Mám tu nabídku pro odvážné - prodávám svého outbacka BSD. Ano, je to BoxerDiesel.
Pro ty, co čtou dále - jde o modelový rok 2016 (v provozu od října 2015), který "by měl mít dětské nemoci BoxerDieselu za sebou". Plno detailů o voze bude následovat dále, ve stručnosti motor v Česku bumbal pouze čistou naftu (bez bio - tedy od EuroOilu) a jediná závada na něm byla jedna žhavicí svíčka s nízkým napětím (v roce 2022, vyměněna). Kapesníkovým testem prošel - na výfuku nemá žádné saze. A také se mi podařilo během první covidové uzávěry (2020) vybít baterku do mrtě - ale to těžko přičítat motoru, když vůz tři měsíce stál (se zapnutým radiovým zabezpečením).
Vůz jsem koupil v lednu 2017 u Freye, kde jezdil jako referentský vůz (ne předváděčka) s 19 megametry od té doby byl k vidění třeba na Forýskových turbonarozeninách, kde v roce 2019 jako jediný nezapadl. A aktuálně se dožil 120 megametrů, zhruba polovinu z toho po dálnici. Více o historii vozu níže. Vůz je k vidění v Praze, k bližší prohlídce od 12.5. dále.
Takže - odváží se zde někdo koupit tohoto sloníka za 285.000,-?
Pokud ano, tak spoustu informací včetně fotek ve vysokém rozlišení a faktur ze servisu najdete na Google drive na adrese https://drive.google.com/drive/folders/ ... drive_link případně níže.
Subaru Outback 2.0D CVT Active
OUTBACK 2.0D ES (model “BSD”)
MY2016
Outback gen. VI.
RZ/SPZ : 5AA5202
VIN : JF1BSDLY2FG020965
druh : osobní a terénní
v provozu od : 10/2015
tachometr : 120 000 km
objem : 1 998 ccm
výkon : 110 kW (149 PS)
palivo : nafta
STK : 17.10.2025
karoserie : kombi
počet míst : 5
barva : wolfram (zlato-béžová metalíza)
poznámka : koupeno v CZ, druhý majitel, nehavarované, servisní knížka, EyeSight-System
Popis (z původního inzerátu u Freye):
aut. klimatizace, aut. převodovka (CVT), 8x airbag, xenonové světlomety, stabilizace podvozku (ESP), ABS, CD přehrávač, autorádio, imobilizér, el. okna, posilovač řízení, palubní počítač, pohon 4x4 (AWD), multifunkční volant, litá kola, nastavitelný volant, el. seřiditelná sedadla, vyhřívaná sedadla (přední), centrál dálkový, vyhřívané přední sklo, vyhřívaná zrcátka, 6 rychlostních stupňů (virtuální), venkovní teploměr, ostřikovače světlometů, dělená zadní sedadla, senzor stěračů, senzor světel, mlhovky, el. sklopná zrcátka, regulace rychlosti při jízdě ze svahu, senzor tlaku v pneumatikách, adaptivní tempomat, hlídání jízdního pruhu, USB, AUX, denní svícení, dvouzónová klimatizace, bluetooth, parkovací kamera
Dodatečná výbava (tedy doplněné mnou po koupi):
- Plastové chrániče lemů blatníků
- Chránič nakládací hrany zadního blatníku
- 12V zásuvka před zadními sedadly
- 12V zásuvka v kufru
- Gumová vana do kufru
- Gumové koberečky
- Síťová stínítka na zadní boční okna a víko kufru
- FullHD black box kamera BlackVue
- Tažné zařízení třídy A50-X Westfalia typ 348 063 (+ 3. RZ), 9-pin zásuvka
- Střešní příčníky Subaru
- Sada 17” zimních kol s pneu Nokian WR SUV 3 225/65 (vzorek cca 7 mm, z roku 2020/DOT 2016), s unikátními TPMS ventilky (při výměně nutné překódovat)
- Lepicí sada na pneumatiky a “vycpávka kufru” (standardní výbava)
- Zapsány všechny rozměry alternativních ráfků.
- Náhradní 12V autobaterie
- V případě zájmu lze přenechat i rádiové zabezpečení Sherlog (není zahrnuto v ceně).
Druhý majitel - koupeno v lednu 2017 od Subaru dealera EmilFrey (referentský vůz, nikoliv předváděcí).
(Popis vozu je převzatý z jejich původního inzerátu, doplňková výbava zakoupena mnou.)
Provozováno většinou na CZ dálnicích (cca ½ nájezdu), tankována většinou nafta bez biosložek (EuroOil).
Servis výhradně u AWD.
Spotřeba oleje nulová - nikdy nebylo potřeba dolévat (při roční výměně ukazuje cca 4% ředění oleje naftou).
Dlouhodobě: Občas při nižších teplotách a jízdě na volnoběh okolo 50 km/h začne “cukat” - jako cyklické spínání spojky. Stačí přidat plyn/brzdu a chování zmizí.
Spotřeba vozu cca 7.0 l/100 km:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/806805.html
Na Google drive jsou csv soubory s exportem tankování a ostatních nákladů - viz:
- _spritmonitor.txt: legenda
- spritmonitor_806805_fuelings.csv: tankování k 14.4.2025
- spritmonitor_806805_costs.csv: ostatní náklady k 14.4.2025
- 2016 Promáčklá lišta pravého D sloupku, odřený zadní blatník
- 2021-06 Protikorozní nástřik
- 2021-06-07 Odřené dveře PP a PZ až do plechu - zakytování, přelakováno. Viz foto 20210607 Odřené dveře.
- 2022-07 “Pečené kuře”, kód chyby P067A nízké napětí na žhavící svíčce #4 - vyměněna
- 2022-09 Poškozen rámeček pravého zpětného zrcátka - přelepeno elektrikářskou páskou
- 2023-07 Odřený PP nárazník
- 2023-10 Nové zadní brzdové destičky
- 2024-05-15 Ohnuté otevřené PZ dveře - výměna, přelakování. Viz foto 20240512 Ohnuté dveře.
- 2024-07 Defekt LP pneumatiky - opraveno knotem
- 2024-10 Nové přední kotouče a destičky
Olej v převodovce a diferenciálu měněn dříve než po 40.000 km (i když tažné zařízení nebylo použito - "trailer" ve Spritmonitoru značí jízdu se střešním boxem).
V roce 2025 (říjen/listopad) by měl proběhnout “velký servis” jako v 150 tis. km/10 letech: výměna oleje a filtrů. CVT (převodovkový) olej byl naposledy měněn v roce 2024/110 tis. km - viz složka faktury.
Záznamy z jednotlivých servisních prohlídek:
Brzdy v mm: LP kotouč/PP kotouč/LP obložení/PP obložení//LZ kotouč/PZ kotouč/LZ obložení/PZ obložení
- 2017: 29,2/29,2/6/6//16,9/16,9/6/6
- 2018: 27,9/27,9/5-6/5-6//17,9/17,9/6/6
- 2019: 29/29/5/5//17/17/6/6
- 2020: 28,5/nové/28,5/nové//17/17/5/5
- 2022: 28,8/28,2/8-9/8-9//16,7/16,7/4-5/4-5
- 2022: 28/28/7/7//16,8/16,8/4/4
- 2023: 27,8/27,8/6/6//16,6/16,6/nové/nové
- 2024: nové/nové/nové/nové//16,6/16,6/8/8
- 2020: 34/34
- 2021: 39/36
- 2022: 45/64
- 2023: 51/9
- 2024: 57/26