XV - 2.0 benzín 6MT - na co si dát bacha

Odpovědět
PidizlVeliky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: pon led 13, 2025 7:42 pm
Jméno a příjmení: Pidižl Veliký

XV - 2.0 benzín 6MT - na co si dát bacha

Příspěvek od PidizlVeliky »

Ahoj, budu kupovat poprvé v životě auto, po dlouhém vybírání se mi zalíbily dvoulitrové benzínové XV. Na trhu jich ale moc není, a cokoliv co jsem našel na první pohled rozumného, je dovoz z Německa. Pár kandidátů jsem zkontroloval přes Cebii, a typicky jsou to relativně čerstvé dovozy s tím, že historie před dovozem většinou není v Cebii moc zmapovaná.

Tak bych se rád zeptal na zkušenosti - na co bych si měl při nákupu dát bacha? Určitě půjdu prohlédnout auto s mechanikem, ale je něco, co si dokážu případně zkontrolovat i sám rovnou z domova, abych třeba vyřadil inzeráty, co rozhodně nestojí ani za zvážení? A na co bacha pak na místě při prohlídce?

(Třeba - Cebia našla v historii bouračku v hodnotě 2000 euro. Je to něco, co by mělo úplně vyřadit auto z výběru?)

Díky moc, doufám, že se budu moct brzo přidat mezi Subaristy. :)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 11453
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: XV - 2.0 benzín 6MT - na co si dát bacha

Příspěvek od podvlada »

Ahoj @PidizlVeliky , vítej u nás na SFC, je potřeba napsat 2 ještě další příspěvky a budeš moci psát bez odsouhlasení a posílat soukromé zprávy.

Subaru Outback '04 BP 3.0H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
BMW E61 550 '06 4.8 V8 270 kW, LPG <vlákno zde> Obrázek
ex Subaru Forester '05 SG 2.0 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo '00 1.8 I4 85 kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140 kW
Levis29
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 286
Registrován: čtv srp 26, 2021 11:34 am
Bydliště: Opava

Re: XV - 2.0 benzín 6MT - na co si dát bacha

Příspěvek od Levis29 »

Píšeš že budeš mít svého mechanika, záleží jak moc věříš jeho zkušenostem, a jak dobře zná specifika subaru.
Za mě je dobré po nějaké základní prohlídce a projetí auta zajet do nejbližšího autorizáku ať to prohlídnou, oni ví kam se podívat, které pazvuky jsou v normě a co už ne atd. Dáš třeba tisícovku, pokud najdeš kus u kterého bys už vážně uvažoval o koupi tak myslím že se to vyplatí.

Chceš manuál takže budeš hledat ročníky od 2012 do 2017 jestli se nepletu, pak už bylo jen CVT (snad mě někdo opraví pokud je to jinak). Určitě bych vybíral jen kusy s kompletním servisem, plán u subaru je docela přísný a když není jasně doložitelné že byly udělané všechny kroky včetně třeba výměny oleje v MT a difech tak bych dal ruce pryč, když už kupuješ auto okolo 300tis Kč. U prvních ročníků byly i nějaké svolávačky, mělo by to být uvedené v servisní knížce (hlavně výměna ventilových pružin).

Jinak asi klasika - koroze, pořádně prohlídnout karoserii, podvozek - tam něco určitě bude, ale je to normální pokud tam nebyl nástřik (a když by tam byl třeba měsíc starý nástřik, tak je to podezřelé :-) ). Na XV dost odcházejí ložiska kol, takže při jízdě se na to zaměřit a případně si nenechat namluvit že to jsou pneu (jako já při koupi Forestera :-D ), mění se celý náboj který se dá koupit okolo 2500kč takže nic hrozného. Brzdy - klasika, jen zmíním že předloni jsem je měnil, Jurid (originál) + přední kotouče TRW komplet na celé auto cca jen 4500kč. Nemusím asi zmiňovat kontrolu úniku oleje včetně difu apod., to je asi samozřejmost, pokud o toho bude ten mechanik. Dobře zkontrolujte stav výfuku, to může být větší investice, v podstatě není jiná možnost než originál (cca 15tis), polák co nic nevydrží nebo malovýroba na míru (ceny jsou ale docela OK oproti originálu).
Manuální převodovka není nejpřesnější, je to vlastnost a chce to si zvyknout (záleží z čeho přesedneš). Podvozek u prvních ročníků je dost tvrdý, myslím že od r. 2014 je to pak nějak přepracované do většího komfortu.
Motor FB20 si může vzít trochu oleje, co jsem se bavil v servisu kam jezdím tak je to normální pro všechny ročníky, ale nesmí to samozřejmě brát litr na 1000km, koncovka výfuku nesmí být černá jak u starého dieselu.
FB20 má hrubší chod za studena, je to normální, ale tady je zase fajn když si to poslechne někdo kdo ty motory zná a bude vědět co je ještě OK a nebo už tam může být nějaký problém. Po zahřátí musí jít motor úplně hladce a v kabině bys skoro neměl poznat že běží na volnoběh.
S elektronikou pokud vím tak problémy nebývají, ale určitě vše vyzkoušej včetně sklápění zrcátek, výhřev sedadel pokud tam bude atd.

Jinak jsou ty auta dost spolehlivé a blbuvzdorné, na Garaz.cz byl docela detailní článek o XV, ale nepodařilo se mi ho teď najít.

Píšu vše spíše z pohledu laika, starost o auto nechávám na servisu, snad se vyjádří i někdo kdo si XV servisuje sám nebo má více zkušeností z provozu.
Naposledy upravil(a) Levis29 dne čtv led 30, 2025 12:45 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2264
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: XV - 2.0 benzín 6MT - na co si dát bacha

Příspěvek od Levap »

Zdravím,

s různými 2.0 mám docela dost najeto a motoricky bez problémů. Zaměřil bych se na bouračku. 2000 Eur není mnoho. Spíše bych chtěl vidět faktury servisu co dělali a fotky. Malý ťukanec kamkoliv a lak bez problém přesáhne tuto částku, nebo výměna čelního skla.
Spotřebu oleje už jsme psali. A mechanik Subaru by se hodil i proto, aby načetl chyby řídící jednotky. Tohle taky může ukázat na nějaké problémy.
jestli to má kouli, má se měnit olej i v CVT podle nájezdu km. Ale to bude servis taky vědět.

A v neposlední řadě bych odhrnul koberečky na podaze kvůli zatopení autal Loni bylo vody docala dost.

Držím palce.
Pavel
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
PidizlVeliky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: pon led 13, 2025 7:42 pm
Jméno a příjmení: Pidižl Veliký

Re: XV - 2.0 benzín 6MT - na co si dát bacha

Příspěvek od PidizlVeliky »

Super, díky moc @Levis29 za tipy, dost mi to pomohlo se v tom zorientovat. Automechanika ozkoušeného zatím žádného nemám (chtěl jsem prostě najít nějakého na Autobezobav.cz co má v historii kladnou recenzi s nákupem Subaru), takže radši to vezmu přes nejbližší autorizák, to zní rozumně.

@Levap jasný, díky, koberečky odhrnu, a s tím autorizákem se mi vyřeší i načtení diagnostiky řídicí jednotky. :)

Na Garaz.cz jsem našel tenhle test z roku 2020, ze kterého jsem si taky schopný vytáhnout nějaké info:

https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetin ... y-21004964

Tak jdu ještě hledat, a snad se brzo pochlubím "novým" autem :)
Levis29
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 286
Registrován: čtv srp 26, 2021 11:34 am
Bydliště: Opava

Re: XV - 2.0 benzín 6MT - na co si dát bacha

Příspěvek od Levis29 »

PidizlVeliky
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: pon led 13, 2025 7:42 pm
Jméno a příjmení: Pidižl Veliký

Re: XV - 2.0 benzín 6MT - na co si dát bacha

Příspěvek od PidizlVeliky »

super, díky. jo, ten je mnohem podrobnější :D
Odpovědět

Zpět na „XV“