Šímův Forejs
- seatik
- Závislý uživatel

- Příspěvky: 4143
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Šímův Forejs
Radku, lepší investice nemohla být. Máš ho v krásném stavu, teď jsi mu prodloužil o dost déle i život. 
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
-
sima
- Člen_SubaruFanClubu

- Příspěvky: 27795
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Šímův Forejs
Děkuji všem
Jo, lepší investice být nemohla, teď jsem už jen za ten nástřik opravdu zase o to víc radši, ještě, že jsem do toho šel a klaplo to, když to vidím...a když se mě někdo odmění tak věrnou službou, tak o to víc.
Tohle byly a stále jsou ještě skvělé auta, přijdeš brnk a jedeš, nic jiného nemusíš, nic tě nesere, opravy jednoduché a jak se s ním moc fajnově brázdí krajinou. Je to už dávno plnohodnotný člen rodiny
velice těžko bych se s ním loučil, nechci být zbytečně nostalgický, ale tohle by bylo vážně těžké
tak snad budem proplouvat po těch našich cestách, necestách, kultuře provozu zde nadále bez úhony, to jediné by nás snad mohlo zastavit.
Taky moje žena nikdy neřekla ani ň, co kolik stálo, přitom samozřejmě ty peníze by se hodily jinde, ale tak je to vždy, naopak řekla, subíka mám ráda a potřebujem ho a to teda potěší
nooo a taky samozřejmě ví, že mám svou hlavu, že jo
To úplně ne, ale snažíme se o zastavení času, zbytečně blbě nestárnout, tj oč tu běží 
Jo, lepší investice být nemohla, teď jsem už jen za ten nástřik opravdu zase o to víc radši, ještě, že jsem do toho šel a klaplo to, když to vidím...a když se mě někdo odmění tak věrnou službou, tak o to víc.
Tohle byly a stále jsou ještě skvělé auta, přijdeš brnk a jedeš, nic jiného nemusíš, nic tě nesere, opravy jednoduché a jak se s ním moc fajnově brázdí krajinou. Je to už dávno plnohodnotný člen rodiny
Taky moje žena nikdy neřekla ani ň, co kolik stálo, přitom samozřejmě ty peníze by se hodily jinde, ale tak je to vždy, naopak řekla, subíka mám ráda a potřebujem ho a to teda potěší
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
sima
- Člen_SubaruFanClubu

- Příspěvky: 27795
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Šímův Forejs
Není celkem co psát, jo měl bych konečně popsat výměnu rozvodů a věcí okolo, tenkrát se mě celý příspěvek smázl, moje chyba a od té doby se k tomu nemůžu dokopat, už tak dva roky
strašný osobní rest. Přitom je tam pár zajímavých postřehů, věřím i pro ostatní.
Teď prostě jen jezdíme, čeká mě moto olej, prevence brzd, nic jiného mě nenapadá. Aspoň teď ne
Dnes jsem instalil krabku od Hamouna, děkuji mu tímto, vůbec nevím co od ní čekat, moc si nepočtu
a návody v překladu jsou taky mnohdy zábavné. Ale proto jsem ji í chtěl, zvědavost, když stojí původně takový peníz. Má to prý i vnitřní paměť, možná to kromě momentálního stavu nějak v čase vyhodnocuje i dlouhodobý stav baterie, netuším ale jestli vůbec a jak, to se možná ukáže. Snad se to dá napojit i dovnitř auta a je na to i display, ale to opravdu berte s rezervou, to jsem jen někde přelouskal v cizí řeči.
Je to taková blbinka, vím, mě takové věci ale baví, jednoduché na připojení, instalaci a hlavně je to origo dovezené z japonska
Indikuje mě to zatím stav baterie 100%, tedy je tam zelená indikace, nic pod ní a taky to indikuje po startu nabíjení, dojel jsem dnes ze vsi k chalupě a ještě minutu po vypnutí motoru to ukazovalo nabíjení...musím se podívat co to ukazuje při startu, zda vůbec něco odlišného, červeného
třeba.
Spotřebu při odstavení auta by to mělo být téměř nulovou, zanedbatelnou- zatím jsem neměřil.
Jen jsem chvilku laboroval kam krabku umístit, mám dolévací japan baterku, špunty vadí i když ty určitě nemíním používat, zatím ne, to spíš baterka jednou odejde, než se k tomu dokopu. Ostatně když je OK altík, tak by se prý ani nemuselo pěkných pár let tohleto řešit.
Taky tam vadí držák baterky a nálepky, jednu jsem skrz krabku sundal, tak jsem nakonec dal krabku opticky obráceně a káblíky tak zapojil přes sebe, ale to je spíš dobře, protože nikde neplandají.
Ještě jsem teda po zdejší debatě nakonec přeci jen zčásti ošetřil těsnění dveří, krom teda těsnění oken
našel jsem v autě nigrin z lidlu. Tak aspoň nějaká péče, úlitba v tomto. Je fakt, že té námrazy před koncem roku a letos jsem si užil až až, dveře šly kolikrát hodně ztěžka otevřít, samozřejmě od té doby co jsem natřel těsnění, tak nic nenamrzá, ne skrz nigrin, ale skrz počasí
kdo je připraven, není překvapen, já jsem připraven a čekám
Potěšila mě i poslední spotřeba, najel jsem na ty mé pojíždky a na můj styl jízdy méně než 10/100 km
To je vše, samé prkotiny
Jo a ještě jedno foto, můj lesník v popředí a Mírovo klan, sousedovo v pozadí.
Teď prostě jen jezdíme, čeká mě moto olej, prevence brzd, nic jiného mě nenapadá. Aspoň teď ne
Dnes jsem instalil krabku od Hamouna, děkuji mu tímto, vůbec nevím co od ní čekat, moc si nepočtu
Je to taková blbinka, vím, mě takové věci ale baví, jednoduché na připojení, instalaci a hlavně je to origo dovezené z japonska
Indikuje mě to zatím stav baterie 100%, tedy je tam zelená indikace, nic pod ní a taky to indikuje po startu nabíjení, dojel jsem dnes ze vsi k chalupě a ještě minutu po vypnutí motoru to ukazovalo nabíjení...musím se podívat co to ukazuje při startu, zda vůbec něco odlišného, červeného
Spotřebu při odstavení auta by to mělo být téměř nulovou, zanedbatelnou- zatím jsem neměřil.
Jen jsem chvilku laboroval kam krabku umístit, mám dolévací japan baterku, špunty vadí i když ty určitě nemíním používat, zatím ne, to spíš baterka jednou odejde, než se k tomu dokopu. Ostatně když je OK altík, tak by se prý ani nemuselo pěkných pár let tohleto řešit.
Taky tam vadí držák baterky a nálepky, jednu jsem skrz krabku sundal, tak jsem nakonec dal krabku opticky obráceně a káblíky tak zapojil přes sebe, ale to je spíš dobře, protože nikde neplandají.
Ještě jsem teda po zdejší debatě nakonec přeci jen zčásti ošetřil těsnění dveří, krom teda těsnění oken
Potěšila mě i poslední spotřeba, najel jsem na ty mé pojíždky a na můj styl jízdy méně než 10/100 km
To je vše, samé prkotiny
Jo a ještě jedno foto, můj lesník v popředí a Mírovo klan, sousedovo v pozadí.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu

- Příspěvky: 8323
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Šímův Forejs
pekne Radku, ono kdyz neni o cem na aute psat, je to vlastne jenom dobre

- VDC
- Předseda klubu

- Příspěvky: 52659
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Šímův Forejs
Samý pozitiva. To je dobře. 

http://www.instagram.com/monstersubarus_house
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
sima
- Člen_SubaruFanClubu

- Příspěvky: 27795
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Šímův Forejs
Konečně jsem našel za jakž takž přijatelnou cenu dřevěný sud na dešťovku. Máme jich víc, jeden nám odešel, vždy jsem je pořídil doslova za pár korun, nebo jsem zachránil z pozůstalosti, téměř jako jediné z onoho dědictví
jo ještě jeden prastarý dřevěný malířský stojan, jeden příbuzný byl malíř... nikdo tyhlety dvě věci nechtěl ...a právě onen sud z dědictví se nám loni nenávratně rozpadl. Holt byl strašné roky v suchu ve stodole a trpěl...teď bude ještě dlouhé roky sloužit jako květináč, po úpravě jo.
Domluva s týpkem, prodejcem super, doprava taky a hlavně sám sud vypadá velice dobře, ještě ho časem trochu zrenovujem. Co jsem chtěl napsat, že se krásně vlezl do kufru forejse, bez sklápění sedaček, opět tak akorát, stejně jako bečky s kvasem
stejně jako spousty jiných věcí, sada kol na přezutí, cokoliv, je zvláštní jak se moře větších věcí vleze do SG, jakoby ti japonci znali valachy a počítali s nimi 
Sud by měl držet, byl zavodněný, víko odřezáno z vrchu, zpevněno, sud zatěsně ohledně zátkou.
Tohle by XV v kufru nepobralo
225 lt sud.
Domluva s týpkem, prodejcem super, doprava taky a hlavně sám sud vypadá velice dobře, ještě ho časem trochu zrenovujem. Co jsem chtěl napsat, že se krásně vlezl do kufru forejse, bez sklápění sedaček, opět tak akorát, stejně jako bečky s kvasem
Sud by měl držet, byl zavodněný, víko odřezáno z vrchu, zpevněno, sud zatěsně ohledně zátkou.
Tohle by XV v kufru nepobralo
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu

- Příspěvky: 52659
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Šímův Forejs
Hezky ! Těším se, až bude na svém místě. 

http://www.instagram.com/monstersubarus_house
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
sima
- Člen_SubaruFanClubu

- Příspěvky: 27795
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Šímův Forejs
My taky
ještě mě na něj zítra švára svaří oko na provlečení řetězu, zámek...nátěr, případné obroušení přijde na řadu později, má snad konečně trochu něco spadnout, aspoň pár kapek, tak ho nechám pod svodem z rýny ve svém živlu, teda vodě.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
sima
- Člen_SubaruFanClubu

- Příspěvky: 27795
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Šímův Forejs
Výměna oleje při 219 500 km, trochu jsem přetáhl, do těch klasických 10 000 km jsem nemusel dolévat, dálnice, nedálnice...pak jsem ale při 11000 km jel jednou jednu blbou dálnici a najednou olej sotva na měrce, dolito, ona výměna proběhla, opět total stále zatím 5w-40.
Oil filtr opět Mahle, nevím jestli je to tím, ale když jsem v minulosti začal používat tento filtr, tak kontrolka oleje zhasíná ihned, nijak víc to zatím tedy neřeším a používám tento filtr, air filtr jsem objednal, ale zapomněl jsem na něj a málem ho s krabicí i vyhodil
tak jsem ho taky výměnil, tentokrát byl teda čistý, po roce jo.
Pravda, při výměně rozvodů mě vůbec nenapadlo vyměnit olejové čerpadlo, jak se tu nedávno k dobru věci psalo. Nikdy jsem tohleto na jiných autech nemusel řešit, nikdy žádná škoda v tomto nenastala, tak proto moje neznalost.
Teď ho měnit už nebudu, jen tak z plezíru ne.
Co mě teda pořád vadilo, byl profuk luftu přes okno řidiče, někdy více, někdy méně, ale furt to tam bylo. Martyrium, spoustu seřizování, pravda času na to moc nikdy nebylo, nezdařilo se to nikdy úplně, naposled Waltr dokázal zcela potlačit profuk hodně otravný, třepotání se luftu, těsnění při větších rychlostech, sto třicet a více. To bylo super, ale zároveň se o to víc ozval profuk, ne meluzína, v oblasti nového trojúhelníku, ta tam byla i dřív, ale v menší míře. Když to zkrátím, fakt jsme už moc nevěděli jak dál, zkoušel jsem kde co, i lepící pásky ála Sam tady, podkládat těsnění okna, vědom si toho, že těsnění není v dobré kondici, uvnitř těsnění byla výplň zborcená, Vrťas mě dodal těsnění jiné, to bylo dřív, no nepomohlo to, nechali jsme to moje staré, původní.
Pak jsem vyměnil těsnění jiné, to dveřní, díky moc Vrťasovi, epxpresně dodal těsnění v excelentním stavu a se všemi plast "nýtky", úchytkami, foukalo to ale stále. Waltr navrhl poslední možnost, dovézt lesníka na dva dny k němu, že mu to taky vadí, že se nemám omlouvat, že to chápe, skvělý přístup opět jo!
Všiml si, že nové těsnění v místě u trojůhelníku nedoléhá, není to vidět jen tak, napravil to, trošku mírně seřídil přítlak trojuhelníku a jezdil a jezdil a nic, ticho!
Já pak auto projel, dálnice, rychlosti nadlimitní a konečně opravdu ticho, žádný zbytečný profuk, to je vám najednou úplně jiné ježdění, zase mě forejs začal bavit!
Teď se i s ním dá jet rozumně rychle po dálnici a přitom docela v klidu, docela dost v klidu ticha teda, na forejse jo.
Já jezdil mezitím s Waltrovo autem, outback 2,5, díky moc za tu možnost, jak se hlavně dostat domů rychle, spoje jsou v tomto směru opravdu zdlouhavé. To auto jsem řídil podruhé a bylo moc fajn, trochu víc do komfortu, ohledně podvozku, ale zase jak kdy, ne vždy, ale obecně jo, taky na dálničních ryhlých přesunech větší ticho od motoru, taky si sám Waltr opravil a vytunil převodovku, je stavěná na dálnici na menší otáčky, laicky řečeno.
Automat- nikdy jsem ho nechtěl, ale dokázal bych s ním žít, jen mě opravdu nebaví, sorry, ale je to tak. Je super v kolonách, je dobrý na dálnici, docela jo, ale to vše mě pořád nechybí u mého manuálu, naopak. A co teda je pro mě úplně jiné, jsou schopnosti automatu v terénu, neberu teď nové auta, X mode apod, ale i tak si stále myslím, že v mezních situacích je manuál stále lepší, nicméně jak jsem už psal, při mém využití by i ten automat snad obstál, i když to brždění někdy apod, ale sere pes, prostě když bych měl volbu, tak zase manuál, tj moje volba a tím samozřejmě nerozporuji a nikomu neupírám shlédnutí se jedině v automatech, já vidím výhody na obou stranách a pak si to samozřejmě logicky vztáhnu na sebe, co já, co je pro mě lepší
a to neřeším případné servisní intervaly, náročnost, na to taky sere šíma pes, dá se říct, že jo.
Celkově Waltrovo outback skvělé auto, mimochodem má tam i skvělé jím doplněné audio, to se opravdu zadařilo.
Co mě teda potěšilo, že Waltr tentokrát víc než dřív sám zdůraznil, že můj lesník je po všech stránkách vydařený. Jak jsem už psal, měl ho prvně na více dní, jezdil s ním asi i domů a do práce.
Jede moc dobře, plynulý a hbitý v celém spektru otáček, necuká ani při popojíždění, na svůj výkon fičí pěkně, byl spokojen a to on hodnotí vždy vše, pocitově, zkušený servisák, vše podvozek, řízení, motor, případné pazvuky, nic z toho nikde. Jo a jezdím stále jen na Vervu, má pro to své důvody.
To mě potěšilo, že nejsem omámen z nějakého mého falešného dojmu, ale to jsem si zase byl jist, že to není jen dojem
nicméně člověka to utvrdí, já vím, proč si jej chci nechat, dokud to jen půjde a tohle mě jen k tomuto nakoplo o to víc a že jsem nenechal zbytečně nechat na něm opět antikoroz zásahy, audio tuning apod.
Jinak kontrola brzdy, po cirka roce a půl, vše bez problému, přední jen očištěny, namazány, ani neklepaly...zadní bubny samozřejmě stále původní a bez zásahu.
Mimochodem jsem byl sám o sobě na emisích, skrz katy, jejich funkčnost a známý, technik se zarazil a prý to je jako nové, vy tam téměř nic za emise neprodukujete, já říkám, no však aby taky jo, je to jen 23 let stará plejáda
pravda, mám mezi katy na trubce mini dírku, ale opravdu jen mini, neslyším téměř nic, nebo spíš vůbec nic, ani bych o ní nevěděl, kdyby se na ní na zdviži kdysi nepřišlo, už se jednou svařovalo, tak to měření mohlo být ovlivněno
pořeším co s tím, vypadá to nakonec zase na pana Málka, nerez řešení, jen trubka, příruby jsou dle mě OK. Komplet poláka náhrada i s katy za osmičku zatím dávat nechci, ono to funguje, ale prý ne moc dlouho, nevím, slyšel jsem, ptal jsem se, přijde mě to zatím škoda, řešit to komplet polákem.
Hlavně chci říct, že jsem vážně moc moc rád, že se dořešil onen profuk kolem okna, to mě vážně neskutečně sralo! Podobně jako ony zvýšené otáčky na volnoběh a nakonec se vždy podařilo vše vyřešit, jen to chce vytrvat a to je taky fajn, že nás ty naše veterány trochu pozlobí, logicky vůči svému věku jo a pak člověk zažije ten pocit, když to zase i po těch letech vše funguje jako kdysi, skvěle a jak má a že se na řešení přijde. Prostě mě lesník SG stále, pro mnohé asi až neskutečně baví, jeho jednoduchost, kvalita, schopnosti, univerzálnost, tj něco, to je něco pro mě, totálně na míru šité. Co bych uvítal a u novějších plejád tomu tak bezesporu bude, je větší komfort, podvozek, ticho v kabině, ale když vidím mnohdy tu přetechnizovanost, ty zbytečné věci, které já absolutně nechci a nepotřebuji, případně řešení jejich poruch, tak mě to hned usadí zpátky do reality, pro mě té nejlepší reality- SG. Taky mě hodně baví ta odezva řízení u SG, i na těch mých pneu papučích, myslím, že novější plejády budou v tomto taky dobré, ale už to není úplně ono, samozřejmě toto by přakážka nebyla, něco za něco.
Mimochodem jsem opět popřemýšlel nad lpg, které jsem kdysi měl, známý ( ten co měřil i ony emise) co lpg dělá mě do toho posléze taky tlačil, že tenhle motor je na to vhodný a že by tam dal BRC, cena cirka 30 000 plus grátis dojezdovka, nakonec teda slevil sám..že by mohl dát i za méně kč, ale skrz kvalitu a vstřiky, by tam dal jedině tohle lepší. Trochu mě to nahlodalo, má s tímto dobře 20 let zkušeností, či víc, ale nakonec jsem odpískal, zatím jo.
Je to šímův elaborát, ale dlouho jsem nic nepsal a ani do fora obecně poslední dobou už nezahlcuji, tak mějte pochopení
Hodně témat mě zde stále zajímá, skoro vše, ale kolikrát si už odepřu reagovat, čas, chuť, cokoliv, však to tu žije i beze mě

Oil filtr opět Mahle, nevím jestli je to tím, ale když jsem v minulosti začal používat tento filtr, tak kontrolka oleje zhasíná ihned, nijak víc to zatím tedy neřeším a používám tento filtr, air filtr jsem objednal, ale zapomněl jsem na něj a málem ho s krabicí i vyhodil
Pravda, při výměně rozvodů mě vůbec nenapadlo vyměnit olejové čerpadlo, jak se tu nedávno k dobru věci psalo. Nikdy jsem tohleto na jiných autech nemusel řešit, nikdy žádná škoda v tomto nenastala, tak proto moje neznalost.
Teď ho měnit už nebudu, jen tak z plezíru ne.
Co mě teda pořád vadilo, byl profuk luftu přes okno řidiče, někdy více, někdy méně, ale furt to tam bylo. Martyrium, spoustu seřizování, pravda času na to moc nikdy nebylo, nezdařilo se to nikdy úplně, naposled Waltr dokázal zcela potlačit profuk hodně otravný, třepotání se luftu, těsnění při větších rychlostech, sto třicet a více. To bylo super, ale zároveň se o to víc ozval profuk, ne meluzína, v oblasti nového trojúhelníku, ta tam byla i dřív, ale v menší míře. Když to zkrátím, fakt jsme už moc nevěděli jak dál, zkoušel jsem kde co, i lepící pásky ála Sam tady, podkládat těsnění okna, vědom si toho, že těsnění není v dobré kondici, uvnitř těsnění byla výplň zborcená, Vrťas mě dodal těsnění jiné, to bylo dřív, no nepomohlo to, nechali jsme to moje staré, původní.
Pak jsem vyměnil těsnění jiné, to dveřní, díky moc Vrťasovi, epxpresně dodal těsnění v excelentním stavu a se všemi plast "nýtky", úchytkami, foukalo to ale stále. Waltr navrhl poslední možnost, dovézt lesníka na dva dny k němu, že mu to taky vadí, že se nemám omlouvat, že to chápe, skvělý přístup opět jo!
Všiml si, že nové těsnění v místě u trojůhelníku nedoléhá, není to vidět jen tak, napravil to, trošku mírně seřídil přítlak trojuhelníku a jezdil a jezdil a nic, ticho!
Já pak auto projel, dálnice, rychlosti nadlimitní a konečně opravdu ticho, žádný zbytečný profuk, to je vám najednou úplně jiné ježdění, zase mě forejs začal bavit!
Teď se i s ním dá jet rozumně rychle po dálnici a přitom docela v klidu, docela dost v klidu ticha teda, na forejse jo.
Já jezdil mezitím s Waltrovo autem, outback 2,5, díky moc za tu možnost, jak se hlavně dostat domů rychle, spoje jsou v tomto směru opravdu zdlouhavé. To auto jsem řídil podruhé a bylo moc fajn, trochu víc do komfortu, ohledně podvozku, ale zase jak kdy, ne vždy, ale obecně jo, taky na dálničních ryhlých přesunech větší ticho od motoru, taky si sám Waltr opravil a vytunil převodovku, je stavěná na dálnici na menší otáčky, laicky řečeno.
Automat- nikdy jsem ho nechtěl, ale dokázal bych s ním žít, jen mě opravdu nebaví, sorry, ale je to tak. Je super v kolonách, je dobrý na dálnici, docela jo, ale to vše mě pořád nechybí u mého manuálu, naopak. A co teda je pro mě úplně jiné, jsou schopnosti automatu v terénu, neberu teď nové auta, X mode apod, ale i tak si stále myslím, že v mezních situacích je manuál stále lepší, nicméně jak jsem už psal, při mém využití by i ten automat snad obstál, i když to brždění někdy apod, ale sere pes, prostě když bych měl volbu, tak zase manuál, tj moje volba a tím samozřejmě nerozporuji a nikomu neupírám shlédnutí se jedině v automatech, já vidím výhody na obou stranách a pak si to samozřejmě logicky vztáhnu na sebe, co já, co je pro mě lepší
Celkově Waltrovo outback skvělé auto, mimochodem má tam i skvělé jím doplněné audio, to se opravdu zadařilo.
Co mě teda potěšilo, že Waltr tentokrát víc než dřív sám zdůraznil, že můj lesník je po všech stránkách vydařený. Jak jsem už psal, měl ho prvně na více dní, jezdil s ním asi i domů a do práce.
Jede moc dobře, plynulý a hbitý v celém spektru otáček, necuká ani při popojíždění, na svůj výkon fičí pěkně, byl spokojen a to on hodnotí vždy vše, pocitově, zkušený servisák, vše podvozek, řízení, motor, případné pazvuky, nic z toho nikde. Jo a jezdím stále jen na Vervu, má pro to své důvody.
To mě potěšilo, že nejsem omámen z nějakého mého falešného dojmu, ale to jsem si zase byl jist, že to není jen dojem
Jinak kontrola brzdy, po cirka roce a půl, vše bez problému, přední jen očištěny, namazány, ani neklepaly...zadní bubny samozřejmě stále původní a bez zásahu.
Mimochodem jsem byl sám o sobě na emisích, skrz katy, jejich funkčnost a známý, technik se zarazil a prý to je jako nové, vy tam téměř nic za emise neprodukujete, já říkám, no však aby taky jo, je to jen 23 let stará plejáda
Hlavně chci říct, že jsem vážně moc moc rád, že se dořešil onen profuk kolem okna, to mě vážně neskutečně sralo! Podobně jako ony zvýšené otáčky na volnoběh a nakonec se vždy podařilo vše vyřešit, jen to chce vytrvat a to je taky fajn, že nás ty naše veterány trochu pozlobí, logicky vůči svému věku jo a pak člověk zažije ten pocit, když to zase i po těch letech vše funguje jako kdysi, skvěle a jak má a že se na řešení přijde. Prostě mě lesník SG stále, pro mnohé asi až neskutečně baví, jeho jednoduchost, kvalita, schopnosti, univerzálnost, tj něco, to je něco pro mě, totálně na míru šité. Co bych uvítal a u novějších plejád tomu tak bezesporu bude, je větší komfort, podvozek, ticho v kabině, ale když vidím mnohdy tu přetechnizovanost, ty zbytečné věci, které já absolutně nechci a nepotřebuji, případně řešení jejich poruch, tak mě to hned usadí zpátky do reality, pro mě té nejlepší reality- SG. Taky mě hodně baví ta odezva řízení u SG, i na těch mých pneu papučích, myslím, že novější plejády budou v tomto taky dobré, ale už to není úplně ono, samozřejmě toto by přakážka nebyla, něco za něco.
Mimochodem jsem opět popřemýšlel nad lpg, které jsem kdysi měl, známý ( ten co měřil i ony emise) co lpg dělá mě do toho posléze taky tlačil, že tenhle motor je na to vhodný a že by tam dal BRC, cena cirka 30 000 plus grátis dojezdovka, nakonec teda slevil sám..že by mohl dát i za méně kč, ale skrz kvalitu a vstřiky, by tam dal jedině tohle lepší. Trochu mě to nahlodalo, má s tímto dobře 20 let zkušeností, či víc, ale nakonec jsem odpískal, zatím jo.
Je to šímův elaborát, ale dlouho jsem nic nepsal a ani do fora obecně poslední dobou už nezahlcuji, tak mějte pochopení
Hodně témat mě zde stále zajímá, skoro vše, ale kolikrát si už odepřu reagovat, čas, chuť, cokoliv, však to tu žije i beze mě
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
