Volnoběžný ventil

Odpovědět
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4276
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od Doro »

Mosíš ho pravidelně čistit...min. 1x ročně. Pak ti to nebude na volnoběhu a přidávání plynu cukat a motor dělať blbostě.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003 (vyřazeno)
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
MB ML320i, V6 160kw ....dělník vz SG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8106
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od mnov »

Mě to žádné problémy nedělalo. Jen jsem ho preventivně okouknul. :-)
A když to vidím, rozeberu celou škrtící klapku a sundám i EGR ventil, který za toto určitě je zodpovědný. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 22405
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od námořník »

EGR bude určitě"čistej" jinak by ti házel chybu. Ale není to žádná práce ho vyndat,tak proč ne :-). Máš dva,nebo jeden?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
spooon
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: úte říj 17, 2023 10:06 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Liberec

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od spooon »

Už nevím kde hledat jinde, SG 92KW, a nedrží za tepla volnoběh a občas chcípá. Dělá to na plyn i benzín. Ventil čištěný, nově nastavený ventilový vůle, LPG po kontrole a už nevím co s tím. Objednávat nový ventil z číny asi nemá cenu, originál za 10 kupovat nebudu. Tak co teď s tím? Auto žádnou chybu nehází. Olej nežere (cca 2 litry za 15 tisíc km, což si myslím je v normě)
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 16939
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od Tapan »

Předpokládám, že sání je zkontrolovaný a nikde si to nepřisává? Co MAF senzor? Krom volnoběhu se to v celém spektru otáček chová mravně?
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
spooon
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: úte říj 17, 2023 10:06 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Liberec

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od spooon »

sání sem nekontroloval, ale kdyby si to přisávalo, tak by měl být volnoběh spíš vysoký, než nízký, ne? Každopádně na to o víkendu mrknu. MAF senzor zkusím taky očistit, s tím sem nic nedělal. Jinak to jede krásně (na 92kw a automat :-D ) až do omezovače.

Ještě poznatek, když vyresetuju ECU, tak se to chová pár desítek km korektně (než se jednotka "naučí" čidla)
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 16939
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od Tapan »

Ještě bych zkusit natvrdo zavřít plyn, aby se vyloučilo, že to s ním souvisí (propouštějící vstřik apod.). Tím to asi taky nebude, když se to po resetu ECU chvíli chová dobře...ale nic se tím nezkazí.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
spooon
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: úte říj 17, 2023 10:06 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Liberec

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od spooon »

jasný, to můžu taky vyzkoušet
lukygoofy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 938
Registrován: úte bře 12, 2013 7:46 am
Jméno a příjmení: Lukáš K.
Bydliště: Plzeň

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od lukygoofy »

námořník píše: pát zář 17, 2021 8:00 am EGR bude určitě"čistej" jinak by ti házel chybu. Ale není to žádná práce ho vyndat,tak proč ne :-). Máš dva,nebo jeden?
tady bych si dovolil lechce nesouhlasit, už jsem zažil EGR zasranej jak svině, zanesený celý nasávací kanálky u hlavy a kuře nesvítilo pokud tam alespoň nějakej vzduch (s výfukovýma plynama) proleze. podle mě se kuře rozsvítí až v případě, že EGR zaslepíš nebo není vůbec průchozí. Takže bych ho klidně vyčistil to není nic na škodu
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 27795
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od sima »

Čím to přesně je nevím a neví nikdo zde, můžem opět jen střílet. EGR ventil mě hodil kuře, až jsem ho zaslepil. Tím neříkám, že nemůže být příčina někde tam...prostě nevím, nečistoty jsem tam neshledal. Ale tohle psal Námořník stejně k jinému problému.
Ecu si jede po restartu svou krutě standartní naučenou jízdu, postupně načítá a pak se teprve projeví závada, někdy hned někdy později to je jasné...
Origo volnoběžný ventil můžeš zkusit jiný, zkusit sehnat takový, který fungoval prokazatelně dobře, já mám ještě nějaký jeden, možná i dva? v záloze, jeden můj originální a druhý je myslím z vrakáče, musel bych se podívat. Za správnou funkčnost ale neručím a zkoušet to přehazovat už nebudu, nechci s tím zbytečně už nijak laborovat, užil jsem si s tímhle až až a jsem rád, že mám zatím vyřešeno, už je to zhruba snad rok.
Já měl problém s otáčkami jiný, ale jak jsem zkoušel cokoliv, tak jsem nakonec měnil i volnoběžný ventil, Vrťas mě dodal jeden z málo jetého forestra a ten tam mám a funguje jak má.
Čínu jsem tam měl, šlapala pár měsíců jak fík a pak začla trochu zlobit, mám ještě jednu, neodzkoušenou.
Desítku jsem taky nechtěl dát, ale už jsem byl připraven obětovat i to 8() =) kdybych teda na nic nedošel...
Ná tu jistí lidi možná sepsujou, Mnov apod, že tu střílíme zase od boku, ale já nestřílím, neříkám co a jak, jen své postřehy a můj boj.
Škoda, že jsi trochu z ruky, mám i náhradní, mou původní komplet celou škrtící klapku sání, jestli je na ní krokáč- volnoběh ventil teď nevím. Ale vím, že ta chodila jak má a v ní problém nebyl. Tu máš asi celou vyčištěnou...
Zkusil bych nejspíš ještě s někým prohodit volnoběžný ventil, bude- li někdo poblíž ochoten, to se mě zdá nejjednodušší. Tedy nejjednodušší pokus je zavření LPG, tj samozřejmě raz dva a nic to nestojí, co už, jeden nikdy neví i přes veškeré teorie. To jsem už taky zažil, ne tím to není...a bylo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
spooon
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: úte říj 17, 2023 10:06 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Liberec

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od spooon »

Plyn zavřený na tvrdo, a stejně to houpalo, až občas chcíplo. Ze zoufalosti sem objednal i ventil z číny...no překvapivě nefungoval, takže 300,- vyhozeno.
Ještě mám jeden poznatek, který by s tím mohl souviset. Občas, když chci vystřelit z místa, tak když dám hned plný plyn, motor se začne dusit a až pak začne akcelerovat. Když přidávám plyn postupně, není problém.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 432
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od vasco »

@spooon Mne kolísali otáčky, keď som mal vytiahnutú jednu hadičku na sání. Pozri do môjho vlákna.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3288
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od yeti »

To mi dělalo taky. Postupně jsem vyměnil svíčky, kabely a lambdu. Taky jsem průběžně hledal potencionální zdroj falešného vzduchu. Pak to přešlo, ale občas se to vrátilo. To bylo na SF 90kw.
Na SG 92kw to přešlo po výměně lambdy (včetně podložky :) ).
Jen na okraj - přijíždíš ke křižovatce, před tebou auta, červená. Dojíždíš, stojíš na spojce, dobrzdíš do zastavení a motor zhoupne, skoro chcípne. Dáš neutrál a OK. Je to tak?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5956
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od petr »

pořádně bych zkontroloval to sání , třeba když se mění vzduchový filtr a blbě se nasadí ten plastový díl kterým se zavírá ten filtr tak to takhle podobně dělá , už jsem to viděl na dvou autech co to takhle blbě nasadili v servisu , je tam blbý přistup tak se to asi stává , dole to nebývá zasazené v těch drážkách a saje to falešný vzduch , třeba je to tímhle
koukám , že foryn sice zlobí ale jezdí ,,,,| (*_^) |,,,, no já koupil pro změnu dceři podobného , naštěstí v manuálu , ale zase asi víc rezavého, jak jinak :-D
spooon
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 85
Registrován: úte říj 17, 2023 10:06 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Liberec

Re: Volnoběžný ventil

Příspěvek od spooon »

díky za reakce. O víkendu zkusím pořádně prolízt sání a uvidíme.

vasco -> jj, už sem k tobě koukal, zaměřím se na to

yeti -> svíčky měněny, tak ještě zkusit kabely a lambdu. I když na lambdu to nevypadá, spotřeba normální.

petr -> jj, foryn jezdí, dostal teď větší servis (rozvody, ventilové vůle, přední brzdy, nějaký čepy, siláče na předku). Ale už bych asi taky šel jen do manuálu. Přece jenom to připojování zadku je takový "zvláštní". Kupodivu mě to ani tolik nelimituje v terénu, kde sem se správnou kombinací naučil mít zadek v případě potřeby aktivovaný (zařadit za jedna, přední kola rovně a ideálně plný plyn :-D ) ale nejvíc mě to vadí na sněhu/mokru, kdy to je prostě předokolka, kde se připojuje zadek. Když sem jel s kamarádovým Forestrem s manuálem, tak sem měl v něm větší jistotu.
Odpovědět

Zpět na „II. gen. SG (03-08)“