Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Diskuse týkající se elektrické výbavy vozidla a osvětlení exteriéru i interiéru, žárovky, Led osvětlení atd.
kraxna
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: pon úno 26, 2024 8:32 am
Jméno a příjmení: Vojta K.
Bydliště: Ostrava

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od kraxna »

Děkuju moc, ještě mám jeden dotaz, včera jsem měřil napětí na alternátoru - tam jsem naměřil něco kolem 14,5V. Napětí na aku bylo ale v tu chvíli něco kolem 12,5V. Neměl bych náhodou naměřit ve stejnou chvíli stejné napětí na altiku i na aku? Nebo to souvisí s tím, co je tady řešeno? Měřil jsem z důvodu, protože mi včera na voltmetru v zapalovači zablikalo 11,9V, poté se to ustálilo na 12,2V. Nabil jsem baterku v práci a doma jsem měřil výše popsané.

Vojta
Subaru Libero 1.2 93´
Subaru Outback 2.5 06´
Subaru Impreza 2.0 03´
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 580
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od George »

doufam ze nekecak ale nejsem si vedom ze by u lega bylo jeste neco v ceste. Takze na baterce by jsi mel videt napeti jako na altiku. pokud se lisi tam moc tak je nekde prechodovy odpor. Ten tlusty kabel na kterem meris by mel jit primo na baterku.
Subaru Outback BS 2019 FB25
Obrázek
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
EX Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
kraxna
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: pon úno 26, 2024 8:32 am
Jméno a příjmení: Vojta K.
Bydliště: Ostrava

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od kraxna »

Ano, když jsem měřil odpor mezi + na altíku a + na baterce, nic v cestě nebylo, to samé pro ukostření. Nicméně bylo to na Impreze 2003 2.0 92kw. Předpokládám, že je to stejný princip. Proto mi to přijde zvláštní. Když tedy přemostím přidaným kablem cestu +altik a +baterka, nemůže se nic stát a akorát pojistím, že se tam opravdu dostane to co je třeba?
Subaru Libero 1.2 93´
Subaru Outback 2.5 06´
Subaru Impreza 2.0 03´
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 580
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od George »

kraxna píše: úte dub 01, 2025 1:58 pm Ano, když jsem měřil odpor mezi + na altíku a + na baterce, nic v cestě nebylo, to samé pro ukostření. Nicméně bylo to na Impreze 2003 2.0 92kw. Předpokládám, že je to stejný princip. Proto mi to přijde zvláštní. Když tedy přemostím přidaným kablem cestu +altik a +baterka, nemůže se nic stát a akorát pojistím, že se tam opravdu dostane to co je třeba?
Melo by to byt jak rikas. na regulaci je na altiku regulator, ten ma zajistovat aby to bylo pro baterku ok.
Subaru Outback BS 2019 FB25
Obrázek
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
EX Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11638
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od podvlada »

Ujisti se, že jsou svorky čisté a mají dobrý kontakt s póly baterky. Pokud jsi tedy neměřil přimo svorku kabelu, protože vrámci kabelu by k žádný ztrátě dojít nemělo, ale pokud bys zapíchl sondu multimetru ne do svorky, ale přímo na pól baterie, může mezi svorkou a pólem být přechodový odpor kde by ke ztrátě napětí mohlo dojít. Ale pak opět další věc, ve chvíli kdy na altíku naměříš 14,5, měl bys 14,5 naměřit i v "zapalovači", protože to jde furt jen kabeláží - a samozřejmě nějakými konektory, relé a pojistkami, ale tam nebývá takový problém jako na svorce baterie, kde to může mít špatný kontakt.

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Odpovědět

Zpět na „Elektrická výbava auta a osvětlení“