Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
jara650
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 871
Registrován: stř říj 02, 2013 8:28 am
Bydliště: Valašsko

Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Příspěvek od jara650 »

podvlada píše: čtv bře 06, 2025 1:22 pm No přece jenom "vybitá" olověná baterka znamená 12,0 V. Sice je schopná i při 10,5 V nastartovat, ale už je nevratně poškozená a nikdy nebude mít původní vlastnosti. Takže 3,7 V je teda opravdu hodně hluboký vybití :-D
Nevim jestli se vzpamatuje. Dal jsem ji na zdroj, nabíječka by ji nevzala (nebo by si myslela, že jde o 6V baterii) a druhá modelářská nabíječka ji taky nechtěla nabít. Takže ji nabíjím "laboratorním" zdrojem, max 0,5 A a stop na 12 V. Pak ji dam na normální "chytrou" nabíječku, aby si to prošlo ty správný cykly co olovo potřebuje.
Běžně jsem to u podobně vybitých baterií dělal tak, že jsem ji na chvíli připojil na klasickou starou nabíječku a po chvíli jsem ji přepojil na "chytrou" s rekondičním programem, ale naposled jsem to zkusil jinak. Abych nemusel baterii přenášet, protože ta stará nabíječka je trochu větší a něco váží a je "trvale" v dílně, tak jsem takřka mrtvou baterii vymontovanou z SF-ka propojil pomocí kabelů s jinou nabitou baterií, připojil nabíječku a poté, co se nabíječka nechala ošálit a nabíjet, tak jsem tu nabitou baterii odpojil. Toto jsem provedl v prosinci loňského roku, baterie do SF-ka má nyní 12,6 V a ta druhá ( do traktoru) 12,8 V.
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05
Subaru Forester SF 2.0 90kW MT MY98
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 26590
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Příspěvek od sima »

Dobrý fígl, jinak mě ta stará mega velká, těžká a "blbá" nabíječka odešla, byla po tátovi, dělaná kdesi u nás ve fabrice v dílnách, tehdy před cirka dvaceti lety jsem váhal, zda ji opravit, no mohl jsem, protože víme proč, staré věci nejsou mnohdy špatné, naopak, smart, levný smart je někdy až moc chytrý, teda mnohdy taky hodně blbý :-/ :-) přitom jde o hovno, jen by člověk chtěl aby věc sloužila k čemu je předurčena a neřešila nic jiného, máš nabíjet, tak ku-va makej :-/ :-)
Nicméně už v tomto nijak nelaboruji a řeším to ve finále novou baterií, protože zatím a stále je to tak, že mě vždy vydržely i při těch mých nedobrých provozech pěkných pár let, šest, sedm...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 25125
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Příspěvek od spm »

Ono az uvidis rozpalenou prohorelou baterii, tak ti ty ochrany v novych nabijeckach zas tak jako uplne blbej napad neprijdou :-)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Subaru Outback BS 2.5i Obrázek
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2240
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Příspěvek od parabolD »

V koncernu mám červenou optimu, kterou jsem několikrát vybil úplně do mrtva a po nabití funguje i v -15, věřím jí...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 26590
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Příspěvek od sima »

spm píše: sob bře 08, 2025 12:51 pm Ono az uvidis rozpalenou prohorelou baterii, tak ti ty ochrany v novych nabijeckach zas tak jako uplne blbej napad neprijdou :-)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
A jak víš, jakou měla ochranu stará nabíječka, samo doma vyrobená? ;) vždyť to byl kus od kusu originál :-) nicméně já neřešil ochrany, tj dobrá věc, ale tj jedno, tak nic, jedem dál :-|
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 25125
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Příspěvek od spm »

Prave ze zadny, prave proto se to pouziva na tyhle pripady, protoze to tu energii posle do cehokoliv, klidne eo baterky co ma 0V :-)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Subaru Outback BS 2.5i Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11519
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Příspěvek od podvlada »

Tak asi nebude úplně mrtvá, snad, ještě.

Včera ráno měla 12,2 V po tom, co byla přes noc odpojená, kdy se předtím nabíjela těmi všmi kombinacemi, co jsem psal.
Včera celý den na nabíječce, kontroloval jsem ji vždy po několika hodinách, a vždycky ji to nabíjelo, ale je možný, že to nabíjení několikrát dokončilo a pak zase napětí kleslo tak, že ji to začalo znovu nabíjet. Večer, než jsem šel spát, jsem ji zkontroloval zrovna ve chvíli, kdy ukazovala "nabito" a bylo tam asi 13,2 V. Tak jsem ji na noc zase odpojil, abych zjistil kam to klesne, a dneska tam bylo 12.9. Takže bych řekl, že docela dobrý.

Necham ji ještě na nabíječce, dokud nebudu potřebovat Outbackem někam jet. Ale musim ještě přijít na to, jestli mi tam něco začalo žrát elektriku víc než by mělo...

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 51505
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Příspěvek od VDC »

No tak paráda !! Já jí věřím.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11519
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Příspěvek od podvlada »

Tak mi auto jen tak žere asi 0,5 A. Čeká mě tahání pojistek a hledání parazita.

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 51505
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Příspěvek od VDC »

To je mrcha. Tak držím palce, ať to brzy odhalíš !!
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11519
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Příspěvek od podvlada »

Tak jsem se dneska akorát tak nasral :-)
V rámci přípravy na odhalování parazita jsem se chtěl taky zbavit jedný úplně zbytečný fíčury, která má bejt asi alarm. Nevim, jestli to vůbec někdy jako alarm fungovalo, protože jediný, co to dělalo, bylo, že to začalo blikat výstražnýma a troubit klaksonem (takže ano, i tim mym kompresorovym Stebel Nautilus) kdykoliv jsem chtěl odpojit nebo zapojit baterku. Naučil jsem se už pokaždý, než se na baterku vůbec jenom podívam, nebo začnu hejbat s kabelama kolem, vytáhnout pojistku klaksonu. Pak si to jenom bliká, ale netroubí.

Jednou jsem si všiml, s pomocí Ludwíka, že senzor otevření kapoty, je dodělanej. Já myslel, že to je normálně origo. Tak jsem teď, jak jsem si sundal plasty pod volantem, abych se dobře dostal ke všem pojistkám a kabeláži kolem, koukal, kudy a kam vede ten kablík od senzoru otevření kapoty. Od motoru vede podél palivových trubek někam pod volant. Tam jsem ho našel, ale bylo vidět prd kam vede dál, do těch smotků. Takže jsem postupně odpojoval a odcvakával a odšroubovával všelijaký držáky relé a pojistek, abych si je mohl odklopit stranou a nepřekážely mi. Teď jsem v tom už tak hodinu. A doufal jsem, že tam prostě najdu nějakou krabičku a bude to vyřešený. Ani za k*kot. Ten kabel vedl akorát tak k dalším kabelům, smotaných a stažených bindrpáskou k originální kabeláži. Ale vedou z toho nějaký další pryč.

Tak jsem si tipnul jeden, co vedl někam nahoru za budíky. A hele, tam je nějaká krabička. Ale k tý se nedostanu bez toho, abych vyndal budíky. Tak holt zkoumam jak vyndam budíky... povedlo se je vysunout k volantu aspoň tak, abych se dostal za ně, úplně vyndat je nepotřebuju... krabičku taham ven, odpojuju, vedou do ní asi 4 dráty konektorem a jeden napevno. Ten vede někam do palubky nad budíky. Taham, taham... až ho vytáhnu a na konci nic neni. Aha, ona to je jakože anténa. No nic, krabička odpojená, tak zkusim zapojit baterku... auto bliká. Tak nic, tim to nebylo. Krabičku rozeberu, abych zjistil, k čemu to je, najdu tam nějakej text... Tak nic, tohle je nějakej "dálkáč", firma co to vyrábí dělá dálkový ovládání vrat a podobně. Tak tudy cesta nevede.

IMG_6290.jpg
IMG_6291.jpg

Tak další kabel... hele, zemnící, to bylo jednoduchý. Bohužel si to bere zem i někde odjinud, protože po připojení baterky auto furt bliká.
Další kabel: vypadá jak mikrofon od handsfree. Asi nějakej prostorovej snímač. Strčenej v prahu u nohou řidiče. Ten mě asi nespasí.
Další kabel vede někam nahoru do palubky a dál, ale bohužel někde za výztuhou, takže abych se k němu dostal, musel bych asi rozdělat celý traktor.

Tak už zbejvá jen ten velkej svazek... sakra, vede někam dolů - zase kolem palivových trubek, a do prahu a dozadu. Jestli bude někde nějaká krabička/jednotka, bude na konci tohohle kabelu. Tak nějak vycvakávam plasty prahu, zvedam koberec, a ono to vede furt dozadu. Pod B sloupek. Tak vycvaknu další nejjednodušší možnost - spodní část krytu C sloupku dole, za zadními dveřmi. Ten kabel furt pokračuje dozadu. Tvl to mi neřikej, že bude až v kufru... Vyndavam spodní část zadních sedaček, abych mohl komplet vyndat ten kryt C sloupku co je od země k místu, odkud se vytahuje pás. On vede za boční tapec v kufru...

Tak vyndavam gumovou vanu z kufru, podlážku, ty věci vedle podlážky, tapec od zadních opěrek, prostě odstrojit celou podlahu kufru, abych mohl aspoň vyklopit ten boční interiér kufru. Vyndat ho totiž nevyndam, kvůli nezávislýmu topení, co jsem instaloval pár let zpět. Odšroubuju co nejvíc šroubů a všelijakých uchycení, abych ten tapec vyklopil... a on ten kabel vede tak vzadu, že jak mi ten tapec drží nezávislý topení, nějakou krabičku sice konečně vidim, ale můžu si vybrat, jestli ji buď uvidim, nebo na ni dosahnu rukou, nebo ji sotva vyfotim telefonem.

IMG_6293.jpg

Píše se na ní:
M1603
Omnidirectional movement detector

Nevim, jestli jsem si jí vůbec všiml, když jsem to topení instaloval, nebo jsem si myslel, že to je původní vybavení... ale tohle, podle googlu, je nějaká součást alarmu. Akorát furt nevim, jestli to je jen senzor, nebo přímo jednotka, protože ten kabelovej svazek tam někam vede, ale je možný, že samotná jednotka je ještě schovaná za plechy, za tímhle senzorem. Takže jsou dvě možnosti:

1) Ten kabel někde prostě přestřihnout a doufat, že se problém vyřeší.
2) Odstrojit tapec a podívat se na to jako člověk, ne jako Saxána.

Problém s 1) je, že pokud to způsobí víc problémů, budu si nadávat, že jsem to přestřihl a teď to musim opravovat.
Problém s 2) je, že abych sundal tapec, potřeboval bych aspoň částečně demontovat to nezávislý topení. Bohužel, když jsem to topení instaloval, už nebylo moc zbytí, je přidělaný zvnějšku, a abych ho demontoval, musel bych sundat nárazník. A abych sundal nárazník, musel bych ... no, sundat nárazník žejo - a vy co máte Outbacka BP, víte, že je z podběhu chycenej šroubem. Nárazník je plastovej, takže by v něm šroub moc nedržel. Tak je tam přinýtovanej takovej hliníkovej rámeček, ve kterym je matice. No, tak tahle matice se urvala a točí se se šroubem. Geniální. Takže, nejenom že ten, co instaloval tu blbinu, co troubí na uživatele, co si chce odpojit nebo zapojit baterku, musel rozdělat celý traktor (Tvl proč to prostě nedali pod volant? Přístup tam je taky na hovno, ale bylo by to aspoň po ruce), ale budu muset i já rozdělat celý traktor. A pak ještě zjistit, jak ho složit tak, aby mi někde na dálnici neodlítl zadní nárazník.

(A samozřejmě by se mi ten nárazník hodilo sundat i kvůli výměně zadních parkovacích senzorů, ale faaaaakt se mi do toho nechce)

Na výsledek si všichni budeme muset ještě chvíli počkat.
Jo a taky by to chtělo zjistit, co mi žere baterku, co...?

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 51505
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Příspěvek od VDC »

Vláďo soucítím s tebou !! :-)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 25125
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Příspěvek od spm »

Kdyz to vidim, tak jeste ze do ty moji pochybny kontrolky zadnej kabel nevedl... a nemusel jsem rozebirat celej traktor :-DDD

Jinak teda ja byl linej, tak jsem tu svoji magickou krabicku daval do mist, kam neni zas tak tezky se dostat... zajimalo by me jak dlouho by trvalo ji nekomu najit :-DDD

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Subaru Outback BS 2.5i Obrázek
Uživatelský avatar
Tomiq
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1966
Registrován: pát říj 18, 2019 12:57 pm
Jméno a příjmení: Tomáš P.
Bydliště: Praha - Východ

Re: Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Příspěvek od Tomiq »

No ty kráso, to je teda mazec :-/
Kdyby jsi nehledal parazita, ale chtěl jen vyčistit auto od nefunkčních zbytečnosti, tak bych si skoro nadával, že jsem se do toho pouštěl >:-&
Ale takhle... no chápu a držím pěsti ,,,,| (*_^) |,,,,
P.S. Lakatoše si k tomu raději nepouštěj :-D
Subaru Forester SG 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback BH 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback BH 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy BH 2.0 MT 1999
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“