnice, Vysočina
Jak to tak čtu, tak zaplať pánbůh za klasickou hydrauliku u 3,0R, ta šlape na 1 :supeer:

_________________
Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... a moc mě baví ( 8,60 l/100 )....to už ale asi dlouho nevydrží


úte črc 17, 2012 1:09 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 3 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: