Naše dílenská technika a nářadí..

Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 27795
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od sima »

petr píše: čtv říj 30, 2025 8:06 am hodil by se mi větší akorát ta případná doprava by se musela vymyslet, je to starší kousek , ale funkční moc ho už nepoužívám , jo a žádné blbé poznámky jo :-D
:-DDD :-DDD nemám k tomu Petře opravdu žádné poznámky!
spm píše: čtv říj 30, 2025 9:38 am To už nebudu radši ani psát, že já bych měl místo, kam se těch 15cm vejde, ale vyměnit to nemám za co :-DDD
Jsi to zcela zazdil :-DDD :-DDD
A Míla je pěkný podpalpeklo taky :-D :-D
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3335
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od outback »

Zkouším svařovat, CO2 čili MAG, s výsledky nejsem úplně spokojený. Nějaká doporučení, info co je kde špatně?


PXL_20251107_145656652~2.jpg
Elektrodou je to sice obtížnější, ale i zábavnější. Jen to zapalování oblouku...

Začátek slibný, pak mi došla elektroda. S krátkou to jde, když je dlouhá, tak se mi zapaluje i vede mnohem hůř.
PXL_20251107_160851640.MP~2.jpg
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 52659
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Ty housenky tím cóčkem jsou hrozně vysoký, to znamená malej proud.
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3335
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od outback »

S větším proudem se to propadalo, to znamená víc proudu a rychleji?

U 2mm tloušťky materiálu, 0.8mm drát jsme začínali na 100A a 110A pak šli dolů na 90A.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Vrták
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 204
Registrován: čtv dub 23, 2020 8:56 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od Vrták »

Obecná poučka je 40A na 1mm tloušťky materiálu, po nastavení proudu si musíš nastavit rychlost podávání drátu, tak abys byl schopen kontinuálně tvořit svarovou lázeň. To už záleží na tvých schopnostech, jak vedeš drát (já třeba dělám U abych měl širší svar, někdo vede vpřed/vzad, někdo to tam prostě cpe) v jaké poloze, jak rychle... že se ti to propadá většinou znamená, že máš příliš velký proud nebo posuv nebo obojí, jestli používáš čisté CO2 tak to tomu taky nepomáhá, corgon je v tomhle o něco lepší, pak taky když sváříš zkorodovaný materiál, tak koroze má tendenci v lázni shořet, takže uděláš díru, někdy se mi stalo taky u tenkých profilů který byly zevnitř hodně mastný.
Forester SG 2006 2.0X
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 52659
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Krásně vysvětleno. Takhle hezky vysvětlit to neumím.
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 8323
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od Tsakabaru »

to teda (*_^) |,,,,
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03 - "Réza" - vlakno
Forester SF 2.0 '01 - "Forejs" - vlakno
Niva 1.7 '06
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3335
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od outback »

Včera jsem si dal další kolo, "potřeboval" jsem přivařit nějaký nízký podstavec na 10mm tlustou železnou desku a po ruce byl roxor.

Jedna strana šla MIGem, to vyšlo ještě relativně akceptovatelně.

PXL_20251108_104052078.jpg
Přibodoval jsem to asi 2cm od kraje, pak vařil 180A a 0.8 drátem po celé délce doprava dolů. Nakonec jsem dodělal ten malý kousek od přibodování nahoru (samozřejmě to leželo na stole, nahoře je myšlena poloha při focení). A při tom se ten roxor brutálně utavil... Ale celkově na to, že to bylo v podstatě teprve druhé delší cvičení se svářečkou, jsem spokojený. Samozřejmě vidím spoustu nedostatků, ale věřím si že se to tréninkem zlepší a že upadlá vrata od garáže bych nějak vyřešil už teď.


PXL_20251108_104106332.jpg
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3335
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od outback »

Další na řadě byla elektroda, ale nebylo to dobré. Uřídit jeden pohyb po délce sváru, druhý pohyb přiblížovat se jak se utavuje elektroda a ještě se trefit přesně do štěrbiny pod roxorem, to jsem nedal.

PXL_20251108_104115064.jpg
K tomuto výsledku komentáře rozhodně nepotřebuju.

Takže zpátky na cvičiště, tedy housenky na plocháč. Spotřeboval jsem asi čtvrtinu balení elektrod, až jich zlikviduju několik, bude to ještě lepší.
PXL_20251108_144341838.MP.jpg
Tady jsou nějaké výsledky, o něco lepší než na začátku:
PXL_20251108_141759288.jpg
Taky žádná sláva, ale co by člověk za jedno odpoledne nechtěl.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3335
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od outback »

A tady je výsledný produkt, podložka na svařování v polních podmínkách třeba venku před garáží. Na roxorech je proto, aby se dobře pracovalo se svorkami. Ty hnusný sváry jsou dole a nejsou vidět, ta zemnící tyčka je přivařená kolen dokola asi na pětkrát, protože jsem to neuměl naráz, tak je to něco mezi svařováním a bodováním, taky MAG 180A.
PXL_20251108_103749617.jpg
PXL_20251108_104031379.jpg
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3335
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od outback »

A tady je výsledný produkt, podložka na svařování v polních podmínkách třeba venku před garáží...

Zemnící roxor je přivařený MAGem 180A, dělal jsem po obvodu asi pět nebo šest krátkých svárů/prodloužených bodů - vcelku bych to kolem dokola neuřídil, vyšlo to nečekaně pěkně.

PXL_20251108_104031379.jpg
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Vrták
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 204
Registrován: čtv dub 23, 2020 8:56 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od Vrták »

0,8 drát je tak do 120-140A pak už neuděláš pořádně kořen a víc zahříváš materiál místo abys tvořil svar. Ty dlouhý svary jako máš ten roxor se nedělají najednou ale na několikrát abys to právě na konci nepřehřál a celý se to takhle neroztavilo. Když chceš svařit něco tlustostěného (třeba těch 10mm) tak už musíš použít vícevrstvý svár.
Forester SG 2006 2.0X
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3335
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od outback »

Super, díky za info. A kdybych to chtěl zkusit elektrodou, jakou potřebuju?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Vrták
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 204
Registrován: čtv dub 23, 2020 8:56 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od Vrták »

Jestli to chceš na jeden zátah (bez vícevrstvého svaru) tak minimálně elektrodu 4mm, spíš bych šel do 4.8, ono taky záleží jak moc uděláš sražení na materiálu.
Forester SG 2006 2.0X
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3923
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od dracekvo »

A nemáš náhodou hořák do 150A?
Taky CO2 je dost náchylný na čistotu materiálu. Když je tam rez, tak to prská, dělá bubliny a všelijaký další bordel. Před svařováním je základ to v rámci možností očistit.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Odpovědět

Zpět na „Dům, dílna, zahrada“