Tak já se k tomu taky vyjádřím, tak jako do počtu.
Ovlivňuje to jak řízení motoru, tak převodovku. Jinak pro úplnost, tak řízení motoru očividně ovlivňuje i přepnutí do manuálního režimu převodovky.
Jak již padlo, tak default režim je S. V tom se to chová tak nějak jako normálně, jako by člověk od takovýho auta čekal. Já v podstatě už nic jinýho nepoužívám.
Intelligent má mdlejší odezvu plynovýho pedálu, ale navíc, a to je to nejhorší, neumí dát plný plyn. Ani při prošlápnutí až na podlahu to nedá plný plyn. Nebezpečné např. při nouzových situacích. Proto ho nepoužívám nikdy. Kdybych někdy zkoušel upravovat ROM ECU, tak to je první, co změním. Zároveň to agresivněji používá VVL (variabilní zdvih sacích ventilů), kdy se při aktivaci jeden sací ventil na válec otevírá méně a vznikají tak vířivé proudy a prý se líp promíchá směs a má to předpoklady k nižší spotřebě... no... Jinak u motorů s vyverglovaným VVL to může být v tomhle režimu v určitých případech hlučnější. Taky to má jinak nastavené mapy VVT (časování ventilů). Intelligent ovlivňuje samozřejmě i převodovku, tedy snaží se držet nižší otáčky, víc to tahá motorem (paradoxně) a má menší tendenci podřazovat.
Sport# má strmou reakci na plynový pedál, ale problém je, že to vypadá, jakože to hrozně jede, člověk se lehce dotkne plynu, hrozně to zabere, když je AT na automatický režim, tak to hrozně podřadí, ale když se na ten plyn šlápne víc, tak se už nic moc dalšího neděje. Pořád to má stejný výkon, akorát to agresivněji reaguje na plyn, jak motor, tak převodovka. Také to nechává vyšší otáčky (nižší zařazený kvalt) a dřív to podřazuje. Samozřejmě zase to mění mapy VVT, VVL a dalších parametrů v ECU. V podstatě, co jsem koukal, tak většina map je tam 3× - pro každý režim jedna. S# taky vůbec nepoužívám.
Takže [ I ] neumí zabrat a S# se chová jak splašený tele. S# se hodí pro agresivnější nastavení převodovky, ale tam, kde bych to použil, tak stejně dávám spíš manuál a řadím pádly. A tím pádem nepřepínám mezi SI-drive režimy vůbec.
