Děkuju moc, ještě mám jeden dotaz, včera jsem měřil napětí na alternátoru - tam jsem naměřil něco kolem 14,5V. Napětí na aku bylo ale v tu chvíli něco kolem 12,5V. Neměl bych náhodou naměřit ve stejnou chvíli stejné napětí na altiku i na aku? Nebo to souvisí s tím, co je tady řešeno? Měřil jsem z důvodu, protože mi včera na voltmetru v zapalovači zablikalo 11,9V, poté se to ustálilo na 12,2V. Nabil jsem baterku v práci a doma jsem měřil výše popsané.
Vojta
Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon úno 26, 2024 8:32 am
- Jméno a příjmení: Vojta K.
- Bydliště: Ostrava
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Subaru Libero 1.2 93´
Subaru Outback 2.5 06´
Subaru Impreza 2.0 03´
Subaru Outback 2.5 06´
Subaru Impreza 2.0 03´
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 580
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
doufam ze nekecak ale nejsem si vedom ze by u lega bylo jeste neco v ceste. Takze na baterce by jsi mel videt napeti jako na altiku. pokud se lisi tam moc tak je nekde prechodovy odpor. Ten tlusty kabel na kterem meris by mel jit primo na baterku.
Subaru Outback BS 2019 FB25

Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.

EX Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC


Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.

EX Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC

-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon úno 26, 2024 8:32 am
- Jméno a příjmení: Vojta K.
- Bydliště: Ostrava
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Ano, když jsem měřil odpor mezi + na altíku a + na baterce, nic v cestě nebylo, to samé pro ukostření. Nicméně bylo to na Impreze 2003 2.0 92kw. Předpokládám, že je to stejný princip. Proto mi to přijde zvláštní. Když tedy přemostím přidaným kablem cestu +altik a +baterka, nemůže se nic stát a akorát pojistím, že se tam opravdu dostane to co je třeba?
Subaru Libero 1.2 93´
Subaru Outback 2.5 06´
Subaru Impreza 2.0 03´
Subaru Outback 2.5 06´
Subaru Impreza 2.0 03´
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 580
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Melo by to byt jak rikas. na regulaci je na altiku regulator, ten ma zajistovat aby to bylo pro baterku ok.kraxna píše: ↑úte dub 01, 2025 1:58 pm Ano, když jsem měřil odpor mezi + na altíku a + na baterce, nic v cestě nebylo, to samé pro ukostření. Nicméně bylo to na Impreze 2003 2.0 92kw. Předpokládám, že je to stejný princip. Proto mi to přijde zvláštní. Když tedy přemostím přidaným kablem cestu +altik a +baterka, nemůže se nic stát a akorát pojistím, že se tam opravdu dostane to co je třeba?
Subaru Outback BS 2019 FB25

Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.

EX Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC


Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.

EX Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC

- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 11638
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Ujisti se, že jsou svorky čisté a mají dobrý kontakt s póly baterky. Pokud jsi tedy neměřil přimo svorku kabelu, protože vrámci kabelu by k žádný ztrátě dojít nemělo, ale pokud bys zapíchl sondu multimetru ne do svorky, ale přímo na pól baterie, může mezi svorkou a pólem být přechodový odpor kde by ke ztrátě napětí mohlo dojít. Ale pak opět další věc, ve chvíli kdy na altíku naměříš 14,5, měl bys 14,5 naměřit i v "zapalovači", protože to jde furt jen kabeláží - a samozřejmě nějakými konektory, relé a pojistkami, ale tam nebývá takový problém jako na svorce baterie, kde to může mít špatný kontakt.
Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde>

BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde>

ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW